Oké, wat nu?

01-01-2017 11:10 317 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik heb me aangemeld op dit forum, omdat ik graag mijn verhaal anoniem wil delen. Hopelijk zijn er mensen die mij advies willen geven of zijn er mensen die eenzelfde situatie hebben meegemaakt en mij willen vertellen hoe zij het hebben opgelost. Ik ben intens verdrietig en weet momenteel niet zo goed wat ik met mezelf aan moet.



Bijna zes jaar geleden ben ik verliefd geworden op een jongeman en hij ook op mij. We zijn vrijwel direct gaan samenwonen en dat voelde heel goed. We passen in veel opzichten ook heel goed bij elkaar. We houden van dezelfde dingen en hebben dezelfde humor. Daarnaast konden we heel fijn samen dingen doen, maar ook los van elkaar konden we prima onszelf zijn. Bovendien is hij heel praktisch, terwijl ik mij prima red met de papierwinkel. Rationeel gezien een prima combinatie.



Waar gaat het dan mis? De laatste 2 jaar slaap ik niet meer bij hem. Heel sporadisch sliepen we wel samen. Ook hebben we in die twee jaar nauwelijks seks gehad. De reden daarvoor is dat ik 30 kilo ben aangekomen en waarschijnlijk daardoor enorm ben gaan snurken.



De laatste 2 jaar beloofde ik hem ook dat ik iets aan mijn gewicht zou doen. Zodat ik niet meer zou snurken en wij op normale manier seks konden hebben. Ondanks dat ik bijna iedere dag ook echt probeerde een positieve spiraal in te zetten ten aanzien van mijn gewicht, was er telkens wel weer iets waardoor ik troost zocht in eten. Ik heb daardoor ook veel stiekem gegeten.



En afgelopen woensdag was hij het zat. Hij zegt dat zijn gevoelens naar mij zijn veranderd doordat het allemaal te lang geduurd heeft. Zijn geduld is op en hij weet nu niet of hij nog wel met mij verder wil. Hij geeft aan dat hij tijd nodig heeft om na te denken en is naar zijn ouders vertrokken.



Vrijdag is hij hier nog bij mij geweest om te praten. Hij zegt dat hij nog steeds mijn vriend is en "ons" niet zomaar op wil geven, maar wel wil dat het gevoel eerst terug moet komen en hij kan niet garanderen dat zijn gevoelens voor mij weer terugkomen. Hij heeft dus tijd nodig om na te denken en wil dat niet in mijn bijzijn doen. Hij geeft aan dat hij zich dan waarschijnlijk alleen maar aan mij gaat ergeren, omdat ik dan nu ineens wel mijn best ga doen om de problemen aan te pakken.



Ik voel me nu vreselijk. Ik vind het zo vreselijk moeilijk allemaal. Heb tegen hem gezegd dat ik de problemen graag op wil lossen en mijn best wil doen, maar dat ik zijn hulp daarbij nodig heb. Hij wil dat echter niet meer, omdat het te lang heeft geduurd en zijn gevoel voor mij tot een bepaald dieptepunt is gezakt.



Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik voel me radeloos. Krijg geen hap meer door mijn keel en hoop hier nuttige tips te kunnen lezen. Alvast hartelijk dank daarvoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:okewatnu schreef op 06 januari 2017 @ 12:03:

[...]Ik heb het huis gekocht tijdens onze relatie. En dat heb ik bewust alleen gedaan, omdat ik eerder een relatie van zes jaar heb gehad. Ik ben daardoor een stuk berekender geworden en wilde niet het risico lopen dat ik het huis kwijt zou raken, mocht de relatie stuk lopen.Des te minder begrijp ik dat jij je zo je eigen plek laat afnemen.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
En als je door hem geslagen wordt, ga je dat dan ook weer goed lopen praten met "ik zal het wel verdiend hebben" en "voor de rest is hij heel lief voor me"?



Ben jij zo'n type? ( nu ben ik ook even heel eerlijk)



Lieve schat, ga heel hard aan je eigenwaarde werken. Ik denk namelijk dat je zo aan bent gekomen in gewicht door gebrek daar aan (en dat jouw fijne relatie daar aan heeft bijgedragen). Niet andersom
quote:Murrmurr schreef op 06 januari 2017 @ 12:12:

[...]



Niet mee eens, ik zou er ook niet blij mee zijn als een evt. partner in korte tijd drastische transformaties zou ondergaan qua omvang en luidruchtigheid...Nee ok. Maar deze knakker overdrijft wel een beetje door 2 jaar zijn walging te etaleren. Dat kan wat chiquer denk ik.
,
Oke, je bent hoopvol zie ik. Waarom? hij walgt van de gedachte seks met je te hebben. Dat zal heus niet veranderen als jij over een jaar 50 kilo kwijt bent. Sterker nog, dan heeft hij zijn heil allang bij een ander gezocht. En mocht hij over een jaar zeggen: ja nu krijg ik hem weer stijf van je. Dan zal je altijd de angst houden dat hij weer vroeg of laat van je gaat walgen. Want ja, je wordt ook een dagje ouder, er komen misschien nog kinderen etc.

Laat je niet aan het lijntje houden en kies voor jezelf.
quote:MinionX schreef op 06 januari 2017 @ 12:25:

nou, hij heeft het goed voor elkaar.... hij woont in het huis van zijn exvriendin. Ex vriendin gaat op dieet om zo aan zijn wensen om met een slank iemand te daten tegemoet te komen.



Wat doet hij eigenlijk? Behalve jou een minderwaardigheidscomplex aanpraten? Waar is het overigens fout gegaan hiermee? en wat vinden je ouders hiervan? Accepteren zij dat hun dochter zo behandeld wordt door iemand die zegt van haar te houden? Als hij van je houdt en je steunt dan blijft hij ook in jullie huis, gaat elke dag gezond voor je koken, met je mee sporten, mee in relatie therapie als dat nodig mocht zijn. Gaat fulltime werken zodat jij iets minder kunt werken zodat je ook tijd hebt om aan jezelf te werken. Dat is houden van! En niet jou je eigen huis uit werken en klagen



Dit zou ik doen: naar MIJN huis gaan, ex eruit bonjouren. Hij gaat maar eerlijk en oprecht bij zijn ouders/broers/doosachterhetstation zitten na denken of hij ooit nog over zijn walging voor sex met zijn ex heen kan komen. Tegen de tijd dat hij daar uit is ben jij een stuk gezonder en mentaal sterker en zijn de sloten veranderd!YO !
quote:Het-groepje schreef op 06 januari 2017 @ 12:24:

[...]





Nee ok. Maar deze knakker overdrijft wel een beetje door 2 jaar zijn walging te etaleren. Dat kan wat chiquer denk ik.Oh OK, ik was maar tot de OP en deze reactie gekomen, Walching hoeft idd ook weer niet.
quote:okewatnu schreef op 06 januari 2017 @ 12:19:

[...]





Ja, ik denk zeker dat hij een catch is. Zijn financiële afhankelijkheid kan inderdaad een grote afknapper zijn voor veel vrouwen, maar verder is hij een charmante verzorgde man en fijn gezelschap. Alhoewel ik het begrijp als jullie daar vraagtekens bij zetten aangezien hij gezegd heeft te walgen van het idee om momenteel seks van mij te hebben.



En ja, dat is hard en op z'n zachtst gezegd niet netjes en misschien had hij het op een andere manier kunnen en moeten zeggen. Maar hij is er in ieder geval eerlijk over. En geloof me, op dit moment zullen er inderdaad weinig mannen zijn die verlekkerd naar mij kijken.



Dan heb je het antwoord op je vraag.

Als dit het nu voor je is, kunnen wij vinden wat we willen.
de reden dat hij de deur op een kiertje houdt is om dat jij dat graag wil (mensen houden er niet van anderen verdriet te doen) en omdat hij zo een praktisch voordeel heeft (het huis). Maar als je echt naar hem luistert dan weet je ook dat het over en uit is.
Alle reacties Link kopieren
To geeft aan dat zij nu niet thuis zou willen zijn, of hij er nou wel of niet is, dus de constructie zoals hier nu is begrijp ik wel.

Heel veel sterkte to en goed dat je zelf ook gaat nadenken of jij hem nog wel wil. Pas op dat jullie geen overhaaste beslissing maken!
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Alle reacties Link kopieren
quote:okewatnu schreef op 06 januari 2017 @ 12:19:

[...]





Ja, ik denk zeker dat hij een catch is. Zijn financiële afhankelijkheid kan inderdaad een grote afknapper zijn voor veel vrouwen, maar verder is hij een charmante verzorgde man en fijn gezelschap. Alhoewel ik het begrijp als jullie daar vraagtekens bij zetten aangezien hij gezegd heeft te walgen van het idee om momenteel seks van mij te hebben.



En ja, dat is hard en op z'n zachtst gezegd niet netjes en misschien had hij het op een andere manier kunnen en moeten zeggen. Maar hij is er in ieder geval eerlijk over. En geloof me, op dit moment zullen er inderdaad weinig mannen zijn die verlekkerd naar mij kijken.En hoe zeker weet je dat deze charmante man zijn seksuele heil niet allang elders heeft gezocht in de afgelopen twee jaar?
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Mijn broek zakt ervan af. Een man die zijn vriendin afwijst en haar zover krijgt haar huis aan hem te geven en daarbij ook nog als goeie kerel bekend staan.

Geef je hem ook nog geld of dat nog net niet?
..
Ik zou er nog maar eens goed over nadenken, to.

Temeer daar je er nu al niet van overtuigd bent dat je een lager gewicht kunt blijven volhouden. Je schrijft immers; wat als ik later weer aangekomen ben?

Dus het zal wel een Erica Terpstraatje worden (enorm afvallen en weer enorm aankomen).

En dan ben je met je vriend weer bij af.

Dus dat schiet dan niet op. Weer verdriet enz.
quote:MinionX schreef op 06 januari 2017 @ 12:39:

[...]



waarschijnlijk betaalt ze het leeuwendeel van de kosten omdat hij maar parttime werkt en het haar huis is . Waar ze nu niet woont en waar ze elke dag komt om voor de katten te zorgen.



Als je part time werkt heb je daar ook geen tijd voor natuurlijk.

Als dit al charmant is, heb ik een echte prins thuis.....

Ik hoop dat to snel het licht ziet.

Ik persoonlijk krijg al van het lezen over deze kerel een vreetbui en zin om in bed te gaan liggen
Maarja in mijn geval kan ik dan ook echt alleen maar in mijn eigen bed slapen anders ligt mijn dikke kont niet lekker.

En mijn tere gemoed kan niet zo goed tegen afwijzing.

En bij mijn moeder op de bank kan ik niet lekker zitten dus helaas, get your skinny butt elsewhere please. Scheelt weer een kilo of 70!
Zet die vent uit je huis!

Laat hem bij zijn ouders gaan wonen, niet jouw probleem.

(echt, het idee, dat je een part time werkende vent gratis en voor niks in je huis laat wonen en, als de relatie gedaan is, mag hij nog steeds jouw huis gratis als het zijne blijven gebruiken, te gek voor woorden)
quote:Het-groepje schreef op 06 januari 2017 @ 12:50:

[...]





Ik persoonlijk krijg al van het lezen over deze kerel een vreetbui en zin om in bed te gaan liggen ik deze :
Zit die vent lekker de deur uit, naar mijn mening gebruikt hij je.



En als ik heel eerlijk ben vind ik dat hij jou tot op het bot vernedert heeft, als ik jou was zou ik dit niet pikken.

Waarom laat jij je op die manier behandelen?
Alle reacties Link kopieren
Hoe meer ik lees, hoe meer ik zie dat jou eigenwaarde heel laag is. Ik zou zeggen, ga daar alsjeblieft mee aan de slag. Moeten mannen verlekkerd naar je kijken? Ik geloof niet dat dat het doel van het leven is. Kijk naar wat je gelukkig maakt en ik kan me niet voorstellen dat deze droeftoeter je gelukkig maakt. Hij maakt misbruik van je, en het erge is, jij praat het allemaal goed. Hij zit in jouw huis, jij bent te dik en je moet afvallen voor hem om hopelijk aan zijn beeld te voldoen. Dat is echt verre van okeec waar is jouw zelfbeeld gebleven?
Tel wat je hebt, niet wat je mist
@okewatnu, meid laat je toch niet zo behandelen. wat vind ik dit erg om te lezen zeg



hoezo praat je het goed dat hij zegt dat het walgelijk is om sex met je te hebben? doe eens even normaal.. dat is niet eerlijk, dat is kwetsend en zeg je niet tegen iemand waar je van houdt.



als je van elkaar houdt, dan houd je van elkaar.. en natuurlijk is het jammer dat dat goddelijke lijf waar hij ooit op viel er niet meer is.. maar jij bent er nog wel! als mijn man zou zeggen dat hij van me walgt, dan moet hij heel hard gaan rennen.



als hij alleen maar bij je was om je uiterlijk dan ben je hem liever kwijt dan rijk. je verdient zoveel beter..



hij lijkt niet bang om jou te verliezen, hij is bang voor zijn woonruimte!



TO, mijn man heeft mij gehad toen ik slank was, toen ik dik was, nu ik striae heb en hangend vel, toen ik vrolijk was, nu ik het moeilijk heb.. hij is er altijd voor mij: dat is liefde..

dat hij trots op me is dat ik nu weer in maatje 38/40 pas? ja dat mag, en dat hij zegt dat dat mooier is dan toen ik maat 46 had? ja dat mag ook.. maar ook toen ik 46 aan had, heeft hij nooit gezegd dat ik te walgelijk ben voor seks of hebben we geen seks meer gehad.



je laat je gebruiken! dat is alles wat ik lees, voor een goed onderdak en je praat alles van hem goed. smekend net excuses zou jij naar je toe moeten komen!



o en seks hebben, TO, dat kun je echt wel! er zijn genoeg standjes dat een buik niet in de weg zit!
Alle reacties Link kopieren
Ben al aardig oud,maar in mijn jonge jaren zou ik toch echt geen vrouw willen waar de buik in de weg zat, met de seks.

Kijk komt dat nou in de loop der jaren, vooruit(,als nog kan je er dan wat aan doen),

Maar geen seks om dat de buik in de weg zit?

Sorry maar daar zou ik ook geen trek in hebben hoor.
quote:burgos schreef op 07 januari 2017 @ 17:28:

Ben al aardig oud,maar in mijn jonge jaren zou ik toch echt geen vrouw willen waar de buik in de weg zat, met de seks.

Kijk komt dat nou in de loop der jaren, vooruit(,als nog kan je er dan wat aan doen),

Maar geen seks om dat de buik in de weg zit?

Sorry maar daar zou ik ook geen trek in hebben hoor.



er vanuit gaande dat je dan zelf ook geen kg bent aangekomen en een strakke adonis bent geweest in je jonge jaren :-)

je zou je relatie van 6 jaar aan de kant gooien? puur om het fysieke?

natuurlijk kan dat.. als je echt daar op gericht bent en niet verder kijkt dan de seks. maar maak het dan ook uit!

blijf niet zoals TO haar vriend, in haar huis wonen, in een ander bed slapen, om er ook nog opmerkingen bij te maken dat hij van de gedachte walgt! ga dan gewoon op zoek naar een strakke jonge meid en hoop dat die zo blijft in de rest van jullie relatie..



2 jaar lang zo met je partner omgaan vind ik echt ongehoord!
Alle reacties Link kopieren
@burgos Maar het gaat niet echt om hoe erg TO aangekomen is, maar om hoe haar vriend hiermee omgaat. Als jouw vriendin opeens zoveel zou aankomen, zou jij blijkbaar geen zin meer hebben in sex met haar. Maar zou je haar zeggen dat je er van WALGT? En haar verplichten elders te gaan slapen?

(TO, er bestaan oordopjes he!)
quote:burgos schreef op 07 januari 2017 @ 17:28:

Ben al aardig oud,maar in mijn jonge jaren zou ik toch echt geen vrouw willen waar de buik in de weg zat, met de seks.

Kijk komt dat nou in de loop der jaren, vooruit(,als nog kan je er dan wat aan doen),

Maar geen seks om dat de buik in de weg zit?

Sorry maar daar zou ik ook geen trek in hebben hoor.



Volgens mij zijn er ook wel standjes waarbij de buik niet in de weg hoeft te zitten. Zwangere vrouwen hebben toch ook gewoon seks.



Ik vind dat de vriend van toe zich echt verschrikkelijk heeft uitgelaten over TO, voor mij zou het het einde van de relatie betekenen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven