Niet te geloven - nét getrouwd, zwanger en hij gaat vreemd!

26-06-2009 23:22 1359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja, en nu overkomt het ondenkbare mij dus. Expres langer gewacht met zwanger worden (ben 34) omdat ik graag een stabiele gezinssituatie wilde. Nog geen maand geleden getrouwd en nu kom ik er dus net achter dat mijn kersverse man al een half jaar een relatie/neukertje erbij heeft!



Van de ene op de andere dag ziet mijn toekomst er totaal anders uit. Van een knus gezinnetje naar een alleenstaande moeder...



Volgens mij is hij vannacht bij haar (hij ging stappen met een vriend) en morgen zal ik hem dus hiermee confronteren. Het moeilijkste zal zijn om me aan mijn standpunt van de scheiding te houden, ik weet dat hij met puppy ogen om vergeving zal vragen, danwel ontkennen...



Wish me luck...
Alle reacties Link kopieren
In het begin van de relatie had hij mailcontact met een andere vrouw die hij nog kende van voor onze relatie. Allemaal redelijk onschuldig, leek het, maar we hebben het er over gehad en hij zou het niet meer doen.



Naar aanleiding daarvan een jaarlang blijven controleren, niets gevonden en mezelf helemaal gek gemaakt. Toen besloten het te accepteren dat er niets was en gestopt met controle.



Tot vandaag. Blijkbaar toch die intuitie...
Dat weet je niet, Shi.

Maar ik weet wel dat ik om een of andere duistere reden weinig empathie op kan brengen. Ik weet echt niet hoe dat komt.
quote:Olivia4 schreef op 26 juni 2009 @ 23:35:

In het begin van de relatie had hij mailcontact met een andere vrouw die hij nog kende van voor onze relatie. Allemaal redelijk onschuldig, leek het, maar we hebben het er over gehad en hij zou het niet meer doen.



Naar aanleiding daarvan een jaarlang blijven controleren, niets gevonden en mezelf helemaal gek gemaakt. Toen besloten het te accepteren dat er niets was en gestopt met controle.



Tot vandaag. Blijkbaar toch die intuitie...





Waarom dan toch die bruiloft doorzetten?! Om de kosten die al gemaakt waren? Al de voorbereidingen? Angst voor wat de buitenwacht zou zeggen?



Ik begrijp dit niet zo goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:shining schreef op 26 juni 2009 @ 23:34:

Nou sorry, ik denk niet gauw dat een topic fake is, maar nu denk ik dat wel.

Als jij dit net een paar uur weet, dan zou je heel anders reageren dan je nu doet. Niet zo koeltjes. Maar helemaal hysterisch, kwaad, verdrietig, ontzet. Dan zou je niet al denken over een scheiding, maar dan zou je helemaal apatisch zijn,. Of hysterisch. Maar niet zoals je nu reageert.Ik word in stress situaties eerst eventjes heel erg boos en dan in eens uitermate kalm en zelfs berekend.
Ooohhh wat erg!

Heel veel sterkte!



Waneer komt ie thuis? Vanacht nog? Of morgenochtend pas?
Nee, ik weet het niet zeker Fleurtje. Maar ze weet het net een paar uur en opent dan al een topic over?Nogmaals, ik denk echt (bijna) nooit dat een topic fake is, maar in dit geval duidelijk wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:shining schreef op 26 juni 2009 @ 23:34:

Nou sorry, ik denk niet gauw dat een topic fake is, maar nu denk ik dat wel.

Als jij dit net een paar uur weet, dan zou je heel anders reageren dan je nu doet. Niet zo koeltjes. Maar helemaal hysterisch, kwaad, verdrietig, ontzet. Dan zou je niet al denken over een scheiding, maar dan zou je helemaal apatisch zijn,. Of hysterisch. Maar niet zoals je nu reageert.Ben ik het opzich wel mee eens. Niet dat ik denk dat dit nep is (iedereen reageert anders) maar hoe ik mezelf ken zou ik ook hysterisch zijn. Bellen zou ik, schreeuwen. Er naar toe gaan. En erger...
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
dat weet je niet Shining. Toen mij zoiets dergelijks eens overkomen was (vreemdgaan door toenmalige partner) was ongeveer het eerste wat ik deed er over schrijven in mij dagboek. Tgeenwoordig zou ik het in (anonieme) blog zetten ...of er inderdaad een forumbericht van maken.

Tja, als ik kwaad, hysterisch of intens verdrietig ben, helpt het mij om het op (digitaal) papier te zetten.
quote:shining schreef op 26 juni 2009 @ 23:37:

Nee, ik weet het niet zeker Fleurtje. Maar ze weet het net een paar uur en opent dan al een topic rover?

Nogmaals, ik denk echt (bijna) nooit dat een topic fake is, maar in dit geval duidelijk wel.Maar hey, er zijn ook mensen die een topic openen om te vragen wat ze moeten doen nu hun badkamer aan het overstromen is...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn spullen pakken en het huis verlaten. Alleen de uitgeprinte mails op tafel laten liggen. Liefst nog met een briefje erbij: "Je wordt ma. 10.00 uur bij de notaris verwacht om het huwelijk te laten ontbinden".
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
quote:Winterdip schreef op 26 juni 2009 @ 23:38:

Ik zou mijn spullen pakken en het huis verlaten. Alleen de uitgeprinte mails op tafel laten liggen. Liefst nog met een briefje erbij: "Je wordt ma. 10.00 uur bij de notaris verwacht om het huwelijk te laten ontbinden".Da's wel cool.
Alle reacties Link kopieren
quote:Winterdip schreef op 26 juni 2009 @ 23:38:

Ik zou mijn spullen pakken en het huis verlaten. Alleen de uitgeprinte mails op tafel laten liggen. Liefst nog met een briefje erbij: "Je wordt ma. 10.00 uur bij de notaris verwacht om het huwelijk te laten ontbinden".Ja, dat is hem.
Olivia, heb je iets of iemand om naartoe te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me ook wel het meest coole inderdaad Fleur. Gewoon geen woord meer aan vuil maken en alle eer aan jezelf houden. Maar zou denk ik wel heel moeilijk zijn. Volgens mij wil je het liefst schreeuwen, schelden, vloeken enz...
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou heel graag willen dat het fake was... het lijkt gewoon nog zo onwerkelijk, daarom kom ik misschien nog wat koel over.



Bij mijn vriendin heb ik lekker kunnen uithuilen en in de auto flink van me afgeschreeuwd. Maar juist nu, met de zwangerschap, wil ik mijn kop erbij houden.



Huwelijk ontbinden klinkt in ieder geval als een goede tip en ik houd me er erg aan vast dat ik hier straks sterker uit ga komen. Juist de bruiloft heeft me weer doen inzien hoe geweldig mijn familie en vrienden zijn.



Ik heb overigens nog even tijd nodig om dingen alvast op een rijtje te zetten. Heb inderdaad ook bedacht dat ik hem kan bellen en eisen thuis te komen, of daar voor de deur te staan. Maar denk dat ik het liever morgen hier doe, waar geen anderen bij zijn.
Iemand om naar toe te gaan???? Het huis verlaten???



Als dit echt is, dan zou ik hem er niet meer in laten. Maar niet zelf weg gaan!
Alle reacties Link kopieren
quote:Winterdip schreef op 26 juni 2009 @ 23:38:

Ik zou mijn spullen pakken en het huis verlaten. Alleen de uitgeprinte mails op tafel laten liggen. Liefst nog met een briefje erbij: "Je wordt ma. 10.00 uur bij de notaris verwacht om het huwelijk te laten ontbinden".notaris? Voor de ontbinding van een huwelijk?
Alle reacties Link kopieren
Waarom als er geen andere bij zijn?



Is de tip van Winterdip geen optie?
Alle reacties Link kopieren
@ Traicha, weet ik veel. Ging om het idee. Rechtbank dan? Geen idee hoe dat soort dingen geregeld zijn.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Oh en als dit echt is, zou ik er ook heen gaan. En ik zou buiten mezelf zijn van verdriet, ongeloof en woede. Hysterisch zou ik zijn.
Olivia, ken je die andere vrouw, was ze ook op de bruiloft?
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 26 juni 2009 @ 23:31:

tja, mailverkeer onderscheppen is niet netjes, maar praat zijn vreemdgaan niet goed.

Maar weet jij veel, misschien moest ze iets (afspraak, adres, wachtwoord) weten en die stond in zijn mail. Ik noem maar wat.

Schijt, wat is daar nou erg aan? Of misschien wilde ze gewoon een kijkje nemen, of (keiharde) antwoorden hebben op dat onderbuikgevoel, dat kan/mag toch?

Shine ik ben het niet met je eens; een jaar geleden hadden we hier toch ook zo iemand? Die terwijl ze forumde koelbloedig haar koffer al aan het inpakken was, een vakantie in haar uppie ging boeken, een scheiding ging aanvragen en nooit meer achterom heeft gekeken? Daar zijn we allemaal getuige van geweest.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gvd 20 weken zwanger. Hij gaat vreemd, dus ik ga zeker niet vóór de bevalling het huis uit. En hij blijft gewoon de helft van de lasten betalen.



Ook het openen van een topic helpt me mijn gedachten te ordenen en de volgende stappen te bedenken.



Leuke tip van dat briefje - had ik ook zeker gedaan als ik niet zwanger zou zijn, maar dit is wel de vader van mijn kind waar ik de rest van mijn leven aan vast zit...
Alle reacties Link kopieren
quote:Winterdip schreef op 26 juni 2009 @ 23:43:

@ Traicha, weet ik veel. Ging om het idee. Rechtbank dan? Geen idee hoe dat soort dingen geregeld zijn.Het doet er ook niet zoveel toe in de discussie Het is ook verder niet relevant. Ik hoop trouwens maar dat het een fake topic is. Het zou toch knap balen zijn als je dit in werkelijkheid zou overkomen.
Alle reacties Link kopieren
Olivia, als je het huis niet uit wil, dan misschien het briefje op de buitenkant van de deur plakken en de sloten laten verwisselen.



Gatver, wat een ellende komt er op je af zeg. Ontzettend KUT voor je.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven