Nooit gedacht dat het mij zou overkomen..

26-10-2014 16:20 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt.. Ik had nooit gedacht dat dit mij zou overkomen.



Ik ben nu bijna 6 jaar samen met mijn vriend, opzicht gaat dit wel oke, maar toch is de sleur erin gekomen.. Het voelt voor mij nu meer als een broer en zus relatie dan vriend en vriendin.

Ik weet dat ik met hem alles kan delen en dat ik hem kan vertrouwen. We hebben het er al een paar keer over gehad dat het niet meer zo is als eerst.

Hij geeft mij bijvoorbeeld alleen nog echt aandacht als hij iets wil.. (in de vorm van seks dus).



Ik heb aangegeven dat ik ook daarbuiten mijn aandacht nodig heb, en als hij niet in staat is dat te geven hij niet raar moet opkijken als andere het met wel geven en ik het ook nog ga waarderen.



Sinds een half jaar heb ik nieuw werk. Op het werk heb ik een collega leren kennen (een man). Hij is 6 jaar ouder dan mij. Eerst ging het gewoon op vriendschappelijk gebied wel goed enzo. Tot een avond op een terrasje.

Ik zat daar met wat vrienden, en hij kwam aan een tafeltje langs ons zitten met zijn vrienden.



Een van mijn vrienden grapte dat we wel leuk zouden zijn samen..

Sinds die uitspraak is het flirten begonnen

Ik heb het toegelaten.. en ben nu zelfs mee gaan doen, en ik vind het heerlijk.

Eerst leek het gewoon een beetje voor de lol, maar nu begint het toch wel serieus te worden. Hij wil een keer afspreken om wat te gaan doen, drankje doen of een filmpje kijken.



Nu is mijn vraag: Doen of niet doen?
Eerst je zaakjes afhandelen voordat je eventueel aan wat nieuws begint!
Alle reacties Link kopieren
Doen! Wees dan wel zo fair het eerst uit te maken met je huidige partner.
Als de koek op is met je huidige vriend dan eerst netjes uitmaken voor je begint te rotzooien.
Maak het eerst even uit met je vriend voordat je aan wat nieuws begint. Wel zo netjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat je met je laatste vraag bedoelt: doen = ik vertel het mijn partner, beëindig onze relatie en ga verder met flirt, en niet doen = (ik vertel het mijn partner en) verbreek contact met flirt?
Alle reacties Link kopieren
Welk antwoord zou je geven als jouw man een dergelijk verhaal hier had gepost en de vraag zou stellen: doen of niet doen?

Dat is dan meteen het antwoord op jouw vraag.
Alle reacties Link kopieren
Dan maak je het toch uit met je vriend en ga je je collega toch daten? Of was het de bedoeling om van twee walletjes te eten zolang je ermee weg komt?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Wat doen? Vreemdgaan bedoel je!? Nee.

Uitmaken met je vriend. En daarna kijken of je die ander nog zo leuk vindt.



Oh en als je zegt "dat het je is overkomen" doe je net alsof je zelf geen enkele verantwoordelijkheid hebt. Dat is natuurlijk enorm hypocriet. Jij bent degene die het willens en wetens laat gebeuren
Doen! Uitmaken met je vriend. Als je het niet leuk meer vindt met hem en hem bijna letterlijk toestemming vraagt om vreemd te kunnen gaan, dan moet je je conclusies trekken.
Alle reacties Link kopieren
quote:poefje20 schreef op 26 oktober 2014 @ 16:20:

....

Ik heb aangegeven dat ik ook daarbuiten mijn aandacht nodig heb, en als hij niet in staat is dat te geven hij niet raar moet opkijken als andere het met wel geven en ik het ook nog ga waarderen.

...



Wat een valse hypocriete redenering.



De redenering hoort te zijn:



Ik heb aangegeven dat ik ook daarbuiten mijn aandacht nodig heb, en als hij niet in staat is dat te geven hij niet raar moet opkijken als andere het met wel geven en ik het ook nog ga waarderen. ik de relatie verbreek.



Kun je daarna fijn je portie aandacht gaan halen bij iemand die het je wel geeft.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen. Ga eerst eens goed praten met je vriend voordat het te laat is. lekker makkelijk om het maar meteen uit te maken, zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 26 oktober 2014 @ 17:13:

[...]





Wat een valse hypocriete redenering.



De redenering hoort te zijn:



Ik heb aangegeven dat ik ook daarbuiten mijn aandacht nodig heb, en als hij niet in staat is dat te geven hij niet raar moet opkijken als andere het met wel geven en ik het ook nog ga waarderen. ik de relatie verbreek.



Kun je daarna fijn je portie aandacht gaan halen bij iemand die het je wel geeft.Dit dus.
Ik spreek toch geen Chinees?!
quote:kerol schreef op 26 oktober 2014 @ 17:13:

[...]





Wat een valse hypocriete redenering.



De redenering hoort te zijn:



Ik heb aangegeven dat ik ook daarbuiten mijn aandacht nodig heb, en als hij niet in staat is dat te geven hij niet raar moet opkijken als andere het met wel geven en ik het ook nog ga waarderen. ik de relatie verbreek.



Kun je daarna fijn je portie aandacht gaan halen bij iemand die het je wel geeft.Inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
quote:Anna_69 schreef op 26 oktober 2014 @ 17:17:

Niet doen. Ga eerst eens goed praten met je vriend voordat het te laat is. lekker makkelijk om het maar meteen uit te maken, zeg.





Lekker makkelijk is om gewoon maar een afaire te beginnen zonder eerst je relatie te beginnen.

Zolang er geen kinderen in beeld zijn kun je met goed fatsoen doen en laten waar je hart ligt.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
waarom gooi je dit niet open bij je vriend. Vertel dat dit gaande is, wat het met je doet, dat je merkt dat de aandacht van die collega toch wel erg verleidelijk is. Misschien is dit een eye opener voor je vriend....tenminste, dan moet je wel willen dat hij zijn ogen echt opent, dat je zelf wellicht ook moet werken aan verbeteren van je huidige relatie. Merk je dat je dat eigenlijk niet meer ziet zitten, dan de relatie verbreken.
tja.... je hebt geen invloed op wie je verliefd wordt of waar je van gecharmeerd raakt.



daar kun je niets aan doen



waar je wel iets aan kunt doen, is je eigen gedrag.



in feite zou je niet eens hoeven nadenken of jeal dan niet iets met die collega moet doen. het antwoord is gewoon nee, je doet het niet.



als jouw collega fair is, wacht hij op je totdat jij je zaken hebt geregeld met je vriend.

heeft die collega misschien al een relatie? zo ja, dan is hij uit op ordinaire seks en kun je je afvragen of dit het allemaal wel waard is.

kan trouwens ook als die collega ongebonden is, dat hij je wil gebruiken voor de kick en de spanning.



dat kan ook nog eens. waar het mij om gaat is dat jij gaat nadenken of dit het allemaal waard is. als jij vindt dat dit zo is, kun je beter eerst een einde breien aan je relatie.

want zeg nou eerlijk... het is niet netjes om elders melk te gaan halen als je thuis nog een litertje in de ijskast hebt staan.



do to others as you would have them do to you. zo simpel is het eigenlijk.



heel veel wijsheid toegewenst
Alle reacties Link kopieren
Wat Kerol zegt. Je geeft dus eigenlijk hem de schuld wanneer jij het ergens anders zoekt. Vind ik niet slim.



En zou je niet eerst eens proberen om je relatie met je vriend van 6 jaar te redden? Wat heb je zelf al geprobeerd om jullie weer wat nader tot elkaar te brengen? Doen jullie wel leuke dingen samen, plannen jullie wel eens iets? Daar ben je natuurlijk zelf ook bij.
Je laat het toe, je doet er enthousiast aan me, je appt er leuk op los. Dan moet je niet piepen dat het "je overkomt"..... Daar heb ik zo'n hekel aan!
Wat denk je zelluf, TO?
Alle reacties Link kopieren
Wat een slachtofferrol neem jij aan, TO.



"Nooit gedacht dat het mij zou overkomen."



Ha! Jij bent degene die het bewust heeft opgezocht! Jij bent degene die het firten heeft opgepakt of je hebt het tenminste doorgezet! Jij bent degene die thuis de discussie niet (opnieuw) heeft gevoerd met vriendlief!



Dus ga ons nou niet vragen of je wel vreemd mag gaan.



NEEN!



Vreemdgaan 'doe' je niet, 3werft neen (vroeger niet, nu niet en nooit niet!).



Wat je wel behoort te doen is, OF:

- je beëindigt je 6jarige relatie, zorgt voor je eigen stekkie en pas dan begin je iets nieuws, OF:

- je zorgt dat je in gesprek gaat met je huidige vriend, ongeacht de uitkomst...
Alle reacties Link kopieren
En misschien kun jij ook zelf wat doen om de aandacht te krijgen die je zo graag wil he?

Geef je je vriend trouwens wel dezelfde aandacht als jij van hem "eist"?

Het is wel erg makkelijk gezegd dat jij aandacht wil "of anders ga ik vreemd", gatver...



Oh, en ik geloof dat het antwoord NEE was op je vraag.
Of j wil gewoon een relatie met je vriend of niet. Dus je gebruikt je collega om een bepaald gedrag bij je vriend af te dwingen of je wil sowieso van je vriend af en iets met je collega beginnen of je bent vooral bang om alleen te eindigen en dan moet je niet zeuren dat je vriend je zo behandeld want dan is hij voor jou ook niet meer dan iemand die gewoon een leegte in je leven moet opvullen.



Als je beide wil dan heb je een risicoberekening gemaakt en dan weet je eigenlijk ook wat je wil.
.
Alle reacties Link kopieren
Nee niet doen, praat er met je vriend over, tenzij je sowieso niks meer in je huidige relatie ziet, maak het dan uit maar wees wel zo eerlijk waarom je dat doet dan,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven