Negeren

06-10-2015 09:03 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag mijn verhaal kwijt, omdat ik het gevoel heb dat ik vast zit. Ik schaam me om hierover te praten met vriendinnen, en ik heb echt even jullie visies nodig.



Twee jaar heb ik nu een relatie. We kenden elkaar al langer, maar na een tijdje is er tussen ons iets gegroeid en zijn we verliefd geworden.



Hij heeft een moeilijk karakter, dat wist ik vanaf het begin. Ik was verliefd en ik vond het toen wel meevallen. Hij heeft veel vrijheid nodig, wil me niet vaker dan 1x per week zien. Ik heb het ook druk, dus ik vond dit altijd oké. We hebben wel dagelijks contact, meerdere keren per dag, en dit zat allemaal goed voor mij.



Nu is het zo dat hij het laatste halfjaar vaak 'buien' heeft. Hij is dan ineens niet te genieten, reageert gemeen en onnodig hard op me. Dit kan ineens gebeuren, zonder dat ik daar aanleiding toe geef.



De laatste tijd blokkeert hij me soms ineens. Als hij bijvoorbeeld vindt dat ik niet snel genoeg antwoord, blockt hij me. Dus zodra ik (paar minuten) later wil antwoorden, ben ik ineens geblokt. Pas als ik hem mail, dan krijg ik een reactie. Maar de afgelopen keren moest ik dan op hem inpraten voordat hij me deblokkeert. Soms duurt het een paar dagen tot een week, zo'n actie. En we hebben dan echt geen discussie of iets dergelijks. Hij vindt dat ik gewoon te langzaam reageer.



Een ander punt is op sexueel vlak. Omdat we elkaar eenmaal per week zien, wil hij altijd sex als we elkaar zien. Vind ik niets mis mee, maar soms kan het gewoon niet. Ik ben ook weleens moe, of ik wil liever buiten iets doen. Ik vind het belangrijk ook leuke dingen te doen samen. Zodra hij vindt dat ik hem afwijs, dreigt hij met iemand anders te gaan. En blokkeert me vervolgens. Hij zegt dan daarna ook dat hij sex met een ander heeft gehad, wat achteraf helemaal niet waar is. Maar om me te raken zegt hij het wel.



Ik voel me nu vaak 'gedwongen' om dingen te doen. En dat krijg ik hem niet aan zijn verstand. Als ik met een deadline zit, kan ik niet naar hem toe rijden voor een potje sex. Ik heb gewoon verantwoordelijkheden. Alleen dat negeren maakt het zo erg.



Dit is toch niet normaal?
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je zelf inziet dat het bizar is. Dan nu de vraag waarom je in zo'n bizarre situatie wil blijven.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet ineens zo geworden hé, dit is een proces geweest. Waarvan ik me nu ineens bewust ben.
Alle reacties Link kopieren
1x per week elkaar zien is geen relatie, dat is tijdsverdrijf. Hij heeft geen moeilijk karakter, maar gewoon heel onvolwassen. Ik zou een andere tijdsbesteding zoeken voor die ene dag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alongtherainbow schreef op 06 oktober 2015 @ 09:39:

En dan vijf minuten later heb ik een belachelijke discussie met hem omdat hij zegt dat hij sex met iemand anders wil. Dat contrast, het is zo bizar.Daar moet je een discussie over voeren? Nogmaals, geen minuut meer aan verspillen. Bij het oud vuil, die sukkel.
Alle reacties Link kopieren
Ja en wat is nou je vraag? Je weet zelf al dat dit niet normaal is, dus dat is je vraag niet. Of vind je het ergens prettig om gedomineerd te worden? Is een van de weinige redenen die ik kan bedenken dat je nog met zo iemand omgaat en dan hier komt spuien..
Alle reacties Link kopieren
Die vent spoort niet. Exit, blokkeren en verder gaan met je leven.
Je hebt geen relatie, dus er valt ook weinig te verliezen.
Alle reacties Link kopieren
Het probleem is denk ik dat ik niet begrijp waarom hij dit doet.
quote:Alongtherainbow schreef op 06 oktober 2015 @ 09:20:

Oké, wat is dan de juiste manier om nu hiermee om te gaan? Ik ben op het moment ook geblokkeerd.Hem ook blokkeren op je telefoon en helemaal nooit meer deblokkeren! Is hij van de pot gerukt? Zo ga je toch niet met iemand om, als hij je dan mailt, geen antwoord geven, laat hem maar in zijn sop gaarkoken. Als hij dan ineens voor je deur staat dan zeg je gewoon dat je geen behoefte meer aan hem hebt en doe je de deur dicht.
Alle reacties Link kopieren
Hoef je ook niet te begrijpen. Wat kan jou dat nou schelen? Het zegt alles over de persoon die hij is. Geen tijd meer aan vuil maken.
quote:Alongtherainbow schreef op 06 oktober 2015 @ 09:48:

Het probleem is denk ik dat ik niet begrijp waarom hij dit doet.Hij zal je ook nooit uitleg geven, hij manipuleert je en jij loopt er als een schoothondje achter. Hij kan doen wat hij wil, jij gaat toch nergens heen. Dus het wordt tijd dat je daar verandering in brengt.
Alle reacties Link kopieren
Maakt dat iets uit dan? Is er iets wat rechtvaardigt dat hij je zo behandelt?



Als ik een gok mag doen: ik denk dat hij heel erg op zichzelf gericht is en gewend te doen en te krijgen wat hij wil. Krijgt hij geen seks, dan is hij kwaad en gaat dreigen en je vervolgens 'terugpakken' door te doen alsof hij met een ander naar bed is geweest, krijgt hij niet meteen antwoord op een bericht, dan is hij kwaad en gaat je 'terugpakken' door je te blokkeren, heeft hij een pestbui, dan vindt hij dat hij dat gewoon op jou mag botvieren. Enzovoort enzovoort. En hoe meer ruimte je hem geeft voor al dit soort shit, hoe meer hij het gaat doen. Er zit echt geen diepere filosofische reden achter.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Omdat sommige mensen zo zijn. En zo kunnen zijn, omdat ze enabled worden door mensen als jij. Klinkt misschien gemeen maar hij kan het blijkbaar maken om zo te doen en dan word zo iemand nooit een leuker persoon. Dus door hem vaarwel te zeggen help je hem ook nog eens!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Alongtherainbow schreef op 06 oktober 2015 @ 09:48:

Het probleem is denk ik dat ik niet begrijp waarom hij dit doet.



Hij heeft geen respect voor jou, groot ego, narcistisch, onzeker, manipulator. Pff, wie weet nog meer wat hij is. Wat hij in ieder geval niet is, is dat hij liefdevol is richting jou en als dat er niet in zit, wordt het nooit wat.



Wat wil je bereiken door het te weten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 06 oktober 2015 @ 09:52:

Maakt dat iets uit dan? Is er iets wat rechtvaardigt dat hij je zo behandelt?



Als ik een gok mag doen: ik denk dat hij heel erg op zichzelf gericht is en gewend te doen en te krijgen wat hij wil. Krijgt hij geen seks, dan is hij kwaad en gaat dreigen en je vervolgens 'terugpakken' door te doen alsof hij met een ander naar bed is geweest, krijgt hij niet meteen antwoord op een bericht, dan is hij kwaad en gaat je 'terugpakken' door je te blokkeren, heeft hij een pestbui, dan vindt hij dat hij dat gewoon op jou mag botvieren. Enzovoort enzovoort. En hoe meer ruimte je hem geeft voor al dit soort shit, hoe meer hij het gaat doen. Er zit echt geen diepere filosofische reden achter.



Dit is denk ik inderdaad wat het is. Niet meer en niet minder.



Hij is nu dus boos omdat ik niet duidelijk genoeg heb gezegd dat we vandaag zouden afspreken. Maar met zulk gedrag heb ik al geen zin meer in sex, ik voel me alleen maar gedwongen.
Alle reacties Link kopieren
Meid... kap er dan mee.



Hij is een drammende kleuter die altijd wel iets vindt om boos over te zijn. Zelfs al zou je altijd zijn zin doen, dan vindt hij nog wel wat.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Noem jij dit een relatie ?? Hij kan bij jou gewoon 1x per week zijn kwakkie kwijt.

Als ik jou was zou ik me maar eens laten testen op een soa. Wie weet hoeveel van dit soort relaties jouw "liefje" heeft



Dumpen die kwakman
Ik heb geen middelvinger nodig, ik kan dat met mijn ogen !
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel keer moet je hier het advies lezen, dat je moet stoppen met dat figuur? Is er maar eentje geweest, die heeft gezegd:" Ach, je stelt je aan. Het is heel normaal om zo met je partner om te gaan. Een goede relatie is geven en nemen en hij wil tijd in jou steken dus daar moet tegenover staan dat jij je helemaal aanpast aan zijn eisen, zijn nukken, zijn manier van afstraffen, enz. "
Alle reacties Link kopieren
quote:Alongtherainbow schreef op 06 oktober 2015 @ 09:20:

Oké, wat is dan de juiste manier om nu hiermee om te gaan? Ik ben op het moment ook geblokkeerd.Hem blokkeren en vergeten.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Liefde en seks horen van twee kanten te komen en daar moet je geen gedwongen gevoel bij krijgen. Ergens van binnen weet je ook dat dit niet gezond is en dat hij niet zal veranderen, al is misschien die hoop er wel. Je doet jezelf tekort door bij een gozer te blijven die zo bot tegen jezelf doet. Wellicht dat je bang te stoppen na twee jaar, maar na een tijdje zal je inzien dat dit verreweg van gezond was en je uiteindelijk veel gelukkiger zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Skawa schreef op 06 oktober 2015 @ 09:18:

Pff als hij mij om die reden zou blokkeren zou ik niet mailen hoor dan ging ik gewoon leuke dingen doen met vriendinnen en als ie weer normaal kan doen kan hij eerst zijn excuses aanbieden voor er überhaupt een gesprek plaats vind, laat staan dat ik dan nog seks met hem zou hebben. En als hij dreigt vreemd te gaan of doet alsof hij dat deed dan is het gat van de deur ook heel dichtbij. Wegwezen met die gast dit is echt niet normaal en daarna aan het werk met jezelf om eerst respect voor jezelf te krijgen in een nieuwe relatie want als jij dit accepteert en achter hem aan blijft lopen dan heb je niet een hele gezonde dosis eigenwaarde denk ik.



dit dus!



dumpen die gast en:



ga door met je volgende vraag, die je eigenlijk zou moeten stellen:



wat zijn mijn grenzen?

hoe kom ik aan een gezonde dosis eigenwaarde?
Aanvulling op Simone:

'Waarom accepteer ik dat iemand zo met mij omgaat in een relatie?'



To; Waarom ben je nog bij hem en pik je dit allemaal? Als je er iets van zegt tegen hem kan je dan een gesprek voeren of negeert hij je weer? Het klinkt bijna alsof hij je meer aan het negeren is dan dat jullie contact hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor mij frustrerend is, is dat hij mij steeds kon kwetsen, maar dat het hem eigenlijk koud laat. Dat gevoel zorgde ervoor dat ik steeds weer contact zocht. Omdat ik zelf niet zo met iemand zou omgaan.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dit is niet normaal.



In een relatie zie je elkaar graag. Je probeert er te zijn op de momenten dat je vriend of vriendin vreugde, verdriet, twijfel of woede wil delen. Je wilt dat je partner gelukkig is.



Altijd.



Jouw vriend lijkt deze gevoelens niet of maar soms te hebben. Bovendien liegt hij en is hij in staat je te kwetsen - terwijl een echte vriend juist wil dat je nooit gekwetst wordt.



Ik zou hem laten gaan en pas een nieuwe relatie beginnen als je hebt ontdekt hoe het komt dat je dit gedrag twee jaar lang als normaal hebt gezien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alongtherainbow schreef op 06 oktober 2015 @ 10:16:

Wat voor mij frustrerend is, is dat hij mij steeds kon kwetsen, maar dat het hem eigenlijk koud laat. Dat gevoel zorgde ervoor dat ik steeds weer contact zocht. Omdat ik zelf niet zo met iemand zou omgaan.Het laat hem koud omdat jij hem koud laat hij geeft niks om jou,je bent alleen goed om zijn zak te lozen en verder nikslaat hem lekker naar de hoeren gaan,en zoek jij een leuk exemplaar uit dat a: jou graag wil zien, b: lief voor je is en c je helemaal blij maakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven