Noem 3 dingen waarom jij een relatie zou verbreken?

13-10-2014 21:57 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello dames,



Ik ben wel benieuwd naar wat jullie grenzen zijn. Wat kan echt niet binnen een relatie?
Alle reacties Link kopieren
- vreemdgaan.

- geweld gebruiken.

- kind(eren) verwaarlozen.
Raar tegen mijn kind doen, dan is het exit. Ik val niet op gewelddadige of liegende tiepes, daar zou ik na een date al doorheen prikken.
Alle reacties Link kopieren
Geweld, verslaving van hard drugs( ook alcohol dus) en veelvuldig vreemdgaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het topic nog steeds niet.



Geweld, liegen, vreemdgaan, respectloosheid... Er is toch niemand die bewust zegt over een hypothetische relatie: doe mij dat maar. Dus dat zijn gigantische open deuren maar ik zou niet weten wat TO anders kan bedoelen.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Gebrek aan vertrouwen

Drank en drugs gebruik

Vreemdgaan op welke manier dan ook

Auto mutilatie
Niet geschoten is altijd mis
Zolang er hoop is op verbetering, voor mij geen dealbreakers.



Ik denk 10x na vóórdat ik een relatie / huwelijk aan ga. Eenmaal ja gezegd blijft gezegd -tenzij er zwaarwegende redenen zijn waar geen verbetering in te zien is.



Die zwaarwegende redenen zullen dan zijn:

- Vreemdgaan

- Fysiek geweld

- Meer kan ik momenteel niet bedenken wat zo erg kan zijn om een (jarenlange) relatie in de goot te gooien.
Ik heb denk ik een hele lage tolerantiegrens, waarschijnlijk overgehouden aan mijn jeugd met een sfeerverziekende vader. Als een man niet in staat is om bij te dragen aan een goede sfeer dan ben ik er eigenlijk al direct klaar mee en hoeft hij verder niet eens veel meer fout hebben gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Wat een non-topic....

Op een wat kleine uitzonderingen na is het dus vrijwel voor iedereen hetzelfde. logisch.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Geweld (verbaal of fysiek)

Bedrog

Verslaving
Alle reacties Link kopieren
quote:nbk schreef op 14 oktober 2014 @ 09:41:

Wat een non-topic....

Op een wat kleine uitzonderingen na is het dus vrijwel voor iedereen hetzelfde. logisch.



En toch zijn er vrouwen die hun hele leven bij een vreemdgaande/gewelddadige/alcoholistische/respectloze enz. man blijven. Dus is het kennelijk niet voor iedereen hetzelfde. Althans niet in de praktijk en alleen in theorie.



Ik ben zelf 22 jaar bij een respectloze man gebleven. Nu zou dat voor mij onmiddellijk een dealbreker zijn.
Alle reacties Link kopieren
1. Mij of anderen respectloos behandelen. Dit kan zijn door onder andere; vreemdgaan, geweld gebruiken, liegen, met twee maten meten, mensen op straat uitlachen om hun uiterlijk.



2. Kinderachtig/puberaal gedrag. Hieronder valllen onder andere: Stampvoeten en schelden tijdens een discussie, op de grond spuwen, het stoer vinden om zoveel mogelijk te zuipen, stelen, meeloperig gedrag vertonen.



3. Als hij zichzelf op een extreme manier verheven voelt boven anderen, bijvoorbeeld door te menen dat alleen mensen van zijn geloof/voetbalclub/vegaclub goede mensen zijn.
- iemand die mij niet minimaal aanbid (ben erg high maintenance)

- racisme (en ik vind iemand erg snel racistisch)

- iemand die ongelukkig is met zichzelf

- iemand met een grote hond of veel dieren

- iemand die niet meer wil leren, niet nieuwsgierig is
Alleen langzame processen die maken dat ik niet meer met hem samen zou willen leven, veranderingen in persoonlijkheid of normen en waarden of zo.



Ik kan me geen concrete acties van hem voorstellen die meteen einde relatie zouden zijn, zo van " als hij dit doet dan" . De acties die meteen einde relatie zouden zijn doet hij niet, tenzij hij door een hersentumor of zoiets bizars ineens een andere persoonlijkheid heeft en dan moet je niet naar de advocaat maar naar het ziekenhuis. En de dingen die hij wel zou kunnen doen leiden niet direct tot einde relatie. Dat zouden problemen zijn die je op kunt lossen.
Dus op het topic waarin geweld is gebruikt, wordt gezegd: stel je niet zo aan, het was maar een klap maar hier wordt unaniem als dealbreaker geweld opgeschreven als reden om het uit te maken.

Schiet mij maar lek, ik vat het niet meer.
3 dingen? Alles waardoor ik merk dat ik of hij minder van elkaar gaan houden dan nog leuk is en we het niet voor elkaar krijgen dat binnen redelijke termijn te verbeteren voordat we echt nog maar heel weinig voor elkaar gaan voelen.



Dat kan zijn van voortdurend geen interesse in mij tonen tot alleen maar zijn soort vakanties willen en van te vaak denigrerende opmerkingen maken tot teveel aandacht aan anderen besteden en niet aan mij.



Aan de ergere dingen kom je dan gelukkig hopelijk niet toe. Zoiets gaat in gradaties, als ze beginnen te slaan of vreemdgaan ben je vaak te laat geweest met eerder uitmaken.
Als een relatie altijd goed was en er nooit aanleiding was voor een voorval, dan denk ik niet dat ik bij een eerste zachte klap uit onmacht meteen wegga. Mensen maken fouten af en toe, maar bij een tweede klap is het al niet zomaar een fout meer alsmede andere aanleidingen die zorgen dat de klap tot stand kwam.



Het gaat bij mij vooral om de intentie er achter, de langdurigheid en de mogelijkheid en wil het gedegen en tot de kern op te lossen.



*En er zijn dus meestal vaak juist situaties waarbij je bij de eerste klap meteen weg moet gaan omdat het laat zien wat de uitkomst is van een voortraject.



Maar het kan ook zijn dat er voor het eerst een echt pijnpunt naar voren kwam. Alhoewel dat veel minder vaak voorkomt.



Maar ik zou hoogstwaarschijnlijk gezien mijn drift op die momenten terug slaan of heel erg duidelijk maken dat dat een enorme grens is. Als je het idee hebt dat je bang moet zijn voor een volgende klap en de ander niet meer vertrouwt moet je weg wezen.
Als de relatie andere waarden heeft dan ik.
Ik denk dat je veel mensen heel erg kan kwetsen met woorden en wat mij vaak opvalt is dat mensen wel vreemdgaan, negeren, mogen kwetsen etc. en dat de pijn die dat de ander doet, je op geen enkele mogelijkheid kan retourneren omdat zijzelf vaak emotioneel al zo afstandelijk zijn dat emoties hen ook niet kwetsen.



Alhoewel ik vind dat je je ook dan moet beheersen, denk ik dat als ik een ex van mij een klap zou hebben verkocht dat geenszins even erg zou zijn geweest als de intense pijn en het verloren gevoel wat hij mij langdurig bewust bezorgde via emoties.



Maar goed, ook dan moet je je inhouden, maar ik vind zijn gedrag bijvoorbeeld erger dan zomaar een zachte klap in een opwelling.



Met fysiek geweld kan je wel een ander dusdanig voor de rest van het leven beschadigen terwijl veel mensen denken dat emotionele beschadiging wel zou kunnen helen. De vraag is of dat laatste waar is. Ik denk het niet, ik ken mensen die emotioneel zo beschadigd zijn dat ook dat niet meer goed komt.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 13 oktober 2014 @ 22:06:

Mag ik er maar drie Psies. 300 komt dichter in de buurt, niet? Maar dan wordt ons geheugen wel aardig op de proef gesteld!
Ik vind het daardoor ook een rare vraag. Alsof er een paar heel erge dingen zijn die je echt echt niet pikt in een relatie en er niet duizend dingen zijn die ook heel erg desastreus zijn voor een fijne relatie.



Dan kom je in de algemene hoek zoals houden van, fysiek veilig kunnen zijn maar niet in specifiek dingen doen waardoor je dan pas weg zou gaan.
Geen gezonde vraagstelling mijns inziens.
Alle reacties Link kopieren
- vreemdgaan

- liegen over belangrijke zaken

- geen respect
You only live once, if you do it right: once is enough..
De belangrijkste 5 zijn voor mij denk ik:



- Kind mishandelen/verwaarlozen/misbruiken

- Mij mishandelen/misbruiken

- Diefstal

- Extremistisch gedachtegoed (politiek, religieus, sektarisch)

- Disrespectvol gedrag naar mijn ouders toe tonen
Alle reacties Link kopieren
Schulden!, oh jee, een man met schulden......

Ook een dikke nee.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
[veelvuldig] liegen

vreemdgaan

slechte verzorging

dierenhater

initiatiefloos en lui

niet met geld om kunnen gaan, gierig zijn en/of veel schulden hebben

vage nieuwe 'vriendschappen' met vrouwen

teveel ego en altijd luidruchtig in het middelpunt willen staan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven