Negeren

06-10-2015 09:03 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag mijn verhaal kwijt, omdat ik het gevoel heb dat ik vast zit. Ik schaam me om hierover te praten met vriendinnen, en ik heb echt even jullie visies nodig.



Twee jaar heb ik nu een relatie. We kenden elkaar al langer, maar na een tijdje is er tussen ons iets gegroeid en zijn we verliefd geworden.



Hij heeft een moeilijk karakter, dat wist ik vanaf het begin. Ik was verliefd en ik vond het toen wel meevallen. Hij heeft veel vrijheid nodig, wil me niet vaker dan 1x per week zien. Ik heb het ook druk, dus ik vond dit altijd oké. We hebben wel dagelijks contact, meerdere keren per dag, en dit zat allemaal goed voor mij.



Nu is het zo dat hij het laatste halfjaar vaak 'buien' heeft. Hij is dan ineens niet te genieten, reageert gemeen en onnodig hard op me. Dit kan ineens gebeuren, zonder dat ik daar aanleiding toe geef.



De laatste tijd blokkeert hij me soms ineens. Als hij bijvoorbeeld vindt dat ik niet snel genoeg antwoord, blockt hij me. Dus zodra ik (paar minuten) later wil antwoorden, ben ik ineens geblokt. Pas als ik hem mail, dan krijg ik een reactie. Maar de afgelopen keren moest ik dan op hem inpraten voordat hij me deblokkeert. Soms duurt het een paar dagen tot een week, zo'n actie. En we hebben dan echt geen discussie of iets dergelijks. Hij vindt dat ik gewoon te langzaam reageer.



Een ander punt is op sexueel vlak. Omdat we elkaar eenmaal per week zien, wil hij altijd sex als we elkaar zien. Vind ik niets mis mee, maar soms kan het gewoon niet. Ik ben ook weleens moe, of ik wil liever buiten iets doen. Ik vind het belangrijk ook leuke dingen te doen samen. Zodra hij vindt dat ik hem afwijs, dreigt hij met iemand anders te gaan. En blokkeert me vervolgens. Hij zegt dan daarna ook dat hij sex met een ander heeft gehad, wat achteraf helemaal niet waar is. Maar om me te raken zegt hij het wel.



Ik voel me nu vaak 'gedwongen' om dingen te doen. En dat krijg ik hem niet aan zijn verstand. Als ik met een deadline zit, kan ik niet naar hem toe rijden voor een potje sex. Ik heb gewoon verantwoordelijkheden. Alleen dat negeren maakt het zo erg.



Dit is toch niet normaal?
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me ontzettend raar als hij uit mijn leven is. Ik heb hem jarenlang vrijwel elke dag gesproken. En dan ineens is het over.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt natuurlijk ook de rest van je leven zo doorgaan omdat je per se wil dat hij anders doet tegen jou. Je kunt ook water uit een steen proberen te persen. Het is onmogelijk, maar het houdt je wel lekker bezig.
quote:Alongtherainbow schreef op 06 oktober 2015 @ 10:22:

Het lijkt me ontzettend raar als hij uit mijn leven is. Ik heb hem jarenlang vrijwel elke dag gesproken. En dan ineens is het over.Ja, dat is even wennen. Maar alles went. Ik denk dat je je uiteindelijk veel beter gaat voelen zonder die negativiteit. Dit is geen liefde, echt niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alongtherainbow schreef op 06 oktober 2015 @ 10:22:

Het lijkt me ontzettend raar als hij uit mijn leven is. Ik heb hem jarenlang vrijwel elke dag gesproken. En dan ineens is het over.Het zal ook raar en eng zijn in het begin. Je zal moeten wennen. Je gaat jezelf opnieuw ontdekken. En dan plotseling merk je dat je veel rijker bent dan toen je bij hem was. Alles heeft z'n tijd nodig. Welkom bij het leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alongtherainbow schreef op 06 oktober 2015 @ 10:22:

Het lijkt me ontzettend raar als hij uit mijn leven is. Ik heb hem jarenlang vrijwel elke dag gesproken. En dan ineens is het over.Het lijkt me ontzettend raar als je hem in je leven houdt. Hij heeft je jarenlang regelmatig geblokkeerd en afgewezen. Eindelijk is dat gedoe voorbij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alongtherainbow schreef op 06 oktober 2015 @ 10:22:

Het lijkt me ontzettend raar als hij uit mijn leven is. Ik heb hem jarenlang vrijwel elke dag gesproken. En dan ineens is het over.



Dat is ook raar en wennen. En soms zal je het zelfs missen. Maar ik denk dat je je veel beter, fijner en veiliger gaat voelen als je niet meer dit soort contacten hebt.



Je zei dat je gisteren een groot project had afgesloten. Was dat op je werk? Heb je daar een goed gevoel aan over gehouden. Probeer dat eens terug te halen ipv het gevoel dat je door hem krijgt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alongtherainbow schreef op 06 oktober 2015 @ 10:22:

Het lijkt me ontzettend raar als hij uit mijn leven is. Ik heb hem jarenlang vrijwel elke dag gesproken. En dan ineens is het over.Voor je het weet zit je elke dag gezellig te kletsen met een leuker exemplaar, maar ja als jij gezeik en gekwetst te worden fijn vind , dan vooral door gaan met deze uhm jongen...
Alle reacties Link kopieren
quote:Alongtherainbow schreef op 06 oktober 2015 @ 10:22:

Het lijkt me ontzettend raar als hij uit mijn leven is. Ik heb hem jarenlang vrijwel elke dag gesproken. En dan ineens is het over.Behalve al die dagen dat je geblokkeerd was, dan sprak je hem ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Op het werk en in mijn privéleven word ik gewaardeerd enop waarde geschat. Mensen zijn blij met me, zijn lief voor me. Net als ik dat andersom ook ben.



Alleen hij geeft me steeds het gevoel dat ik waardeloos ben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alongtherainbow schreef op 06 oktober 2015 @ 10:31:

Op het werk en in mijn privéleven word ik gewaardeerd enop waarde geschat. Mensen zijn blij met me, zijn lief voor me. Net als ik dat andersom ook ben.



Alleen hij geeft me steeds het gevoel dat ik waardeloos ben.Jij bent niet waardeloos. Hij is waardeloos en projecteert dat op jou.
Alle reacties Link kopieren
Je moet er echt vanaf wil je een fijner leven leiden. Dit gaat nooit werken. Ook niet als hij je straks misschien terug wil en zegt te zullen veranderen. Dit is gewoon geen geschikt relatiemateriaal. Succes! Komt goed met je! En je bent zeker niet waardeloos, dat is hij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alongtherainbow schreef op 06 oktober 2015 @ 10:31:

Op het werk en in mijn privéleven word ik gewaardeerd enop waarde geschat. Mensen zijn blij met me, zijn lief voor me. Net als ik dat andersom ook ben.



Alleen hij geeft me steeds het gevoel dat ik waardeloos ben.Dit zegt toch al genoeg??!
Alle reacties Link kopieren
quote:Alongtherainbow schreef op 06 oktober 2015 @ 10:31:

Op het werk en in mijn privéleven word ik gewaardeerd enop waarde geschat. Mensen zijn blij met me, zijn lief voor me. Net als ik dat andersom ook ben.



Alleen hij geeft me steeds het gevoel dat ik waardeloos ben.Dat ben je niet en geef hem ook niet meer de kans om je dat gevoel te geven. Tuurlijk, het is even raar als je hem helemaal niet meer spreekt maar wat een rust zal je daarvoor terug krijgen. Niet meer door zijn hoepels hoeven springen, je richten op dingen in je leven die je blij maken! Echt, doen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Alongtherainbow schreef op 06 oktober 2015 @ 10:31:

Op het werk en in mijn privéleven word ik gewaardeerd enop waarde geschat. Mensen zijn blij met me, zijn lief voor me. Net als ik dat andersom ook ben.



Alleen hij geeft me steeds het gevoel dat ik waardeloos ben.Als hij je niet waardeert en op waarde schat, dan is het een verspilling van je leuke zelf om met hem door te gaan. Niet doen. Er zijn genoeg leukere mannen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Misschien hou jij jezelf voor dat hij 'over het algemeen 'wel leuk is,dat hij 'vast wel veranderd als jij maar blijft geloven' en misschien is het wel zoiets simpels als 'ik wil me gewoon niet alleen voelen'.



Het mooiste kado wat jij jullie allebei kan geven is hem nu blokkeren en dat ABSOLUUT niet meer terugdraaien.



Dat zal ws heel moeilijk voor je zijn,(omdat je gewend bent geraakt aan het dagelijks contact met hem)maar alleen op die manier laat je aan hem zien dat je meer waard bent dan hoe hij jou nu behandeld (slecht) en leer je hem dat het niet normaal is om zo met vrouwen(mensen) om te gaan.



Probeer het...blokkeer hem...reageer niet op zijn mailtjes...niet op zijn telefoontjes en kijk dan wat er gebeurd. Probeer er met wat meer afstand naar te kijken,je zit nu zo 'onder zijn macht' dat het moeilijk is voor jou om dat te zien wat wij allemaal wel zien: je wordt gebruikt!



Ws zal hij na jouw blokkades eerst boos op jou worden,daarna proberen met zoete woordjes jou weer voor zich te winnen en als jij daar (hopelijk) niet intrapt...zal hij weer boos worden etc etc.



Kijk gewoon eens wat er gebeurt als jij sterk blijft,voor jezelf kiest en jezelf zo de ruimte geeft voor een jongen die jou wel waard is.



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Uhhhhh je zegt zelf dat hij je t gevoel geeft dat je waardeloos bent maar je hebt er wel moeite mee om hem niet meer te kunnen spreken? Ik kan me niet anders dan voorstellen dat je je bevrijd zult voelen als je geen contact meer hebt. Kan me niet voorstellen dat je van zo iemand houd dus dumpen!
where ever you go, go with your heart
ik heb nog geen andere reacties gelezen, maar de indruk die ik krijg is dat hij geen relatie wil maar dat je goed bent voor 1x sex in de week en verder moet je je vooral naar hem schikken, zo lijkt het.



tja, wat zal ik zeggen? voel je je er goed bij? vind je dit een gelijkwaardige relatie waarbij het gaat zoals jullie dit allebei willen? voelen jullie je er allebei goed bij? ben je gelukkig? blijf je op lange termijn ook gelukkig als het blijft zoals het is?



mij lijkt het geen leuk of prettig persoon in ieder geval. alles op zijn voorwaarden. ik zou daar niet gelukkig van worden en in mijn geval, met mijn karakter, zou ik daar zwaar tegen in opstand komen. jouw karakter zit blijkbaar anders in elkaar, want jij staat het toe. ik zou echt eens serieus overwegen of dit wel de persoon is waar jij oud mee zou willen/kunnen worden. dat lijkt me namelijk een goed criterium (afgezien van het feit of dat je doel is).
Alle reacties Link kopieren
quote:Alongtherainbow schreef op 06 oktober 2015 @ 10:31:

Op het werk en in mijn privéleven word ik gewaardeerd enop waarde geschat. Mensen zijn blij met me, zijn lief voor me. Net als ik dat andersom ook ben.



Alleen hij geeft me steeds het gevoel dat ik waardeloos ben.



en dat is een fijn gevoel? nee toch??? dus dumpen die gast.



voor het moment door de zure appel heen bijten. hij gaat je vast vleien als hij doorheeft dat jij hem nu blokkeert, of hij gaat boos worden. dreigen. verder manipuleren. maar blijf bij m uit de buurt.



zorg dat je aan de punten van jezelf gaat werken: grenzen, eigenwaarde e.d.



en dan krijg je mettertijd een leuk iemand. of niet, maar je bent iig in je eentje altijd beter af dan met zo iemand.
quote:Alongtherainbow schreef op 06 oktober 2015 @ 10:31:



Alleen hij geeft me steeds het gevoel dat ik waardeloos ben.



dat zegt meteen alles: je hebt geen waarde voor hem. je bent goed voor de neuk, 1x per week.

meid, hou de eer aan je zelf, geef die gozer een schop onder zijn hol en zorg dat je ruimte in je leven krijgt voor een man die jou wel naar je waarde weet te schatten en je dat goede gevoel geeft!
Alle reacties Link kopieren
quote:Alongtherainbow schreef op 06 oktober 2015 @ 09:48:

Het probleem is denk ik dat ik niet begrijp waarom hij dit doet.



Hij is ziek in zijn hoofd, erg ziek.. Maakt niet uit wat hij heeft, maar dit kán je niet begrijpen, en je moet het ook niet willen.. Als je dit niet wil afkappen omdat je daar niet aan toe bent, moet je voor jezelf een manier vinden om ermee om te gaan, een manier vinden om op hem te reageren als hij weer zo'n episode heeft. Probeer eens geen contact op te nemen als hij weer eens boos is, wat doet hij dan?

En jij? Voel jij angst? Omdat hij wel erg boos kan worden?
quote:Alongtherainbow schreef op 06 oktober 2015 @ 09:48:

Het probleem is denk ik dat ik niet begrijp waarom hij dit doet.



omdat het een eikel is die geen relatie wil en het wel prima vindt zo.

en jij staat hem toe zo met je om te gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alongtherainbow schreef op 06 oktober 2015 @ 10:16:

Wat voor mij frustrerend is, is dat hij mij steeds kon kwetsen, maar dat het hem eigenlijk koud laat. Dat gevoel zorgde ervoor dat ik steeds weer contact zocht. Omdat ik zelf niet zo met iemand zou omgaan.



Lijkt me ook superfrustrerend.

Ik hoop alleen niet dat dit de reden is dat je weer contact met hem gaat opnemen.



Ik heb kort een relatie gehad met iemand die ook zulke rare opvattingen over een relatie had. Als ik niet snel genoeg zijn mail of whats app beantwoordde (omdat ik bijvoorbeeld aan het werk was of even mijn haar ging wassen of wat voor reden dan ook) dan werd hij boos en werd ik inderdaad geblokt. Kreeg ik een hele boze mail van hem in mijn mailbox waarin me van alles voor de voeten werd gesmeten.

De tweede keer dat hij zoooo boos werd omdat ik hem niet genoeg aandacht gaf, was ik er wel klaar mee. Ik heb de relatie beëindigd. Dat begreep hij niet. Hij dacht dat ik net zo'n spelletje speelde als hij, dat hij iets verkeerd had gedaan en dat hij dat weer goed moest maken. Heeft nog jaren gesluimerd, had ik ineens weer een mailtje van hem: na zoveel jaar stilte heb je je punt wel gemaakt, zullen we weer afspreken?

Mijn conclusie: deze man is zo fucked up, daar wil ik niks mee. En ik ga hem echt niet begrijpen, er is serieus iets mis in zijn leven of zijn hoofd dat hij zo met mensen omgaat.
Wat eten we vanavond?
quote:Alongtherainbow schreef op 06 oktober 2015 @ 10:31:

Op het werk en in mijn privéleven word ik gewaardeerd enop waarde geschat. Mensen zijn blij met me, zijn lief voor me. Net als ik dat andersom ook ben.



Alleen hij geeft me steeds het gevoel dat ik waardeloos ben.



Echt, ook gezien je reacties, snap ik er geen bal van dat je nog bij hem bent. Je weet wat hij doet en je bent nog bij hem. Waarom in godsnaam?! Deze gast heeft 0 meerwaarde in jouw leven. Eerder een zwaar negatieve invloed.



Denk je overigens met het openen van dit topic dat je ook maar 1 positieve reactie over hem krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Wat een engerd! Hij straft je en ipv dat je dat niet pikt, kruip je voor hem. Wegwezen en zorgen voor een grote emmer zelfrespect. Dit laat je toch niet gebeuren??
Alle reacties Link kopieren
quote:Wilhelmina82 schreef op 06 oktober 2015 @ 10:51:

[...]





Echt, ook gezien je reacties, snap ik er geen bal van dat je nog bij hem bent. Je weet wat hij doet en je bent nog bij hem. Waarom in godsnaam?! Deze gast heeft 0 meerwaarde in jouw leven. Eerder een zwaar negatieve invloed.



Denk je overigens met het openen van dit topic dat je ook maar 1 positieve reactie over hem krijgt?Voor jou en mij heeft die man misschien geen meerwaarde, maar voor TO wel, ze heeft al jaren contact met hem, dus is er gewenning, elke dag even contact ga je wel missen, in ieder geval zij..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven