Niet op zijn verjaardag mogen komen

26-03-2013 08:44 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn beste vriend wordt binnenkort 40. We zijn al 22 jaar bevriend, beiden hetero maar geen sexuele aantrekkingskracht. Nu heeft hij sinds een jaar een vriendin die mij duidelijk niet moet. Voor de duidelijkheid: ik ben zelf getrouwd. Ik heb nu via via gehoord dat zij bezig is met een surpriseparty maar heb (nog) geen uitnodiging gehad. Ben zo bang dat ik niet mag komen! Maar ik kan mezelf toch niet uitnodigen? Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Of de avond ervoor, dan zeg je dat je het expres niet op de avond zelf hebt gedaan omdat zijn vriendin en hij dan vast een romantische avond samen hadden gepland.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Susan schreef op 26 maart 2013 @ 09:43:

Of de avond ervoor, dan zeg je dat je het expres niet op de avond zelf hebt gedaan omdat zijn vriendin en hij dan vast een romantische avond samen hadden gepland.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Allis.



Bovendien als de beide dames elkaar zo erg dwars zitten dat hij op een gegeven moment moet kiezen dan zou ik als ik to was er niet zeker van zijn dat hij voor haar kiest. Ze mogen elkaar dan al 22 jaar kennen maar voor de meeste mensen gaat hun partner uiteindelijk toch boven een "gewone"' vriendschap.
Alle reacties Link kopieren
Nee, zonder gekheid, ik zou geen tegenactie organiseren, maar ik kan me ook voorstellen dat de stap groot is om met haar te gaan praten, ik weet niet of ik dat zou doen.



En ik zou toch wel willen dat hij weet dat het niet mijn eigen keuze was om er niet bij te zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Woa, ik ben hier ook zo bang voor TO. Ik ken mijn beste maat al 20 jaar. Op de kleuterschool waren we al onafscheidelijk en we zijn dat eigenlijk nog steeds.



Ik heb al langere tijd een relatie maar mijn maat heeft nooit relaties ( nooit 1 gehad) maar ben soms ook zo bang dat als hij een relatie krijgt dat zijn vriendin mij dan niet moet..
quote:blijftgewoondametje schreef op 26 maart 2013 @ 09:31:

Eens met Allis,

Als hij jouw beste vriend is loont het de moeite om te proberen de verhouding met zijn vriendin te verbeteren.



Wat die verjaardag betreft, weet je wel wanneer de supriseparty is? Hou het vrij en wachet vriend gaan doen. t het rustig af. Persoonlijk zou ik de eer aan mezelf houden en iets anders m



Haar opbellen en vragen of ze nog hulp nodig geeft vind ik wel een mooie assertieve manier om je niet af te laten serveren en wel vriendelijk te blijven.



Eens, en zorg dat de negatieve gevoelens die jij nu hebt niet "onder je huid" komen te zitten. Lijkt me belangrijk., Hou je eigen grenzen en gevoelens in de gaten en vooral je eigen grenzen!



Als jullie platonisch een vriendschap onderhouden hoeven daar geen issues aan de vriendschap worden gehangen, imo.
Alle gekheid op een stok, laat haar lekker dat feest organiseren. Het is maar een verjaardag. Als het goed is heb je al 21 andere verjaardagen met die man meegemaakt, dus als je er eentje mist door toedoen van een teef is er niet veel aan de hand.



Zoals iemand anders al schreef, zal hij dan hopelijk inzien dat het tijd is voor een goed gesprek met zijn vriendin.



Op dit moment claim je je goede vriend, net zoals zijn vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik in jouw situatie zou doen: afwachten of je een uitnodiging krijgt. Krijg je die niet, zou ik ook niet naar het feest gaan en 1 op 1 met die vriend gaan borrelen om het te vieren.



Kan je gelijk bespreekrbaar maken dat je het zo jammer vond dat je niet op het feest uitgenodigd was.



Aan hem om daar iets mee te doen als hij dat wil ( met zijn vriendin over hebben ). Ik zou not amused zijn als mijn partner mijn beste vriend niet uitnodigd. Hij weet immers dat we al lang en goed bevriend zijn. ( zij kunnen zelf ook goed met elkaar gelukkig!)
Alle reacties Link kopieren
@Sopsi; ik ben zo een van mijn beste vrienden kwijt geraakt..
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 26 maart 2013 @ 09:15:

jezus zeg, die arme man.

Heeft misschien een rotwijf van een vriendin (wij kennen haar niet) en als tegenreactie wordt TO opgestookt om de vriendin van haar beste vriend maar eens lekker terug te pakken?

Als ik die man was, zou ik beide dames niet meer in mijn leven willen. Er zijn leukere vrouwen, die elkaar wel wat gunnen.Misschien is zij wel een hele leuke vriendin, je hoeft toch niet iedereen aardig te vinden.
quote:Sopsi schreef op 26 maart 2013 @ 09:52:

Woa, ik ben hier ook zo bang voor TO. Ik ken mijn beste maat al 20 jaar. Op de kleuterschool waren we al onafscheidelijk en we zijn dat eigenlijk nog steeds.



Ik heb al langere tijd een relatie maar mijn maat heeft nooit relaties ( nooit 1 gehad) maar ben soms ook zo bang dat als hij een relatie krijgt dat zijn vriendin mij dan niet moet..



Reële angst helaas, zo ben ik mijn beste vriend kwijtgeraakt. Zo stom, door haar onzekerheid zien wij elkaar nu niet meer, na 20+ jaar vriendschap.



Ik zou het ook prive met hem vieren TO. Waarschijnlijk vindt z'n vriendin dat nog erger, maar hee, dan had ze je maar moeten uitnodigen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou die verjaardag maar afwachten, misschien ben jij al lang en breed door je vriend en zijn vriendin besproken, en ja het kan dat ze je niet aardig vind, dat mag, maar dat wil niet zeggen dat ze zo dom is om spelletjes te spelen, kan best zijn dat ze je wel uit nodigt, en het kan zijn dat ze het niet doet, maar dat wil niet zeggen dat die vriend niet weet dat zijn vriendin to niet aardig vind.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilyofthevalley schreef op 26 maart 2013 @ 10:14:

[...]





Reële angst helaas, zo ben ik mijn beste vriend kwijtgeraakt. Zo stom, door haar onzekerheid zien wij elkaar nu niet meer, na 20+ jaar vriendschap.



Ik zou het ook prive met hem vieren TO. Waarschijnlijk vindt z'n vriendin dat nog erger, maar hee, dan had ze je maar moeten uitnodigen.Grote kans dat die vriend dan niet komt of zegt dat zijn vriendin mee komt en terecht,als hij met haar wil gaan is dat zijn keus.
Alle reacties Link kopieren
TO, heb je haar al eens echt ontmoet? Doet ze haar best om jou te leren kennen? Of is ze al vanaf dag 1 negatief over jullie vriendschap?
Misschien is ze bang dat je snel je mond voorbij praat en krijg je pas last-minute een uitnodiging.
Alle reacties Link kopieren
quote:MilaDila schreef op 26 maart 2013 @ 10:27:

Misschien is ze bang dat je snel je mond voorbij praat en krijg je pas last-minute een uitnodiging.precies, daarom zeg ik ook wacht eerst die verjaardag maar eens af.
quote:ronniemitchel schreef op 26 maart 2013 @ 10:29:

[...]





precies, daarom zeg ik ook wacht eerst die verjaardag maar eens af.Of misschien wil vriendin TO juist uit complot houden en vriend bijvoorbeeld naar cafe sturen met TO. En dan blijkt daar de party te zijn.
Op wat voor termijn hebben we het eigenlijk over?
Alle reacties Link kopieren
@Ster en Lily: Pfff wat rot dat jullie zo een goede vriend zijn kwijtgeraakt. Ik ben er ook erg bang voor. Mijn maat is zo'n lieverd en wil het iedereen altijd naar de zin maken. Als hij een beetje een dominante vriendin krijgt die jaloers is aangelegd, dan denk ik dat hij daar best gevoelig voor is.



Stiekem hoop ik dat 'ie gewoon lekker eeuwige single blijft Hoewel ik hem ook wel een leuke en fijne relatie zou gunnen
Alle reacties Link kopieren
Als ik wist dat gezamenlijke vrienden wel waren uitgenodigd dan zou ik eerlijk gezegd gewoon samen met die vrienden op komen dagen.

Jammer dan dat vriendin van vriend er niet mee eens is, maar je komt voor jouw vriend die het ongetwijfeld fijn vindt dat je er bent.



Je hebt jezelf er mee als je niet heen gaat, toch jammer als jij zijn feestje moet missen. Want het is zijn feestje he, niet de hare!



Vriendin zal vast niet roepen waar iedereen bij is 'oh, maar ik heb niet op je gerekend met eten/inkopen etc, want ik had jou als enig niet uitgenodigd'
Alle reacties Link kopieren
Eens met Susan en anderen.

Nodig hem zelf uit voor een verassing (etentje oid) op een andere dag.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:ronniemitchel schreef op 26 maart 2013 @ 10:16:

[...]





Grote kans dat die vriend dan niet komt of zegt dat zijn vriendin mee komt en terecht,als hij met haar wil gaan is dat zijn keus.Lekkere vriend is hij dan, dat als je hem uitnodigt om een keer wat te eten voor zijn verjaardag er 'grote kans is dat hij niet komt'. Ik neem aan dat ze in die 20 jaar vriendschap wel vaker dingen met z'n tweeen hebben gedaan. En hij dat dus ook leuk vindt om te doen. Waarom zouden ze dat dan niet nog steeds af en toe mogen doen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom vinden zo veel mensen dat de jarige moet weten dat TO niet uitgenodigd wordt? Wat voegt dat toe aan de feestvreugde?



Hij kan zelf ook wel 1 + 1 bij elkaar optellen lijkt me.
3x is scheepsrecht zeggen stuurlui die wachten tot ze kapitein van het schip zijn
Hoe herkenbaar!!!! Zelfde situatie hier, ik was dus ook niet uitgenodigd op de verjaardag van mijn beste vriend omdat zijn vrouw onze vriendschap niet ziet zitten. Alleen ik hoorde het pas achteraf. Resultaat: ik een kutgevoel, hij een kutverjaardag. Leuk zo'n vrouw he.
quote:Sopsi schreef op 26 maart 2013 @ 09:52:

Woa, ik ben hier ook zo bang voor TO. Ik ken mijn beste maat al 20 jaar. Op de kleuterschool waren we al onafscheidelijk en we zijn dat eigenlijk nog steeds.



Ik heb al langere tijd een relatie maar mijn maat heeft nooit relaties ( nooit 1 gehad) maar ben soms ook zo bang dat als hij een relatie krijgt dat zijn vriendin mij dan niet moet..Vind je dat niet bij voorbaat al een negatieve verwachting? Er is nog niemand in beeld en jij denkt al negatief over haar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven