'Niemand wilt je zo'

30-03-2015 14:05 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
1. Jezelf een schop onder je kont geven ipv "ik ben nu eenmaal gevoelig" tegen jezelf zeggen

2. Hem een schop onder zijn kont geven en een leuk exemplaar zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Een hele dag door huilen vanwege ruzie met je vriend? Klinkt inderdaad erg labiel. Je vriend klinkt ook niet erg aardig en het lijkt dat hij genoeg van je heeft.



Stoppen lijkt me het beste dat je kunt doen en proberen je leven een beetje op de rails te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Uitmaken. Hij vind je niet leuk. Sterker nog hij zegt dat niemand jou nu leuk zou vinden.

Waarom zou je een relatie willlen met iemand die jou niet leuk vindt?
Alle reacties Link kopieren
Nou, als jij je actief inzet om een baan te vinden en daarnaast je toekomst weloverwogen plant door een leuke en zinvolle studie te gaan doen.. dan ben je helemaal niet kansloos in de toekomst. Dan is het gewoon nu even kut.



Ik weet natuurlijk niet hoe lang de situatie al duurt, hoe oud jullie zijn en hoe zwaar je op hem leunt, maar niets rechtvaardigt opmerkingen als "niemand wil je" of dat je kansloos zou zijn. Lekker ondersteunend maar niet heus. Als hij die houding voort blijft zetten zou ik me afvragen of ik een toekomst zou willen met hem.
Gewoon zeggen als hij denkt dat hij beter kan krijgen, dat hij mag vertrekken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat hij een grote botte boer is om zo met jou gevoelens om te gaan. Hij weet na een jaar zo ongeveer wel hoe je bent.



Ik denk echter, als ik het zo lees, dat het einde van jullie relatie zo'n beetje is aangebroken. Wees helder en eerlijk naar jezelf. Dit is niet echt die vriend die er voor jou is en die jij graag zou willen.



Hij wil dat ook niet en laat jou dat pijnlijk voelen met zijn botte opmerkingen.

Niet leuk, maar wel eerlijk. Hij wil eigenlijk van je af.

En wat wil jij?



Voor jezelf kiezen? Of nog een jaar doorsukkelen met een vriend die het eigenlijk ook voor jou niet is?

Ik denk eerlijk dat je moet kappen. Als jij het niet doet gaat hij het doen. Dit kan nooit meer lang duren/goed gaan.

Succes met je beslissing. En sterkte.
Mijn 1e idee is dat je wel erg in een slachtofferrol zit. En dat je vriend (hopelijk goedbedoeld) jou een schop onder je kont probeert te geven. Niet zo subtiel misschien, maar misschien heeft hij wel gelijk.



En ik snap niet dat je niet zoveel te doen hebt als je een baan zoekt. Als je dat serieus aanpakt, kun je daar ook fulltime mee bezig zijn!

Je klinkt nogal afwachtend, lijdzaam. Je kunt beter je eigen leven gaan leiden ipv lijden.
quote:markovic schreef op 30 maart 2015 @ 14:11:

Een hele dag door huilen vanwege ruzie met je vriend? Klinkt inderdaad erg labiel. Je vriend klinkt ook niet erg aardig en het lijkt dat hij genoeg van je heeft.



Stoppen lijkt me het beste dat je kunt doen en proberen je leven een beetje op de rails te krijgen.GMTA
Alle reacties Link kopieren
Zo, nou dat lijkt me wel duidelijk. Ik zou nog eens goed nadenken of je met zo'n persoon je leven wilt delen. Hij zegt dat niemand zou jou willen zoals je nu bent? Dat is echt heel raar, zeker omdat het jouw vriend is.



Als je toch met hem verder wilt, zou ik toch echt een goed gesprek met hem voeren over hoe hij tegen jou praat.



Ik zou het wel weten, maar het is jouw relatie en jouw situatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem gelijk geven en mijn eigen leven leiden zonder hem.
Alle reacties Link kopieren
1 jaar en al veel ups en downs. Is geen basis voor een lang en gelukkig leven samen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
een kennis van me omschreef het zo: sommige dingen DENK ik niet eens.

Wat hij tegen jou heeft gezegd vind ik van die orde.

Het zou niet eens in mijn hoofd opkomen om iemand die al verdrietig is, bij wijze van spreken niet eens iemand die ik net 10 seconden ken, dit soort dingen te zeggen.



Maar: ik weet niet wat er verder is gezegd in dat gesprek. Misschien (ik ben nu wel heel positief) voelt hij zich machteloos en vindt hij dat er een te grote verantwoordelijkheid op hem drukt wb jouw geluk nu.

Dan nog is zijn reactie niet constructief. En erg gemeen.

Ik denk dat jij eerder grenzen moet aangeven (mijn huidige partner kan ook weleens wat vals uit de hoek komen. Ik weet waar dat vandaan komt en kap het af).

Je had eerder op kunnen hangen want hij heeft vaker zo gereageerd. Je bent hier niet voor, je bent geen vuilnisbak voor zijn scheldpartijen.

Iig sterkte. Niemand verdient dit en ik hoop dat je snel een leuke baan hebt en de lente je wat positiefs brengt.
Alle reacties Link kopieren
quote:TheHorseWithNoName schreef op 30 maart 2015 @ 14:14:

[...]



GMTA Precies mijn gedachte!
En een relatie die binnen een jaar al zoveel ups en downs heeft, daar zou ik niet te veel meer in investeren.

Wel in jezelf. Pak jezelf bij de kladden en ga actief aan de slag met jezelf. Zonder hem.
Geen aardige opmerkingen van hem.

Aan de andere kant is er ook een verschil tussen er even doorheen zitten, en doorlopend zwelgen in je ellende. Niks omhanden hebben en zwelgen in de ellende zuigt energie, ook voor je omgeving.

Dus als je een zwelgert bent, kan hij best gelijk hebben dat je voor niemand leuk gezelschap bent als je zo bent.

Dus raap jezelf bij elkaar, vraag je af of je inderdaad aan het zwelgen bent, en vraag je vervolgens af of hij een lomperik is of jou een terechte schop onder de kont geeft.
Alle reacties Link kopieren
Jij kan wat minder gevoelig zijn. Huilen omdat je een baan afgewezen bent, ik snap dat je er doorheen kan zitten maar zo op je vriend leunen is niet leuk. Hij kan minder een hork zijn
Alle reacties Link kopieren
En een relatie waarbij zaken vaak

Uit de hand lopen moet je ook niet willen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Je wil graag uithuilen bij hem, maar hij heeft daar geen zin in.



Hoezo zit jij door de situatie met hem de hele dag te huilen? Is het echt nodig om zo zielig te doen?
Alle reacties Link kopieren
Schop onder je kont, tsja.... Van de ene kant lijkt je wat in de slachtofferrol te zitten, maar van de andere kant maakt hij jouw zelfvertrouwen ook niet bepaald beter. Hij roept dat je iets van je leven moet maken, maar ondertussen roept ie ook dat je niks waard bent. Ik noem dat geen schop onder je kont geven, maar ik vind het eerder een gemene trap na geven.



Waarom hebben jullie eigenlijk al een paar dagen ruzie? Het is iets kleins zeg je, maar jullie hebben het niet nodig gevonden het meteen uit te praten? En ben je zo intens verdrietig door die kleine ruzie van een paar dagen, of omdat hij (constant?) dit soort lompe dingen tegen je zegt?
Alle reacties Link kopieren
Bedenk eens of hij niet een beetje gelijk heeft: Iemand die zo veel zelfmedelijden heeft is geen leuk gezelschap. Misschien een beetje meer eelt kweken en een beetje minder de vrouw uit het liedje van Brigitte Kaandorp zijn, die vrouw die zo'n zwaar leven heeft.

Je gaat weer studeren in september, lukt dat met een baan erbij? Anders misschien vrijwilligerswerk of stageplaats zoeken in de richting van die studie.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Je hebt straks een nieuwe studie, dat is inderdaad iets om naar uit te kijken.



Wat doe je verder in je leven?



Wat geeft jouw leven waarde en glans?

Spreek je met mensen af, heb je hobby's?

Zijn er studiegerelateerde dingen waar je je nu voor inzet of waaraan je deelneemt?

Hoeveel sollicitaties heb je gestuurd en hoeveel gesprekken heb je gevoerd?

Hoe vaak zie je je vriend? Wat doen jullie meestal?
Alle reacties Link kopieren
'ga iets doen met je leven, ga een eigen leven lijden, je doet net of alles om mij draait



Het klinkt dus alsof jij hem erg claimt. Wat doe je zoal overdag, heb je hobby's/bezigheden waar je je zonder hem volledig voor in kunt zetten. Want het klinkt alsof je verder niets te doen hebt en de hele dag draait op wachten op hem, praten met hem. En de hele dag huilen om ruzie? Dus ik zou zeggen neem het ter harte en gá wat doen voor jezelf, zónder hem.

En het is wiL zonder t dus.
Dump hem, geef je op voor vrijwilligerswerk , blijf ondertussen solliciteren en kijk alvast uit naar de studie die je gaat volgen.



Je ziet zelf dat wat hij zegt niet normaal is dus uitzichtloos en zielig ben je zeker niet.
Alle reacties Link kopieren
Op basis van je OP: jij bent een zeurpiet en hij is een lomperik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven