Oké, wat nu?

01-01-2017 11:10 317 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik heb me aangemeld op dit forum, omdat ik graag mijn verhaal anoniem wil delen. Hopelijk zijn er mensen die mij advies willen geven of zijn er mensen die eenzelfde situatie hebben meegemaakt en mij willen vertellen hoe zij het hebben opgelost. Ik ben intens verdrietig en weet momenteel niet zo goed wat ik met mezelf aan moet.



Bijna zes jaar geleden ben ik verliefd geworden op een jongeman en hij ook op mij. We zijn vrijwel direct gaan samenwonen en dat voelde heel goed. We passen in veel opzichten ook heel goed bij elkaar. We houden van dezelfde dingen en hebben dezelfde humor. Daarnaast konden we heel fijn samen dingen doen, maar ook los van elkaar konden we prima onszelf zijn. Bovendien is hij heel praktisch, terwijl ik mij prima red met de papierwinkel. Rationeel gezien een prima combinatie.



Waar gaat het dan mis? De laatste 2 jaar slaap ik niet meer bij hem. Heel sporadisch sliepen we wel samen. Ook hebben we in die twee jaar nauwelijks seks gehad. De reden daarvoor is dat ik 30 kilo ben aangekomen en waarschijnlijk daardoor enorm ben gaan snurken.



De laatste 2 jaar beloofde ik hem ook dat ik iets aan mijn gewicht zou doen. Zodat ik niet meer zou snurken en wij op normale manier seks konden hebben. Ondanks dat ik bijna iedere dag ook echt probeerde een positieve spiraal in te zetten ten aanzien van mijn gewicht, was er telkens wel weer iets waardoor ik troost zocht in eten. Ik heb daardoor ook veel stiekem gegeten.



En afgelopen woensdag was hij het zat. Hij zegt dat zijn gevoelens naar mij zijn veranderd doordat het allemaal te lang geduurd heeft. Zijn geduld is op en hij weet nu niet of hij nog wel met mij verder wil. Hij geeft aan dat hij tijd nodig heeft om na te denken en is naar zijn ouders vertrokken.



Vrijdag is hij hier nog bij mij geweest om te praten. Hij zegt dat hij nog steeds mijn vriend is en "ons" niet zomaar op wil geven, maar wel wil dat het gevoel eerst terug moet komen en hij kan niet garanderen dat zijn gevoelens voor mij weer terugkomen. Hij heeft dus tijd nodig om na te denken en wil dat niet in mijn bijzijn doen. Hij geeft aan dat hij zich dan waarschijnlijk alleen maar aan mij gaat ergeren, omdat ik dan nu ineens wel mijn best ga doen om de problemen aan te pakken.



Ik voel me nu vreselijk. Ik vind het zo vreselijk moeilijk allemaal. Heb tegen hem gezegd dat ik de problemen graag op wil lossen en mijn best wil doen, maar dat ik zijn hulp daarbij nodig heb. Hij wil dat echter niet meer, omdat het te lang heeft geduurd en zijn gevoel voor mij tot een bepaald dieptepunt is gezakt.



Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik voel me radeloos. Krijg geen hap meer door mijn keel en hoop hier nuttige tips te kunnen lezen. Alvast hartelijk dank daarvoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 01 januari 2017 @ 11:27:

[...]



maar waarom wilde je dit twee jaar eerder niet? waarom denk je dat je nu wel zal slagen als dit een probleem is dat je altijd al had?Omdat het gevoel voor mij nu anders is. Het voelt nu cruciaal en dat voelde het tijdens mijn relatie nog niet. Zoals Skawa zegt wist ik niet dat het zo hoog zat en wil ik nu alles oplossen.
quote:okewatnu schreef op 01 januari 2017 @ 11:31:

[...]





Omdat het gevoel voor mij nu anders is. Het voelt nu cruciaal en dat voelde het tijdens mijn relatie nog niet. Zoals Skawa zegt wist ik niet dat het zo hoog zat en wil ik nu alles oplossen.je sliep al twee jaar apart. hij had er blijkbaar erg last van?
Alle reacties Link kopieren
Nee, voorheen snurkte ik niet. Ik heb niets aan het snurken gedaan, omdat ik ervan overtuigd was dat alles goed zou komen als ik mijn overgewicht weer zou kwijtraken en dat het slechts een kwestie van tijd was.



En echt waar, geloof het of niet, bijna dagelijks probeerde ik de positieve spiraal in te zetten, om mezelf vervolgens net zo hard weer teleur te stellen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt hem te lang voor lief genomen, dingen beloven die je niet waar maakt. Hij heeft aan de bel getrokken en jij hebt er niet aan gewild, je nam hem niet serieus. 31 en 27 en nu al twee jaar niet meer samen slapen en geen sex, hoe lang had je dit zo door willen laten kabbelen?



Ga hulp zoeken. Zorg dat je gelukkig met jezelf wordt, wie weet komt hij dan terug. Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 01 januari 2017 @ 11:33:

[...]



je sliep al twee jaar apart. hij had er blijkbaar erg last van?Dat klopt, maar voor de rest was onze relatie prima. En ik geloofde dat, voor zolang ik de problemen nog niet opgelost waren, dat genoeg was en dat hij op mij zou wachten.
quote:okewatnu schreef op 01 januari 2017 @ 11:35:

Nee, voorheen snurkte ik niet. Ik heb niets aan het snurken gedaan, omdat ik ervan overtuigd was dat alles goed zou komen als ik mijn overgewicht weer zou kwijtraken en dat het slechts een kwestie van tijd was.



En echt waar, geloof het of niet, bijna dagelijks probeerde ik de positieve spiraal in te zetten, om mezelf vervolgens net zo hard weer teleur te stellen.maar waarom dan de seks in de koelkast gezet? wie wees wie af?
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 01 januari 2017 @ 11:37:

[...]



maar waarom dan de seks in de koelkast gezet? wie wees wie af?Seks wil nauwelijks. Heb een enorme buik die in ontzettend in de weg zat.
Alle reacties Link kopieren
quote:toffifee schreef op 01 januari 2017 @ 11:35:

Je hebt hem te lang voor lief genomen, dingen beloven die je niet waar maakt. Hij heeft aan de bel getrokken en jij hebt er niet aan gewild, je nam hem niet serieus. 31 en 27 en nu al twee jaar niet meer samen slapen en geen sex, hoe lang had je dit zo door willen laten kabbelen?Geen idee, eigenlijk had ik het allang opgelost willen hebben. Maar het lukte mij steeds niet. En ik weet niet of het mij zonder hulp wel gaat lukken, dus ik ga morgen maar even bellen met de huisarts. Hopelijk kan zij mij ook iets rustgevends geven, want ik schud de hele dag van verdriet.
Alle reacties Link kopieren
Beschouw het als een wake-up call voor jou. Begin vanaf nu JEZELF serieus te nemen. Wat is het werkelijke probleem?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:okewatnu schreef op 01 januari 2017 @ 11:39:

[...]





Seks wil nauwelijks. Heb een enorme buik die in ontzettend in de weg zat.Wilde jij niet of hij niet
quote:okewatnu schreef op 01 januari 2017 @ 11:41:

[...]





Geen idee, eigenlijk had ik het allang opgelost willen hebben. Maar het lukte mij steeds niet. En ik weet niet of het mij zonder hulp wel gaat lukken, dus ik ga morgen maar even bellen met de huisarts. Hopelijk kan zij mij ook iets rustgevends geven, want ik schud de hele dag van verdriet.goed idee
Alle reacties Link kopieren
quote:Elmervrouw schreef op 01 januari 2017 @ 11:41:

Beschouw het als een wake-up call voor jou. Begin vanaf nu JEZELF serieus te nemen. Wat is het werkelijke probleem?Er zijn niet echt problemen. Behalve dan dat ik een negatieve spiraal zat. Ene moment voelde ik me goed en was ik vol overgave bezig af te vallen. Maar als ik dan 's avonds moe was, dan waren al mijn remmingen weg en greep ik naar alles wat ik maar kon vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 01 januari 2017 @ 11:42:

[...]



Wilde jij niet of hij nietHij wilde niet en dat kon ik hem niet kwalijk nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 01 januari 2017 @ 11:17:

Wat een zak hooi die gast!!!En waarom dan wel? Omdat hij er moeite mee heeft dat hij al twee jaar apart slaapt van zijn vriendin, die niet alleen DERTIG kilo is aangekomen (zou kunnen dat hij dat niet aantrekkelijk vindt), maar die al die tijd beterschap belooft en die belofte niet nakomt? Omdat hij hierdoor al twee jaar geen gezonde seksuele relatie met haar kan onderhouden? Uiteraard zou hij haar kunnen steunen in haar voornemens om er iets aan te doen, maar we weten niet in hoeverre hij dat heeft gedaan de afgelopen jaren. Om hem meteen op basis van de OP weg te zetten als 'zak hooi' lijkt me kort door de bocht. Maar wacht, het gaat weer over een vrouw met overgewicht...
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt geen hap meer door je keel? Dat is de eerste stap dus. Eindelijk.

Ik begrijp niet waarom je 30 kilo bent aangekomen en het er gewoon bij hebt laten zitten, terwijl je vriend een zeer lange periode al zaken heeft aangegeven. Je hebt het er letterlijk op aan laten komen..

Dat hij zich ergert als jij nu opeens inderdaad wel moeite voor jullie relatie gaat doen, heeft hij echter helemaal gelijk aan vind ik, ik zou dat ook niet kunnen. Al die tijd nam je jezelf en zijn hulproep niet serieus...je hebt het gewoon zover laten komen. Begrijp je eigenlijk wel dat je jezelf erg onaantrekkelijk hebt gemaakt voor hem? Letterlijk en figuurlijk. In een relatie moet je moeite doen, niets is vanzelfsprekend en het is daarnaast een afknapper om ern partner te hebben die gewoon niet van zichzelf houdt en niet goed voor zichzelf zorgt. Ik zou zelf ook geen partner kunnen hebben die zichzelf en onze relatie en seks zon lange tijd zwaar verwaarloosd. Denk dat je al blij mag zijn dat hij echt eerlijk naar je is en er niet vandoor is gegaan met een ander. Het is gewoon ern goeie vent, dat blijkt. En die heb je op het spel gezet..
quote:okewatnu schreef op 01 januari 2017 @ 11:43:

[...]





Hij wilde niet en dat kon ik hem niet kwalijk nemen.hm. het lijkt er eigenlijk op dat hij al langer op je uitgekeken was en de schuld schuift op je gewicht. dat maakt hem inderdaad een zak.
Alle reacties Link kopieren
quote:okewatnu schreef op 01 januari 2017 @ 11:43:

[...]





Er zijn niet echt problemen. Behalve dan dat ik een negatieve spiraal zat. Ene moment voelde ik me goed en was ik vol overgave bezig af te vallen. Maar als ik dan 's avonds moe was, dan waren al mijn remmingen weg en greep ik naar alles wat ik maar kon vinden.Natuurlijk wel. Juist deze instelling (kop in het zand steken en zeggen dat er geen echte problemen zijn) is jouw relatie funest geworden. Dat overeten komt toch niet vanzelf? Jij wil beweren dat dat helemaal op zichzelf staat, dat daar niets achter zit? Daar is je vriend wel zat van gok ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:okewatnu schreef op 01 januari 2017 @ 11:37:

[...]





Dat klopt, maar voor de rest was onze relatie prima. En ik geloofde dat, voor zolang ik de problemen nog niet opgelost waren, dat genoeg was en dat hij op mij zou wachten.Voor zolang...Hij heeft twee jaar op jou gewacht! Twee jaar niet samen slapen met je lief, twee jaar geen sex! Ik vind dat nogal wat op je 27e.
Alle reacties Link kopieren
quote:LieveMona schreef op 01 januari 2017 @ 11:43:

[...]





En waarom dan wel? Omdat hij er moeite mee heeft dat hij al twee jaar apart slaapt van zijn vriendin, die niet alleen DERTIG kilo is aangekomen (zou kunnen dat hij dat niet aantrekkelijk vindt), maar die al die tijd beterschap belooft en die belofte niet nakomt? Omdat hij hierdoor al twee jaar geen gezonde seksuele relatie met haar kan onderhouden? Uiteraard zou hij haar kunnen steunen in haar voornemens om er iets aan te doen, maar we weten niet in hoeverre hij dat heeft gedaan de afgelopen jaren. Om hem meteen op basis van de OP weg te zetten als 'zak hooi' lijkt me kort door de bocht. Maar wacht, het gaat weer over een vrouw met overgewicht...Je hebt gelijk, ik heb dit volledig aan mezelf te danken. Ik neem dan ook mijn verantwoordelijkheid. Dat maakt het niet verdriet alleen niet minder intens.
Alle reacties Link kopieren
quote:KennyBee schreef op 01 januari 2017 @ 11:45:

Je krijgt geen hap meer door je keel? Dat is de eerste stap dus. Eindelijk.

Ik begrijp niet waarom je 30 kilo bent aangekomen en het er gewoon bij hebt laten zitten, terwijl je vriend een zeer lange periode al zaken heeft aangegeven. Je hebt het er letterlijk op aan laten komen..

Dat hij zich ergert als jij nu opeens inderdaad wel moeite voor jullie relatie gaat doen, heeft hij echter helemaal gelijk aan vind ik, ik zou dat ook niet kunnen. Al die tijd nam je jezelf en zijn hulproep niet serieus...je hebt het gewoon zover laten komen. Begrijp je eigenlijk wel dat je jezelf erg onaantrekkelijk hebt gemaakt voor hem? Letterlijk en figuurlijk. In een relatie moet je moeite doen, niets is vanzelfsprekend en het is daarnaast een afknapper om ern partner te hebben die gewoon niet van zichzelf houdt en niet goed voor zichzelf zorgt. Ik zou zelf ook geen partner kunnen hebben die zichzelf en onze relatie en seks zon lange tijd zwaar verwaarloosd. Denk dat je al blij mag zijn dat hij echt eerlijk naar je is en er niet vandoor is gegaan met een ander. Het is gewoon ern goeie vent, dat blijkt. En die heb je op het spel gezet..Zo waar, bedankt voor de spiegel.
Alle reacties Link kopieren
quote:okewatnu schreef op 01 januari 2017 @ 11:16:

Mijn hele leven al, maar toen ik wat met hem kreeg, was ik zo goed als slank.



Hij viel dus waarschijnlijk op slank, niet dik. Hij voelt zich misschien voor de gek gehouden.. Je wil iemand die zichzelf goed verzorgd en een goede potentiele moeder kan zijn die kinderen gezond opvoedt. Jullie hebben nog geen kinderen toch?

Ik hoop dat je sterk gaat worden en dat je relatie nog te redden valt! Sterkte
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Groot schreef op 01 januari 2017 @ 11:47:

[...]



Natuurlijk wel. Juist deze instelling (kop in het zand steken en zeggen dat er geen echte problemen zijn) is jouw relatie funest geworden. Dat overeten komt toch niet vanzelf? Jij wil beweren dat dat helemaal op zichzelf staat, dat daar niets achter zit? Daar is je vriend wel zat van gok ik.Dat klopt, maar ik zou echt niet weten wat de onderliggende problemen dan zijn. Het is wel zo dat ik gewoon echt geniet van eten en mij daardoor tijdelijk weer beter voel. Achteraf weer niet natuurlijk, en dan was het cirkeltje weer rond.
Alle reacties Link kopieren
quote:toffifee schreef op 01 januari 2017 @ 11:48:

[...]



Voor zolang...Hij heeft twee jaar op jou gewacht! Twee jaar niet samen slapen met je lief, twee jaar geen sex! Ik vind dat nogal wat op je 27e.Ik ook, dus heb ook alle begrip. Maar toch, ik hou van hem en wil hem niet kwijt. Ik zou zo graag willen dat het weer wordt zoals aan het begin van onze relatie. Maar ik ben er bang voor dat het te lang heeft geduurd allemaal en dat er geen weg meer terug is.
Alle reacties Link kopieren
Nee, we hebben geen kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:okewatnu schreef op 01 januari 2017 @ 11:52:

[...]





Dat klopt, maar ik zou echt niet weten wat de onderliggende problemen dan zijn. Het is wel zo dat ik gewoon echt geniet van eten en mij daardoor tijdelijk weer beter voel. Achteraf weer niet natuurlijk, en dan was het cirkeltje weer rond.Nouja, je kunt schijnbaar niet met je emoties omgaan en eet ze dus weg. Logisch om het daar dus te zoeken lijkt me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven