Nog een date bij twijfel?

23-11-2014 12:04 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen zondag een tweede date gehad met een jongen en die was al beter dan de eerste. Maar ik twijfel nog steeds of ik hem wel leuk vind. Hij is een beetje saai en ben ik vooral de prater. Na de eerste date had ik al al twijfels en ben ik eerder weggegaan naar huis. Die date was ook in een cafe, dus echt gepraat hebben we niet.



Bij de tweede date, die wel 1 op 1 was, leerde ik hem beter kennen en voelde ik misschien toch wel wat. Maar die twijfel blijft nog steeds. Geen verliefde gevoelens of ook echt die gevoelens om bij hem te zijn.



Moet ik dan toch die derde date doen of het afkappen? Of het ook tegen hem zeggen?
klinkt niet alsof je je droomman hebt ontmoet
Ga samen iets doen, bijvoorbeeld naar een Kerstmarkt in Duitsland, bowlen, poolen, naar een museum of wat jullie samen maar leuk lijkt. Kijk of het leuk is om samen iets te ondernemen, in plaats van alleen maar praten in een kroeg.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me duidelijk dat jullie niet echt geweldig klikken samen. Waarom dan nog een keer proberen en nog een keer? Er zal best iets te vinden zijn wat jullie samen wel leuk kunnen doen, maar waarom zou je al die moeite doen voor iemand die je toch niet echt leuk vindt?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker nog een derde date doen.

Het kan zijn dat die jongen ook een beetje los moet komen.

Als het op de 2e date al een stukje beter ging zou ik het zeker een kans geven.



Het is onzin om te denken dat liefde altijd meteen klats boem moet zijn.

De liefdes die bij mij klats boem waren gingen weer het snelste voorbij. Soms moet je het gewoon een kans geven om te groeien.
Wat vind je wél leuk aan hem?
Alle reacties Link kopieren
3x is scheepsrecht misschien?

Gewoon de derde date echt gebruiken om te kijken of je iets met hem wil of niet.
Ik zou niet gaan. Na 2 dates die twijfelachtig zijn zou ik het wel best vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 23 november 2014 @ 12:07:

Ga samen iets doen, bijvoorbeeld naar een Kerstmarkt in Duitsland, bowlen, poolen, naar een museum of wat jullie samen maar leuk lijkt. Kijk of het leuk is om samen iets te ondernemen, in plaats van alleen maar praten in een kroeg.



Je hebt me wel aan het denken gezet! De eerste date was in een kroeg, de tweede op terras en misschien bij de derde echt iets ondernemen waar praten ook niet zo belangrijk is maar je het wel leuk kunt hebben.



Ik had de laatste date best wel veel zenuwen door spanning, maar hij had er volgens mij nog meer last van. Misschien is het dan relaxter ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:pippewies schreef op 23 november 2014 @ 12:21:

Wat vind je wél leuk aan hem?Hij is knap, intelligent, denkt aan de toekomst en houdt rekening met een ander. Klinkt misschien gek, maar dat zijn de dingen die ik leuk aan hem vind. Alleen wat ik bijv. raar vind, is dat hij tijdens een date ingetogen lijkt en op whatsapp uitbundig is. Dat zet mij zwaar aan het twijfelen.
Misschien is hij toch wat verlegen? En zie je op Whatsapp hoe hij óók kan zijn.



Als ik destijds aan mijn twijfel had toegegeven, dan was ik niet vijfentwintig jaar gelukkig getrouwd geweest
Alle reacties Link kopieren
Laat de whatssap even voor wat het is en concentreer je op wie hij is in real life. Geef de 3e date een kans en probeer minder te appen.



Ik had ooit zo'n date. In real life ingetogen en op whatssap leek hij een totaal ander persoon. Ik kon de twee schijnbare tegenstrijdigheden moeilijk verenigen en bleef me afvragen wie hij nou werkelijk was. Het is overigens niet goed afgelopen, want ik bleef hem zien als de leuke man die hij was op whatssap en niet de man die ik voor mijn neus had.



Hoeft bij jouw date niet het geval te zijn, maar ga niet af op whatssap. Iedereen kan zich op 'schrift' stoerder voordoen. Het is het dagelijkse leven wat het karakter van een man onthuld.
Alle reacties Link kopieren
quote:yara96 schreef op 23 november 2014 @ 12:33:

[...]





Hij is knap, intelligent, denkt aan de toekomst en houdt rekening met een ander. Klinkt misschien gek, maar dat zijn de dingen die ik leuk aan hem vind. Alleen wat ik bijv. raar vind, is dat hij tijdens een date ingetogen lijkt en op whatsapp uitbundig is. Dat zet mij zwaar aan het twijfelen.



Nee hoor, dat is niet raar. Mijn dochter heeft ook relaties met vrienden en vriendinnen die ze via de app niet zo leuk vindt maar wel in het echt of andersom.

Sommigen mensen durven zich zo veel beter te uiten.

Pas op dat je niet gaat denken dat jongens geen gevoelens hebben zoals onzekerheid en niet gekwetst willen worden.



Mocht het op een derde date niet veel beter gaan en je merkt dat hij zich niet bij jou op zn gemak voelt dán kun je nog altijd zeggen: 'nee, dit gaat het 'm niet worden'?
Het lijkt er idd op dat hij misschien gewoon verlegen is, met de pluspunten die je noemt zou ik het zeker nog een kansje geven!
Wil je misschien niet iets te graag 'iets' voelen?

Mijn ervaring is; als bij de eerste en/of tweede afspraak het gevoel niet 'je van het' is, zal het uiteindelijk niks worden. Vertrouw op je gevoel.
Je hebt het geprobeerd en hij is niet wat je zoekt. Je wil toch ook niet zo'n type dat altijd stil en verlegen is in het begin, want dat wordt niets als je een leuk sociaal leven wilt en jouw mensen aan hem wilt voorstellen.

Stoppen met daten dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 23 november 2014 @ 13:34:

Je hebt het geprobeerd en hij is niet wat je zoekt. Je wil toch ook niet zo'n type dat altijd stil en verlegen is in het begin, want dat wordt niets als je een leuk sociaal leven wilt en jouw mensen aan hem wilt voorstellen.

Stoppen met daten dus.

dan keur je half Nederland af. Wat is er mis met verlegen zijn?

Of kat uit de boomkijkers?

En half Nederland heeft ook een leuk en sociaal leven hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik had steeds dates met mannen waarbij ik me niet op m'n gemak voelde. Dat zegt ook wel iets over het type mannen dat ik uitkoos... Op een goed moment een date met een man die zenuwachtiger leek dan ik. Ik had over hem een beetje hetzelfde wat jij nu hebt... wist het niet zo goed, maar hij leek me wel sympathiek, een kerel die deugde. En ik vond het ook wel een verademing dat ik voor het eerst het idee had dat ik mezelf kon zijn (bij die andere mannen was ik vooral bezig om mezelf staande te houden geloof ik).



Goed, bij mij zijn die extra dates wel goed uitgepakt. We zijn nog steeds samen. En dat verlegene (saaie?) is er helemaal vanaf. Sommige mannen hebben een beetje een houding van 'Eerst nog maar zien', voor ze zichzelf bloot geven.
quote:yara96 schreef op 23 november 2014 @ 12:28:

[...]





Je hebt me wel aan het denken gezet! De eerste date was in een kroeg, de tweede op terras en misschien bij de derde echt iets ondernemen waar praten ook niet zo belangrijk is maar je het wel leuk kunt hebben.



Ik had de laatste date best wel veel zenuwen door spanning, maar hij had er volgens mij nog meer last van. Misschien is het dan relaxter ofzo.Mijn echtgenoot was de eerste dates ook erg rustig, super beleefd en vol respect. Was ik niet gewend! Vond hem wel leuk, maar was best wanhopig dat hij geen fysieke toenadering zocht. Snapte er niets van. Toen zijn we wezen poolen en dat was onwijs leuk! Hij kwam los tijdens het spelen en opeens dacht ik: wat ben jij tof! Op weg naar mijn auto stak ik mijn arm door zijn arm, waarop hij mij tegen zich aandrukte en dat was het begin van het einde van ons vrijgezellenbestaan
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties. Ik ga toch voor die derde date!
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 23 november 2014 @ 14:06:

[...]



Mijn echtgenoot was de eerste dates ook erg rustig, super beleefd en vol respect. Was ik niet gewend! Vond hem wel leuk, maar was best wanhopig dat hij geen fysieke toenadering zocht. Snapte er niets van. Toen zijn we wezen poolen en dat was onwijs leuk! Hij kwam los tijdens het spelen en opeens dacht ik: wat ben jij tof! Op weg naar mijn auto stak ik mijn arm door zijn arm, waarop hij mij tegen zich aandrukte en dat was het begin van het einde van ons vrijgezellenbestaan Haha herkenbaar! De tweede date ben ik voor hem gaan staan en heb ik zelfs mijn armen om hem heen geslagen omdat hij die fysieke toenadering niet zocht, maar dat werd een beetje ongemakkelijk en verder dan een paar kussen op de mond kwamen we niet. Waardoor ik echt dacht van: wtf is dit nou weer.... en ben ik daarna naar huis gegaan. En omdat ik mij dan afgewezen voel en later een berichtje krijg dat hij het leuk vond en mij nog een keer zou willen zien, dan snap ik er niks meer van.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg altijd tegen mezelf als ik kleding wel of niet ga kopen: bij twijfel, niet doen. Krijg ik spijt van.

Ik zou echt je gevoel volgen en als ik het zo lees.....zou ik dus niet nog een keer op date gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de derde keer nog gaan en dan inderdaad iets ondernemen. Eens kijken of hij wat losser komt als je echt samen iets doet, in plaats van dat je elkaar zit aan te kijken en een leuk gesprek móet voeren. En als je dan na de derde nog twijfelt, dan zou ik daar mijn conclusies uit trekken.
Blijkbaar vind je hem leuk genoeg om nog na te willen denken over een derde date. Waarom zou je geen derde date doen, wat kan er voor ergs gebeuren? Je zit toch niet aan een deadline vast.



Doen die derde date en dan inderdaad in een andere omgeving afspreken. Als je daarna besluit dat het niks is en wordt, dan weet je tenminste zeker dat je het echt een kans gegeven hebt.
quote:flower345 schreef op 23 november 2014 @ 16:43:

Ik zeg altijd tegen mezelf als ik kleding wel of niet ga kopen: bij twijfel, niet doen. Krijg ik spijt van.

Ik zou echt je gevoel volgen en als ik het zo lees.....zou ik dus niet nog een keer op date gaan.



Zo denk ik er ook over bij kleding en andere aankopen. Maar iemand leren kennen vind ik toch iets anders. Niet altijd heb je meteen die ultieme klik, of juist dat gevoel "dit is niets". Twijfel kan ook betekenen dat je iemand ondanks alles eigenlijk toch wel leuk vindt...

Er is natuurlijk niets tegen gewoon een poosje met elkaar omgaan. Het is niet alsof je meteen een huwelijksdatum moet prikken als je besluit op een derde date te gaan. Misschien wordt het alsnog niets, misschien groeit er "alleen maar" vriendschap uit, je weet het niet, maar waarom zou je het geen kans geven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven