Niks doen met Koningsdag

27-04-2017 10:51 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Familie vind het raar dat ik niks wil doen met Koningsdag vandaag! Heb sowieso niks met de meeste feestdagen. Dus gewoon lekker thuis zitten met dit kwakkelende weer: boek lezen, tv kijken... moet zogenaamd de stad in om het leuk te hebben, zuipen met mensen, me tussen de mensen begeven en aan het eind van de avond is het altijd bonje omdat mensen niet met alcohol om kunnen gaan. Heb gisteravond ook niks bijzonders gedaan (Koningsnacht). Ben ik nu heel zielig of gewoon lekker eigenwijs?
quote:Solomio schreef op 27 april 2017 @ 11:13:

Je bent niet lekker eigenwijs en ook niet raar of zielig. Je bent eigenlijk een muts dat je je überhaupt druk maakt over wat anderen vinden.Dit.
quote:Keukenkast schreef op 27 april 2017 @ 10:58:

Ik vier het ook niet. Geen enkele feestdag, ik vind het zo'n verplichting. En ik voel me totaal niet eigenwijs of zielig.

Ik zorg normaal dat ik op feestdagen moet werken, collega's blij en ik blij.Dit deed ik bij mijn bijbaan ook. Helaas is bij mijn huidige baan het kantoor dicht op feestdagen
Nee, niet zielig of raar dat je niet naar de vrijmarkt gaat.

Hoef je ook niet in een trage stoet bang te zijn voor buggy's die in je hielen rijden of scootmobiels
Alle reacties Link kopieren
Vind Koningsdag nou echt niks aan. Was ooit met vrienden naar Amsterdam gegaan en kwam daar vast te zitten in een menigte op het Leidseplein met letterlijk verdrukkingsgevaar. Nooit meer. Hoopte de afgelopen jaren nog wat pareltjes op de rommelmarkt te vinden, maar kwam altijd met lege handen thuis.



Zoveel mensen die er niks aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteren voor het eerst naan nacht van oranje geweest, schoonmoeder had kaarten gewonnen. Anders hadden we ook niks gedaan. En vandaag ga ik werken. Vriend en dochter gaan vrijmarkten, van mij hoeft het allemaal niet zo
Lekker toch! Wij genieten ook extra van deze vrije dag. Wij zijn ook echte huismussen haha. Straks misschien even rondje centrum, maar dat hadden we ook gedaan als het geen Koningsdag is.



Genietze!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zielig en eigenwijs als mensen anderen iets op willen leggen wat ze zelf leuk vinden.

Ik doe ook niks met koningsdag. Van feesten hou ik niet en voor op het dorpsplein rondhangen vind ik het te koud.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd zou de mening van mijn familie hierover me niks interesseren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga straks mijn badkamer schoonmaken.



Leve de koning.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de boel ook afgeblazen, zou eigenlijk mee gaan naar een feest. Maar toen bedacht ik me dat ik het eigenlijk altijd kut vind, dus hang ik nu lekker op de bank en ga ik zo m'n huisje schoonmaken. Niks mis mee toch?
Alle reacties Link kopieren
Dat gezeur dat je dingen 'moet' omdat half Nederland dat doet... Hoe bedoel je kuddedieren. Doe gewoon lekker wat je wilt.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de reacties zoals die van ontbijtkoekje niet. Dus je mag wel gewoon thuis blijven, en dan is dat lekker doen wat je zelf wil, maar als je de drukte en feestjes van Koningsdag leuk vind, dan zijn dat ineens allemaal kuddedieren? Raar.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een appartement midden in het centrum van een stad, dus vannacht werd ik al wakker van mensen die aan het vechten waren om een plek voor hun kleed.



Heb er zelf verder eigenlijk niets mee, maar ik ga zo op de koffie bij oma en dan moet ik over de markt. Doe ik toch nog mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anna_02 schreef op 27 april 2017 @ 12:05:

Ik snap de reacties zoals die van ontbijtkoekje niet. Dus je mag wel gewoon thuis blijven, en dan is dat lekker doen wat je zelf wil, maar als je de drukte en feestjes van Koningsdag leuk vind, dan zijn dat ineens allemaal kuddedieren? Raar.Ik heb het over de familie van TO die het blijkbaar heel vreemd vindt dat ze lekker thuis wil blijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:ontbijtkoekje schreef op 27 april 2017 @ 12:17:

[...]



Ik heb het over de familie van TO die het blijkbaar heel vreemd vindt dat ze lekker thuis wil blijven.Sorry, dan heb ik dat verkeerd begrepen!
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een grote stad, hou van de stad maar niet op koningsdag. Ik krijg het altijd benauwd van mensenmassa's.

Vandaag ben ik dan ook lekker in mijn huis aan het klussen.

Gezellig een drankje doen met vrienden doe ik wel weer op een andere dag.

Kortom.... ik denk dat er niets raars of eigenwijs is aan niet meedoen op koningsdag.
Ik doe ook niets, ik loop nog lekker rond in mijn pyjama heb klassieke muziek op staan en vind het allemaal best. Ik eet wel straks een tompouce (van de bakker niet uit de supermarkt) bij de koffie. Ik heb nog een heel goed boek liggen dus de koningsdag is wel goed zo.
Same here!

Lekker boek gekocht, ik ga lekker zo lezen.

* Nestelt zich op de bank *
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog in Amsterdam woonde ging ik juist altijd de stad uit met Koninginnedag... heb het ook wel jaren gevierd. Met een paar vriendinnen een beetje rondje lopen, meestal eindigden we dan na een paar uur net wijn en lekkere hapjes bij een van ons thuis. Ik had dan ook altijd als ik naar de plek ging waar we hadden afgesproken dat ik helemaal vergeten was om iets oranjes aan te doen... heb nu voor het eerst iets oranjes in huis: een T-shirt voor mijn zoontje voor Koningsdag op school...

Hebben vanochtend met de kinderen heel vroeg een rondje vrijmarkt gedaan en keutelen nu lekker thuis... doe gewoon waar je zin in hebt. Ik ging toen ik nog studeerde ook weleens niet stappen op zaterdag avond bijvoorbeeld, maar kon me dan helemaal verheugen na een drukke week een avondje alleen thuis te rommelen, vonden sommigen ook raar.. lekker boeien!
Zoonlief logeert elders en ik slaap al nachten niet meer dan 3 uur, dus ben echt brak. Zit nu bij vriend thuis half wazig te zijn. Beetje Netflixen en af en toe proberen toch even in te doezelen. Verder doe ik niets, heb er ook geen energie voor en al had ik het wel, had ik ook niks gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Lekker naar een klein pretpark met de kinderen, heerlijk rustig. Vorig jaar winkelen in Duitsland, idem.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anna_02 schreef op 27 april 2017 @ 12:31:

[...]





Sorry, dan heb ik dat verkeerd begrepen!No worries
Alle reacties Link kopieren
Trek je niets van je familie aan! Als je niks wil doen vandaag is dat toch ook prima lekker doen waar je zelf blij van word.



Het is dat ik 30 weken zwanger ben, anders was ik naar een festival gegaan, leek me niet zo'n verstandig plan dus ik heb ook een dagje bank hangen voor de boeg. Heb allemaal lekkere dingen in huis gehaald dus vermaak me wel! Morgen gewoon werken zodat de rest van mijn collega's op mijn afdeling kunnen uitkateren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook niet! zit lekker thuis aan te rommelen. Gisternacht was het sowieso te koud, en ik vind het met dit soort dagen altijd zo'n enorm gedoe om niet alleen thuis te zitten en van alles te moeten regelen en organiseren om met mensen op pad te kunnen. Zal vast aan mezelf liggen. Volgend jaar beter, bij een iets groter netwerk misschien hier?
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Toch nog even over de vrijmarkt gelopen, droog, maar fris. Even broodje gyros gehaald en terug naar huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven