Onbelangrijk zonder relatie en gesetteld leven

11-01-2016 22:01 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie single meiden bij - met name je vrienden - wel eens het idee dat je als 'onbelangrijk' wordt gezien omdat je geen relatie en gesetteld leven hebt?



Ik klink misschien zuur, maar zo is het niet bedoeld. Ik heb veel leuke en goede (gesettelde) vrienden om me heen. Maar toch merk ik vaak in gesprekken etc dat ze minder interesse in mijn leven tonen omdat ik vrijgezel ben, op mezelf woon en veel vrijheid heb, waar ik ook dankbaar gebruik van maak (ik ben 31 overigens). Natuurlijk hebben bepaalde vriendinnen meer gemeen met elkaar. Ze hebben een relatie, sommige al kinderen en wonen samen. Ik niet. Het lijkt alsof er steeds meer onbegrip heerst over mijn manier van leven, alsof ik niet 'serieus' meedoe in deze maatschappij ofzo.



Het klinkt misschien erger dan het is, maar zo voel ik dat. En dat voelt soms best eenzaam. Herkent iemand dit?
Alle reacties Link kopieren
Het is toch vaak andersom?
Ben zelf heel lang vrijgezel geweest maar ik herken t niet nee.
Ik heb dat toen ik single was echt nooit zo ervaren. En ook niet het idee gehad dat mijn gesettelde vrienden het zo zagen.
Je neemt kostbare forum-ruimte in beslag, onbelangrijke single met je facebook-leven en afhaalmaaltijden
Alle reacties Link kopieren
Zou het niet meer je eigen gevoel zijn? Ik merk daar eigenlijk nooit iets van.
Nee hoor. Super geinteresseerd zijn ze juist. Maar dat waren ze ook toen ik nog samenwoonde.

Ik denk dat t meer in jouzelf zit, dat idee. En als dat echt niet het geval is, dan is het denk ik hoog tijd voor andere vrienden!
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel. De nadruk ligt toch altijd op relaties. Mensen vinden dat erg belangrijk. Ikzelf heb dat altijd erg irritant gevonden. Er is zoveel meer dan dat. Maar daar gaat de interesse minder snel naar toe.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 11 januari 2016 @ 22:02:

Het is toch vaak andersom?



Dat wilde ik ook zeggen. Je beleeft toch veel meer als je vrijgezel bent? Ik heb echt niks meer te vertellen op een avond met vriendinnen (heb een gezin).



Ik weet nog wel dat ik 23 was en dat ik niet echt geïnteresseerd was in de verhalen van een vriendin met een jong kind
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat bezette vriendinnen alles willen weten van de date avonturen en aanverwanten van hun vrijgezelle vriendinnen.



En als 't goeie vriendinnen zijn wel meer dan dat...
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 11 januari 2016 @ 22:03:

Je neemt kostbare forum-ruimte in beslag, onbelangrijke single met je facebook-leven en afhaalmaaltijden



En je teveel aan vrije tijd, je tekort aan verplichtingen, je lang-leve-de-lol-gedrag, je teveel aan uitstapjes, en en en...



Oh wacht! Het is de kift van al die niet singles!
Alle reacties Link kopieren
O ik hang altijd aan de lippen van mijn vrijgezelle vriendinnen. Die verhalen die ze hebben over de dingen die ze meemaken. Geweldig. Mijn leven is niet zo spannend meer nu ik gesettled ben.
quote:Stormkraft schreef op 11 januari 2016 @ 22:05:

Nee hoor. Super geinteresseerd zijn ze juist. Maar dat waren ze ook toen ik nog samenwoonde.

Ik denk dat t meer in jouzelf zit, dat idee. En als dat echt niet het geval is, dan is het denk ik hoog tijd voor andere vrienden!Yep. Herken t ook niet.
quote:Amand schreef op 11 januari 2016 @ 22:03:

Je neemt kostbare forum-ruimte in beslag, onbelangrijke single met je facebook-leven en afhaalmaaltijden





TO ja dit herken ik wel (fijn, gaan we weer door met hetzelfde onderwerp als gister... ze doet het erom... ) .

Ik was er alleen op een gegeven moment klaar mee dus ben ik gekapt met zo te denken over mijzelf. En wat een ander vindt zal mij een biet zijn...



Zo en nu ga ik midden in mijn grote bed liggen en Dr. Deen kijken ipv voetbal international .
quote:GateKeeper schreef op 11 januari 2016 @ 22:06:

O ik hang altijd aan de lippen van mijn vrijgezelle vriendinnen. Die verhalen die ze hebben over de dingen die ze meemaken. Geweldig. Mijn leven is niet zo spannend meer nu ik gesettled ben.



Aha. Ben jij mijn gesettelde vriendin die maar geen genoeg kan krijgen van mijn smeuïge tinder-en-andere-rare-date-ervaringen/mislukkingen?



Nee even serieus. Ik heb 1 vriendin die dat allemaal zo heerlijk mee bespreekt en mijn verhalen aandikt dat ik haar ervan verdenk wel degelijk een boek erover aan het schrijven te zijn.

We zullen zien. Ik ben de flauwste niet, ik voorzie haar graag van allerlei nieuwe plotwendingen en personagemateriaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat een psychisch en fysiek gezonde man voor 35 gesetteld hoort te zijn. Op gegeven moment moet je toch volwassen worden en andere kijk op het leven aannemen, of moet ik zeggen stuk wijzer worden.
Alle reacties Link kopieren
Het leven is gewoon heerlijk als single Heerlijk om te doen en laten wat je wilt.

Mensen die niet zonder een relatie kunnen vind ik gewoon sneu. Heb dat nooit begrepen!



Ook nooit begrepen waarom het hebben van een relatie als een soort 'moetje' beschouwd wordt.

Een oude vriendin van mij was ooit een paar jaar met een man op wie zij totaal niet gek was.

Toen ik weer eens vroeg waarom ze er niet gewoon een eind aan maakt als er liefde van haar kant ontbrak, dan zei ze letterlijk: 'ja maar dan is er altijd iemand'. Oftewel, als ze een relatie heeft dan is er altijd 'iemand' . Als ze single is is er bijna niemand ofzo...
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of het in mijzelf zit. Ik heb verschillende vriendengroepen en ervaar dat bij de een meer dan bij de ander. Bij mijn gesttelde vriendinnen gaat het voornamelijk over kinderen, terwijl ik het ook wel leuk vind om eens over iets anders te praten. Onze werelden verschillen steeds meer ofzo.



Misschien zie ik het wel verkeerd. I dunnow. Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen :-)
Nee juist niet, vrijgezel zijn is veel spannender dan 8 jaar dezelfde vriend.
Ik herken het eigenlijk alleen toen ze ouders werden, voor die tijd niet echt wat van gemerkt..

Meestal zijn dat soort dingen ook tijdelijk, dan houd dat ze op dat moment gewoon erg bezig, en vaak hebben ze het zelf niet eens echt in de gaten denk ik.

Toen mijn beste vriendin moeder werd ging het op den duur alleen nog maar over de baby, kinderen en alles wat daarbij hoort, (zelfde geldt voor zussen en andere vrienden) maar dat is slechts een fase, na een tijdje kwam ook de interesse naar andere dingen weer terug, ik heb dat eigenlijk nooit als een probleem gezien, ik had ook zo m'n eigen interesses en genoeg vrienden in andere levensfasen waar ik dan even wat meer mee optrok, dan met hen.

ik zou t me niet zo aantrekken, dat soort dingen gaan wel over, en geniet gewoon van je vrijheid, dat kan ook geweldig zijn, als jij het maar naar je zin hebt toch?
Gisteren had ik een kinderverjaardag. Daar ga ik alleen naar toe, als single zijnde. Daarnaast heb ik geen kinderen/kinderwens, geen werk en al zes jaar niet op vakantie geweest. Dan merk ik wel dat er nog maar heel weinig raakvlakken en gespreksonderwerpen zijn. Alle stellen die vroeger geen kinderen hadden waren leuk om mee te kletsen maar nu draait het meestal alleen om de kinderen.

Was er ook snel weer weg.
quote:Diesell schreef op 11 januari 2016 @ 22:11:

Ik vind dat een psychisch en fysiek gezonde man voor 35 gesetteld hoort te zijn. Op gegeven moment moet je toch volwassen worden en andere kijk op het leven aannemen, of moet ik zeggen stuk wijzer worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Diesell schreef op 11 januari 2016 @ 22:11:

Ik vind dat een psychisch en fysiek gezonde man voor 35 gesetteld hoort te zijn. Op gegeven moment moet je toch volwassen worden en andere kijk op het leven aannemen, of moet ik zeggen stuk wijzer worden.Dat interesseert me dan weer helemaal niks.
Lielie: herkenbaar. Ik heb een relatie van 10 jaar gehad, de laatste jaren was ik niet eeg gelukkig meer. We pastten gewoon eigenlijk niet bij mekaar. Maar ja veiligheid opgeven is erg eng.

Inmiddels ben ik in mn eentje een stuk happier als met mijn ex...



Diessel: en anders? Sterf je eenzaam en alleen en word je opgegeten door herdershonden? Van wie moet dat?

Een moet-relatie vind ik wat anders dan een liefdesrelatie...
quote:SilverShadow schreef op 11 januari 2016 @ 22:15:

Gisteren had ik een kinderverjaardag. Daar ga ik alleen naar toe, als single zijnde. Daarnaast heb ik geen kinderen/kinderwens, geen werk en al zes jaar niet op vakantie geweest. Dan merk ik wel dat er nog maar heel weinig raakvlakken en gespreksonderwerpen zijn. Alle stellen die vroeger geen kinderen hadden waren leuk om mee te kletsen maar nu draait het meestal alleen om de kinderen.

Was er ook snel weer weg.



Dat lijkt me idd moeilijk mee kletsen in een groter gezelschap want dan gaat t juist over oppervlakkige dingen vaak zoals vakanties werk nieuwe auto's verbouwingen etc.

Ik ben sowieso meer van de 1-op-1 contacten of kleinere , intiemere groepjes.

Maar sinds ik weer werk ben ik blij dat ik op van die kringverjaardagen ook weer 'iets te melden heb' (zelf vond ik m'n studietijd veel interessanter, maargoed, daar zijn de meningen dus over verdeeld)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven