Nederlandse vrouw en Koerdische-Turkse vriend, 2

04-02-2007 22:53 99 berichten
Riemen vast.

Daar gaan we weer.



Gezellig.
Beste Ciao,



Jammer dat je bij het lezen van het woord Koerd meteen zo over de rooie gaat.



Nee, niet alle Koerden wonen in Turkije, en niet alle Turken zijn Koerden, of anders om, en niet alle Koerden noch alle Turken zijn bij voorbaat boefjes. Als er iets duidelijk is in dit topic, bij de mensen die hier schrijven is dat het.

Dus je hebt het tegen de verkeerden.



Om je mening duidelijk te maken hoef je hier niet te 'schreeuwen'. Bovendien is een punt aan het einde van een zin ook een stuk makkelijker lezen.

Je beweringen verliezen alle kracht omdat je erg onduidelijk en te dwingend bent op deze manier.
Alle reacties Link kopieren


Beste Ciao,



Jammer dat je bij het lezen van het woord Koerd meteen zo over de rooie gaat.



Nee, niet alle Koerden wonen in Turkije, en niet alle Turken zijn Koerden, of anders om, en niet alle Koerden noch alle Turken zijn bij voorbaat boefjes. Als er iets duidelijk is in dit topic, bij de mensen die hier schrijven is dat het.

Dus je hebt het tegen de verkeerden.



Om je mening duidelijk te maken hoef je hier niet te 'schreeuwen'. Bovendien is een punt aan het einde van een zin ook een stuk makkelijker lezen.

Je beweringen verliezen alle kracht omdat je erg onduidelijk en te dwingend bent op deze manier.
Ik ga niet over de rooie hoor, en ja sommige koerden hebben nou eenmaal een hoog temprament. Dat probeer ik juist duidelijk te maken dat als mensen steeds zeggen van mijn turkse vriend dit dat dat ze ons niet met turken moeten generaliseren. Want die vrouw heeft het over een koerdische van turkije maar niet over een turk. Sorry dit onderwerp ligt nou eenmaal heel gevoelig oke! ik ben niet onduidelijk ik praat toch geen chinees. ik ben ook niet dwingend want ik dwing niemand tot iets. dit is toch een vrij land dus we mogen zeggen wat we willen vrijheid van meningsuiting toch. Hoe kom je dr nou bij dat ik beweerd zou hebben dat turken en koerden allemaal boefjes zijn, je hebt bij elke ras wel rotte appels tussen zitten. want geen enkel land is perfect dus laat staan de inwoners er van. ciao
Alle reacties Link kopieren
Hoi Ciao!



Ik snap dat je het verschil tussen Koerden en Turken duidelijk wilt maken. Mijn vriend is ook van Koerdische afkomst en daar is hij erg trots op. Ik noem hem dan ook Koerdisch en geen Turks. Bij hem ligt het onderwerp ook erg gevoelig. Ik noem hem naar nieuwe mensen altijd een Turkse Koerd. Hij woont in Turkije, maar is Koerdisch.



Wel ben ik het met Kjong eens dat je stukjes een beetje op schreeuwen lijkt. Iedereem heeft zo weer zijn eigen ervaring met Turken en Koerden. En zo ook jij. Je zegt zelf dat je uit een progressief Koerdische familie komt, dat wil echter niet zeggen dat alle Koerdische families zo zijn. Maar net zo goed is dat bij Turken, Nederlanders, Zweden of welk volk dan ook.



Dit topic is geen aanval op de Koerden, zeker niet, maar het lijkt op deze manier wel alsof dat op jou zo overkomt. Jammer!
Alle reacties Link kopieren
Yep, mijn riemen zitten vast, opstijgen maar en wegwezen!



Kjong tuurlijk ben ik goed geslaagd met namen ;) Jij toch ook met Kjongen en nu nog wat voor mini zoeken.Komt goed!



Shania, de IND denkt dat ie niet teruggaat met een toeristenvisum en de IND heeft heel veel fouten gemaakt (tenminste dat vind ik en dat vind ook mijn advocaat) en nu is het afwachten of de rechter dat ook vind.....to be continued.
Ik draag de hele dag een vlecht in mijn haar. Omdat Kman dat graag wilde vanmorgen.

Zooooo romanties...



~bakvis~



Nog 2 en een halve week. En dat werd gtvrdmm tijd ook.
Alle reacties Link kopieren
Aangenaam, Pippilotta Victualia Rolgordijna Kruizemunta EfraÏmsdochter Langkous alias Kjong
Alle reacties Link kopieren


Hoi Ciao!



Ik snap dat je het verschil tussen Koerden en Turken duidelijk wilt maken. Mijn vriend is ook van Koerdische afkomst en daar is hij erg trots op. Ik noem hem dan ook Koerdisch en geen Turks. Bij hem ligt het onderwerp ook erg gevoelig. Ik noem hem naar nieuwe mensen altijd een Turkse Koerd. Hij woont in Turkije, maar is Koerdisch.



Wel ben ik het met Kjong eens dat je stukjes een beetje op schreeuwen lijkt. Iedereem heeft zo weer zijn eigen ervaring met Turken en Koerden. En zo ook jij. Je zegt zelf dat je uit een progressief Koerdische familie komt, dat wil echter niet zeggen dat alle Koerdische families zo zijn. Maar net zo goed is dat bij Turken, Nederlanders, Zweden of welk volk dan ook.



Dit topic is geen aanval op de Koerden, zeker niet, maar het lijkt op deze manier wel alsof dat op jou zo overkomt. Jammer!
Kijk jij begrijpt mij! Eindelijk iemand die mij begrijpt! Nee schat ik zeg ook niet dat deze topic een aanval op koerden is maar wat ik raar vind, iemand die schrijft dat ze met een Koerdische man heeft, en gelijk begint t hele forum van : ja ik heb ook een turkse vriend blablablabl blaa. Dat vond ik wel een beetje raar. Ik ben er heel erg trots op dat ik koerdisch ben, en dat laat ik door geen enkel turk afnemen, hoe erg ze mij ook discrimineren soms. Ik ben nou ook weer niet zo erg progressief, mijn vriend zelf is italiaans en we verwachten over 7 maanden ons eerste kindje lees: half koerdisch half italiaans. Maarja ik ga veel plezier verder op deze topic ik ben . Ciao
Alle reacties Link kopieren
Hej Ciao!



Gefeliciteerd met je zwangerschap! Spannend allemaal! Kun je wat meer over je zelf vertellen. Hoe oud ben je? Waar heb je je man ontmoet etc.



Enne... van half bloedjes komen vaak errug mooie kinderen. Of is dit te generaliserend?! Haha!



Liefs



Kaatje
Alle reacties Link kopieren
Daar komen heeeeeeel mooie kindjes van! Blond krullend haar, bruine ogen en een zeer blanke huid :o....
:D Of stijl blond boer´nhondenhaar, blauwgroene ogen en geelblanke huid.



Nog een zwangere. Oh...Geen wonder dat de reacties zo fel zijn.



Ik weet niet wat het wordt m/v. Voor mij hoeft het niet. De papa wilde per sé niet. Dus dan niet. Wel alles in orde. Tenminste, geen open bovenlip of ruggetje etc. Het belangrijkste: gezondheid.



Gr, Pipilotta (waar Tinkiwinkie 2 keer in past)
Alle reacties Link kopieren
Andersom wil mijn vriend ook helemaaal niet vergleken worden met Turken of Arabieren :D.

Ik dacht ik kom eens spieken in dit topic. Mijn vriend is een Koerd uit Noord-Irak.

Verder nog uit andere landen of alleen Turkse Koerden?
Turksen.

Want de meesten hebben hun vriend in een westers gelegen plaats in Turkije leren kennen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ben ik trouwens de enige die een relatie heeft met een Koerd. Als ik me niet vergis zijn de rest van de mannen allemaal Turken...Waar is Superletje trouwens gebleven? Is ze soms te erg verwikkeld in trouwplannen en jurken?Ik hoorde trouwens dat als je in Turkije trouwt, dat je dan een bloedtest moet doen en röntgenfoto's moet laten maken. Daar had ik nog nooit wat van gehoord. Weet iemand toevallig waar de röntgenfoto's voor dienen? Bloedtest is bij mij wel bekend.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor je bent niet de enige met een Koerd, ik heb er ook een! En ook een halve (een mini-man hier in huis). Ik denk dat de rontgenfotos voor TBC zijn, denk niet dat ze interesse hebben in een eventuele (oude) botbreuk.



Hmm, ja Letje is idd wat afwezig....LEEEEETJE !!!???



*vliegt weer weg*
Alle reacties Link kopieren
Koerden, Turken. Wat maakt het uit, het zijn allemaal mensen net als jij en ik....

Die van mij is een Turk maar lijkt op een marokkaan......



Ik lees en schrijf op een ander forum, specifiek voor ned mensen die ene relatie hebben met een Turk. Wel grappig, zoveel herkenning en overeenkomsten!



Kaatje, heb helemaal dubbel gelegen om dat topic wat is Typisch Turks!
Alle reacties Link kopieren
Sorry Cadi, dat wist ik niet... Waar komt jouw man vandaan? Verder wist ik ook wel hoor dat die foto's niet voor oude botbreuken waren, maar voor welke ziekte het dan wel zou zijn had ik geen idee van!



Zouden de testen voor iemand hier een reden zijn om niet in Turkije te gaan trouwen? Daar ben ik wel benieuwd naar...



Ik heb zelf geen bezwaren tegen de onderzoeken.Ik heb niks te verbergen. Bovendien denk ik dat de onderzoeken vooral zijn ingesteld voor huwelijken tussen (achter)neven en nichten om de kans op gehandicapte kinderen te verkleinen... Correct me if I'm wrong...
Alle reacties Link kopieren
Kaatje, 't was een grapje over die botbreuken maar ik was in de haast vergeten er een smiley achter te zetten. Wbt de bloedonderzoeken....ik denk gewoon voor Aids en eventueel SOA's. En hoe zie jij dat dan.....dat achterneef/nicht gedoe?? Lijkt me niet dat die testen daar voor zijn want m.i. gebeurt dat nog steeds dat ze met elkaar trouwen.



Ennu, mijn vent komt uit de provincie Diyarbakir. Ik vind het zelf niets uitmaken Turk of Koerd maar daar denkt de Turk en/of de Koerd zelf natuurlijk wel heeeel anders over.
Alle reacties Link kopieren
Superletje, druk met de huwelijksvoorbereiidngen?
Alle reacties Link kopieren


Koerden, Turken. Wat maakt het uit, het zijn allemaal mensen net als jij en ik....

Die van mij is een Turk maar lijkt op een marokkaan......



Ik lees en schrijf op een ander forum, specifiek voor ned mensen die ene relatie hebben met een Turk. Wel grappig, zoveel herkenning en overeenkomsten!



Kaatje, heb helemaal dubbel gelegen om dat topic wat is Typisch Turks!




Shania, welk forum is dat ?

Ik heb een Turks vriendje en ben geinteresseerd.
Hoi Zamirah, jij hebt een Turks vriendje, en wij zijn geinteresseerd.

Vertel eens?
Alle reacties Link kopieren
Hij is 24, studeert nog, doet lerarenopleiding CALO, ( gymnastiekleraar), hij is geboren en getogen in NL. Zijn ouders komen uit de omgeving van Izmir.

En hij is heel lief.
Alle reacties Link kopieren




quote: Shania33 reageerde



Koerden, Turken. Wat maakt het uit, het zijn allemaal mensen net als jij en ik....

Die van mij is een Turk maar lijkt op een marokkaan......



Ik lees en schrijf op een ander forum, specifiek voor ned mensen die ene relatie hebben met een Turk. Wel grappig, zoveel herkenning en overeenkomsten!



Kaatje, heb helemaal dubbel gelegen om dat topic wat is Typisch Turks!

Shania, welk forum is dat ?

Ik heb een Turks vriendje en ben geinteresseerd.





Zamirah, het forum is wel wat meer gericht op ned/belgische vrouwen die een relatie met een Turk uit Turkije hebben. Maar ik weetn iet of ik het hier mag neerzetten. Wil je me anders even via Viva Angel mailen dan?

Als ik het hier mag neerzetten dan is het ook prima, maar ik wil geen ban riskeren!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie wel eens vaker mensen een site doorgeven (als het geen concurrentie is van Viva) dus ik dacht dat het geen probleem was..
Doorverwijzen is iets anders dan reclame maken.

Zet gerust neer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven