O-keeeeee, wat ben ik nou?

26-10-2012 13:02 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
Alle reacties Link kopieren
quote:clarins schreef op 26 oktober 2012 @ 14:02:

Ik denk dat je dichterbij een antwoord komt, als je jezelf afvraagt of je met een vrouw zou willen tongzoenen. Zou je aan haar willen zitten, wil je sex met haar hebben? Zou je haar willen laten klaarkomen? En wil jij dat zij jou laat klaarkomen.





Mooi gezegd! Ik ben sinds een paar weken ontzettend verliefd op een lesbische vrouw, een vriendin van me die ik jaren niet gezien had en sinds kort veel (vriendschappelijk) contact mee heb. Al die dingen die je opnoemt wil ik inderdaad met haar, terwijl ik sinds mijn tienerjaren me niet meer seksueel aangetrokken heb gevoeld tot vrouwen. Maakt dat me bi of lesbisch? Geen idee, ik ben voor een persoon gevallen en dit keer is dat een vrouw. Het irritante is dat ze dit nog niet weet en al mijn signalen absoluut niet oppakt (kennelijk ziet zij mij als hetero) en ik bang ben een hernieuwde vriendschap te verpesten - maar dat heeft niets met identiteit te maken.



Het grappige is dat ik - net als NYC hierboven - niets heb met "sexy vrouwen" als in Rob's foto of in videoclips, ik kan ze mooi vinden, maar echte aantrekkingskracht is voor mij veel meer iemand's karakter...
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, ook lange tijd daarover met mezelf in de knoop gelegen, waarschijnlijk omdat ik zo graag in een bepaald hokje (hetero) wilde passen, maar probeer jezelf te accepteren zoals je bent. Ook al val je dan buiten een bepaald hokje.



Het kan best prettig zijn om van dat vlinderige gevoel wat op komt zetten bij het zien van 'n mooie mens te genieten zonder er gelijk wat mee te moeten doen. Uiteindelijk kies je nog altijd zelf wat je met dat gevoel doet, ook al krijg je soms het idee dat je erdoor meegesleept word.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind vrouwen mooier dan mannen. Als ik iets kijk wat opwindend zou moeten zijn moet daar voor mij ook altijd een man EN een vrouw in. Een man alleen interesseert me niet en twee vrouwen.. al helemaaaal niet.



Ben ik bi?



Nee, ik ben verschrikkelijk hetero. Zoenen met een vrouw vind ik dan ook niet lekker en met een vrouw in bed liggen vind ik ook niet leuk. Vrouwen zijn echter wel veel mooier en daar ben ik niet blind voor.



Maak je niet te druk zou ik zeggen, en experimenteer eens een beetje, dan kom je er vanzelf achter.
Alle reacties Link kopieren
@kipkluifje, nooit verliefd op mannen geweest dan?
Alle reacties Link kopieren
@chiedza, voorheen ook alleen verliefd geweest op mannen dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:mmiirrtthee schreef op 26 oktober 2012 @ 16:18:

@kipkluifje, nooit verliefd op mannen geweest dan?



Ik ben sinds 10 jaar samen met een man.

Eerste ervaring met een vrouw en was toen ook bang dat ik lesbisch was, had allerlei irrealistische angstdromen van mezelf met stekelhaar, tuinbroek en schoenen met stalen neuzen.

Ja, jong en veroordelend dus. En wanhopig proberend een normale hetero te worden.

Is nu anders.
Alle reacties Link kopieren
Tussen 100% hetero en 100% homo zitten heel veel nuances. De meeste mensen zitten niet helemaal op een uiterste, al is het voor veel mensen nog wel taboe (vooral bij mannen).



Je hebt relaties, verliefdheden en seks gehad met mannen en je wil dat niet met vrouwen. Dat neigt toch behoorlijk naar hetero, al is het misschien niet die 100% maar, bij wijze van spreken, 90%.



En moet je per se experimenteren? Nee, dat denk ik niet. Maar het kan wel natuurlijk. Geaardheid is wel wat meer dan iemand mooi of aantrekkelijk vinden, zoals de post van clarins mooi illustreert. Als je verliefd wordt op, of opgewonden door seks met een vrouw ben je blijkbaar bi. Dat kun je proberen op te roepen door te experimenteren maar je kunt het ook gewoon naast je neerleggen en kijken wat er op je pad komt.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
@kipkluifje Maar wat ben je nu dan? Lesbisch of biseksueel? Hoe definieer jij je?
Alle reacties Link kopieren
Wacht even hoor, je bent nog nooit verliefd geweest op een vrouw, je wil geen seks met een vrouw, je wil niet zoenen met een vrouw, je wil geen relatie met een vrouw...

Je bent daarentegen wel verliefd geweest op mannen. En je vraagt je af of je lesbisch bent?

Ik zou zeggen, zoek de definitie even op
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
@gamayagun, ja, ik weet niet of ik verliefd op ze zou kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
En wie weet he, word je ooit eens verliefd op een vrouw, en blijk je op mannen én vrouwen verliefd te kunnen worden. So what, dan zie je dat dan wel weer.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
quote:mmiirrtthee schreef op 26 oktober 2012 @ 17:43:

@kipkluifje Maar wat ben je nu dan? Lesbisch of biseksueel? Hoe definieer jij je?



Ik definieer mezelf als; ik ben wie ik zelf ben.

Ben ook niet meer bezig met hokjes en etiketten, m'n omgeving wel. Is hun pakkie an.

Heb inmiddels wel ervaren dat de liefde die ik voor m'n partners tot nu toe heb (beleefd) zich niet liet/laat leiden door de verpakking of sexuele aantrekkelijkheid.

Ik kan prima van iemands gezelschap genieten zonder bezig te zijn met denken aan zoenen of klaarkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mmiirrtthee schreef op 26 oktober 2012 @ 17:06:

@chiedza, voorheen ook alleen verliefd geweest op mannen dan?



Nee, als tiener had ik enorme crushes op verschillende vrouwen, waaronder een lerares. Op een gegeven moment bedacht ik - met mijn 16-jarige logica dat ik dùs lesbisch was - en begon allemaal lesbische / feministische boeken / tijdschriften te lezen (dit was mid jaren '80 dus nog geen internet ) en te bedenken hoe & wanneer uit de kast te komen. Ben zelfs een keer naar een COC bijeenkomst voor lesbische vrouwen gegaan en voelde me daar absoluut niet thuis...



quote:kipkluifje schreef op 26 oktober 2012 @ 17:30:

[...]

Eerste ervaring met een vrouw en was toen ook bang dat ik lesbisch was, had allerlei irrealistische angstdromen van mezelf met stekelhaar, tuinbroek en schoenen met stalen neuzen.





Nou ja, dat dus . Daarna kreeg ik een vriendje en verschillende lange relaties met mannen - ook nooit ge-experimenteerd met een vrouw, en nu dus helemaal verliefd... .



En weet je, mocht dit inderdaad iets worden, dan kan ik nu zeggen dat ik verliefd werd op een persoon, zonder daar meteen een etiket aan te hangen of er moeilijk over te doen. Ik weet niet of dat iets te maken heeft met zelf ouder en zekerder van mezelf worden of dat de publieke opinie in de afgelopen 25 jaar toch wel erg is veranderd.
Alle reacties Link kopieren
@kipkluifje & chiedza:



Mijn vraag is, met wie zien jullie je toekomst meer voor je dan? Zijn jullie niet gewoon biseksueel? Omdat jullie allebei aangeven verliefdheden voor beide geslachten te hebben gevoeld, of zit ik nu helemaal verkeerd?
Quote: NYC, 5 uur geledenEn ik ben wel lesbisch, maar ik heb dan weer helemaal niets met sexy videoclips of dat het uiterlijk van vrouwen mij (in het algemeen) heel erg opwindt. Ik ben denk ik gewoon hetzelfde als de meeste heteroseksuele vrouwen, alleen word ik wél verliefd op vrouwen en niet op vrouwen. Een sexy, opgewonden gevoel bij een vrouw ervaar ik dan ook eigenlijk pas op het moment dat ik al verliefd ben.  Ik denk dus niet dat je op basis van je gevoelens die je nu hebt kunt zeggen of je hetero, bi of lesbisch bent. Veel mensen denken dat het in de eerste plaats iets seksueels is, maar ik zie het zelf veel meer als iets emotioneels, ik kan die diepe relationele binding wel bij een vrouw ervaren en niet bij een man, hoe aardig ik die man ook vind. Ook heb ik bij een man nooit dat spanningsgevoel ervaren van knikkende knieën en vlinders in de buik, wel bij een vrouw. Dat was voor mij een heel duidelijk signaal. Geen twijfel over mogelijk dat dat verliefdheid was. :) Maar die etiketjes 'bi, 'lesbisch', 'hetero', probeer er niet teveel mee bezig te zijn. Vooral voor de buitenwereld is dat waarschijnlijk interessant of makkelijk. Voor jezelf heb je er eigenlijk niet zoveel aan hoe je het wil benoemen, want je wordt - hoe cliché ook - verliefd op een persoon. Voor de ene is dat áltijd een man, voor de ander áltijd een vrouw en voor een derde kan dat wisselen.





Dit dus
Alle reacties Link kopieren
Dus het zelfde mee gemaakt thasmo?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan vrouwen ook aantrekkelijk vinden, over het algemeen vind ik vrouwen ook mooier dan mannen en heb getwijfeld of ik op mannen en vrouwen viel . Een aantal jaar geleden heb ik dan ook wel geëxperimenteerd met vrouwen, wat ik best leuk vond.



Maar verliefd worden op een vrouw? Nee. Ik vind ze mooi, kan ze aantrekkelijk vinden, maar val toch echt op mannen en heel plat gezegd; wil toch echt een piemel! :D
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je zo'n behoefte aan die indeling? Je blijft et maar op terug komen.



Ik vind ook wel eens een vrouw ontzettend aantrekkelijk. Toch val ik niet op vrouwen en loop ik ook niet warm voor seks met een vrouw. (Wel geprobeerd, best gezellig, maar daar heb je het wat mij betreft wel mee gezegd.) Ook als hetero kan je je dus aangetrokken voelen tot een vrouw blijkbaar.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook wel benieuwd waarom het etiket zo belangrijk is.

Ik bedoel, ik kan me voorstellen dat je van jezelf wilt weten of je ook op vrouwen kan vallen als je daarover twijfelt. Maar wat doet het ertoe hoe je het noemt?

Als ik hier met zekerheid zeg: mmiirrtthee, je bent absoluut zeker weten hetero, wat heb je daar dan aan? Wat voegt het toe?



Je hoort weleens verhalen van vrouwen die laat in de 40 opeens verliefd worden op een vrouw, terwijl ze daarvoor alleen op mannen vielen. Dat kan, je weet niet wat de toekomst brengt. Moet je dan tot je bejaard bent twijfelen aan je geaardheid omdat er altijd een kans is dat die anders is dan je dacht? Lijkt me pure tijdsverspilling. Als je erover blijft twijfelen en nadenken wordt het een issue, terwijl het dat helemaal niet hoeft te zijn. Wat komt dat komt.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
quote:mmiirrtthee schreef op 26 oktober 2012 @ 18:54:

@kipkluifje & chiedza: Zijn jullie niet gewoon biseksueel? Omdat jullie allebei aangeven verliefdheden voor beide geslachten te hebben gevoeld, of zit ik nu helemaal verkeerd?



Weet ik veel, in de ogen van m'n omgeving ben ik nu hetero (want leef samen met man), in mijn vorige relatie zagen ze me als lesbienne (want relatie met vrouw), vind zelf al dat hokjesdenken nogal vermoeiend... bedoel, ik ben van binnen geen spat veranderd.



Wel eens tegen mensen gezegd dat ik bi ben..nou toen kreeg ik me toch debiele reacties van zowel mannen als vrouwen!

Een vrouwelijke collega tot wie ik mij geeneens aangetrokken voelde ging me angstvallig vermijden, want tja gut wie weet ging die bi wel aan haar zitten opeens tijdens het omkleden.

Alsof ik de godganse dag met het begluren van en opgeilen aan m'n omgeving bezig ben...



Of die enge mannelijke collega die spontaan z'n vriendin en zichzelf in de aanbieding gooide voor een hete date..zucht.

Ik ben geen biseksueel, geen type die zo nodig èn een vrouw èn een man tegelijkertijd moet. Dat draait namelijk alleen om sex, niet om liefde.



Nogmaals hokjesdenken..vermoeiend.



Wat voegt het toe al die etiketten?



Word jij er gelukkig van Miirthe wanneer jij jezelf in een hokje hebt geduwd?
Alle reacties Link kopieren
quote:tyche schreef op 27 oktober 2012 @ 15:21:Als je erover blijft twijfelen en nadenken wordt het een issue, terwijl het dat helemaal niet hoeft te zijn. Wat komt dat komt.



Dit dus.

Wie weet wie er met de tijd in je leven komt.



Rond m'n 20e lag ik (ook) volledig in de knoop met mezelf, want wat was ik nou? Eigenlijk dezelfde vraag die jij nu aan jezelf stelt.

Passen in een bepaald hokje zou me rust brengen, dacht ik.

Maar door mezelf in bochten te wringen, werd ik alleen maar rustelozer. Ik was compleet verdwaald in mijn eigen geanalyseer. De hele dag zat ik maar te piekeren en door alle stress verloor ik binnen een half jaar zo'n 20 kilo. Toen greep mijn moeder in, door me te overladen met lekkere hapjes en andere vertroetelingen.

En de volgende ingelijste woorden:



Wanneer je glas al de tijd (half) leeg is, is het hoog tijd dat je zelf de bron van je eigen waardering vindt en deze ligt altijd alleen in jezelf. Zodra je rust in je zelf vind maakt drukte buiten jezelf geen indruk, zolang je rusteloos verdwaald in gedachten zet alles jezelf onder druk. Stop met jezelf druk maken om de gedachten van wie dan ook. Wanneer je al de tijd die kudde naloopt, zal je weg heel de tijd vol bullshit zijn. Laat los, vertrouw op jezelf, volg je eigen hart, gebruik je eigen verstand, weet wat je zelf bezield. Accepteer jezelf! Je bent wie je bent en dat is best zo.



Moet zeggen dat ik dat lijstje nog steeds op m'n nachtkastje heb staan. Wie weet heb jij ook wat aan deze woorden van wijlen mijn moeder.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met wat hiervoor is gezegd. Ik heb geen idee met wie ik de rest van mijn leven zal delen, de enige constante factor ben ikzelf!
Alle reacties Link kopieren
TO ik zou precies zo'n zelfde topic kunnen schrijven. Denk hier al een tijdje over na. Maar de laatste weken probeer ik het naast me neer te leggen. Word er alleen maar onrustig van in me hoofd. En wat er gebeurd dat gebeurd er.
Alle reacties Link kopieren
Heb je precies hetzelfde ja? Dus ook dat je misschien nieuwsgierig bent? Achja, als t goed is weten we t vanzelf een keer denk ik...
Alle reacties Link kopieren
Precies, de tijd zal het leren met wie je je toekomst deelt.

Niks om nu alvast over na te denken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven