Niet op zijn verjaardag mogen komen

26-03-2013 08:44 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn beste vriend wordt binnenkort 40. We zijn al 22 jaar bevriend, beiden hetero maar geen sexuele aantrekkingskracht. Nu heeft hij sinds een jaar een vriendin die mij duidelijk niet moet. Voor de duidelijkheid: ik ben zelf getrouwd. Ik heb nu via via gehoord dat zij bezig is met een surpriseparty maar heb (nog) geen uitnodiging gehad. Ben zo bang dat ik niet mag komen! Maar ik kan mezelf toch niet uitnodigen? Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Heel gehaaid van haar. Ik zou de eer aan mezelf houden en hopen dat hij juist door jouw afwezigheid gaat beseffen wat voor secreet zij is.
Alle reacties Link kopieren
Als zij het regelt dan is de kans inderdaad groot dat ze je niet gaat uitnodigen, maar hij zal dan ook wel begrijpen dat ze je bewust niet heeft uitgenodigd en dat zal haar geen pluspunten opleveren, dus ze snijdt alleen zichzelf in de vingers.



Ik zou lekker met hem gaan eten voor zijn veertigste verjaardag en die hele surpriseparty verder links laten liggen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
inderdaad..daar komt hij dan wel achter..



(als je niet uitgenodigd wordt weet je natuurlijk ook niet wanneer het is,maar als je het wel weet van anderen die wel uitgenodigd zijn......ga een dag of een twee van te voren met hem uit eten voor zijn verjaardag zoals hierboven al gezegd werd..en bij het afscheid..veel plezier op je surpriseparty morgen/overmorgen zeggen (heel flauw ik weet het)
Puck
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook contact opnemen met haar, zeggen dat je gehoord hebt dat ze bezig is met een surprise party en je hulp aanbieden bij het organiseren?



Hoewel ik de tips van voorgangers ook goed vind eigenlijk. Maar kan me voorstellen dat je er graag bij aanwezig wilt zijn.



Vals hoor, van haar.
Alle reacties Link kopieren
De kans bestaat trouwens ook dat zij net gaat doen alsof ze je wel heeft uitgenodigd, maar dat je niet bent gekomen, dus ik zou het toch nog wel even ter sprake brengen. Straks neemt hij jou iets kwalijk wat zij heeft gedaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:sofi2010 schreef op 26 maart 2013 @ 08:59:

inderdaad..daar komt hij dan wel achter..



(als je niet uitgenodigd wordt weet je natuurlijk ook niet wanneer het is,maar als je het wel weet van anderen die wel uitgenodigd zijn......ga een dag of een twee van te voren met hem uit eten voor zijn verjaardag zoals hierboven al gezegd werd..en bij het afscheid..veel plezier op je surpriseparty morgen/overmorgen zeggen (heel flauw ik weet het)Dat zou ik niet doen, dan heb je de verrassing voor hem verpest, terwijl hij er niks aan kan doen dat TO niet uitgenodigd wordt. Verder eens met bovenstaande reacties, ga gewoon iets samen met hem doen op een andere dag.
Alle reacties Link kopieren
Eerst even afwachten of je inderdaad geen uitnodiging krijgt.

Kan natuurlijk ook zijn dat hij nog WEL komt.



Maar als je dus niet bent uitgenodigd dan geef je hem toch achteraf een cadeautje, etentje of iets dergelijks?



Zeg je gelijk dat je helaas geen uitnodiging heb mogen ontvangen.

En dat je dat als zeer jammer hebt ervaren.
Alle reacties Link kopieren
je hebt het viavia gehoord, kun je dan viavia niet vragen of je nog uitgenodigd wordt??
Alle reacties Link kopieren
dat is indd wel heel gehaait van haar..

maar besef ook dat jij nu ook haar lot in je handen hebt, want jij kan het nu ook heeeellll vals gaan spelen..

laat haar lekker de surprise party organiseren leuk voor haar.. dus net wat de andere meiden zeggen ga wat leuks met hem doen voor z'n verjaardag iets van tevoren voor z'n verjaardag eten net wat de andere meiden zeggen..

en als ze jou toch niet uit nodigt kun je hun toch mooi tegen elkaar uitspelen en ziet hij ook haar ware gezicht want als het goed is en jullie zijn zo lang en goed bevriend zal hij zeker gaan twijfelen aan haar en niet aan jou..

ze denkt dat ze jou ermee heeft maar eigenlijk zichzelf..

you go girl!
Alle reacties Link kopieren
Erg vals mens.



Wat vervelend, ik zou haar er op aanspreken.
Alle reacties Link kopieren
Wat lullig zeg.



Idd als je er niet bent, wordt misschien wel het best duidelijk dat zij een streek heeft geleverd.

Ik weet niet wat ik zou doen. Ik zou er aan de ene kant al geen zin meer in hebben.... aan de andere kant zou ik vinden dat ik er gewoon bij hoor te zijn.

Heb je goed contact met zijn andere vrienden?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Bel haar op, nodig haar uit voor een kop koffie en probeer de verstandhouding wat te verbeteren. Het is ten slotte de vriendin van je beste vriend. Als hij er iets in ziet zal er toch ergens wel iets inzitten? Zeg dat je merkt dat ze meoite met je heeft, en dat je het jammer vind omdat het je juist zo leuk leek. Of zoiets. Laat merken dat je het juist leuk vind dat hij een vriendin hEeft, probeer duidelijk te maken dat jij niet in hem geinteresseerd bent, dat je snapt dat zo'n lange vriendschap bedreigend kan voelen, dat je haar op haar gemak wilt stellen. Ten slotte heeft je vriend er ook niks aan als jullie elkaar niet moeten en hij er tussenin staat. Die surpriseparty is slechts een uiting van de onderliggende problemen, pak die aan!
Alle reacties Link kopieren
Of je 'weet van niks' en besluit precies die dag hem ook te verrassen, dagje ergens heen, ver weg, net voor haar verrassing

Oh je hoeft hem niet eens te verrassen, je kunt het gewoon afspreken natuurlijk.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
jezus zeg, die arme man.

Heeft misschien een rotwijf van een vriendin (wij kennen haar niet) en als tegenreactie wordt TO opgestookt om de vriendin van haar beste vriend maar eens lekker terug te pakken?

Als ik die man was, zou ik beide dames niet meer in mijn leven willen. Er zijn leukere vrouwen, die elkaar wel wat gunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moonlight82 schreef op 26 maart 2013 @ 09:14:

Of je 'weet van niks' en besluit precies die dag hem ook te verrassen, dagje ergens heen, ver weg, net voor haar verrassing

Oh je hoeft hem niet eens te verrassen, je kunt het gewoon afspreken natuurlijk.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou lekker die surpriseparty links laten liggen. Als je niet wordt uigenodigd. Dan zou ik op zijn verjaardag zelf hem een berichtje sturen en hem uitnodigen voor een diner voor 2. En hem tijdens t diner uitleggen dat jij niet o pde hoogte was van de party. En het erg jammer vind dat je niet uitgenodigd was, maar dat je zelf niet zo kinderachtig wilde zijn als zijn vriendin. En je hem dus op deze wijze van harte feliciteert met zijn verjaardag o.d.
Alle reacties Link kopieren
quote:allis schreef op 26 maart 2013 @ 09:13:

Bel haar op, nodig haar uit voor een kop koffie en probeer de verstandhouding wat te verbeteren. Het is ten slotte de vriendin van je beste vriend. Als hij er iets in ziet zal er toch ergens wel iets inzitten? Zeg dat je merkt dat ze meoite met je heeft, en dat je het jammer vind omdat het je juist zo leuk leek. Of zoiets. Laat merken dat je het juist leuk vind dat hij een vriendin hEeft, probeer duidelijk te maken dat jij niet in hem geinteresseerd bent, dat je snapt dat zo'n lange vriendschap bedreigend kan voelen, dat je haar op haar gemak wilt stellen. Ten slotte heeft je vriend er ook niks aan als jullie elkaar niet moeten en hij er tussenin staat. Die surpriseparty is slechts een uiting van de onderliggende problemen, pak die aan!
Stuur hem gewoon een berichtje;



'Ga je nog wat doen voor je 40e verjaardag'?



Zo toon je je interesse.



Bij de meeste mensen is hun 40e verjaardag echt wel iets dat niet geluidloos voorbij gaat. Dus óf je organiseert zelf een feest óf je weet dat een ander (je partner?) dat voor je doet.



Omdat zij niet rechtstreeks naar jou communiceert dat je niet uitgenodigd bent, kun jij toch (indirekt) laten weten dat je wel interesse hebt om te komen.



Echt. Wijven. Pfff...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die van Armand ook best oké eigenlijk



Ik zou iig zorgen dat vroeg of laat duidelijk wordt dat je niet welkom was. Dat zij niet kan zeggen dat je 'niet kon'.



Met haar om de tafel gaan zitten... misschien de meest volwassen oplossing maar ik weet niet. Je hoeft natuurlijk geen vriendinnen te worden met haar, het zou alleen prettig zijn als je wel op de verjaardagen mag komen.

(Zou je man normaal gesproken ook mee gaan?)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Eens met Allis,

Als hij jouw beste vriend is loont het de moeite om te proberen de verhouding met zijn vriendin te verbeteren.



Wat die verjaardag betreft, weet je wel wanneer de supriseparty is? Hou het vrij en wacht het rustig af. Persoonlijk zou ik de eer aan mezelf houden en iets anders met vriend gaan doen.



Haar opbellen en vragen of ze nog hulp nodig geeft vind ik wel een mooie assertieve manier om je niet af te laten serveren en wel vriendelijk te blijven.
Hahahaha, TO weet nog niet eens of ze wel of niet wordt uitgenodigd maar sommigen zitten al op de eerste rang voor een catfight!
TO, ik zou een tegen-surprise party organiseren. Jij weet immers van niks, dus je kunt in alle onschuld als zijnde zijn beste vriendin, al zijn vrienden en vriendinnen uitnodigen voor een feestje dat één uur eerder begint dan het 'officiële feest'.



Catfight!




De overstijgende trap van passief-agressief gedrag, kadanz. Chapeau!
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft geen vriendinnen te worden maar voor je beste vriend kun je toch een beetje moeite doen om met zijn vriendin door 1 deur te kunnen? Ook voor jezelf prettig, dan kun je samen iets leuks gaann doen zonder dat daar een drama uit ontstaat elke keer.



Ik snap ook best dat een vriendschap van 20 jaar enigszins bedreigend voelt. Niet meteen dat je er met hem vandoor gaat, maar jullie hebben jarenlang lief en leed gedeeld. Jij weet dingen van hem die zij niet eens durft te vragen nog, hij neemt jou in vertrouwen misschien over hun strubbelingen, hij heeft een hele sterke emotionele band met je, waar zij nog aan het begin staat van zo'n band. Da's best intimiderend. Als hij dan ook nog eens af en toe jou naam noemt als zij ergens onenigheid ove hebben, dan kan ik me voorstellen dat zij moeite heeft om zo'n vriendschap met open armen te verwelkomen, dat dat tijd nodig heeft. Daar mad je als beste vriendin best een beetje moeite in steken. Voor iedereen is dat uiteindelijk ook prettiger. At heeft To en vriend er aan als het oorlog wordt tussen haar en de vriendin?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven