Niet weten wat te doen

19-02-2017 18:31 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve forum ers,



Al een tijd lees ik mee en heb ik nu toch een account aangemaakt.



Al een aantal jaren heb ik een onwijs lieve vriend, die er altijd is geweest met mijn problemen. We hebben veel meegemaakt, maar houden nog veel van elkaar. Nu is het zo dat ik geen hoog libido heb en hij wel. Daarnaast ben ik zijn eerste bedpartner. Nu heeft hij een tijd geleden gevraagd hoe ik in een open relatie sta. Ik wilde hier over nadenken en heb hem toegezegd , omdat ik hem niet kwijt wil.

Hij heeft ondertussen al afgesproken, maar nog niks echt gedaan.



Ik zit hier eigenlijk onwijs mee. Ik wil helemaal geen open relatie , maar wil hem ook niet perse dit ontnemen. Het punt is wel, ik twijfel of wij dan wel bij elkaar passen... Ik voel mij onwijs onzeker en kan het moeilijk van mij af zetten. Hij begrijp dit, maar heeft dus ook zijn frustraties.

Het is eigenlijk kiezen om het te accepteren of stoppen met de relatie. Alleen deze keuze is onwijs moeilijk, want ik houd van hem en wil hem niet kwijt...
Alle reacties Link kopieren
quote:mali30 schreef op 19 februari 2017 @ 18:45:

[...]



Sorry hoor, 2 keer per week seks niks mis mee.

Ik mijn ogen klinkt hij als een gluiperd die van meerdere walletjes wil eten.Yup.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo zeker van mijn relatie dat ik dat mijn man zou gunnen mocht hij dat willen, maar ben ook zo zeker dat hij dat nooit zou willen. En met jouw libido is niets mis, stel je zou hem wel alle dagen tegemoet komen, dan zou hij nog met een ander willen.

Ik denk dat dit vorstel het einde van jullie relatie wordt en daar hoef je dan ook helemaal geen spijt van te hebben, jammer voor je.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook van mening dat het voor mannen misschien moeilijker is niet rondgen**kt te hebben dan voor vrouwen.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
De meeste vrouwen dan...
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Weet hij eigenlijk wel dat jij vreselijk veel moeite hebt met dit voorstel?
Alle reacties Link kopieren
quote:Amber8 schreef op 19 februari 2017 @ 18:43:

[...]

Libido van mij zo 1 a 2 x per week max

Dat is toch niet zo heel weinig?



Ik denk dat hij, omdat jullie elkaar eerste zijn, nieuwsgierig is naar andere vrouwen en dus legaal wil vreemdgaan.



Als het niet bij je past moet je het niet doen. Dat gaat niet goed. Of je accepteert het en je wordt op het bot gekwetst en verbreekt later de relatie alsnog waarbij je toch enige psychische schade hebt opgelopen of je blijft dicht bij jezelf, gaat er niet mee akkoord en verbreekt de relatie.
Laag libido. Nee.

Gluiperd...mwoah. iig bespreekt hij het ipv stiekem. Ik ben van mening dat seks belangrijk is maar dat er in principe nooit 100% aan elkaars verwachtingen kan worden voldaan (uitzonderingen daar gelaten) plus dat men verandert en groeit in een relatie.

Voor mij zou dat geen reden zijn voor het beeindigen van een relatie of het aanpassen in open relatie.



Kortom. Het lijkt er wel op idd dat hij gewoon toe wil geven aan zijn nieuwsgierigheid naar andere vrouwen en jouw zogenaamde lage libido als reden aanvoert.



Heb je hem wel eens gevraagd of hij nog steeds een open relatie zou willen als jullie 3 of 4 keer per week seks zouden hebben? Heb zo het vermoeden dat dit geen verschil zou maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:dwynwen schreef op 19 februari 2017 @ 19:35:

Kortom. Het lijkt er wel op idd dat hij gewoon toe wil geven aan zijn nieuwsgierigheid naar andere vrouwen en jouw zogenaamde lage libido als reden aanvoert.Misschien is hij inderdaad wel nieuwsgierig omdat hij nog nooit met iemand anders dan jou is geweest.
I used to be an adventurer like you, but then I took an arrow to the knee..
Dit viel me op:



Ik wilde hier over nadenken en heb hem toegezegd.



Dat impliceert dat je hebt toegezegd dat een open relatie prima is? Of heb je toegezegd dat je er over na gaat denken? Het ene of het andere zou voor mij veel verschil maken. Sowieso vind ik het een behoorlijk serieus onderwerp in een relatie en kan je niet zo maar even van 1 kant beslissen dat dat de oplossing is. Als jij hebt toegezegd dat het prima is dat jullie een open relatie-vorm kiezen dan was dat niet handig als je dat eigenlijk helemaal niet wilt. Maar dan nog zal hij dan toch ook wel enige aarzeling bij je ervaren hebben? En alhoewel je van hem niet kan verwachten dat hij gedachten kan lezen, is het wat mij betreft toch wel heel essentieel dat je er samen met een zekere overtuiging voor kiest. En als hij al een date heeft gepland terwijl jij er nog over aan het nadenken bent dan is dat ronduit schofterig.



Kan je hier nog wat meer over vertellen?
quote:Snoepeke schreef op 19 februari 2017 @ 19:12:

Een gluiperd is hij toch niet? Hij wil meer seks, graag met andere vrouwen. Hij bespreekt het met haar en zij zegt ja. Hij zegt ook dat hij dit echt wil en anders geen toekomst ziet met haar...

Alles open en eerlijk.



TO, als jij je hierin niet kan vinden moet je uit elkaar gaan. Een laag libido heb je niet, gewoon andere relatieverwachtingen.Dit ja. Hij is gewoon eerlijk. Genoeg anderen die het zonder overleg doen getuige diverse topics hier.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo heb je alleen de keuze om het te accepteren of uit elkaar te gaan?

Hij stelt een open relatie voor en jij wil dat niet... dan gaat t dus gewoon niet door toch?



Dreigt hij bij je weg te gaan of denk jij dat hij dan weg gaat?

Als hij je dreigt is het een enorme eikel en verdien je zowiezo beter. Als jij in de glazen bol kijkt en denkt dat hij je gaat verlaten terwijl hij dat niet gezegd heeft, dan is het wel erg sneu dat je zoveel vertrouwen in jullie relatie hebt....



Je zou met jouw hoge libido trouwens verwachten dat jij graag extra sex wil (en dan maar met n ander). Dus ik verwachtte eerder dat jij juist een open relatie zou willen.
Alle reacties Link kopieren
Veel reacties, dank jullie.
Alle reacties Link kopieren
quote:koekie1980 schreef op 19 februari 2017 @ 21:54:

Hoezo heb je alleen de keuze om het te accepteren of uit elkaar te gaan?

Hij stelt een open relatie voor en jij wil dat niet... dan gaat t dus gewoon niet door toch?



Dreigt hij bij je weg te gaan of denk jij dat hij dan weg gaat?

Als hij je dreigt is het een enorme eikel en verdien je zowiezo beter. Als jij in de glazen bol kijkt en denkt dat hij je gaat verlaten terwijl hij dat niet gezegd heeft, dan is het wel erg sneu dat je zoveel vertrouwen in jullie relatie hebt....



Je zou met jouw hoge libido trouwens verwachten dat jij graag extra sex wil (en dan maar met n ander). Dus ik verwachtte eerder dat jij juist een open relatie zou willen.



Hij zegt inderdaad dat het misschien dan beter is om uit elkaar te gaan. Als ik die open relatie niet wil of kan accepteren, want hij heeft het nodig, en ik begrijp hem daar zeker in. Alleen zie ik een open relarie nief zitten en uit elkaar gaan ook niet. Er is veel vertrouwen in elkaar, daarom kunnen we goed praten. Maar ik moet mij ei ook ergens kwijt, en wil het er met niemand in mijn omgeving over hebben, vandaar dat ik het hier plaats. Dan kan ik het voor mezelf ook even goed bedenken.



En ik heb geen hoge libido, dat heb je ergens verkeerd gelezen. En het gaat hier niet om meer s... maar om verschillende vrouwen te hebben gehad.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me afvraag TO: is zijn idee niet eigenlijk een voorzet om de relatie met jou te kunnen afkappen? Ik lees dat hij er altijd is geweest voor jou met je problemen, ik lees over onzekerheid van jouw kant etc.. Is hij de relatie niet stiekem beu? Dat hij weet dat jij geen open relatie wilt, en dat hij erop gokt dat jij dan de relatie uiteindelijk gaat stoppen omdat je dit niet echt wil? Dan hoeft hij het niet actief zelf te doen, en daar geen verantwoording voor te nemen.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 20 februari 2017 @ 10:36:

Wat ik me afvraag TO: is zijn idee niet eigenlijk een voorzet om de relatie met jou te kunnen afkappen? Ik lees dat hij er altijd is geweest voor jou met je problemen, ik lees over onzekerheid van jouw kant etc.. Is hij de relatie niet stiekem beu? Dat hij weet dat jij geen open relatie wilt, en dat hij erop gokt dat jij dan de relatie uiteindelijk gaat stoppen omdat je dit niet echt wil? Dan hoeft hij het niet actief zelf te doen, en daar geen verantwoording voor te nemen.



Misschien is hij er wel klaar mee, om er ook voor mij te zijn voor een deel. Dat zeker. Wij zijn jong en hij wil nog veel dingen zien en doen. Maar wel het liefste met mij, maar sommige dingen zijn niet mijn interesse en dat kan. Dat mag Hij dan ook zeker doen met andere vrienden. Hij vind ook niet alles leuk wat ik leuk vind en dat is dan ook mijn hobby.

Ik denk, weet, dat hij dit niet doet om stiekem de relatie te verbreken. Hij zegt dat hij met mij wilt zijn en verder met mij wilt, maar dat hij niet alleen maar 1 vrouw geproeft wilt hebben in zijn leven.
Alle reacties Link kopieren
Als ik jou zo hoor, lijkt het me erg ongezond voor je om in deze relatie te blijven. Je bent al erg onzeker en het feit dat hij dus blijkbaar op seksueel gebied niet genoeg aan jou heeft, maakt jou alleen maar onzekerder. Ondanks dat jij aangegeven hebt, dat je geen open relatie wil, spreekt hij wel met anderen af en voor mij is zoenen met een ander al vreemd gaan. Hoe verder jij hem over jouw grenzen heen laat gaan, hoe langer het duurt voordat jij straks jouw zelfvertrouwen terug vindt. Hoewel het erg naar en verdrietig zal zijn als het uit gaat, zal je zien dat na een tijdje het vanzelf beter met je gaat. Ga aan je zelfvertrouwen werken en als dat beter is, kun je weer open staan voor een leuke relatie met iemand die wel voor de volle 100% voor jou gaat. In deze relatie blijven zal je alleen maar ongelukkiger maken.
quote:Amber8 schreef op 20 februari 2017 @ 10:24:

[...]





Hij zegt inderdaad dat het misschien dan beter is om uit elkaar te gaan. Als ik die open relatie niet wil of kan accepteren, want hij heeft het nodig, en ik begrijp hem daar zeker in. Alleen zie ik een open relarie nief zitten en uit elkaar gaan ook niet. Er is veel vertrouwen in elkaar, daarom kunnen we goed praten. Maar ik moet mij ei ook ergens kwijt, en wil het er met niemand in mijn omgeving over hebben, vandaar dat ik het hier plaats. Dan kan ik het voor mezelf ook even goed bedenken.



En ik heb geen hoge libido, dat heb je ergens verkeerd gelezen. En het gaat hier niet om meer s... maar om verschillende vrouwen te hebben gehad.



Ik lees niet dat jullie heel goed praten. Ik lees dat jij dingen toe zegt die je niet wil. En ik lees dat hij het een goed idee vindt om over jouw grenzen te stappen omdat hij vindt dat hij dat nodig heeft. Hij is zich bewust van het feit dat hij over jouw grenzen stapt en je daarin manipuleert. En dan ook nog een vrij zwaarwegende grens. Is hij ook zo met andere dingen?



Dat hij de behoefte heeft dat kan. Meer mensen hebben dat. Maar de manier waarop hij er mee om gaat is heel erg destructief voor je relatie. Je kiest niet eenzijdig voor een open relatie. Jij kiest toch ook niet eenzijdig voor het krijgen van kinderen? Dat zijn vrij essentiële dingen in een relatie waar je elkaar in moet vinden. Je kan dat niet oplossen door dat eenzijdig af te dwingen.



Ik denk echt dat je dit eerst samen moet oplossen voordat je daarmee verder gaat. Dan praat je eerst nog maar eens een jaar en ga je je beide daar met een open vizier samen in verdiepen. Het zou misschien heel goed zijn als jullie samen eens met wat mensen praten die een open relatie hebben. Dan krijg je in elk geval ook wat praktische feedback van mensen die daar open in staan en dus het gegeven op zich niet direct veroordelen.



Bedenk wel dat hij degene is die de relatie en daarmee jullie eerdere afspraken wil veranderen (jullie zijn er beide monogaam ingestapt neem ik aan?). In principe moet je in elke relatie alleen iets veranderen op het moment dat je daar beide achter staat.
Ik kan me ook nog best voorstellen dat het lastig is om er met iemand in je omgeving over te praten. Maar het lijkt me wel heel fijn als je toch iemand hierover in vertrouwen zou kunnen nemen. Kan je niet bij iemand voorzichtig een balletje opgooien? Soms staan mensen er veel meer voor open dan je misschien in eerste instantie zou denken. Veel mensen hebben ook hun eigen relatieperikelen meegemaakt en kunnen dus ook van iemand anders snappen dat er iets wringt.



Daarnaast zou het misschien goed zijn om met iemand te praten die verder geen enkele relatie met jullie heeft en er dus onbevooroordeeld in kan staan. Een relatietherapeut of zo. Daar hoef je ook geen verantwoording bij af te leggen en die hoef je in de toekomst ook niet moeilijk aan zitten kijken op je verjaardagsfeestje .



Als je nog echt verder wil dan denk ik dat dat heel goed zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je afspreken dat hij een bepaalde tijd andere vrouwen mag 'proeven'. Dan is zijn nieuwsgierigheid bevredigd en is een open relatie niet meer nodig.

Of dat hij met bv 2 andere vrouwen mag seksen en dat het daarna is afgelopen met de open relatie.

Ik snap best dat iemand het met anderen wil doen en ook dat je je partner die ruimte gunt. Dat vind ik heel knap.

Maar dan wel de voorwaarden samen van tevoren bespreken zoals stoppen als je verliefd wordt en geen verwachtingen scheppen bij de vrouwen met wie hij het doet. En beperkingen ofwel in aantal vrouwen ofwel in tijd. En bespreken wat jullie hierover wel en niet delen. Je hoeft niet alle details te weten lijkt me.

Het lijkt me zelf onwijs moeilijk maar ik ken een relatie waar dat zo is gegaan. Daar ging het om 1 keer vrijen met een ander.
Alle reacties Link kopieren
quote:Felix_Urbexicus schreef op 19 februari 2017 @ 18:33:

Waarom stem je hier mee in als je dit helemaal niet wil?



Dit!

(en: wat doe je nog meer wat je eigenlijk niet wil?)



Tijd voor een goed gesprek over jullie relatie en sexleven. Dat kan ook met een professional. Succes!
'have a slutty phase, it builds character'

kerstlampjes en bloemen zijn heel verschillend - en allebei prachtig!
Alle reacties Link kopieren
Nu is het zo
Alle reacties Link kopieren
Je wordt toch bedrogen dan?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Wat zou hij er van vinden als jij er een leuk bijvriendje naast zou hebben?
Alle reacties Link kopieren
Hij wil zijn zin hebben, ook als het ten koste gaat van jou. Dat vind ik niet respectvol of liefdevol. Het zou voor mij daar ophouden, zo'n relatie moet je niet willen.
Alle reacties Link kopieren
Dit heeft niets met een hoog of laag libido te maken. Hij verandert éénzijdig de spelregels en jij hebt te slikken. Het lijkt erop dat al het andere erbij wordt gehaald als excuus.



Natuurlijk kun je praten over een open relatie maar alvast een voorschot nemen is gewoon niet chic. Ik geloof dat ik een time out zou voorstellen. Even los van alkeer bepalen wat je nu eigenlijk wilt in een relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven