Nieuwe vriend te jaloers of overdrijf ik?

28-08-2016 12:57 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Na een jaar en een half single te zijn, heb ik iemand leren kennen waarmee het goed klikt. We zijn officieel een maandje samen. Hij is 33 jaar en ik ben er 29.



Mijn partner komt uit een aan- af- relatie, die 5 jaar stand heeft gehouden, en waar zij hem enkele keren heeft bedrogen. Hij geeft toe dat hij geen vertrouwen heeft in mij en waardoor hij zich afhankelijk en jaloers opstelt. Hij zegt dat vertrouwen moet groeien, maar heb indruk dat het juist verslechterd.



Zo sprak ik in mijn vrijgezellige periode elke week a 2 weken af met een goede vriendin en wil dit ook zo behouden. Als ik een paar dagen op voorhand zeg tegen hem dat ik afspreek met haar, wil hij alles weten erover. Nu vraagt hij (eerder eist) zelf of hij niet mag meekomen op afspraakjes. Zoals gisteren ben ik gaan uiteten met haar en hij wou perse mee. Hij zegt dat ik niet wil, dat hij mijn vriendinnen leert kennen. Maar voor mij is dit gewoon te vroeg en ik wil ook gewoon tijd alleen met mijn vriendin waarbij we kunnen roddelen



Ik ben ook iemand die graag op zichzelf is en dat begrijpt hij niet. Als we niet bij elkaar zijn, vraagt hij continu waarmee ik bezig ben. En kijkt continu of ik online zit op facebook en denkt dat ik dan bezig ben met andere mannen. Ook als hij bij mij zit, kijkt hij dan mee op mijn scherm als ik bv tegen een vriendin bezig ben. Ook op facebook vraagt hij continu welke mannen dit zijn, die bv mijn status of foto leuk vinden. Ik wil ook graag naar een concert, waarvan ik weet dat dit eig zijn muziek niet is.. en ik had op facebook gevraagd welke vriendin mee wou met mij. Hij was heel boos hiervoor en wil absoluut mee.. enkel met reden omdat hij graag bij me wilt zijn.



Ik heb al enkele keren gezegd dat hij soms te ver gaat voor mij.. ik voel me wat verstikkend en heb het gevoel dat ik voor alles verantwoording moet afleggen. Hij vindt absoluut niet dat hij te ver gaat om grenzen te trekken. Aangezien ik al tijdje 'out' ben, weet ik niet echt meer wat verwachtingen zijn in een relatie. Nu goed, op alle andere fronten gaat alles prima.. we zien elkaar trouwens bijna elke dag..
quote:Hij geeft toe dat hij geen vertrouwen heeft in mij en waardoor hij zich afhankelijk en jaloers opstelt.

En hoe gaat HIJ dit probleem wat HIJ heeft oplossen? Niet, want hij verwacht van jou dat jij je in bochten wringt zodat HIJ van ZIJN probleem geen last heeft.



Dus blijft het probleem bestaan en de enige die iets verandert ben jij. Dit gaat niet over. Wegwezen!
Wegwezen. Per direct. Als hij nu al zo wantrouwend is, dan belooft dat niet veel goede voor de toekomst.
Next!



Meelezen op je scherm, pleur op. Relatie is op basis van vertrouwen. Klaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:pokkewijf schreef op 28 augustus 2016 @ 13:52:

[...]





dit dus en nee je overdrijft niet.



Het word alleen maar erger. Strax mag je geen hakken meer aan want dan zie je er te sexy uit, zelfde met broeken/ truitjes/ je kapsel je hele uiterlijk dus.

Hij heeft liever niet dat je ergens werkt waar ook mannen zijn. Vrijgezelle/gescheiden vrouwen mogen ook niet.. Geen fb of ander social media, dan ben je vindbaar voor exen of ander manvolk.. Kan nog wel even doorgaan, brings back memories
Alle reacties Link kopieren
Of kun je hier niet meer schrijven omdat er iemand meeleest.





Waar ben je nou?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Elke dag samen?

Net een maand vrrkering?

Dit gedrag ?

Gooi dat Florence Nightingale kapje maar af en rennen....
quote:Versnellingsbak schreef op 28 augustus 2016 @ 14:36:

Elke dag samen?

Net een maand vrrkering?

Dit gedrag ?

Gooi dat Florence Nightingale kapje maar af en rennen.... +100
Alle reacties Link kopieren
Blij dat je dit al na een maand ziet. Meteen afkappen! En gelukkig vraag je hier om advies, ik hoop heel erg dat je de adviezen ook opvolgt. Bespaar jezelf alsjeblieft een heleboel verdriet en kap het af!
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Wegwezen..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Vooral mee doorgaan.
Alle reacties Link kopieren
Neen, ik ben nog niet weg hoor bedankt voor de reacties en inzichten. Aangezien ik hem al enkele keren erop heb aangesproken, denk ik idd niet dat het zal beteren.
Alle reacties Link kopieren
Run Forrest run
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
Er zijn geen algemene verwachtingen, het gaat om wat jij wil.

Ik zou dit niet willen.
NIEUWE VRIEND TE JALOERS OF OVERDRIJF IK?
Alle reacties Link kopieren
Och dat gaat niet beter worden hoor, alleen maar erger.

Ik heb helaas ook dezelfde ervaring opgedaan.

Alles lag aan de ex, paranoia gedrag als je de telefoon niet ala minute opneemt.

Je beschuldigen dat je vast verkeerde dingen doet, omdat je anders wel opneemt.

( telefoon niet gehoord ivm lawaai tijdens kinderen uit school halen)

Te vriendelijk bedanken aan de kassa, vast allemaal bijbedoelingen etc.

Zwaar vermoeiend, en op den duur agressief gedrag. Wegwezen bij zulke types!
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat iedereen unaniem is. Vriend heeft rare kronkels. Zou zijn verhaal over de vorige relatie wel kloppen of wil hij gewoon zijn gedrag goed praten zodat hij dat kan handhaven? Ik ben benieuwd naar het verhaal van zijn ex. Dat zou wel eens zwaar kunnen afwijken van wat hij verteld heeft.



Inderdaad RFR.
Alle reacties Link kopieren
Als jij hem erop hebt aangesproken dan doe jij toch ondertussen hoe jij het wil?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Zijn trustissues zijn zijn issues en iets waar hij aan moet werken en niet bij jou neerleggen.



Dat eisenpakket van hem lekker ongeopens retour sturen meid, daar komt echt niets goeds van.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dit is niet normaal. Jij vindt het niet prettig, hij zegt dat hij het wél normaal vindt en gaat ermee door (en heeft een lulverhaal waarom hij dat mag want hij is zielig en onzeker). Conclusie: jullie passen niet bij elkaar. Wat er dan wel voor iemand bij zo'n engbek past moet ik je schuldig blijven maar geloof me, jij wil haar niet zijn.



Heeeeeel snel afkappen. Bah.
Jaloers gedrag is sowieso niet normaal, als irmand vreemdgaat en je trekt dat niet ga je weg. Of je trekt het wel en je maakt afspraken. Maar jer jaloers gedragen, dat goedpraten en er niks aan willen doen...



Dealbreaker. Dikke doei.
Alle reacties Link kopieren
quote:tsjatsjietsjie schreef op 28 augustus 2016 @ 15:00:

Och dat gaat niet beter worden hoor, alleen maar erger.

Ik heb helaas ook dezelfde ervaring opgedaan.

Alles lag aan de ex, paranoia gedrag als je de telefoon niet ala minute opneemt.

Je beschuldigen dat je vast verkeerde dingen doet, omdat je anders wel opneemt.

( telefoon niet gehoord ivm lawaai tijdens kinderen uit school halen)

Te vriendelijk bedanken aan de kassa, vast allemaal bijbedoelingen etc.

Zwaar vermoeiend, en op den duur agressief gedrag. Wegwezen bij zulke types!Hier een bloemlezing: Extreem jaloerse acties
Alle reacties Link kopieren
Ik word er al moe van als ik het lees. Ik zou heel snel weg zijn. Ik denk trouwens ook dat zijn gedrag alleen maar erger wordt.
Don't just call me pessimist, try and read between the lines.
Alle reacties Link kopieren
Eens met de rest. Hij moet zelf zijn issues oplossen in plaats van het op jou af reageren. Stel er per direct serieus paal en perk aan.
Nou topic uitprinten en aan hem overhandigen en wens hem veel geluk in zijn verdere leven. Het zou zomaar eens een geweldige eye opener voor hem kunnen zijn.

Wie weet gaat ie met zichzelf aan de slag voordat hij een nieuwe relatie krijgt.
Alle reacties Link kopieren
quote:PrinsesPluis schreef op 28 augustus 2016 @ 15:05:

Ik word er al moe van als ik het lees. Ik zou heel snel weg zijn. Ik denk trouwens ook dat zijn gedrag alleen maar erger wordt.Kan ook niet anders toch? Ik heb nog nooit gehoord van zo'n jaloers figuur die na anderhalf jaar ellende ineens dingen begon te zeggen als: "Hee Marietje, waarom ga je niet lekker uit met Beppie? Inmiddels ben ik op magische wijze overtuigd van jouw integriteit en de hare." of "Bij nader inzien zie ik in dat jouw getrouwde gay best friend geen enkel risico inhoudt. Nodig m es lekker uit op de koffie!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven