Okey, wat nu?

25-11-2014 14:12 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,



Ik ben een 35-jarige vrouw, sinds kort ben ik vrijgezel. Ik ben het niet meer zo gewend om nieuwe mannen te leren kennen en ben niet meer zo bekend met de date-regels en merk dat ik daarom soms onzeker ben. Vandaar dat ik jullie om raad vraag!



Via een datingsite heb ik een maand geleden een leuke man leren kennen. We hadden een goed contact en een leuke klik. Nou heb ik afgelopen vrijdag voor het eerst met hem afgesproken en de vonken spatten er vanaf, vond ik tenminste. Ik was het eigenlijk niet van plan, maar we zijn met elkaar naar bed geweest, dat was geweldig. De volgende ochtend ben ik weer vroeg naar huis gegaan, toch wel een beetje op wolkjes. Omdat ik overal hoor dat je niet te gretig over moet komen, heb ik bewust niet snel van me laten horen. Bovendien had ik een druk en leuk weekend en genoeg te doen. Ik heb het weekend verder ook niks van hem gehoord.



Daarop heb ik besloten om gisterenmiddag de stoute schoenen aan te trekken en hem een berichtje te sturen, dat ik het fijn en leuk met hem vond. Ik heb geen voorstel voor een tweede date gedaan omdat ik de bal nu bij hem wilde leggen.

Nou kreeg ik vanochtend al vroeg een berichtje terug van hem, dat hij het ook geslaagd vond en hij wenste me succes op het werk, sloot af met een kus. Het berichtje was kort, en ook al was zijn manier van schrijven enthousiast, het komt op mij wel een beetje afstandelijk over.

Prima, maar nu vind ik het erg lastig: zal ik reageren op zijn berichtje en eventueel een tweede date voorstellen of is dit zoals je wel vaker hoor "not that into me", een manier om het contact beleefd te stoppen en moet ik het hierbij laten?

Hij was op de date wel best verlegen en onzeker, dus misschien speelt dat ook een rol. Hoe komt het op jullie over?
Alle reacties Link kopieren
Ja, nu jij weer iets zeggen op whatsapp; dat hebben verlegen mensen kennelijk nodig, dat het precies om en om gaat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Misschien not that into you. Maar misschien probeert hij ook niet te gretig over te komen. Geef het even wat tijd. Geen initiatief van zijn kant? Next!



Welkom in de wondere wereld van dating in 2014.
Ik geloof niet zo in dateregels. Als je een vervolgdate wil moet je dat voorstellen. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, Annebol ik ben zo blij dat ik van dat gedate af ben



Maar het zou kunnen dat hij inderdaad verlegen is, het kan ook dat hij denkt "de buit is binnen". Ik zou het nog even aankijken en gewoon een 2e date voorstellen.
Jeetje zeg, wat is dat toch tegenwoordig.......app of bel hem en stel een 2e date voor! Weet je ook meteen waar je aan toe bent
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik overal hoor dat je niet te gretig over moet komen, heb ik bewust niet snel van me laten horen



En dit vind ik dus zoooooo stom. Waarom zou je na een geweldige nacht met een leuke vent de volgende ochtend niet meteen iets sturen van " ik loop op wolkjes/ kan niet stoppen met glimlachen/ kon amper nog op mijn fiets zitten/ krijg het warm als ik terug denk " ? Lekker onderkoeld gaan doen zodat de ander denkt " nou, ze vond het zeker niet geweldig ". En dan zelf beledigd zijn als een ander dan maar voorzichtig gaat zitten doen. Terwijl ik dat dus heel logisch vind.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Mannen zijn net mensen he ;)



Mijn advies: toen ik nog vrijgezel was heb ik veel gedate en ik vond het een erg leuke bezigheid. Na een geslaagde date (ik hield overigens wel mijn knieën bij elkaar) bevestigde ik de date altijd vrij snel en kort. Dat ik het leuk en gezellig vond en weer veilig thuis ben ofzoiets. Kijk, er is een klik of niet. Als hij mij leuk vond dan weet hij in ieder geval hoe ik erin stond. Dan liet ik de bal verder bij hem om een nieuwe afspraak te initiëren. Beetje smssen deed ik wel, maar het initiatief voor afspreken voor een tweede date liet ik aan hem. Als een man namelijk echt interesse heeft, dan komt hij wel met een voorstel hoor.

Dus in jouw geval zou ik gewoon lekker luchtig reageren en hem ook een fijne werkdag wensen. Kan je einde van de dag of morgen nog eens een berichtje sturen wat over iets heel anders dan afspreken gaat, bijvoorbeeld inhaken op iets van tijdens de date wat besproken was. Zo laat je zien dat je hem interessant vindt, maar niet wanhopig graag wil afspreken.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Alle reacties Link kopieren
Je moet niet alles van te voren willen weten...laat het lekker van de tijd afhangen.

Zo is toch ook het leven?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:Iris27 schreef op 25 november 2014 @ 14:25:

Mannen zijn net mensen he ;)



Mijn advies: toen ik nog vrijgezel was heb ik veel gedate en ik vond het een erg leuke bezigheid. Na een geslaagde date (ik hield overigens wel mijn knieën bij elkaar) bevestigde ik de date altijd vrij snel en kort. Dat ik het leuk en gezellig vond en weer veilig thuis ben ofzoiets. Kijk, er is een klik of niet. Als hij mij leuk vond dan weet hij in ieder geval hoe ik erin stond. Dan liet ik de bal verder bij hem om een nieuwe afspraak te initiëren. Beetje smssen deed ik wel, maar het initiatief voor afspreken voor een tweede date liet ik aan hem. Als een man namelijk echt interesse heeft, dan komt hij wel met een voorstel hoor.

Dus in jouw geval zou ik gewoon lekker luchtig reageren en hem ook een fijne werkdag wensen. Kan je einde van de dag of morgen nog eens een berichtje sturen wat over iets heel anders dan afspreken gaat, bijvoorbeeld inhaken op iets van tijdens de date wat besproken was. Zo laat je zien dat je hem interessant vindt, maar niet wanhopig graag wil afspreken.

Bij mijn mannelijke vrienden hoor ik juist het tegenovergestelde. Als een vrouw interesse heeft komt ze wel met een voorstel.



Ik snap dat zitten wachten en hopen niet. Waarom is het wanhopig als TO iets voorstelt, maar niet als Hij iets voorstelt? Als je interesse hebt ga je niet zitten wachten en hopen, dan onderneem je actie.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ook niet waarom je als vrouw af zou moeten wachten. Als je een man leuk vind, mag je daar zelf ook wel wat moeite voor doen toch? Niet alle mannen zijn jagers, zoals "men" zegt. Ieder heeft een eigen persoonlijkheid. Ik zou in ieder geval zelf actie ondernemen als ik hem leuk vind. Niks mis mee.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 november 2014 @ 14:24:

Omdat ik overal hoor dat je niet te gretig over moet komen, heb ik bewust niet snel van me laten horen



/ kon amper nog op mijn fiets zitten/
Zo raar je durft wel met elkaar te neuken maar dan daarna gaan jullie om elkaar heen draaien? Ik proef een beetje dat je liever hebt dat hij een voorstel doet als een soort van bevestiging dat hij jou ook leuk vind. Tip voor de volgende keer: ga niet op de eerste date met elkaar naar bed. En laat niet alles van dat stomme Whatsapp afhangen. Voor nu zou ik als ik jou was gewoon berichtje sturen dat het voor jou allemaal heel nieuw is dat gedate en dat je je afvraagt of hij nog een keer wil afspreken.
'Hij vond de date ook geslaagd, en sloot af met een kus. "

Kan zijn dat hij het daar bij wil laten, kan ook zijn dat hij verlegen is, of net als jij Annebol de kat uit de boom kijkt.



Wat is er op tegen om zelf iets voor te stellen voor een vervolg? Als hij niet wil dan weet je dat toch ook maar liefst zo snel mogelijk? Ik snap dat spastische gedoe echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Oke, I feel you.



Ik ben ook onlangs, na een relatie van ruim 13 jaar weer op de markt terecht gekomen. Ingewikkeld hoor...

Ik tref weer net zo'n vent die na date vier al precies weet dat ik het ben. Nou ja, het, hij ziet het wel behoorlijk zitten in ieder geval. Oeps, ik kreeg dus even geen lucht. Hoe kan hij dat nu weten? En moet ik het dan ook weten al? Wanneer weet je dat dan?



In ieder geval. Hij is wel lief en aardig en we kunnen samen lachen (tot zo ver dan) maar ik vind hem niet perse woest aantrekkelijk... Hoe kap je dan fatsoenlijk af?



Irritant hoor...

Ik zal het wel weten als ik de juiste tegen kom...
Alle reacties Link kopieren
En dus ja, als jij wat wilt kun je hem dat gerust laten weten.



En heeft hij geen interesse? Niet een hand vol maar een land vol.
Hoe je zoiets kan afkappen: bellen, en zeggen dat je geen klik voelt en daarom afziet van verder contact? Of is dat te simpel?
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 november 2014 @ 14:24:

Omdat ik overal hoor dat je niet te gretig over moet komen, heb ik bewust niet snel van me laten horen



En dit vind ik dus zoooooo stom. Waarom zou je na een geweldige nacht met een leuke vent de volgende ochtend niet meteen iets sturen van " ik loop op wolkjes/ kan niet stoppen met glimlachen/ kon amper nog op mijn fiets zitten/ krijg het warm als ik terug denk " ? Lekker onderkoeld gaan doen zodat de ander denkt " nou, ze vond het zeker niet geweldig ". En dan zelf beledigd zijn als een ander dan maar voorzichtig gaat zitten doen. Terwijl ik dat dus heel logisch vind.+1.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 25 november 2014 @ 14:31:

[...]



Bij mijn mannelijke vrienden hoor ik juist het tegenovergestelde. Als een vrouw interesse heeft komt ze wel met een voorstel.



Ik snap dat zitten wachten en hopen niet. Waarom is het wanhopig als TO iets voorstelt, maar niet als Hij iets voorstelt? Als je interesse hebt ga je niet zitten wachten en hopen, dan onderneem je actie.



Als dat voor jou en jouw mannelijke vrienden zo werkt moet je dat zo natuurlijk zo doen. Voor mij werkte het op de manier als ik eerder beschreef. Het is niet dat ik wachtte en hoopte, ik zag dates ook gewoon letterlijk als 'afspraakjes' om elkaar te leren kennen, en aangezien TO zei dat ze pas 1 keer hadden afgesproken dan is er niet sprake van een beginnende relatie nog.

Ik denk dat ik door deze manier ook een bepaalde type man selecteerde om verder mee te daten. Bewust of onbewust misschien wel. Ik wilde namelijk dat een man bepaalde moeite deed voor mij en voor de relatie en als hij dan concreet kwam met een voorstel dan vond ik dat een goed teken.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Alle reacties Link kopieren
Die zogenaamde date-regels zijn verzonnen door hopeloze singles.

Zomaar een gedachte hoor.

Als ik iemand leuk vind laat ik dat merken en weten zodra het in mijn kop opkomt.
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 25 november 2014 @ 16:12:

Die zogenaamde date-regels zijn verzonnen door hopeloze singles.

Zomaar een gedachte hoor.

Als ik iemand leuk vind laat ik dat merken en weten zodra het in mijn kop opkomt.

Kijk, typisch weer een man...en zo denken mannen dus.

Ze vinden iemand leuk, en doen daar dan wat mee, en gaan zonder na te denken op dat doel af, het interreseert ze niet, of weinig, zijn niet met de afloop , of wat dan ook , bezig.



En wij vrouwen maar dweilen, vegen, schrobben...in symbolische zin.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Het komt op mij over alsof je in zijn bootycall-boekje bent beland.
Alle reacties Link kopieren
Haha, blije-bij daar heb ik ook aan gedacht.. Maar ik kan veel met jullie reacties, misschien moet ik niet zo krampachtig denken en handelen en er gewoon voor gaan. Ik hoor alleen om mij heen zoveel verhalen van vrouwen die enthousiast zijn er daardoor te wanhopig overkomen en een man afstoten. Daar komt bij dat ik het allemaal heel spannend vindt!
Je wil niet al te gretig overkomen, maar duikt op de 1e date al wel het bed in met hem
Alle reacties Link kopieren
quote:poeziewoezie schreef op 25 november 2014 @ 15:00:

[...]





Vinden mannen leuk om te horen
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven