Oké, wat nu?

01-01-2017 11:10 317 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik heb me aangemeld op dit forum, omdat ik graag mijn verhaal anoniem wil delen. Hopelijk zijn er mensen die mij advies willen geven of zijn er mensen die eenzelfde situatie hebben meegemaakt en mij willen vertellen hoe zij het hebben opgelost. Ik ben intens verdrietig en weet momenteel niet zo goed wat ik met mezelf aan moet.



Bijna zes jaar geleden ben ik verliefd geworden op een jongeman en hij ook op mij. We zijn vrijwel direct gaan samenwonen en dat voelde heel goed. We passen in veel opzichten ook heel goed bij elkaar. We houden van dezelfde dingen en hebben dezelfde humor. Daarnaast konden we heel fijn samen dingen doen, maar ook los van elkaar konden we prima onszelf zijn. Bovendien is hij heel praktisch, terwijl ik mij prima red met de papierwinkel. Rationeel gezien een prima combinatie.



Waar gaat het dan mis? De laatste 2 jaar slaap ik niet meer bij hem. Heel sporadisch sliepen we wel samen. Ook hebben we in die twee jaar nauwelijks seks gehad. De reden daarvoor is dat ik 30 kilo ben aangekomen en waarschijnlijk daardoor enorm ben gaan snurken.



De laatste 2 jaar beloofde ik hem ook dat ik iets aan mijn gewicht zou doen. Zodat ik niet meer zou snurken en wij op normale manier seks konden hebben. Ondanks dat ik bijna iedere dag ook echt probeerde een positieve spiraal in te zetten ten aanzien van mijn gewicht, was er telkens wel weer iets waardoor ik troost zocht in eten. Ik heb daardoor ook veel stiekem gegeten.



En afgelopen woensdag was hij het zat. Hij zegt dat zijn gevoelens naar mij zijn veranderd doordat het allemaal te lang geduurd heeft. Zijn geduld is op en hij weet nu niet of hij nog wel met mij verder wil. Hij geeft aan dat hij tijd nodig heeft om na te denken en is naar zijn ouders vertrokken.



Vrijdag is hij hier nog bij mij geweest om te praten. Hij zegt dat hij nog steeds mijn vriend is en "ons" niet zomaar op wil geven, maar wel wil dat het gevoel eerst terug moet komen en hij kan niet garanderen dat zijn gevoelens voor mij weer terugkomen. Hij heeft dus tijd nodig om na te denken en wil dat niet in mijn bijzijn doen. Hij geeft aan dat hij zich dan waarschijnlijk alleen maar aan mij gaat ergeren, omdat ik dan nu ineens wel mijn best ga doen om de problemen aan te pakken.



Ik voel me nu vreselijk. Ik vind het zo vreselijk moeilijk allemaal. Heb tegen hem gezegd dat ik de problemen graag op wil lossen en mijn best wil doen, maar dat ik zijn hulp daarbij nodig heb. Hij wil dat echter niet meer, omdat het te lang heeft geduurd en zijn gevoel voor mij tot een bepaald dieptepunt is gezakt.



Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik voel me radeloos. Krijg geen hap meer door mijn keel en hoop hier nuttige tips te kunnen lezen. Alvast hartelijk dank daarvoor.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er bij jou gebeurd twee jaar geleden, dat je steeds ging troosteten? Had je eerder ook al eetproblemen?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Hij twijfelt dat moet hijzelf oplossen

ik zou als ik jou was in tussentijd maar een betere relatie met eten opbouwen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn hele leven al, maar toen ik wat met hem kreeg, was ik zo goed als slank.
Alle reacties Link kopieren
'Krijg geen hap meer door mijn keel' Dat lost het probleem wel op.



Je zegt jongeman: is er een groot leeftijdsverschil?

Wil jij nog wel met hem samen zijn?
Wat een zak hooi die gast!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 01 januari 2017 @ 11:16:

ik zou als ik jou was in tussentijd maar een betere relatie met eten opbouwen.Daar ben ik inderdaad meteen (veel te laat natuurlijk) mee begonnen woensdag. Heb zelfs geen oliebollen gehad met oud en nieuw dit jaar. Dat zegt voor mij heel wat.
Nou dat je geen hap door de keel krijgt is dan wel weer positief in deze toch?



Voor de rest: je bent heel sexy als je twee jaar lang belooft aan jezelf te werken. Hoe terecht of onterecht ook en dan als hij ermee wil kappen gaat zeggen dat je t niet zonder hem kan.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt in ieder geval een verstoord eetpatroon en stiekem eten zou eventueel zelfs op een eetstoornis kunnen wijzen.



30 kilo aankomen is veel maar ik snap niet helemaal hoe je dan minder goed seks kunt hebben? Vind je vriend je ook minder aantrekkelijk en lukt het daarom niet? Of schaam jij je?

Ik vraag dit omdat ikzelf zwaar overgewicht heb maar in bed geen klachten ondervind.



Dat snurken is wel erg vervelend idd.



Welke stappen heb je al ondernomen? Ben je al naar de huisarts geweest? Een psycholoog evt in combinatie met een diëtiste.



Ben je altijd vrij stabiel geweest in gewicht en is dit plotseling gekomen?



In ieder geval voor beide personen een moeilijke situatie.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Je hebt zijn hulp niet nodig om jouw problemen op te lossen; dat moet je zelf doen.
Alle reacties Link kopieren
Laat zien dat je kan waarmaken wat je 2 jaar geleden hebt beloofd en begin hier vandaag mee. Download de My Fitness Pal app, stel je gewichtsdoel en bijbehorende caloriebehoefte zodanig en houd bij wat je eet. Zo kun je je concentreren op een doel en ga je die resultaten van gewichtsverlies ook zien. Geen garantie natuurlijk dat jouw vriend zijn gevoel terugkrijgt.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Professionele hulp voor jezelf zoeken meid, voor de achterliggende oorzaak.

En NIET om hem daarmee terug te krijgen zozeer, maar écht voor jezelf!

Hoe het dan ook afloopt met hem: JIJ hebt daar i.i.g. wat aan, aan jezelf te werken.

Word je een blijer mens van, echt!
't Komt allemaal goed!
Alle reacties Link kopieren
quote:montblanc schreef op 01 januari 2017 @ 11:17:

'Krijg geen hap meer door mijn keel' Dat lost het probleem wel op.



Je zegt jongeman: is er een groot leeftijdsverschil?

Wil jij nog wel met hem samen zijn?



Ironisch genoeg wel ja. Ben al bijna drie kilo kwijt.



En ja, ik ben dol op hem. Hij is 27 en ik ben 31. Ik kan hem geen ongelijk geven dat zijn geduld op is, aangezien ik al 2 jaar beterschap beloof.
Alle reacties Link kopieren
quote:okewatnu schreef op 01 januari 2017 @ 11:17:

[...]





Daar ben ik inderdaad meteen (veel te laat natuurlijk) mee begonnen woensdag. Heb zelfs geen oliebollen gehad met oud en nieuw dit jaar. Dat zegt voor mij heel wat.



Geloof mij, je schrijft dat je je hele leven al worstelt met je gewicht begrijp ik dat goed? En je was toevallig slank toen je je partner leerde kennen?



Ik denk echt dat je beter ondersteuning kan gaan zoeken. Je komt er niet met oliebollen laten staan. Fysiek misschien wel hoor maar psychisch niet en dan is het wachten wanneer je weer aan komt.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
quote:okewatnu schreef op 01 januari 2017 @ 11:17:

[...]





Daar ben ik inderdaad meteen (veel te laat natuurlijk) mee begonnen woensdag. Heb zelfs geen oliebollen gehad met oud en nieuw dit jaar. Dat zegt voor mij heel wat.zo gaat dat natuurlijk niet. Je doet het nu omdat hij jecdaartoe dwingt maar eerder vond je het eten belangrijker dan je relatie. Ook zeg je dat je nu geen hap door de keel krijgt. ander uiterste is dat. tot hij weer terugkomt dan ga je compenseren. Ga naar een dietist of psycholoog.
quote:LindaV schreef op 01 januari 2017 @ 11:19:

Laat zien dat je kan waarmaken wat je 2 jaar geleden hebt beloofd en begin hier vandaag mee. Download de My Fitness Pal app, stel je gewichtsdoel en bijbehorende caloriebehoefte zodanig en houd bij wat je eet. Zo kun je je concentreren op een doel en ga je die resultaten van gewichtsverlies ook zien. Geen garantie natuurlijk dat jouw vriend zijn gevoel terugkrijgt.



Succes!nee want liefde zit niet in een paar kilo meer of minder. ik denk dat die relatie niet goed komt hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 01 januari 2017 @ 11:21:

[...]



zo gaat dat natuurlijk niet. Je doet het nu omdat hij jecdaartoe dwingt maar eerder vond je het eten belangrijker dan je relatie.Hij "dwingt" me hier nu inderdaad wel toe, maar het is niet zo dat ik eten belangrijker vind/vond dan mijn relatie. In ieder geval niet bewust.
quote:okewatnu schreef op 01 januari 2017 @ 11:23:

[...]





Hij "dwingt" me hier nu inderdaad wel toe, maar het is niet zo dat ik eten belangrijker vind/vond dan mijn relatie. In ieder geval niet bewust.waarom sliep je dan apart?
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 01 januari 2017 @ 11:22:

[...]



nee want liefde zit niet in een paar kilo meer of minder. ik denk dat die relatie niet goed komt hoor.Hier ben ik ook bang voor. Maar zet me nu vooral in voor mezelf, deels in de hoop dat het nog geen gepasseerd station is, maar vooral ook omdat ik zelf geen overgewicht meer wil en voor mezelf aantrekkelijk wil zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 01 januari 2017 @ 11:25:

[...]



waarom sliep je dan apart?Hij kon niet slapen vanwege mijn gesnurk.
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt als mijn ex alleen die had t met blowen jarenlang gaf ik aan dat ik er niet mee kon leven toen ik weg ging was hij ineens radeloos en wist niet dat het me echt zo hoog zat en wilde alles oplossen. Heeft hij ook gedaan maar we zijn nooit meer samen gekomen.



Ik vind dat deze jongen veel geduld heeft gehad twee jaar niet samen slapen en geen seks...



Laat hem gaan ga in therapie voor je eet probleem werk aan jezelf en als je lekker in je vel zit begin je opnieuw met iemand anders
where ever you go, go with your heart
quote:okewatnu schreef op 01 januari 2017 @ 11:25:

[...]





Hier ben ik ook bang voor. Maar zet me nu vooral in voor mezelf, deels in de hoop dat het nog geen gepasseerd station is, maar vooral ook omdat ik zelf geen overgewicht meer wil en voor mezelf aantrekkelijk wil zijn.maar waarom wilde je dit twee jaar eerder niet? waarom denk je dat je nu wel zal slagen als dit een probleem is dat je altijd al had?
Alle reacties Link kopieren
Voor mij klinkt het als te laat, jou vriend is er klaar mee.



Jij hebt nu een mes in je ziel gestoken gekregen, maar die heeft hij al gehad.



En daardoor neemt hij afstand.



Dat jij hem nu nodig hebt, is ego gedachte, hij had jou eerder al nodig en heb je geen hand uitgestoken. Hij heeft nu zn muurtje kwa zelfbescherming opgetrokken.



Hij wil je helpen omdat je zielig ,betreurendwaardig,jammer gevoel helpen, maar dat "gevoel" komt niet terug.



En als je je hele leven als problemen hebt gehad, had je ook veel eerder al hulp kunnen krijgen uit de proffesionele wereld, huisarts ed, maar dat circuit ken je wel, denk ik zo.



En ik kan me voorstellen afstand, want dat t nu zo ver moet komen, dat je vriend zich zo klote voelt, dat jij pas iets gaat doen aan jou probleem, zou voor mij ook een ergernis zijn.



Dat je dus eerst iemand , een doodsteek geeft, en dan geeft hij doodsteek terug, en heb jij het heel moeilijk.



Ik hoop dat je ex ieamdm vind waar hij gelukkiger mee word!
Maar hoe was je gevoel voor hem dan?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben zelf ook nogal aan de maat en erg van de 'neem me zoals ik ben' brigade.

Maar als je zo snurkt is er iets met je gezondheid aan de hand, terwijl jouw focus ligt op overlast voor je vriend. Daar heb je toch zelf ook last van?

En ik gun mijn man en mezelf gewoon goede sex. Dat hangt vind ik niet perse met gewicht samen, maar ik zorg er wel voor dat ik me goed voel en de dingen kan doen die ik leuk vind.

En ik gun mijn man een leuke vrouw en een volwaardige relatie.

Als ik geen sex meer met man heb en we apart slapen, hebben we in mijn ogen een leuke vriendschap en een huisgenoten relatie. Ik snap niet dat jij daarmee genoegen neemt en dat je nu denkt dat je heel veel kwijt bent qua vriend.

Het was dus al 2 jaar niks.

Daarnaast gun je hem toch ook wat anders?

Hij is er de afgelopen 2 jaar (soort van) voor je geweest, toen viel je ook niet af. Dus wat je nu zo hard aan hem nodig hebt begrijp ik ook niet.

Sex was er toch al niet en zo te horen deed deze relatie je weinig goed.
quote:okewatnu schreef op 01 januari 2017 @ 11:26:

[...]





Hij kon niet slapen vanwege mijn gesnurk.en voorheen snurkte jeniet? je bent niet naar de huisarts geweest? of anti snurktechnieken toegepast? oordoppen verkopen ze niet bij jullie? Ik snap niet waarom je hier geen seks om kan hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven