Nieuwe vriend te jaloers of overdrijf ik?

28-08-2016 12:57 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Na een jaar en een half single te zijn, heb ik iemand leren kennen waarmee het goed klikt. We zijn officieel een maandje samen. Hij is 33 jaar en ik ben er 29.



Mijn partner komt uit een aan- af- relatie, die 5 jaar stand heeft gehouden, en waar zij hem enkele keren heeft bedrogen. Hij geeft toe dat hij geen vertrouwen heeft in mij en waardoor hij zich afhankelijk en jaloers opstelt. Hij zegt dat vertrouwen moet groeien, maar heb indruk dat het juist verslechterd.



Zo sprak ik in mijn vrijgezellige periode elke week a 2 weken af met een goede vriendin en wil dit ook zo behouden. Als ik een paar dagen op voorhand zeg tegen hem dat ik afspreek met haar, wil hij alles weten erover. Nu vraagt hij (eerder eist) zelf of hij niet mag meekomen op afspraakjes. Zoals gisteren ben ik gaan uiteten met haar en hij wou perse mee. Hij zegt dat ik niet wil, dat hij mijn vriendinnen leert kennen. Maar voor mij is dit gewoon te vroeg en ik wil ook gewoon tijd alleen met mijn vriendin waarbij we kunnen roddelen



Ik ben ook iemand die graag op zichzelf is en dat begrijpt hij niet. Als we niet bij elkaar zijn, vraagt hij continu waarmee ik bezig ben. En kijkt continu of ik online zit op facebook en denkt dat ik dan bezig ben met andere mannen. Ook als hij bij mij zit, kijkt hij dan mee op mijn scherm als ik bv tegen een vriendin bezig ben. Ook op facebook vraagt hij continu welke mannen dit zijn, die bv mijn status of foto leuk vinden. Ik wil ook graag naar een concert, waarvan ik weet dat dit eig zijn muziek niet is.. en ik had op facebook gevraagd welke vriendin mee wou met mij. Hij was heel boos hiervoor en wil absoluut mee.. enkel met reden omdat hij graag bij me wilt zijn.



Ik heb al enkele keren gezegd dat hij soms te ver gaat voor mij.. ik voel me wat verstikkend en heb het gevoel dat ik voor alles verantwoording moet afleggen. Hij vindt absoluut niet dat hij te ver gaat om grenzen te trekken. Aangezien ik al tijdje 'out' ben, weet ik niet echt meer wat verwachtingen zijn in een relatie. Nu goed, op alle andere fronten gaat alles prima.. we zien elkaar trouwens bijna elke dag..
Daar zou ik snel klaar mee zijn
Ik zou ermee stoppen, klinkt niet gezond dit gedrag.
Alle reacties Link kopieren
En dit na een maand al zei je? Wegwezen. Deze man mag eerst zijn eigen issues oplossen voordat ie een relatie begint.
Alle reacties Link kopieren
klinkt als de verkeerde
Brr, het feit alleen al dat hij zelf niet ziet dat hij continu over je grenzen heen dendert zegt mij al genoeg: onzeker, jaloers, bezitterig én geen zelfinzicht.
Alle reacties Link kopieren
Als het nu al zo heftig is gaat dat echt niet beter worden. Zijn gedrag is hartstikke ongezond. Een relatie beginnen terwijl hij je niet eens vertrouwt? Nee, dat is lekker dan. Ik zou op zoek gaan naar een normale vent.
" Hij geeft toe dat hij geen vertrouwen heeft in mij en waardoor hij zich afhankelijk en jaloers opstelt. "



Waaaaaaaaaaaaaaaaaaattttttttttttttttt??????????????!!!!!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Als het hele vivaforum nu zou zeggen dat hij helemaal niet te jaloers is, zou jij je dan aanpassen? Vertrouw eens een beetje op je eigen gevoel.



Mijn mening: Ja, hij is te jaloers en verstikkend bezig. En hij legt de oorzaak van zijn gedrag buiten zichzelf, geen goed teken. Ik zou heel snel palen en perken stellen aan dit gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Dit is absoluut ongezond gedrag. Of hij heeft dit deels in zich of hij projecteert de ervaringen van zijn vorige relatie op jou. Jij hebt recht op een eerlijke kans en die krijg je op deze manier totaal niet. Als ik in je schoenen stond, dan zou hij daar onmiddellijk mee moeten stoppen en anders was het heel snel einde verhaal.
Well behaved women rarely make history.
Next!



Wat een gezeur, geen vertrouwen in jou door zijn ex..hij heeft haar vreemdgaan blijkbaar meerdere keren vergeven en is dus vrijwillig in een niet zo'n fastastische relatie blijven hangen. Dan moet hij wat kritischer zijn naar zichzelf en dat niet afreageren op jou. Ik snap niet dat je hem überhaupt nog aantrekkelijk kan vinden, op dit gedrag zou ik enorm afknappen.
Alle reacties Link kopieren
Het feit alleen al dat jij aangeeft dat je iets niet fijn vindt en dat hij eigenlijk zegt, kan me niet schelen, ik doe het toch, zegt genoeg. Hij respecteert je grenzen niet, omdat dat wat hij vindt belangrijker is dan jij. Tsja.
Alle reacties Link kopieren
Hij vind zijn gedrag normaal? Kansloos dit.
Alle reacties Link kopieren
Brrr, nou dat lijkt me heel vervelend en is ook echt niet normaal. Een beetje jaloezie vind ik altijd wel leuk, maar dit is echt absurd. Waarom zou hij jaloers zijn als je met een vriendin afspreekt? Hij moet echt aan zichzelf werken. En jij moet je zeker niet laten beïnvloeden door hem, gewoon alles blijven doen zoals je het deed!
Je overdrijft niet.
Run forest run!

Je bent z'n ex niet en eerlijk gezegd denk ik niet dat t komt omdat z'n ex vreemdging, sommige mannen/mensen hebben nou eenmaal zo'n kijk op relaties.
Alle reacties Link kopieren
Die vriend mag eerst wel eens zijn eigen problemen oplossen uit zijn vorige relatie. Als hij die meebrengt in jullie relatie, en dat doet hij dus 100%, dan kan het nooit goed gaan.



Ik snap best na wat hij heeft meegemaakt hij niet direkt iedereen vertrouwd maar je nieuwe vriendin wantrouwen en verstikken helpt niet om een normale relatie op te bouwen.



Ik zou echt tegen hem zeggen dat je afstand gaan nemen tot hij zijn problemen heeft opgelost. Ik ben benieuwe hoe hij het zou vinden als jij hem zo zou controleren en je constant zou opdringen.
Alle reacties Link kopieren
wegwezen, hij heeft geen vertrouwen en als je niet doet wat hij eist zal hij dat ook niet krijgen..

ik gok ook dat zelfs al doe je het wel er geen verandering kan zijn.
Dit is écht niet goed!!

En als dit zo vroeg in de relatie al in déze mate aanwezig is; echt... Run!

Dit zijn echt de mannen/relaties die eindigen in drama's die niet te overzien zijn...
Rennen rennen zo hard als je kan !
Alle reacties Link kopieren
Dat kan écht niet wat hij doet, maar dat weet je zelf ook diep in je hart best wel. Heel heel gauw uitmaken met die man en hopen dat het geen enge stalker wordt.
Alle reacties Link kopieren
Dit gedrag na 1 maand klinkt alsof hij je wil isoleren van alles en iedereen binnen een (half)jaar.

Een volwassen man met dit gedrag, hoe onaantrekkelijk wil je het hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg al allergische uitslag wanneer ik dit alleen al lees. Het zou mijn type man niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wegwezen! Dit is een hele ongezonde relatie. Als hij zich na een maand al zo weet te gedragen dan wil ik niet weten hoe het over een halfjaar is of als jullie samen zouden gaan wonen. Zoek een leukere man.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Dit vind ik wel heel opmerkelijk, kom net uit dezelfde 'relatie'. Heb er een week of 2 geleden zonder enige moeite een punt achter gezet want was het zo zat. Heb het enkele maanden uitgehouden en werd enkel erger.

Er is een zware last van mijn schouders gevallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven