Niet zeker over oprechtheid van vriendin..

29-02-2012 14:48 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey!



Ik had deze post al geplaatst in het (not) that into you topic, maar daar wordt volgens mij niet echt meer gereageerd, en mijn verhaal past achteraf gezien eigenlijk ook niet in dat topic, want ik ben een man, en waar dit over gaat is een vrouw... Vandaar een eigen topic...



Waarom op dit forum? Hier zijn voornamelijk vrouwen, wellicht dat jullie mij een ander inzicht kunnen verschaffen dan mijn vrienden, met wie ik het ook al over dit probleem heb gehad..





Rond deze tijd van het jaar boeken veel mensen hun zomervakantie. Zo begon ik daar laatst ook over tegen mijn vriendin. In woorden zegt ze steeds '' ja, leuk, moeten we doen'', maar als het dan wat concreter wordt, als ik bijvoorbeeld zeg kom we gaan er even voor zitten, en vanmiddag boeken, of even langs het reisbureau, dan krabbelt ze telkens terug....



Ze weet nog niet hoe het zit met werk, probeert het uit te stellen door te zeggen dat het misschien veel handiger is om pas in de herfst-of kerstvakantie te gaan...



Dit duurt nu al zo'n 2 maanden, en ik vind het maar vreemd. Als stelletje zou je toch juist dat soort dingen leuk moeten vinden, om een vakantie uit te zoeken bijvoorbeeld, en heel veel zin in moeten hebben?



In woorden zegt ze wel dat het haar heel leuk lijkt, maar als ik concreet word, dan gaat ze vaag doen. Zo heeft ze na 2 maanden nog altijd niet op haar werk gevraagd wanneer ze vrij kan krijgen, terwijl ze al 8 maanden lang geen enkele vakantiedag heeft opgenomen, dus dat zou toch sowiezo moeten kunnen...



Ook was het laatst op een zondag dat ze niet af wilde spreken, terwijl we elkaar al een week niet hadden gezien. Ik vroeg of er iets achter zat, maar '' nee hoor, gewoon een dagje voor mezelf''... Toch heb ik steeds vaker het gevoel dat ze iets anders denkt als dat ze zegt..



Waarom maak ik me zo druk? In het verleden heb ik al eens eerder meegemaakt dat niet alles is hoe mensen zeggen dat het is. In mijn vorige relatie zei mijn vriendin in woorden ook altijd dat het perfect was, dat ik het helemaal voor haar was. Aan haar gedrag dacht ik echter wat anders te merken..



En na een tijdje bleek dat ik gelijk had : Ze maakte het uit, en achteraf was niets aan onze relatie goed..Dat wil ik niet nog een keertje meemaken!



Wat denken jullie?
Vraag het haar?
Alle reacties Link kopieren
Lees eerst aub, als je dat had gedaan dan had je deze vraag niet gesteld namelijk..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gelezen, maar ik zeg hetzelfde: Vraag het haar.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe lang jullie samen zijn? En jullie wonen apart van elkaar?



Vraag haar eens direct of ze wel zin heeft om op vakantie te gaan. Is ze voor jullie relatie wel vaker op vakantie gegaan? Of misschien heeft ze stiekem vliegangst?
Alle reacties Link kopieren
De enige manier om er achter te komen is het bespreekbaar maken.
Ik denk dat je alleen een antwoord gaat krijgen als je het direct vraagt. En doorvraagt.



Want dit klinkt niet zo enthousiast eigenlijk..
Alle reacties Link kopieren
We zijn ruim een half jaar samen nu, we wonen nog wel apart van elkaar, zijn pas 21 & 23 jaar, dus daar nog niet echt aan toe..



Verder heb ik het uiteraard al met haar erover gehad : Dat ik het vreemd vind dat ze me niet wil zien op een vrije zondag, en dan op haar kamer gaat zitten ''tutten'', terwijl we elkaar al een week niet gezien hebben...



Zij blijft volhouden dat het niet aan mij ligt, en dat het normaal is, dat vind ik niet, maar wil ook niet labiel en onzeker overkomen door het haar te blijven vragen...



Met vakantie hetzelfde, ze zegt dat het niets voorstelt en dat ze het echt wel wil, maar ze blijft uitstellen. Als ik haar zeg dat het me doet twijfelen komt ze naar me toe en pakt ze me vast en zegt ze '' Nee schat, je moet niet twijfelen''. Maar ondertussen voel ik me toch niet helemaal zeker over de gang van zaken... Alsof ze voor zichzelf niet zeker weet of we in de zomer nog wel samen zullen zijn oid...
Ik heb het ook gelezen, maar heb er niet uit begrepen dat jij concreet hebt gevraagd: "Truus, je doet zo vaag als ik over de vakantie begin. Wil je uberhaupt nog met me op vakantie? Ik heb de laatste tijd het gevoel dat je iets anders denkt dan dat je zegt"
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik dacht dat jullie dat er zelf wel uit zouden halen, maar ik ben dan iets te vaag geweest denk ik...
Alle reacties Link kopieren
Tja, misschien heeft ze ook wel vriendinnen waar ze wat mee wilt afspreken op haar vrije zondag, of misschien wilt ze wel met vriendinnen op vakantie, wie weet?
Alle reacties Link kopieren
Is het voor jou 'normaal' of acceptabel is de vraag die je jezelf moet stellen...



Mijn/onze mening(en) en idee(en) is/zijn niet zo relevant.
Alle reacties Link kopieren
Deed ze dat maar, dan was het geen enkel probleem, maar ze blijft gewoon thuis, en wil ''een dagje voor zichzelf'', en dan mag ik volgens haar niet gaan twijfelen...
Ik zou met een vriend of wat vrienden wat gaan boeken, weet je zeker dat je op vakantie gaat...
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft ze gewoon last van heimwee als ze op vakantie is, en durft ze dat niet te bekennen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:h_l_g schreef op 29 februari 2012 @ 14:58:

Is het voor jou 'normaal' of acceptabel is de vraag die je jezelf moet stellen...



Mijn/onze mening(en) en idee(en) is/zijn niet zo relevant.



Het is voor mij zeker acceptabel, als ze de waarheid spreekt. En helaas heb ik op dit gebied slechte ervaringen met iemand die in woorden altijd zei van me te houden, en dat ik me geen zorgen hoefde te maken, maar in daden altijd voor veel twijfel zorgde....



Uiteinderlijk bleek dat ik meer naar de daden had moeten kijken dan naar de woorden...
Alle reacties Link kopieren
quote:girlinthefire schreef op 29 februari 2012 @ 14:59:

Ik zou met een vriend of wat vrienden wat gaan boeken, weet je zeker dat je op vakantie gaat...



Dit dus.



En stelt ze zelf wel voor om je te zien en samen met jou wat te doen of moet alle initiatief van jouw kant komen? Zo ja, maak het uit. Want dan heeft ze waarschijnlijk geen zin in je maar durft ze dat niet te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:girlinthefire schreef op 29 februari 2012 @ 14:59:

Ik zou met een vriend of wat vrienden wat gaan boeken, weet je zeker dat je op vakantie gaat...



Dat is niet eens het probleem. Ik denk dat jullie het ook niet leuk zouden vinden als je een vakantie wilt boeken, en je partner lijkt helemaal niet zo enthousiast...



Het zou toch juist leuk zijn als diegene net zo graag weg wil als jij dit wilt? Vooral als het je eerste vakantie wordt samen..



Vliegen hoeft niet eens van mij. Ben heel open minded, en ga net zo lief naar de USA als een week op terschelling. Maar het lijkt me juist zo leuk met HAAR...
Alle reacties Link kopieren
quote:Impera12 schreef op 29 februari 2012 @ 14:59:

[...]





Uiteinderlijk bleek dat ik meer naar de daden had moeten kijken dan naar de woorden...Mijn ervaring is dus idem dito. Ik zou me dus uit de voeten maken. Maar dat ben ik.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is ze bang voor de kosten die een vakantie met zich meebrengt, maar aangezien ik haar niet ken en haar niet ben: vraag het haar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even geen initiatief meer tonen. Jij hebt je best gedaan en zij houdt je af. Als je blijft pushen dan zal dat averechts werken. Laat haar nu maar haar best gaan doen voor jou. Doet ze dat niet, dan weet je genoeg lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Beauke schreef op 29 februari 2012 @ 15:00:

[...]





Dit dus.



En stelt ze zelf wel voor om je te zien en samen met jou wat te doen of moet alle initiatief van jouw kant komen? Zo ja, maak het uit. Want dan heeft ze waarschijnlijk geen zin in je maar durft ze dat niet te zeggen.Opzich wel, om komende zaterdag een dagje de stad in te gaan ofzo.. Maar dit gaat over een half jaar verder van nu, en ik heb een vaag vermoeden alsof ze twijfelt aan onze relatie tegen die tijd...
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt er inderdaad op alsof ze niet met je op vakantie wil.

Kun je niet zeggen dat je NU moet weten of ze wel of niet wil, ivm het opnemen van je vrije dagen op je werk?

Je zal dat toch ook een beetje op tijd moeten doorgeven daar.
het is hier binnen beter dan buiten
Alle reacties Link kopieren
Wij kunnen niet voor jouw vriendin gaan praten, weten ook niet wat er in haar hoofd omgaat.

Het zou kunnen dat ze inderdaad niet meer zo 'in to you' is, maar dat ze het ook niet direct uit wil maken. Geen oude schoenen weggooien...sorry maar die meiden zijn er.



Als je haar al een paar keer op de man af gevraagd hebt wat er aan de hand is en waarom ze doet wat ze doet en je krijgt steeds geen bevredigend antwoord...tja wat moet je dan?
quote:h_l_g schreef op 29 februari 2012 @ 14:58:

Is het voor jou 'normaal' of acceptabel is de vraag die je jezelf moet stellen...



Mijn/onze mening(en) en idee(en) is/zijn niet zo relevant.



Inderdaad. Dat vage gedoe van haar, daar krijg ik persoonlijk jeuk van.

Ik zou dan ook geneigd zijn om te zeggen "Truus, doe wat je niet laten kan, als je me wil zien bel je me maar, ik ga mijn eigen dingen doen. Als je nog met me op vakantie wil weet je me te vinden, anders ga ik alleen boeken".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven