net verliefd en mijn wereld stort in..

15-10-2014 00:20 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je voor...



Ik heb net een nieuwe partner ... We gaan nog niet zo heel lang met elkaar, maar hij is mijn droom man!

Belachelijk om te zeggen om na zon korte periode te zeggen dat ik van hem hou, met hem wil trouwen en hij de papa van mijn kindjes word

(Overigens hebben wij allebei een zoontje uit een vorige relatie, mijn ex is niet meer in het spel)

Tussen hun klikt het, mijn zoontje vind hem geweldig..



Vandaag na een geweldige vrij partij lagen wij in bed te kletsen...

Afgelopen dagen maakte hij wat "vrij onschuldige" opmerkingen in mijn ogen....

Hij zei dat hij me iets moest vertellen... Mijn hart begon te bonken...



Mijn vriend verteld me dat hij een zeer vergroot hart heeft , iets wat hij mij al verteld had.. Hij is van de week bij de cardioloog geweest en wat blijkt... Zijn hart blijft groeien en ze hebben hem 5-7 jaar overlevingskans gegeven en word op de wachtlijst gezet voor een hart transplantatie...



Nu ik aan het schrijven ben bonkt mijn hart nog steeds door mijn keel, tranen over mijn wangen.. Mijn wereld stort in... Deze gevoelens heb ik nog nooit in mijn leven met en voor iemand gehad, man ik ben zo verdrietig! :(



Ik moet proberen sterk te zijn, voor hem.. Voor mijn kind en ik wil zo graag nog een kind met hem! Maar de toekomst... Wie zegt dat ie 5 jaar haalt en dat er een hart voor hem vrij komt..

Wat moet ik nou.. Ik heb er geen eens woorden voor! :(
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nieuwtje voor je: het gaat niet om jou, niet om hem maar het gaat hier om je kind. Ga jij het je kind echt aandoen om iemand in zijn leven te hebben die over niet al te lange tijd als er geen donor wordt gevonden, sterft? Of die hij ziet lijden?



zijn eigen kind heeft hopenlijk nog een moeder die het kan begeleiden in dit proces en dat zal ook een heel ander proces zijn.



Wat denk je dat hartfalen met iemand doet? Je weet niet hoe dit ziekteproces gaat verlopen. Voor hetzelfde geld heb je geluk en gaat alles prima, aan de andere kant: lees jezelf eens in op hartfalen en wat dat doet met een lijf, een partner en realiseer jezelf dat je niet lang een partner zal zijn maar een verpleegster. Dat is een andere rol.



persoonlijk vind ik dat je 'gevoel' niet gevolgd moet worden maar je verstand. En dat om maar 1 ding: het welzijn van je zoon. punt.
quote:beetjegek schreef op 15 oktober 2014 @ 08:44:

Ik vind het een sterk verhaal van hem...Nogal ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op woensdag 15 oktober 2014 10:02 Ik ook.Riekt naar een oplichter.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 15 oktober 2014 @ 10:14:

[...]





Riekt naar een oplichter.Ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Singlemom13, ik ga ervan uit dat zijn verhaal waar is.

En ik snap ook dat je verliefd bent, en het zo goed voelt dat je denkt dat je je toekomst met hem wil doorbrengen.

Maar denk even rustig na over waar je nu mee bezig bent, en of dat verstandig is, want je bent niet alleen, je hebt een kind.

Vind je het echt verstandig om zo snel al een nieuwe man in het leven van je kind te laten terwijl hij er ook al snel weer uit kan zijn?



Je denkt nu dat hij langere tijd blijft,maar dat weet je écht niet, en je hebt wel een kind op wie dit allemaal invloed heeft.

Daarnaast snap ik niet van hem dat hij zijn 'toekomst' in Amerika wel opgeeft voor jou, maar niet voor zijn kind.

Hij had dus rustig zijn kind wél hier achtergelaten,maar jou niet.

Vind je het zelf niet gek dat hij zijn kind niet op de eerste plaats zet?



Schiet niet gelijk in de verdediging maar denk even rustig na, want je bent niet meer echt rationeel.
Alle reacties Link kopieren
Singlemom, ik vraag me oprecht af waarom je in vredesnaam een man waar je pas 4 weken wat 'mee hebt' in het leven van je kind (!) betrekt? Wat heeft je kind daar aan?



Ik ben zelf een alleenstaande moeder van 2 kinderen en snap dat gewoon echt niet. Na 4 weken kun je enorm verliefd zijn, maar weet je echt nog niet of dit blijvend is. Daar belast je je kind toch niet mee?!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil nog steeds de oorzaak van dat vergrote hart weten. Dat krijg je niet zo maar, je krijgt als je hart grote moeite heeft om het bloed weg te pompen. Om te compenseren gaat het hart dan groeien.



Ik heb zelf hartfalen, en geen cardioloog die tegen mij zal zeggen dat ik binnen een aantal jaren dood zal zijn. Met de juiste medicijnen is het best te doen.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Oh ik had er overheen gelezen dat hij pas deze week die termijn van 5-7 jaar van de cardioloog had gehoord. Wat deed dat met hem? Hoe kan hij nog gewoon bij jou komen en eerst lekker vrijen om dan pas iets te zeggen over dit vreselijke nieuws dat hij net gehoord heeft?
Alle reacties Link kopieren
Dus hou aub op met zon domme opmerking terwijl mijn hart in 2 breekt![/quote]



Mischien moet jij je wat minder dom opstellen. We spreken hier van een paar weken durende relatie en jij spreekt al over de liefde van je leven en een kinderwens met hem en dat het al einde oefening is met deze jongen, terwijl hij nog 5-7 jaar de kans heeft op een donorhart.



Wat draaf je door....
Alle reacties Link kopieren
Je weet wat de klachten zijn en heeft hij daar ook last van?





Wat zijn de klachten

•Vermoeidheid

•Een vol gevoel in de bovenbuik, een opgezette buik

•Kortademigheid en benauwdheid

•Opgezette benen en enkels (U kan er een putje in drukken)

•Plots zomaar zwaarder worden.

•Vaker eruit moeten 's nachts om te plassen en overdag minder

•Prikkelhoest, vooral bij platliggen

•U heeft minder trek in de maaltijd

•Slapeloosheid of onrustige slaap, duizeligheid

•Koude handen en voeten





De classificatie van hartfalen

De meeste artsen delen de ernst van hartfalen in vier categorieën in: functionele klasse I, II, III of IV volgens de New York Heart Association (NYHA). Deze klassen bieden een manier om de ernst van het hartfalen van de patiënten te meten op basis van de symptomen tijdens normale activiteiten.





Matig tot ernstig hartfalen: Klasse III- en IV-patiënten kunnen problemen hebben met ademhalen wanneer zij eenvoudige dagelijkse activiteiten uitvoeren, zoals naar de brievenbus lopen of de trap oplopen. Veel patiënten met hartfalen klasse IV kunnen ook bedlegerig zijn gedurende het grootste deel van de dag omdat ze zich te zwak voelen om eenvoudige activiteiten uit te voeren, zoals van de ene naar de andere kamer lopen.





Licht hartfalen: Patiënten met hartfalen klasse I of II zijn zich er soms niet eens van bewust dat ze hartfalen hebben. Sommigen ondervinden symptomen tijdens inspanning.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Fame schreef op 15 oktober 2014 @ 10:14:

[...]





Riekt naar een oplichter.Dat dacht ik dus ook.
Alle reacties Link kopieren
Singelemom13, ik begrijp je wel en een hééééle dikke knuffel voor jouw! Het is ook niet gemakkelijk als dit nieuws plat op je dak valt.

kindjes en babys en dit en dat, dat doet iedereen op hun manier. Ik heb het ook al héél vroeg met mijn vriend over kindjes gehad (en nog steeds), echter hoeft dat niet te betekenen dat er ook daadwerkelijk meteen kindjes worden gemaakt! Je leeft op een roze wolk en je voelt je gelukkig en ziet de hele toekomst voor je, belangrijk is om wel rationeel na te denken over wanneer wat gaat gebeuren, maar ik geloof eigenlijk ook wel dat je hiertoe gewoon in staat bent.



Voor de rest, praat veel met je vriend als jij dit nodig hebt. Ben extra lief voor hem want dit treft hem natuurlijk het meeste. 5 tot 7 jaar is nog best lang, wie weet heeft hij tegen die tijd een nieuw hart, blijf vooral hopen en laat je hoofd niet hangen!

Hoop doet leven!
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 15 oktober 2014 @ 10:18:

[...]



Ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben.



Me too.



Singlemom: ik heb een tip voor je: ga eens mee met de eerstvolgende controle naar de cardioloog. Dan weet je gelijk hoe de vork in de steel zit.
Heb je zijn medicijnen al gezien? Weet je zeker dat dit verhaal klopt? Ook ik zet mijn vraagtekens bij zijn verhaal. Wees alsjeblieft alert en hou je ogen goed open.
Alle reacties Link kopieren
ik snap best dat je het je overvalt, maar probeer even terug op aarde te komen.

Dat je halsoverkop verliefd wordt en zo, dat kan, dat gebeurt meer mensen en ook dat je over de toekomst praat. Allemaal helemaal prima. Maar waarom ook gelijk je kind er in betrekken? Er is niks mis met roze wolken, maar heb je wolken wel eens van dichtbij gezien? Het lijkt heel stabiel, maar je zakt er zo doorheen. Realiseer je dat ook?

Verder over hem, als het waar is en ik geloof dat jij er zeker van bent dat het waar is, dan is dat een grote schok. Ook voor jou. Maar zoals Pilou al zegt, deal with it of verbreek het contact. Meer mogelijkheden zijn er niet
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
En dan nog iets. Hij heeft zijn carrière 'voor jou' aan de kant geschoven. Betekent dit dat hij geen werk meer heeft? Hebben jullie over geld gepraat?
Alle reacties Link kopieren
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Bij ernstig hartfalen komen ook nogal eens erectieproblemen om de hoek kijken. Aangezien de mededeling kwam na een heftige vrijpartij, is het misschien wel handig voor jou om beter helder te krijgen hoe ernstig het momenteel is, of dat hij zelf misschien ook een beetje een drama queen is. Hartproblemen zijn natuurlijk nooit leuk, maar er zijn wel gradaties in. Het is ook weer nergens voor nodig om je van alles in het hoofd te halen, terwijl dat misschien nog helemaal niet nodig is.
Alle reacties Link kopieren
als hij al op de lijst voor transplantatie staat, moet hij klachten hebben lijkt mij
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Afgezien van de mogelijke hartproblemen is het sowieso goed voor TO om meer over de relatie na te denken, en de kinderen die daarbij betrokken zijn mbt hoe snel dit allemaal gaat.

Daarnaast zou ik me juist niet vereerd voelen als hij zijn baan/toekomst in Amerika wel wil laten varen voor míj,maar voor zijn kind dus niet die keus wil maken.
Ik heb niet alle reakties gelezen maar wel je op. Je hebt het kort voordat je de op postte te horen gekregen. Logisch dat je vanuit je emotie dit allemaal schrijft maar nu je een dag verder bent lijkt het mij belangrijker om te te kijken of het verhaal klopt, meegaan naar de arts om al jullie vragen te stellen. Aan de hand daar van kun je keuzes maken. Ik ga even niet in op het feit dat je hem al tot droom man bestempeld na een maand en dat hij zijn prioriteiten bij jou heeft liggen ipv zijn EIGEN kind. Daar heb je volgend mij nu toch geen oren naar. Als het verhaal klopt sterkte and please be wise!
Hij had dus rustig zijn kind wél hier achtergelaten,maar jou niet.

Vind je het zelf niet gek dat hij zijn kind niet op de eerste plaats zet?



Dit!
Alle reacties Link kopieren
misschien zou het kind meegaan?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Laat hem maar uitkijken dan met al die heftige, passionele vrijpartijen..
Alle reacties Link kopieren
Hij is wel erg snel op die donorlijst gezet. Gaat dat zo makkelijk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven