Nooit gedacht dat ik in deze situatie terecht zou komen..

24-08-2016 00:04 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt even jullie hulp nodig.



Mijn relatie loopt op dit moment helemaal niet lekker. Staan zelfs op het punt om uit elkaar te gaan.



We hebben een huis en een dochtertje waar we allebei heel trots op zijn. Dit is altijd hetgeen waar we voor geleefd hebben (een kindje).





Situatie: man geeft aan al een langere tijd niet gelukkig te zijn met z'n leven. Hij geeft mij hier de schuld van, omdat ik hem soms wantrouw. Ik ken hem door en door en voel het als dingen niet kloppen die hij zegt of doet. Ik ben erachter gekomen dat hij veelvuldig contact heeft met een andere vrouw. Toen ik hem ermee confronteerde gaf hij aan dat het enkel vriendschap is.



Ik voel al een lange tijd een bepaalde afstand, dus mijn vermoedens kloppen wel degelijk, omdat hij soms zo ontzettend vaag doet. En als ik mijn vermoedens dan uitspreek, dan reageert die boos en geïrriteerd. Terwijl ik zou denken als je niets te verbergen hebt, dan hoef je niet zo te reageren toch?



Ik begrijp hier alleen totaal niets van, hij is zo gek op z'n kind en kan echt niet zonder haar, waarom vergooit hij dit dan met de consequenties die erbij horen als je uit elkaar gaat.



Ik vind het zo lastig om hiermee om te gaan. We gaan wel gewoon met elkaar om, maar hij wilt er niet over praten.



Pff, zit er zo mee in m'n hoofd met de gevolgen die gaan komen als we uit elkaar gaan.



- hoe is dit voor m'n dochter in de toekomst (dochter is net 1 jaar geworden)

- alleen al het idee dat ze in 2 huizen/gezinnen moet gaan opgroeien)

- waar komen we te wonen, moeten ons huis gaan verkopen dan

- naar welke school moet ze gaan etc.



Echt alles gaat door m'n hoofd. Ik vind dit zoooooo erg. Ik had dit nooit verwacht!



Ik had al heel lang een onderbuikgevoel dat er dingen niet klopte en hij alles maar ontkennen. Maar er speelt wel degelijk iets, en oef wat baal ik hiervan zeg.
Alle reacties Link kopieren
Relatietherapie?
je kan nooit voelen of weten wat een ander denkt, jij ook niet. Ik zou daar ook boos van worden als ik je man was. Verder is die man natuurlijk ook een beetje raar met zijn andere vrouwen gedoe
Alle reacties Link kopieren
Vervelend zeg! Staan jullie open voor relatietherapie? Misschien is het heel verhelderend.



Sterkte in elk geval
Alle reacties Link kopieren
@s-med waaruit trek je de conslusie dat ik voor hem denk of voel? Dat ik dat weet?
Alle reacties Link kopieren
@warrique, nee hij staat absoluut niet open voor relatietherapie. Ik daarin tegen wel..
Alle reacties Link kopieren
quote:Okidokie1 schreef op 24 augustus 2016 @ 00:12:

@s-med waaruit trek je de conslusie dat ik voor hem denk of voel? Dat ik dat weet?Je kent hem door en door zeg je zelf
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde...deel je gevoel.

veel sterkte voor jou!
"Ik ken hem door en door en voel het als dingen niet kloppen die hij zegt of doet."

en verder spreek je over vermoedens over afstand waar dan over gepraat moet worden. Dat klinkt nogal beklemmend
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een lastig verhaal... Hij vindt dat jij hem wantrouwt, maar hij is zelf afstandelijk en wil niet praten en kan je dus niet geruststellen. Zou het een optie zijn om een adempauze te nemen? Even afstand van elkaar om over dingen na te denken?

Als hij niet in relatietherapie wil, weet je dan wel wat hij wel zou willen? Wil hij nog werken voor jullie relatie? En hoe ziet hij dit dan voor zich?
Alle reacties Link kopieren
we kunnen het beste allemaal maar single blijven... bespaard een hoop ellende..
Hoe lang speelt het al dat je man niet gelukkig is, begon dat nadat je hem vroeg of hij met die vrouw vreemd ging of was dit al ervoor? Heb je die vrouw al uitgenodigd om te komen eten, en dat je dan haar en je vriend confronteert met je vragen?
Alle reacties Link kopieren
Je denkt dat hij vreemd gaat, hij ontkent, nu wil je scheiden?
TO je denkt aan scheiden en al ver vooruit, maar weet je man dit ook? Weet hij hoe serieus je erover nadenkt om uit elkaar te gaan en heb je hier al eens een lang gesprek over gehad? Misschien dat jullie dat eerst eens moeten gaan doen.
"En als ik mijn vermoedens dan uitspreek, dan reageert die boos en geïrriteerd. Terwijl ik zou denken als je niets te verbergen hebt, dan hoef je niet zo te reageren toch?"



klinkt als een vicieuze cirkel van bevestiging vragen en afwijzing krijgen
Alle reacties Link kopieren
Druk hem wat artikelen over de gevolgen van scheiden op kinderen onder de neus. Dan is relatietherapie wel het minste wat je kunt doen.



Ps: je kind hoeft trouwens niet in twee huizen op te groeien: jullie kunnen haar in hetzelfde huis laten wonen en zelf afwisselend bij haar komen wonen.
quote:Sandra0403 schreef op 24 augustus 2016 @ 00:19:

we kunnen het beste allemaal maar single blijven... bespaard een hoop ellende..



Awww Sandra, hoe is het nou met jou?

Alle reacties Link kopieren
Maar in welke situatie ben je nu terecht gekomen?

Het is heel simpel. Geen bewijs, geen verwijten maken.

Vertrouw altijd op je intuïtie maar vergeet niet dat je het ook mis kunt hebben.

Als ik gewantrouwd wordt voor iets wat ik niet doe, dan wordt ik er op den duur ook geïrriteerd van.

Probeer een goed gesprek aan te knopen waarmee je kenbaar maakt wat je twijfels zijn en kijk hoe je man erop reageert.

Heeft hij al lang contact met deze vrouwelijke kennis? Spelen jullie problemen ook ongeveer zolang? Dan zal ik toch maar even waaks blijven.
Zoals de poes thuis miauwt, miauwt zij nergens.
Alle reacties Link kopieren
Weet je waar hij die andere vrouw van kent?

Het maakt natuurlijk wel verschil of ze elkaar van de kleuterschool kennen of van een dating site.

Als jij heel eerlijk naar jezelf kijkt, zou je dan zeggen dat je er een handje van hebt om wantrouwig te zijn in relaties, of juist helemaal niet?

Ik zeg absoluut niet dat je geen reden hebt om je zorgen te maken, maar mensen willen hun eigen aandeel/karakter nog wel eens buiten beschouwing laten.

En als laatste, als deze vrouw zo'n enorm leuk mens is, dan zou ik haar ook graag leren kennen als ik jou was. Laat hem haar eens uitnodigen.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
"Ik begrijp hier alleen totaal niets van, hij is zo gek op z'n kind en kan echt niet zonder haar, waarom vergooit hij dit dan met de consequenties die erbij horen als je uit elkaar gaat."



Misschien omdat hij wel gek op z'n kind is, maar niet op jou?
Alle reacties Link kopieren
quote:Roosjediedeldoosje schreef op 24 augustus 2016 @ 00:51:

Druk hem wat artikelen over de gevolgen van scheiden op kinderen onder de neus. Dan is relatietherapie wel het minste wat je kunt doen.



Ps: je kind hoeft trouwens niet in twee huizen op te groeien: jullie kunnen haar in hetzelfde huis laten wonen en zelf afwisselend bij haar komen wonen.
Alle reacties Link kopieren
Dat hij gek op zijn kind is heeft toch niets te maken met zijn gevoelens voor jou? Lijkt me los van elkaar staan.



Op welke manier heeft hij contact met die andere vrouw?
Heel lang niet gelukkig, lang een gevoel dat er iets niet klopt. Hoe lang is dat dan? Top idee om dan je relatie nieuw leven in te blazen en een kind te maken.
Dat je net een kind hebt gekregen lijkt mij dan weer de voor de hand liggende oorzaak van je nieuwe fascinatie met het zoeken naar problemen, TO.



Ga eens een beetje aandacht aan je man besteden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 24 augustus 2016 @ 07:24:

Dat je net een kind hebt gekregen lijkt mij dan weer de voor de hand liggende oorzaak van je nieuwe fascinatie met het zoeken naar problemen, TO.



Ga eens een beetje aandacht aan je man besteden.Dat hij contact heeft met een andere vrouw was al duidelijk. En op vragen over dat contact defensief reageren is meestal al een slecht teken.
Honesty is better than sugar coated lies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven