Nu wil hij opeens wel een vader zijn

27-02-2015 23:19 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb een account aangemaakt omdat ik graag advies wil hebben. De situatie is nogal ingewikkeld. Ik ben 4 maanden geleden bevallen. De vader ken ik al een jaar of 8. Hebben af en aan iets met elkaar gehad. De laatste twee jaar leek het op een relatie, al zien we elkaar weinig. Ik ben op mezelf en nogal ingewikkeld dus vond het wel prettig. Hij ook.



Toen raakte ik zwanger. Hij was in het begin heel blij en ik wou eigenlijk meteen een abortus, ik twijfelde toen al langere tijd over de relatie, en stabiel ben ik ook niet helemaal, zit in therapie en dergelijke. Vriend was toen enthousiast, zei er voor me te zijn, overal bij te willen helpen, hij wou zelfs samenwonen, wat ik dan weer niet wou. Dus ik ging weer nadenken en koos ervoor toch te houden. Toen ik drie maanden was veranderde vriend opeens, had nergens begrip voor. Mocht hem alleen bellen als ik vrolijk was, als ik een keer klaagde had hij geen zin en hing hij op. Als ik aankaarte wat mis was in de relatie hing hij weer op. Is nooit meegeweest naar een echo. Heeft niks gekocht voor ons kind en belde een keer in de maand. Is sinds ik drie maanden zwanger ben 2 keer langsgekomen. Wou ook niet bij de bevalling zijn want eng en in zijn land is dat niet normaal.



Nu ben ik helemaal klaar met hem, hij heeft me zoveel verdriet gekocht, heb me de afgelopen maanden alleen zitten huilen en raakte in een depressie door hem. Nu ben ik 4 maanden geleden bevallen, heb hem niks laten weten, was woedend. Hij kon ook niet weten dat ik ben bevallen, hij woont andere stad en hebben geen gemeenschappelijke vrienden. Na 2 weken is hij er achter gekomen en toen begon het dagelijks bellen en zelfs aan mijn deur staan. Heb toen gedaan alsof ik niet thuis was en niet open doen. Opeens hoor ik dagelijks van hem en emails dat hij er voor het kind wil zijn en nu opeens wel een relatie wil. IK heb zoiets van flikker op, laat me met rust, ik ben woedend en heb hem niet vergeven. Is dit verkeerd van mij. Als kind ouder is mag hij natuurlijk weten wie zijn vader is en eventueel op bezoek maar nu echt liever niet! Vriend woont met zijn 30 jaar ook nog in een kamertje, hangt elke dag met vrienden en heeft geen werk. Dus wat heb ik of mijn kind nou aan hem? Graag advies!
quote:Enn schreef op 27 februari 2015 @ 23:32:

Nee, geen recht.

Hij is de donor maar heeft geen enkel recht.Onzin.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 27 februari 2015 @ 23:33:

[...]



Mijn ex deed zo ongeveer hetzelfde en wat hebben ze samen een geweldige band. Wat ben ik blij dat ik hem nooit zijn vader ontzegd heb.

Kijk en dat snap ik echt.

Maar deze man heeft geen rechten want hij heeft het kindje niet erkend.

De moeder kan in het belang van haar kind wel kiezen om de biologische vader toenadering te bieden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:daralima schreef op 27 februari 2015 @ 23:29:

[...]





Hij is echt geen type die naar een mediator zou gaan. Hij wil kind van 4 maanden elk weekend meenemen naar zijn kamertje waar gerookt word? Hij spoort niet helemaal volgens mij. Heeft ook geen idee wat een kind hebben inhoud. Heeft hem nooit gezien.Dit ga je natuurlijk niet laten gebeuren maar eens in de zoveel tijd het kind bezoeken, zou ik toch maar overwegen als ik jou was. Misschien heeft hij het na een paar weken al wel weer gezien en ben je snel weer van hem af.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 27 februari 2015 @ 23:33:

[...]



DNA test is zo gedaan.Jawel, maar ook die moet dan afgedwongen gaan worden of toestemming voor gegeven worden. Als een moeder niet meewerkt is dat heus niet 1-2-3 en hup klaar.



Maar is dit in het belang van jouw dochter TO?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 27 februari 2015 @ 23:35:

[...]



Kijk en dat snap ik echt.

Maar deze man heeft geen rechten want hij heeft het kindje niet erkend.

De moeder kan in het belang van haar kind wel kiezen om de biologische vader toenadering te bieden.

Hij wil erkennen, maar moeder houdt het tegen.

Mijn kind is ook pas later erkend. Alleen heb ik mijn grieven en mijn trots ingeslikt, omdat ik het van belang vond dat mijn kind een band met zijn vader opbouwde.
Alle reacties Link kopieren
Istar ik ben het met je eens maar dit maakt nog niet dat de man op dit moment wettelijk gezien dus rechten heeft.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ongelofelijk zielig voor het kind, sorry maar wat een puinzooi!! Als hij je in de steek heeft gelaten zoals jij zegt kon ie van mij ook opzouten maar ja aan de andere kant het is wel de vader! Omgangsregeling?
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
Vriend woont met zijn 30 jaar ook nog in een kamertje, hangt elke dag met vrienden en heeft geen werk. Dus wat heb ik of mijn kind nou aan hem?

------------------------------



Dus na de conceptie kwam je ineens tot dat besef? Voor die tijd voldeed hij prima? En zijn DNA was goed genoeg om door te geven?

Typisch eigenlijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Enn schreef op 27 februari 2015 @ 23:37:

Istar ik ben het met je eens maar dit maakt nog niet dat de man op dit moment wettelijk gezien dus rechten heeft.

Nee, maar wettelijk gezien kan hij die rechten opeisen.

Moreel gezien vind ik dat hij het recht op omgang heeft. En dan niet een weekend naar vader, maar wel op bezoek bij moeder thuis.
Pokkeforum!



QUOTE VAN TO:

Vriend woont met zijn 30 jaar ook nog in een kamertje, hangt elke dag met vrienden en heeft geen werk. Dus wat heb ik of mijn kind nou aan hem? Graag advies!

EINDE QUOTE VAN TO





Bovenstaande wist je ook voordat je je liet bezwangeren. Echt, je kent hem al 8 jaar, "een soort van relatie" en na een paar lieve woordjes en vage beloftes besluit je om het kind te houden.

Pracht exemplaar die zogenaamde vriend van je maar jij en je kindje zullen hier in de toekomst geen zak aan hebben. DERTIG jaar, beetje hangen, niet werken en totaal geen initiatief of toekomstperspectief.

Gooi deze zak hooi uit je leven en probeer er zelf wat van te maken.
quote:SilverShadow schreef op 27 februari 2015 @ 23:40:

Vriend woont met zijn 30 jaar ook nog in een kamertje, hangt elke dag met vrienden en heeft geen werk. Dus wat heb ik of mijn kind nou aan hem? Graag advies!

Het is haar vader.

En hij was wel goed genoeg toen ze bezwangerd bleek en ze het samen zouden gaan doen. En nu is hij ineens nergens goed genoeg voor?
Alle reacties Link kopieren
Eens met istar dat had ze eerder moeten bedenken! Dan gewoon alleen contact met het kind als zij erbij is 1x in de wk ofzo op vaste dag bijv.
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
Ik zou contact met het kind toelaten met vooraf bepaalde regels door jullie beiden. Als hij het kind echt wil blijven zien, zal het blijken, is hij meer talk dan walk, dan heeft het kind in ieder geval geen herinnering meer van hem als hij/zij oud genoeg is op herinneringen te onthouden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de genen van een lowlife niet door willen geven.

En dan ben je zelf ook al niet stabiel....

Maar goed, dat kindje is er en er zijn nog 100.000 meer mogelijkheden dan de baby elk weekend meegeven aan iemand zonder verstand van baby's ( wie heeft er verstand van baby's voor ze er zelf een hebben ? ) en tussen jan doedel elke dag op je eigen bankstel.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 februari 2015 @ 23:38:

Vriend woont met zijn 30 jaar ook nog in een kamertje, hangt elke dag met vrienden en heeft geen werk. Dus wat heb ik of mijn kind nou aan hem?

------------------------------



Dus na de conceptie kwam je ineens tot dat besef? Voor die tijd voldeed hij prima? En zijn DNA was goed genoeg om door te geven?

Typisch eigenlijk.

Dit en moeder zelf labiel en in therapie..

Arm arm kind..
Hoe zie je dat voor je in de toekomst? Je schrijft dat als jullie kind ouder is, hij zijn vader wel mag zien. Wanneer dan? En hoe?
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 27 februari 2015 @ 23:32:

Nee, geen recht.

Hij is de donor maar heeft geen enkel recht.

Jij is de vader, hoezo heeft hij geen enkel recht.



Je klets maar wat.
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 28 februari 2015 @ 00:20:

[...]



Jij is de vader, hoezo heeft hij geen enkel recht.



Je klets maar wat.Zonder erkenning heeft hij geen wettelijke rechten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 februari 2015 @ 00:21:

[...]





Zonder erkenning heeft hij geen wettelijke rechten.

Hij kan gewoon een advocaat in de hand nemen en dat afdwingen.

Hij moet aannemelijk kunnen maken dat er sprake is geweest van een liefdesrelatie.



http://mens-en-samenlevin ... d-graag-wil-erkennen.html
quote:markovic schreef op 28 februari 2015 @ 00:43:

[...]



Hij kan gewoon een advocaat in de hand nemen en dat afdwingen.

Hij moet aannemelijk kunnen maken dat er sprake is geweest van een liefdesrelatie.



http://mens-en-samenlevin ... d-graag-wil-erkennen.htmlLees even terug. Daar waren we het al lang en breed over eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 28 februari 2015 @ 00:43:

[...]



Hij kan gewoon een advocaat in de hand nemen en dat afdwingen.

Hij moet aannemelijk kunnen maken dat er sprake is geweest van een liefdesrelatie.



http://mens-en-samenlevin ... d-graag-wil-erkennen.htmlDat duurt allemaal wel even. Voor NU heeft hij geen rechten die hij kan laten gelden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat er ooit een soort van screening komt om zulke gevallen te voorkomen. Iedereen heeft het recht om een kind op deze wereld te zetten echter ben ik van mening dat lang niet iedereen geschikt is en je zadelt het kind met genetisch defect materiaal van beide kanten. Klinkt heel hard, ik weet het maar er lopen al genoeg idioten rond.
Is dit nu wat je noemt een oepserdepoepsbaby?



TO, bedenk je even dat jij in eerste instantie in staat was om het vruchtje te laten aborteren, terwijl je ex-scharrel én vader van JULLIE kindje er wél gelijk blij mee was!

Ik kan me goed voorstellen wat voor een impact het heeft als je in labiele toestand zwanger wordt, maar ik kan me ook goed voorstellen dat jij je ex gek hebt gemaakt met een explosief aan hormonen en labiliteit. Misschien ben jij in die maanden wel veranderd in een soort van Linda Blair uit The Exorcist? feit is wel dat hij vanaf het begin een vader wou zijn!

Voor iemand die niet weet wanneer zijn kind geboren gaat worden omdat hij geen informatie mag ontvangen, wist hij blijkbaar goed wanneer het moest gaan gebeuren. Wellicht heb je er zelf wel voor gezorgd dat die info hem zou bereiken.. ?



Anyway; ik zie geen obstakels dan je eigen te grote ego.

Laat hem een vader zij voor jullie kind, en laat je kind zijn vader hebben!
Alle reacties Link kopieren
Ga hier echt niet meer reageren met deze reacties, daaaag!!!
leuk voor het kind dat zijn vader belangstelling toont

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven