Nederlandse mannen...

24-07-2014 19:04 135 berichten
Plemp hier je mening/vooroordeel over nl mannen wat het aangaan van relaties betreft.



Ik begin niet, want man
Alle reacties Link kopieren
quote:

NYC, 21 uur geleden



Of de vooroordelen nu waar zijn of niet, ik vind één ding een groot voordeel aan een Nederlandse partner in vergelijking met een buitenlandse. Niet steeds dat gezeik over "in mijn land/cultuur is het gebruikelijk dat...."



Ik heb de Nederlandse cultuur, omgangsvormen, schoolsysteem, opvoeding etc nog nooit zo verdedigd als in de periode dat ik een buitenlandse partner had



eh, dan doe jij toch precies hetzelfde als die buitenlander ? Jouw cultuur uitleggen en verdedigen?



ik heb ook een buitenlandse partner en wij scheppen er veel genoegen in om culturen en gewoontes te vergelijken. Niet alleen internationale culturen, ook tussen Nederlanders onderling zijn veel verschillen. Niemand kan Nederlandse typetjes zo goed nadoen en typeren als hij. Lachen!
.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht al wel dat er mensen op zouden reageren. Ik vind het gewoon heel persoonlijk of dat soort dingetjes wel of niet als prettig worden ervaren, lijkt me heel normaal. Is wat mij betreft niet zo verschillend als dat de een valt op mannen die flauwe grapjes maken en de ander juist niet.



Overigens "voel" ik me hiermee in de minderheid; volgens mij vinden veel Nederlandse vrouwen het helemaal niet zo prettig. Nederlandse vrouwen kunnen ook heel goed voor zichzelf opkomen en zijn volgens mij best sterk en onafhankelijk.
quote:impala schreef op 27 juli 2014 @ 17:47:quote:

NYC, 21 uur geleden



Of de vooroordelen nu waar zijn of niet, ik vind één ding een groot voordeel aan een Nederlandse partner in vergelijking met een buitenlandse. Niet steeds dat gezeik over "in mijn land/cultuur is het gebruikelijk dat...."



Ik heb de Nederlandse cultuur, omgangsvormen, schoolsysteem, opvoeding etc nog nooit zo verdedigd als in de periode dat ik een buitenlandse partner had



eh, dan doe jij toch precies hetzelfde als die buitenlander ? Jouw cultuur uitleggen en verdedigen?



ik heb ook een buitenlandse partner en wij scheppen er veel genoegen in om culturen en gewoontes te vergelijken. Niet alleen internationale culturen, ook tussen Nederlanders onderling zijn veel verschillen. Niemand kan Nederlandse typetjes zo goed nadoen en typeren als hij. Lachen!



Ik deed dat absoluut! Het verschil is alleen (vind ik) dat we in Nederland wonen en niet in "zijn land" of een ander land. Dus dat kleuters hier op de basisschool ook wel eens in de bouwhoek of poppenhoek spelen dat vind ik ook normaal. Maar er hoefde maar 1 item op televisie te zijn met kinderen die spelen/lachen/niet met school of studie bezig zijn en er werd geblazen: "Ongelooflijk! Ongelooflijk!!!! Hoe denken die kleuters (ouders/leerkrachten) dan dat ze ooit een TOP student worden?



Met deze dingen begon het en ja, dat begon ik te verdedigen. Hij mag zijn cultuur best verdedigen hoor, maar bij mij had het de reactie dat ik dat dus met de mijne ging doen en het ook merkte dat ik het storend vond dat hij niet kon putten uit eigen (Nederlandse) jeugdervaringen. Dingen als liedjes leren, boeken die gelezen werden, wat je op het schoolplein deed, hoe bepaalde feesten gevierd werden etc.

Niet dat dat 100% overeen moet komen, maar die totale onbekendheid, met name op het gebied van een Nederlandse kindertijd, dat heeft ons heel erg uit elkaar verwijderd.
Ik heb vrijwel geen date ervaring met Nederlandse mannen. Maar ik hou wel van de Nederlandse humor en nuchterheid, maar wat dat betreft is mijn niet Nederlandse vriend net een Hollander.
Alle reacties Link kopieren
Lomp, eigenwijs en kan me niet herinneren dat ik ooit een goed gekleed exemplaar heb getroffen.

Maar ik hou wel van dat lompe en eigenwijze(lees: uitdaging).
Alle reacties Link kopieren
Van mannen die normaal niet galant zijn zou ik het ineens wel raar vinden als hij het zou doen. Maar mijn Mediteraanse kantoorgenoot heeft wel van die dingen dus (ik altijd als eerste naar binnen als we met z'n twee aankomen lopen en zo). Dan vat ik het echt niet als beledigend op of zo. Zit er gewoon in bij hem, is verder total geen seksistische man of zo.



En niet galant zijn is andersom ook geen garantie voor geëmancipeerd of niet-seksistisch zijn.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
De Nederlandse mannen die ik gedate heb waren lief, grappig, geëmancipeerd en down-to-earth. Maar ook een beetje lomp, weinig romantisch en fantasieloos.

De mannen van een compleet andere cultuur bleken het ook niet helemaal voor mij (botsing van normen/waarden, idealen etc.).

De oplossing: ik ben helemaal gelukkig met mijn halfbloed vent. Een beetje van allebei.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 27 juli 2014 @ 21:27:

[...]





Maar er hoefde maar 1 item op televisie te zijn met kinderen die spelen/lachen/niet met school of studie bezig zijn en er werd geblazen: "Ongelooflijk! Ongelooflijk!!!! Hoe denken die kleuters (ouders/leerkrachten) dan dat ze ooit een TOP student worden?

Ah ok. Ja, als het op die manier gaat (alles is hier belachelijk of deugt niet) dan zou ik er ook snel klaar mee zijn !
.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van Nederlandse mannen. Lekker nuchter en gezellig. Ik moet zeggen dat ik niet heel veel ervaring heb met mannen uit veel andere culturen maar de ervaringen die ik heb is dat ik helemaal kriegel wordt van die gemaakte romantiek en het geflirt van, met name mediterraanse, mannen.



Ik kan heel slecht tegen mannen die lopen te slijmen en me "op handen dragen".
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik vind Nederlanders ook de knapste mannen. Samen met Duitsers maar die vind ik vaak saai.
Alle reacties Link kopieren
Seksistisch.



Lui.



Egoistisch in bed.



Bang om hun eigen dominante posities op te geven of zelfs maar te delen.
"De relaties tussen vrouwen worden het meest gevreesd, zijn het meest problematisch en hebben de meeste potentie om de planeet te transformeren" (Adrienne Rich)
Alle reacties Link kopieren
quote:feministe1995 schreef op 28 juli 2014 @ 09:52:

Seksistisch.



Lui.



Egoistisch in bed.



Bang om hun eigen dominante posities op te geven of zelfs maar te delen.Hihi
Alle reacties Link kopieren
quote:Moondancer schreef op 27 juli 2014 @ 22:25:

De Nederlandse mannen die ik gedate heb waren lief, grappig, geëmancipeerd en down-to-earth. Maar ook een beetje lomp, weinig romantisch en fantasieloos.

De mannen van een compleet andere cultuur bleken het ook niet helemaal voor mij (botsing van normen/waarden, idealen etc.).





Hier kan ik me in vinden.

Ik woon "down under" met mijn "down under" vriend, en ofschoon ik heel goed met hem kan leven is hij (net als de meeste mannen hier) in ieder geval minder geëmancipeerd dan de Nederlandse mannen.

Hij had vroeger thuis ook een heel ander klussenpakket dan zijn zusjes bv.

Waar zijn zusjes de afwas moesten doen en de was opvouwen, moest hij bv het vuilnis buiten zetten en het gras maaien.

Ik heb het idee dat NL mannen wat gelijkheid betreft beter worden opgevoed.



De leuke keerzijde daaraan vind ik wel dat hij is opgevoed met het idee dat een man tot taak heeft ervoor te zorgen dat alles goed loopt, en dat iedereen gelukkig is en het nergens aan ontbreekt.

Dat heeft een macho, zorgzame uitwerking die ik heel aantrekkelijk vind, en bij NL mannen nog wel eens miste.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
quote:feministe1995 schreef op 28 juli 2014 @ 09:52:

Seksistisch.



Lui.



Egoistisch in bed.



Bang om hun eigen dominante posities op te geven of zelfs maar te delen.



Maar volgens mij meen jij het ook echt.

Ben je daarom van de vrouwen?



Edit: Oh, je bent lesbisch vanuit politiek activisme. Jij bent echt grappig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vroeger heel wat vriendjes gehad, als iets me niet beviel was het einde verhaal. Ik heb het niet over futiliteiten zoals de verkeerde schoenen maar over egoïstische trekjes, onbehouwen, onverzorgd, wereldvreemd, weinig algemene ontwikkeling, teveel drinken, gierig of juist te makkelijk met geld uitgeven, slechte omgangsvormen, slechte tafelmanieren, luiheid.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:feministe1995 schreef op 28 juli 2014 @ 09:52:

Seksistisch.



Lui.



Egoistisch in bed.



Bang om hun eigen dominante posities op te geven of zelfs maar te delen.Hoe weet je dat ze egoistisch in bed zijn? Want in een andere topic zeg je dat je trots bent dat je nog nooit seks met een man hebt gehad En dat je lesbisch bent uit principe... Ik hoop serieus dat je een trol bent want door vrouwens als jou wordt (echte) feminisme niet serieus genomen.
quote:grenada schreef op 25 juli 2014 @ 18:11:

mensen die een mening hebben over "alle" mannen of vrouwen of Nederlandse mannen of vrouwen of buitenlandse mannen of vrouwen of "alle "moslims of christenen of hindoes of blanken of gekleurde mensen...... ach.. wat moet je daar nou van vinden?zo is t!...ieder zijn smaak toch? En ik heb geen zin om andermans mannen te trashen...
De Nederlandse mannen die ik ken vind ik leuk, aardig en aantrekkelijk. Maar ik ben dan ook zeer selectief in het samenstellen van mijn sociale omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Als je soms de probleem verhalen hier leest die vrouwen en mannen met elkaar kunnen hebben zou je het niet altijd zeggen.



Maarrrrrrr...............

Ik denk dat 'De Nederlandse Man' in het algemeen heel goed is voor 'De Nederlandse Vrouw'.

Misschien niet altijd even tactvol maar draagt zijn vrouw wel op handen.

Ze heeft alle vrijheid en er is weinig haantjes gedrag dat ZIJ moet doen wat HIJ wil.

Hetgeen niet bij alle culturen even gebruikelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Het is zoals het met elk ras is. Je hebt er goede en slechte tussen zitten .
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Nederlandse mannen zijn over het algemeen geëmancipeerd, nuchter, kunnen om zichzelf lachen, hebben een brede interesse.
Alle reacties Link kopieren
Ik houd van kaaskoppen! Mooi, leuke lach, humor, geëmancipeerd (zeer groot voordeel). Mijn man is een topper!

Maar ik heb vrijwel geen ervaring met buitenlandse mannen. Daar zie ik nou veel beren op de weg: te gelikt, te veel aandacht geven, minder aantrekkelijk, ego/macho.

Gelukkig houden we niet allemaal van dezelfde mannen! Ehh, er is trouwens wel een groep Nederlandse mannen die ik niet zo waardeer, maar is dat niet in elke cultuur zo?
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt de standaard bier-en-tieten-boer beschreven

En ja, daar lopen er véél van rond. De Hollandse mannen in mijn kring zijn tof. Lekker nuchter. Humor en zelfspot.



Manlief is geadopteerd vanuit Colombia

Ik heb gewoon het beste van twee werelden
Alle reacties Link kopieren
quote:diana_banana schreef op 07 augustus 2014 @ 12:13:

Hier wordt de standaard bier-en-tieten-boer beschreven

En ja, daar lopen er véél van rond. De Hollandse mannen in mijn kring zijn tof. Lekker nuchter. Humor en zelfspot.



Manlief is geadopteerd vanuit Colombia

Ik heb gewoon het beste van twee werelden

Nou diana-banana, gooi het er maar uit. Wat heeft jou man wat wij niet hebben.

Ik ben reuze benieuwd.



Alle reacties Link kopieren
Ik vind Nederlandse mannen vaak niet aantrekkelijk, zijn onverzorgd en hebben vaak lelijke namen ook (niet hun schuld uiteraard)



Ik val dan zelf ook op donker haar en (redelijk) donkere ogen, om de een of andere reden vind ik dat heel stoer en mannelijk.



Nederlandse mannen komen over als enorme softies.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven