Nu wil hij opeens wel een vader zijn

27-02-2015 23:19 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb een account aangemaakt omdat ik graag advies wil hebben. De situatie is nogal ingewikkeld. Ik ben 4 maanden geleden bevallen. De vader ken ik al een jaar of 8. Hebben af en aan iets met elkaar gehad. De laatste twee jaar leek het op een relatie, al zien we elkaar weinig. Ik ben op mezelf en nogal ingewikkeld dus vond het wel prettig. Hij ook.



Toen raakte ik zwanger. Hij was in het begin heel blij en ik wou eigenlijk meteen een abortus, ik twijfelde toen al langere tijd over de relatie, en stabiel ben ik ook niet helemaal, zit in therapie en dergelijke. Vriend was toen enthousiast, zei er voor me te zijn, overal bij te willen helpen, hij wou zelfs samenwonen, wat ik dan weer niet wou. Dus ik ging weer nadenken en koos ervoor toch te houden. Toen ik drie maanden was veranderde vriend opeens, had nergens begrip voor. Mocht hem alleen bellen als ik vrolijk was, als ik een keer klaagde had hij geen zin en hing hij op. Als ik aankaarte wat mis was in de relatie hing hij weer op. Is nooit meegeweest naar een echo. Heeft niks gekocht voor ons kind en belde een keer in de maand. Is sinds ik drie maanden zwanger ben 2 keer langsgekomen. Wou ook niet bij de bevalling zijn want eng en in zijn land is dat niet normaal.



Nu ben ik helemaal klaar met hem, hij heeft me zoveel verdriet gekocht, heb me de afgelopen maanden alleen zitten huilen en raakte in een depressie door hem. Nu ben ik 4 maanden geleden bevallen, heb hem niks laten weten, was woedend. Hij kon ook niet weten dat ik ben bevallen, hij woont andere stad en hebben geen gemeenschappelijke vrienden. Na 2 weken is hij er achter gekomen en toen begon het dagelijks bellen en zelfs aan mijn deur staan. Heb toen gedaan alsof ik niet thuis was en niet open doen. Opeens hoor ik dagelijks van hem en emails dat hij er voor het kind wil zijn en nu opeens wel een relatie wil. IK heb zoiets van flikker op, laat me met rust, ik ben woedend en heb hem niet vergeven. Is dit verkeerd van mij. Als kind ouder is mag hij natuurlijk weten wie zijn vader is en eventueel op bezoek maar nu echt liever niet! Vriend woont met zijn 30 jaar ook nog in een kamertje, hangt elke dag met vrienden en heeft geen werk. Dus wat heb ik of mijn kind nou aan hem? Graag advies!
quote:daralima schreef op 28 februari 2015 @ 01:54:

Ga hier echt niet meer reageren met deze reacties, daaaag!!!Past niet in je straatje zeker.
Wat een lul zeg! Ik zou hem nooit zijn kind laten zien! Niet gunnen!

Zo beter?
quote:daralima schreef op 28 februari 2015 @ 01:54:

Ga hier echt niet meer reageren met deze reacties, daaaag!!!



Blijkbaar zijn er een paar gevoelige snaartjes geraakt door een paar reacties?

Geeft gelijk de situatie weer..
Nog een kleine aanvulling; hij wil geen relatie met jou maar met zijn kind!



''Opeens hoor ik dagelijks van hem en emails dat hij er voor het kind wil zijn en nu opeens wel een relatie wil''..
Alle reacties Link kopieren
Toen je besloot om je kind te houden, wist je toch ook dat hij - in jouw woorden- werkloos is en een labswans?



Vind je reactie erg raar. Je hebt hiervoor gekozen, en ja ook met deze man. Dus om nu zijn kind onthouden lijkt mij niet correct.



Uiteraard ken ik niet alle ins en outs maar als ik de OP lees denk ik, waarom zijn kind onthouden? Hij kon niet ruiken dat die al geboren was. Jij wilde toch ook niets met hem? Dus waarom hem dan straffen?



Misschien heb je na de OP meer geschreven dat het te begrijpen is hoor, maar afgaande van de OP vind ik het niet eerlijk.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 28 februari 2015 @ 02:44:





Hij kon niet ruiken dat die al geboren was.





Ik denk dat de meeste mannen wel weten dat een baby na ongeveer 9 maanden wordt geboren.

Dus ja, dat kan hij weten.



Is er een mogelijkheid dat 'de vader' bij jou thuis komt om een paar uurtjes per weekend naar zijn

kind te komen? Dus niet meegeven om hem naar een stinkend rookhol te brengen maar gewoon bij

jou thuis?
Wat ga je tegen je kind zeggen later als hij vraagt waarom je zijn vader uit zijn leven hebt gehouden? Dat hij tijdens de zwangerschap afstand genomen heeft, is niet netjes.. maar hij wil er nu toch zijn voor het kindje?



Je mag niet je kind inzetten als pion om hem te straffen.

Dat jij je afgewezen voelt kan, maar daar mag je je kind niet onder laten lijden.



Je hoeft de baby toch niet mee te geven, maar kan hem toch op bezoek laten komen?

en wie weet heeft vader in de toekomst betere leefomstandigheden en kan hij wel zijn kindje ontvangen. Alleen als er sprake is van mishandeling of andere zwaarwegende omstandigheden waardoor het welzijn van het kind in gevaar wordt gebracht, houden rechters vaders op afstand. Dat is hier niet het geval.
Je wist dat het een labswans was, maar voor zijn zaad was hij goed genoeg. Zelf ben je ook labiel, dus waarom zou jij beter zijn dan hem voor je kind? En daarbij, wie weet is hij wel een hartstikke verantwoordelijke vader en zul je nog raar opkijken.
Alle reacties Link kopieren
Een labiele moeder en labzwans vader.

Ga samen in therapie. Leer communiceren.

Gun jouw kind twee ouders.
Arm kind met zulke ouders.
Een baby die zo klein en kwetsbaar is meegeven aan iemand die op een kamertje woont en rookt en als een loser gedraagt zou ik ook niet doen. Hem een kans geven door af en toe een uurtje langs te komen wel en op die manier vertrouwen winnen.
Alle reacties Link kopieren
Wat tekenis zegt. Voor nu hoef je helemaal niks volgens mij. Wen eerst maar eens aan die baby en je hele nieuwe situatie, en probeer dan eens of hij af en toe een uurtje langs kan komen.



Het valt me wel op dat in het andere topic de man (terecht wel) wordt verteld dat hij een klootzak is, het gewoon verpest heeft en dat zijn ex gek zou zijn als ze hem weer binnen zou laten, en als een vrouw de andere kant van het topic opent moet ze haar eigen woede inslikken en met hem gaan praten.
Alle reacties Link kopieren
quote:elfquest24 schreef op 28 februari 2015 @ 05:35:

Wat ga je tegen je kind zeggen later als hij vraagt waarom je zijn vader uit zijn leven hebt gehouden? Dat hij tijdens de zwangerschap afstand genomen heeft, is niet netjes.. maar hij wil er nu toch zijn voor het kindje?



Je mag niet je kind inzetten als pion om hem te straffen.

Dat jij je afgewezen voelt kan, maar daar mag je je kind niet onder laten lijden.



Je hoeft de baby toch niet mee te geven, maar kan hem toch op bezoek laten komen?

en wie weet heeft vader in de toekomst betere leefomstandigheden en kan hij wel zijn kindje ontvangen. Alleen als er sprake is van mishandeling of andere zwaarwegende omstandigheden waardoor het welzijn van het kind in gevaar wordt gebracht, houden rechters vaders op afstand. Dat is hier niet het geval.+1
Hoogtepunten heb je niet, als je geen dieptepunten hebt gezien.
Wat is dat toch met die vrouwen hier op het forum die maar baren en baren en zich pas na de geboorte realiseren dat ze niet een kind willen met de vader. Je had eerder na moeten denken door wie je je liet bevruchten. Pil + condoom en het is alleen een Olympische zaadcel die nog wat kan bevruchten. Nu is het daarvoor te laat.



Waar jij en de vader recht op hebben, zal me worst wezen. Dat gezanik. Je baby heeft recht op omgang met zijn vader. Je baby heeft recht op een family life, voor zover mogelijk, en zelfs jij als moeder mag daar niet tussen komen. Wat je nu wel doet.



Dat de vader nog op een kamertje woont, zal de baby niet deren. Het roken is wel een probleem, maar dan maak je daar maar goede afspraken over met je ex. En dat hij tijdens de zwangerschap geen voorbeeldige vader was voor het kind, het zij zo, maar bedenk dat jij tijdens de zwangerschap ook geen voorbeeldige moeder was met je oorspronkelijke voornemen om het te laten aborteren. Mensen kunnen veranderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elein schreef op 28 februari 2015 @ 07:49:

Wat tekenis zegt. Voor nu hoef je helemaal niks volgens mij. Wen eerst maar eens aan die baby en je hele nieuwe situatie, en probeer dan eens of hij af en toe een uurtje langs kan komen.



Het valt me wel op dat in het andere topic de man (terecht wel) wordt verteld dat hij een klootzak is, het gewoon verpest heeft en dat zijn ex gek zou zijn als ze hem weer binnen zou laten, en als een vrouw de andere kant van het topic opent moet ze haar eigen woede inslikken en met hem gaan praten.



Zijn allebei niet bepaald droomvaders nee. Maar verschil is wel dat die man pas nadat zijn kindje acht maanden was contact opnam en pas toen de moeder een andere vriend had (leek ook vooral jaloers op de foto's van nieuwe partner met zijn kind).



Kijk deze man heeft zich tijdens de zwangerschap als een zak gedragen, maar zodra hij wist dat de baby er was nam hij contact op.
Alle reacties Link kopieren
De kans dat deze vader heel makkelijk weer wegloopt zit er aardig in hoor.

En dat doet een kind pijn.

Ik zie het in mijn omgeving. Moeder staat bezoekregeling niet in de weg, maar vader komt maar eens per jaar of wanneer het hem uitkomt. Moeder is zelfs zo dat ze, als hij dan belt dat hij het kind op wil halen, zij alles omgooit en hem ook gewoon brengt... En het kindje weet wie zijn vader is en dat doet het kleintje van 4 nu al pijn. Hij stelt vragen als: waarom is jouw papa hier wel? en tegen mijn kinderen(die een stabiele regeling hebben) ga je nu alweer logeren bij jouw papa? Mama waarom mag ik niet? Breekt je moederhart hoor.

Ik zou dus eerst willen zien dat vader heel hard zijn best gaat doen met regelen dat hij zijn kind mag zien. En in het begin gewoon op bezoek bij jou.

Laat hem eerst maar eens zien dat hij het meent.
Alle reacties Link kopieren
quote:daralima schreef op 28 februari 2015 @ 01:54:

Ga hier echt niet meer reageren met deze reacties, daaaag!!!

Nou.



DOEI!!!!!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Belachelijk hoe je je gedraagt. Laat hem zijn kind zien.
I approve this message
Alle reacties Link kopieren
quote:daralima schreef op 28 februari 2015 @ 01:54:

Ga hier echt niet meer reageren met deze reacties, daaaag!!!Oh, de antwoorden staan je niet aan?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Waar twee vechten hebben twee schuld. Ik snap ergens best dat iemand er op een gegeven moment klaar mee is dat jij steeds klaagt en zuigt aan de telefoon en vertelt wat er allemaal mis is met de relatie. Hij verdient geen schoonheidsprijs, jij ook niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 februari 2015 @ 00:21:

[...]





Zonder erkenning heeft hij geen wettelijke rechten.

Kan hij gaan regelen allemaal, ik vind, laat hem dat maar eerst doen. Zo laat hij zien dat hij het serieus meent.



TO, en zijn ouders? Hebben die nog wat laten horen naar jou toe?
Alle reacties Link kopieren
Kind bewust weghouden omdat jij kwaad bent, gaat tegen je gebruikt worden. Door jouw kind later, als zij er over na gaat denken.

Dat is een grote waarschuwing.
quote:elein schreef op 28 februari 2015 @ 07:49:

Wat tekenis zegt. Voor nu hoef je helemaal niks volgens mij. Wen eerst maar eens aan die baby en je hele nieuwe situatie, en probeer dan eens of hij af en toe een uurtje langs kan komen.



Het valt me wel op dat in het andere topic de man (terecht wel) wordt verteld dat hij een klootzak is, het gewoon verpest heeft en dat zijn ex gek zou zijn als ze hem weer binnen zou laten, en als een vrouw de andere kant van het topic opent moet ze haar eigen woede inslikken en met hem gaan praten.



Ik snap wat je bedoelt, maar de man in het andere verhaal:

Zei zelf dat hij niet klaar was voor het kind, terwijl deze man het kindje wel wilde, terwijl moeder abortus wilde

Kwam niet opdagen tijdens de bevalling en zette vrouw met kind direct na de geboorte het huis uit. Vriend in dit verhaal hield afstand tijdens de zwangerschap, maar staat na de geboorte direct op de stoep.

Wilde pas 8 maanden na de geboorte het kind zien, omdat hij jaloers is op de nieuwe vriend van moeder. Deze man staat dagelijks voor de deur en belt om aan te geven dat hij er echt voor het kind wil zijn.



Ik zou mijn baby ook niet meegeven en goed in de gaten houden of hij consequent kan zijn nu, maar de man helemaal geen kans geven om vader te zijn vind ik wel wat ver gaan.
quote:daralima schreef op 28 februari 2015 @ 01:54:

Ga hier echt niet meer reageren met deze reacties, daaaag!!!



tja, de waarheid is niet altijd even fijn om te lezen.



Maar lees alles nogmaals eens rustig door. Er worden serieus goede vragen gesteld, en realistische antwoorden/mogelijkheden gegeven.
Labzwans? Is dat een genetisch gemodificeerde piemol?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven