Niks doen met Koningsdag

27-04-2017 10:51 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Familie vind het raar dat ik niks wil doen met Koningsdag vandaag! Heb sowieso niks met de meeste feestdagen. Dus gewoon lekker thuis zitten met dit kwakkelende weer: boek lezen, tv kijken... moet zogenaamd de stad in om het leuk te hebben, zuipen met mensen, me tussen de mensen begeven en aan het eind van de avond is het altijd bonje omdat mensen niet met alcohol om kunnen gaan. Heb gisteravond ook niks bijzonders gedaan (Koningsnacht). Ben ik nu heel zielig of gewoon lekker eigenwijs?
Alle reacties Link kopieren
Boeiend. Doe lekker wat jij wil.
Alle reacties Link kopieren
Doe lekker wat je zelf wil! Vind koningsdag ook altijd zo'n soort verplichting wat altijd tegen valt.. net als oud en nieuw.
Alle reacties Link kopieren
Dan vinden ze dat maar raar. Lekker doen wat je zelf wilt.
Natuurlijk ben je niet 'heel zielig' noch 'lekker eigenwijs'. Maar gewoon iemand die niks met koningsdag en drukte/alcohol heeft. Lijkt me geen enkel probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sannegroot123 schreef op 27 april 2017 @ 10:53:

Doe lekker wat je zelf wil! Vind koningsdag ook altijd zo'n soort verplichting wat altijd tegen valt.. net als oud en nieuw.



Dit. De meeste feesten vind ik leuk maar Koningsdag en O&N waren altijd zo'n anticlimax dat ik sinds een paar jaar maximaal een paar dagen van tevoren besluit wat ik ga doen.

En soms is dat thuis op de bank blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik betrap mezelf erop dat ik eigenlijk even naar de rommelmarkt "moet" maar als ik ga loop ik heel snel overal voorbij en kom moe en koud weer thuis. Ik heb dus besloten om gewoon thuis te blijven
geneet van 't laeve
Alle reacties Link kopieren
Ik vier het ook niet. Geen enkele feestdag, ik vind het zo'n verplichting. En ik voel me totaal niet eigenwijs of zielig.

Ik zorg normaal dat ik op feestdagen moet werken, collega's blij en ik blij.
Alle reacties Link kopieren
Niks van aantrekken!.

Wij doen ook niks met Koningsdag, mijn hij zit in badjas tv te kijken (Tilburg) ik ben ad laptop, we drinken koffie met een likeurtje en tompouce.

Heerlijk toch?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Keukenkast schreef op 27 april 2017 @ 10:58:

Ik vier het ook niet. Geen enkele feestdag, ik vind het zo'n verplichting. En ik voel me totaal niet eigenwijs of zielig.

Ik zorg normaal dat ik op feestdagen moet werken, collega's blij en ik blij.



Heb ik ook altijd gedaan, collega's wilden graag vrij, en ik werkte wel.

Geen enkel probleem.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Het is dat ik nu kinderen heb en het voor hun leuk is om straks over de Vrijmarkt te struinen (eerste jaar overigens), maar ik ben nooit op stap geweest met KD en ben altijd thuis gebleven. Zelfs in het jaar dat de Koningin in het nabije dorp op bezoek kwam.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal goed hoor. Gisteren hebben wij een lekker veel series gekeken en vandaag gaat vrouwlief ff naar de rommelmarkt en ik struin het internet af. Heerlijk doen wat je zelf wil. Een volgende keer heb je misschien juist zin om helemaal los te gaan en dan is, ook dat, helemaal OK.
Leef en laat leven
Alle reacties Link kopieren
Lekker belangrijk wat andere er van vinden, gewoon doen waar jij zin in hebt
Alle reacties Link kopieren
Lola, ik heb er ook zo'n hekel aan! Brrrr.

Man zingt, dus ik ben vaak mee geweest naar die massafeesten.

Inmiddels twee kinderen en hoogzwanger van de derde, dus nu blijf ik lekker thuis. Als ze wat groter zijn en het is mooi weer, wil ik me wel aan de marktjes wagen.

Vind het zelf vreselijk, vooral met dit weer. Verder dronken mensen, vieze/geen wc's, etc. Maar dan heb ik het niet over de marktjes natuurlijk.
Spijt is verstand dat te laat komt
Alle reacties Link kopieren
quote:Sannegroot123 schreef op 27 april 2017 @ 10:53:

Doe lekker wat je zelf wil! Vind koningsdag ook altijd zo'n soort verplichting wat altijd tegen valt.. net als oud en nieuw.



Net als kerst, valentijn, pasen, hemelvaart, pinksteren



Feestdagen op zichzelf zijn wel leuk/gezellig/sfeervol, alleen de mensen verpesten het met hun gezeur/verplichtingen.



Geniet ervan op de manier zoals jij het wilt.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook niks met Koningsdag, maar als ik geen kinderen zou hebben zou ik lekker warm de kroeg in gaan. Vind het nu maar koud buiten .
quote:Eindeloos schreef op 27 april 2017 @ 10:58:

Niks van aantrekken!.

Wij doen ook niks met Koningsdag, mijn hij zit in badjas tv te kijken (Tilburg) ik ben ad laptop, we drinken koffie met een likeurtje en tompouce.

Heerlijk toch?Zit ook voor de tv. Dat koffie likeurtje is een goed idee!
Je bent vooral teveel met anderen bezig.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt in mijn ogen drie categorieën:

1. De mensen die het leuk vinden om met Koningsdag mee te doen aan het (feest)gebeuren.

2. De mensen die het niet leuk vinden, maar het toch doen omdat 'het hoort'.

3. De mensen die er geen reet om geven en gewoon hun eigen plan trekken.



Ben blij dat ik inmiddels tot de laatste categorie hoor en me niet meer 'saai, suf of anders' voel omdat ik geen zin heb om over de rommelmarkt te struinen, tussen hordes ladderzatte mensen te staan en heel hard te doen alsof ik dit leuk vind. Ben vanochtend uurtje gaan wandelen, yoga gedaan en zit nu aan m'n studie. En als ik er zo zin in heb, zet ik de tv nog even aan om het gebeuren in Tilburg te volgen, maar misschien ook niet. Lekker doen waar jij zin in hebt en je niks aantrekken van de mening van anderen
Alle reacties Link kopieren
Lekker eigenwijs?
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet lekker eigenwijs en ook niet raar of zielig. Je bent eigenlijk een muts dat je je überhaupt druk maakt over wat anderen vinden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook niets. Ik heb net de boodschappen gedaan, wat heerlijk rustig was dat. Voor de doe ik niets.
Alle reacties Link kopieren
quote:fromfebruary schreef op 27 april 2017 @ 11:08:

Je hebt in mijn ogen drie categorieën:

1. De mensen die het leuk vinden om met Koningsdag mee te doen aan het (feest)gebeuren.

2. De mensen die het niet leuk vinden, maar het toch doen omdat 'het hoort'.

3. De mensen die er geen reet om geven en gewoon hun eigen plan trekken.



4. De mooiweervierders. En dat zijn er nogal wat geloof ik...
Gewoon lekker je eigen ding doen. Er bestaat niets ergers dan verplichte, door anderen opgelegde, "gezelligheid".
Alle reacties Link kopieren
quote:jadaiswa schreef op 27 april 2017 @ 11:19:

[...]





4. De mooiweervierders. En dat zijn er nogal wat geloof ik...Die ben ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven