Niet zeker over oprechtheid van vriendin..

29-02-2012 14:48 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey!



Ik had deze post al geplaatst in het (not) that into you topic, maar daar wordt volgens mij niet echt meer gereageerd, en mijn verhaal past achteraf gezien eigenlijk ook niet in dat topic, want ik ben een man, en waar dit over gaat is een vrouw... Vandaar een eigen topic...



Waarom op dit forum? Hier zijn voornamelijk vrouwen, wellicht dat jullie mij een ander inzicht kunnen verschaffen dan mijn vrienden, met wie ik het ook al over dit probleem heb gehad..





Rond deze tijd van het jaar boeken veel mensen hun zomervakantie. Zo begon ik daar laatst ook over tegen mijn vriendin. In woorden zegt ze steeds '' ja, leuk, moeten we doen'', maar als het dan wat concreter wordt, als ik bijvoorbeeld zeg kom we gaan er even voor zitten, en vanmiddag boeken, of even langs het reisbureau, dan krabbelt ze telkens terug....



Ze weet nog niet hoe het zit met werk, probeert het uit te stellen door te zeggen dat het misschien veel handiger is om pas in de herfst-of kerstvakantie te gaan...



Dit duurt nu al zo'n 2 maanden, en ik vind het maar vreemd. Als stelletje zou je toch juist dat soort dingen leuk moeten vinden, om een vakantie uit te zoeken bijvoorbeeld, en heel veel zin in moeten hebben?



In woorden zegt ze wel dat het haar heel leuk lijkt, maar als ik concreet word, dan gaat ze vaag doen. Zo heeft ze na 2 maanden nog altijd niet op haar werk gevraagd wanneer ze vrij kan krijgen, terwijl ze al 8 maanden lang geen enkele vakantiedag heeft opgenomen, dus dat zou toch sowiezo moeten kunnen...



Ook was het laatst op een zondag dat ze niet af wilde spreken, terwijl we elkaar al een week niet hadden gezien. Ik vroeg of er iets achter zat, maar '' nee hoor, gewoon een dagje voor mezelf''... Toch heb ik steeds vaker het gevoel dat ze iets anders denkt als dat ze zegt..



Waarom maak ik me zo druk? In het verleden heb ik al eens eerder meegemaakt dat niet alles is hoe mensen zeggen dat het is. In mijn vorige relatie zei mijn vriendin in woorden ook altijd dat het perfect was, dat ik het helemaal voor haar was. Aan haar gedrag dacht ik echter wat anders te merken..



En na een tijdje bleek dat ik gelijk had : Ze maakte het uit, en achteraf was niets aan onze relatie goed..Dat wil ik niet nog een keertje meemaken!



Wat denken jullie?
quote:Impera12 schreef op 29 februari 2012 @ 15:05:

[...]





Pff lastig... Heel lastig om duidelijkheid te krijgen van iemand die zo onduidelijk doet..



Sowieso praat ze niet makkelijk over haar gevoelens, ik een stuk makkelijker..

Haar onbegrip irriteert me ook. Zij doet vaag, wordt niet concreet, en ondertussen moet ik het maar gewoon slikken en ''me niet zo druk maken''... pff



Als je twijfelt is het niet goed. Heel simpel. En uit ervaring kan ik je vertellen dat het niet normaal is om je vriendje op je vrije zondag niet te willen zien. Als tutten belangrijker is....



Ik zou zeggen; luister, ik ga in week 35 en 36 (ofzo) met vrienden naar Griekenland. Als jij nog weg wilt hoor ik het wel.



En er dan vanuit gaan dat dit geen vaste relatie is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anthonius schreef op 29 februari 2012 @ 15:50:

[quote]Impera12 schreef op 29 februari 2012 @ 15:41:

Waarom?



Kijk ze hoeft van mij niet met mij op vakantie, uberhaupt niet op vakantie. Als ze dat gewoon zegt, vind ik het geen probleem...



Maar wat er nu al 2 maanden gebeurt, is dat ze in woorden iets zegt, maar met daden helemaal niet aangeeft dat ze dit daadwerkelijk wil..



En dat gebeurt wel iets vaker dan alleen met die vakantie, brengt me aan het twijfelen..



En als je me een wijf vindt, beschouw ik dan maar als een compliment. Liever dat dan een lompe pummel die alleen maar met bier op de bank zit..[/quote]





Ehhh want je kent mij?

Je moet eens wat zekerder van jezelf worden man..

Als je iets dwarszit vraag het dan, en als je gevoel wat anders zegt dan haar antwoord speer m dan....

Maar ze heeft je toch antwoord gegeven? Er is toch niets aan de hand? Dit is je partner, je allessie... Als je haar al niet eens vertrouwd waar moet het dan nog heen met de wereld...Je bent natuurlijk zelf degene die hier op een lullige manier komt binnenvallen.
quote:Impera12 schreef op 29 februari 2012 @ 14:48:



Ze weet nog niet hoe het zit met werk, probeert het uit te stellen door te zeggen dat het misschien veel handiger is om pas in de herfst-of kerstvakantie te gaan...





Ze wil misschien wel heel graag maar kan nog niets beloven i.v.m. werk?



Op werk komt het beter uit om in de herfst- of kerstvakantie te gaan. Maar daar ga jij niet op in?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zeg je niet dat je een last minute neemt in augustus of september?
quote:Impera12 schreef op 29 februari 2012 @ 15:29:

Niet echt solliciteren, maar ze had contractbesprekingen op haar werk, waar ze een statement wilde maken omdat ze al een tijdje niet zo tevreden over iets was... Daarvoor was ze best zenuwachtig en daar hebben we veel over gepraat...



Verder hebben jullie denk ik wel gelijk, het komt niet heel gelijkwaardig over als ik het terug lees zo...Ze wil de problemen eerst opgelost hebben op werk en durft/wil daarom nog geen vrij te vragen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Impera12 schreef op 29 februari 2012 @ 15:31:





Voorheen ging ze vaak met vriendinnen, en dat werd ook gewoon rond deze tijd geboekt... Ze is juist heel erg van de zekerheid met dat soort dingen ( normaal gesproken dan ) ...Ja zekerheid, maar richting wie?
Dan kan ze dat toch gewoon zeggen ipv zo vaagjes te doen. Normaal gesproken stort ze haar hart ook altijd uit wbt haar probleempjes bij TO.
Alle reacties Link kopieren
Wat een problemen zeg......communiceer!!

Vraag het haar nog 1 keer, doet ze weer vaag met een antwoord als "het komt wel goed" zeg je dat je met dat antwoord niks kunt, omdat je gewoon simpelweg alleen maar vraagt of ze nou wel of niet met je mee op vakantie wilt en dat je dan graag wilt boeken en er dus een datum geprikt moet worden, omdat je anders graag met vrienden een vakantie wilt gaan plannen. Weet ze het nog niet of whatever, dan trek jij je eigen plan en als je dan straks al iets geboekt hebt en ze komt er dan nog mee zie je dan toch verder. Kunnen jullie alsnog samen weg of je zegt gewoon: ik heb het 10x gevraagd en gezegd dat ik anders met vrienden ging, dus dat is nu ook gebeurd.

Vrouwen he, soms zijn we net mensen, tegen wie je ook gewoon duidelijk moet zijn ;)!
Alle reacties Link kopieren
Hear Hear Funny Miss
Alle reacties Link kopieren
En wie weet komt ze inderdaad wel met een reden waarom ze het nog niet weet, geld, werk oid. Dan kun je alsnog afspreken dat jullie dan samen een weekje vrij houden en maar kijken waar jullie naartoe gaan in de tijd (kan dan een dagje artis, een weekendje belgische kust of een weekje zon worden). En jij plant gewoon jou zomervakantie met vrienden!
Alle reacties Link kopieren
"Jezus, wat ben jij een wijf zeg.... bleegghhh"



@TO: gek genoeg denk ik dat je dit argument tzt te horen gaat krijgen van je vriendin als je voor de tigste keer gaat vragen of ze nog wil... dat dan als reden gebruikt gaat worden om het uit te maken.



TO je lijkt me echt een geschikte gast. Je vriendin daarentegen lijkt een erg op zichzelf gericht prinsesje die jou maar wat graag laat zwemmen maar er wel voor zorgt dat zij zekerheid heeft.



Ik adviseer je met klem om je eigen plan te trekken. Gebruik wijsheid, gebruik je verstand. Hier heb je niks aan.
Alle reacties Link kopieren
Dus als ik sommigen van jullie goed begrijp, ben ik het eigenlijk die vaag is?



Communiceren is niet zo makkelijk met iemand die erg tweezijdig handelt, en dat zelf niet echt door lijkt te hebben..



Ik heb al vaak genoeg tegen haar gezegd, dat ik het verwarrend vind, en dat ze echt eerlijk tegen me moet zijn, en dat ze niets voor me hoeft te verbergen.



En zelfs een vakantie is opzich niet eens het probleem. Er is best een kans dat als ik straks in april zeg, zullen we volgende week een weekje weg, dat ze dit dan prima vindt.



Maar ze lijkt niet op de lange termijn te willen denken. Een vakantie over een half jaar, daar wil ze niet aan. In oktober gaat mijn zus trouwen in Belgie, daar zijn velen om mij heen druk mee. Maar als ik er tegen haar over begin, dan doet ze heel cooltjes, alsof ze wil zeggen '' Heel leuk voor je zus, maar ik weet niet zeker of ik er dan nog wel bij ben''..
Alle reacties Link kopieren
Geld lijkt me overigens niet haar probleem. Ze werkt fulltime, en koopt nooit echt dure dingen oid...



Verder zit ik haar heus niet elke week hiermee op de nek ofzo.. En dat is nu juist het vervelende : Als ik er een keer over begin, dan geef ik haar bijvoorbeeld 2 weken de tijd om er zelf over te beginnen. Maar dit gebeurt vervolgens nooit...
Alle reacties Link kopieren
Je bent er echt te veel mee bezig..

Leef nu, dat doet zij ook!

Je weet toch nooit zeker waar je bent een half jaar van nu?

Wie wel?
Je bent niet duidelijk genoeg nee.



Communiceren kan niet met haar, op deze manier, dus moet je haar mededelen wat jouw plannen zijn, wat jij wilt gaan doen.



Jij wilt op vakantie, dan zeg je dat. Als ze mee wil moet ze binnen die-en-die tijd beslissen, anders ga je zonder haar boeken.



Zeg haar dat je je eigen dingen gaat doen, als ze je wil zien, dan neemt ze maar contact op. Jij laat haar alle ruimte om te gaan zitten draaikonten.



Niet dat de relatie dan een stuk leuker wordt, maar dan wordt wel duidelijk wat haar bedoeling is.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd ben ik ook geen lange termijn planner, zeker niet in dit soort gevallen, wanneer ik dingen met anderen zou af moeten spreken. Het benauwd me, it freaks me out. Dus ik spreek niets af, of onder een zwaar voorbehoud.
Alle reacties Link kopieren
@anthonius :Kan ik het niet mee eens zijn..
quote:Impera12 schreef op 29 februari 2012 @ 16:10:

"maar ik weet niet zeker of ik er dan nog wel bij ben''..



Als je dit gaat denken is er toch wel iets heel ernstig mis denk ik zo.



Dus met haar praten of ze de relatie nog wel ziet zitten, of ze twijfels heeft, waar ze dan twijfels over heeft.



En anders voor jezelf afvragen of jij dit zo wel wil en aan haar aangeven wat er nu op het moment in jou omgaat. Zodat zij ook weet dat jij twijfelt aan haar oprechtheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook raar dat als je begint over de bruiloft van je zus dat ze zegt dat ze niet weet of ze er dan nog bij is.

Natuurlijk, niks is zeker en misschien zijn jullie dan wel uit elkaar, maar dit wordt wel iets te uitdrukkelijk vermeld.
Alle reacties Link kopieren
Dus jullie zouden zeggen, een klein bommetje leggen oid?



Kijk, die hele vakantie, interesseert me helemaal niet zoveel. Het feit alleen, dat zij het daadwerkelijke boeken van een vakantie, steeds zo afhoudt, wekt bij mij argwaan...



Met vrienden hoef ik niet zo nodig op vakantie. Dat wordt weer een heftige zuip vakantie, en dat heb ik, na dit vanaf mijn 16e, gedaan te hebben, eigenlijk wel een beetje gezien.



Ik kan wel zeggen : Ik wil graag duidelijkheid van je hebben, want ik heb het gevoel dat je me achter je kont aan laat lopen. Ik zou bijvoorbeeld eens kunnen kijken wat er gebeurt als ik haar eens 2 weken op zondag niet kan zien?
Alle reacties Link kopieren
@ TO

Kijk naar wat HÈ Jane zegt...

Het kan ook best zijn dat het haar benauwd..

Ik bedoel hoelang zijn jullie nou eigenlijk bij elkaar?

En hoezo ben je het er niet mee eens dat niemand kan weten hoe zijn/haar situatie over 6 maanden is?!? Heb jij een glazen bol?!?
Alle reacties Link kopieren
Dat niet, maar ik ben wel van mening dat als je gelukkig en blij bent met je relatie, dat je graag een vakantie moet willen boeken, en de kans dat het over 6 maanden uit is dan op de koop toe neemt..



Dat vind ik...
Tsja, dan hoef je natuurlijk nooit meer iets te ondernemen of te regelen of te doen, want je kunt ook morgen dood in je bed liggen, onder lijn 7 komen of tegen de vangrail van de A28 klappen.



Ik kan wel zeggen : Ik wil graag duidelijkheid van je hebben, want ik heb het gevoel dat je me achter je kont aan laat lopen. Ik zou bijvoorbeeld eens kunnen kijken wat er gebeurt als ik haar eens 2 weken op zondag niet kan zien?



Dat laatste is natuurlijk ook weer niet duidelijk. Je hoeft niet zozeer duidelijkheid van haar te eisen, je moet je eigen plan gaan trekken, niet van alles van haar af laten hangen. Want dat doe je nu wel.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou een vakantie met vrienden nog hetzelfde zijn als toen je 16 was? Waarom ga je daar van uit?
Alle reacties Link kopieren
quote:Impera12 schreef op 29 februari 2012 @ 16:28:

Dat niet, maar ik ben wel van mening dat als je gelukkig en blij bent met je relatie, dat je graag een vakantie moet willen boeken, en de kans dat het over 6 maanden uit is dan op de koop toe neemt..



Dat vind ik...Dat mag je vinden, natuurlijk. Maar als het voor de ander niet zo werkt heb je daar niets aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven