Onbelangrijk zonder relatie en gesetteld leven

11-01-2016 22:01 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie single meiden bij - met name je vrienden - wel eens het idee dat je als 'onbelangrijk' wordt gezien omdat je geen relatie en gesetteld leven hebt?



Ik klink misschien zuur, maar zo is het niet bedoeld. Ik heb veel leuke en goede (gesettelde) vrienden om me heen. Maar toch merk ik vaak in gesprekken etc dat ze minder interesse in mijn leven tonen omdat ik vrijgezel ben, op mezelf woon en veel vrijheid heb, waar ik ook dankbaar gebruik van maak (ik ben 31 overigens). Natuurlijk hebben bepaalde vriendinnen meer gemeen met elkaar. Ze hebben een relatie, sommige al kinderen en wonen samen. Ik niet. Het lijkt alsof er steeds meer onbegrip heerst over mijn manier van leven, alsof ik niet 'serieus' meedoe in deze maatschappij ofzo.



Het klinkt misschien erger dan het is, maar zo voel ik dat. En dat voelt soms best eenzaam. Herkent iemand dit?
Alle reacties Link kopieren
quote:kimmie1185 schreef op 11 januari 2016 @ 22:14:

Weet niet of het in mijzelf zit. Ik heb verschillende vriendengroepen en ervaar dat bij de een meer dan bij de ander. Bij mijn gesttelde vriendinnen gaat het voornamelijk over kinderen, terwijl ik het ook wel leuk vind om eens over iets anders te praten. Onze werelden verschillen steeds meer ofzo.



Misschien zie ik het wel verkeerd. I dunnow. Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen :-)



Ja, dat de werelden op een gegeven moment verschillen en steeds verder uit elkaar liggen, dat herken ik wel. Maar dat hoeft toch niet te betekenen dat je geen interesse in elkaar kunt tonen? Of dat het een beter of belangrijker is dan het andere?

Ik heb heus wel eens vriendinnen gehad die dan alleen nog maar over de kinderen kunnen praten en die contacten verwaterden dan vanzelf wel. Maar dat komt dan door hun kleine wereld en de desinteresse in alles wat anders is dan waar ze zelf mee bezig zijn.

Maar dat hoeft natuurlijk niet, ik kan interesse tonen in hun kinderen en zij in wat mij bezighoudt.
Ss en Kimmie: ook wel herkenbaar, maar ik ben er klaar mee om daar mee te gaan zitten.

Het is mijn leven en het gaat erom dat ik daar blij mee ben.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt alsof er steeds meer onbegrip heerst over mijn manier van leven, alsof ik niet 'serieus' meedoe in deze maatschappij ofzo.



Filmtip: The Lobster. Gaat over dit thema. Ik heb hem vorige week gezien en in de eerste minuut viel mijn mond al open van verbazing & lach. Heerlijk absurde film over een soort verbod op single-zijn.



IMDB-beschrijving:



In a dystopian near future, single people, according to the laws of The City, are taken to The Hotel, where they are obliged to find a romantic partner in forty-five days or are transformed into beasts and sent off into The Woods.



Hij draait nu in de bioscoop: http://www.biosagenda.nl/film_the-lobster_29575.html
Alle reacties Link kopieren
Klopt TO. Maar het werkt beide kanten op, gewoon andere levensfases. Die vriendinnen die ik heb met babies etc heb ik nog steeds als vrienden, maar heb ondertussen vrienden geworden met mensen uit mijn eigen levensfase. Maakt het allemaal een stuk leuker. Nog helemaal niet thuis in het poepluier verhaal, maar wel leuk dat je ze kan lenen als je mamma gevoel begint te borrelen.
quote:Diesell schreef op 11 januari 2016 @ 22:11:

Ik vind dat een psychisch en fysiek gezonde man voor 35 gesetteld hoort te zijn. Op gegeven moment moet je toch volwassen worden en andere kijk op het leven aannemen, of moet ik zeggen stuk wijzer worden.



Ik ook.

Vandaag was ik bijvoorbeeld druk met mijn peuter. Dat was echt heel verheffend. Hij wou zijn appel bijvoorbeeld eerst zelf afhappen, toen in stukjes en daarna een heel gesprek gevoerd over wat dan de beste vorm van deze stukjes moest zijn.

Mijn oudste had een vriendin mee, en het helpen aantrekken van hun verkleedjurken, hun vertolking van 'zullen wij een sneeuwpop maken' en meebabbelen over dolfijnen en eenhoorns is inderdaad echt zo'n verdieping.

Mijn single zus was bijv naar een expositie, nou, die kon ik echt aftroeven. Gelijk afgekapt dat verhaal, te onvolwassen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Stormkraft schreef op 11 januari 2016 @ 22:11:

[...]





Aha. Ben jij mijn gesettelde vriendin die maar geen genoeg kan krijgen van mijn smeuïge tinder-en-andere-rare-date-ervaringen/mislukkingen?



Nee even serieus. Ik heb 1 vriendin die dat allemaal zo heerlijk mee bespreekt en mijn verhalen aandikt dat ik haar ervan verdenk wel degelijk een boek erover aan het schrijven te zijn.

We zullen zien. Ik ben de flauwste niet, ik voorzie haar graag van allerlei nieuwe plotwendingen en personagemateriaal. Ik moet hier wel om lachen, want herkenbaar! Maar toch merk ik vaak dat dat dan gevolgd wordt door uitspraken als "Poeh Poeh, toch blij dat ik dat allemaal niet meer hoef". En hoe dat dan ook bedoeld is, komt het op mij wel eens over alsof men wil zeggen "Ik heb het beter gedaan in het leven dan jij". En ongeacht of dat waar is of juist niet (WAT een ervaringen doe je op als single!!); wat dat betreft begrijp ik wel wat TO wil zeggen inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, veel herkenbaarheid hier merk ik wel!

The Lobster ga ik zeker ff kijken. Soms heb ik gewoon het idee dat ik ergens op zit te wachten. In mijn huurhuis met mijn leuke baan en tikkeltje onvoorspelbare leven. Laatst vroeg iemand me bijvoorbeeld 'waarom ga je geen huis kopen?'. Ik begin dan bijv direct te twijfelen. Moet dat dan? Ik vind mijn huurhuis nog wel gezellig. Ik krijg het benauwd van kopen en wat als ik morgen iemand tegenkom die ook een mooi huis heeft? Dan hebben we twee huizen. Onhandig haha.



Enerzijds ben ik blij met mijn leven omdat ik van vrijheid hou. Anderzijds lijkt een relatie me soms ook heel leuk. Het gaat in fases. Gelukkig heb ik ook genoeg vrienden die ook single zijn en zo denken. Maar ik hecht waarde aan mijn vriendschappen en vind het misschien ergens wel jammer dat dingen zo veranderen. Laatst waren we met 4 vriendinnen uiteten. Hup, telefoons op tafel want vriendlief appt babyflessnottebel foto's, en vervolgens was ik om half 11 thuis omdat iedereen moe was. Zo jammer!
Alle reacties Link kopieren
Precies dat Newsflash! Die gedachtes heb ik ook inderdaad
quote:Zelatrice schreef op 11 januari 2016 @ 22:21:

Ss en Kimmie: ook wel herkenbaar, maar ik ben er klaar mee om daar mee te gaan zitten.

Het is mijn leven en het gaat erom dat ik daar blij mee ben.Ermee zitten is teveel gezegd maar het zijn geen middagen waar ik me vreselijk op verheug. Twaalf stuiterende peuters en hun bijbehorende ouders die amper ingrijpen en druk bezig zijn om websites voor kinderkleertjes uit te wisselen. Ik ga dan maar een beetje appen op mijn telefoon of een nieuwe ronde koffie inschenken want nichtje is te druk met andere peuters en haar ouders (mijn familie) zijn druk met het opruimen van ranja-ongelukjes en pakpapier.
Alle reacties Link kopieren
Kinderverjaardagen zijn niks. Huis vol moeders die je toch niks gaan vertellen/vragen omdat jij geen kinderen hebt en er waarschijnlijk toch geen verstand van hebt. Mijn vriendinnen waren laatst verbaasd omdat ik het op het dochtertje van mijn zus paste. Ze vonden het zooooo leuk. Alsof ik het kind in de gootsteen laat vallen zeg.



Ze bedoelen het goed, maar dat bedoel ik met 'niet echt meedoen in de maatschappij'. Alsof je een uitzondering bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Diesell schreef op 11 januari 2016 @ 22:11:

Ik vind dat een psychisch en fysiek gezonde man voor 35 gesetteld hoort te zijn. Op gegeven moment moet je toch volwassen worden en andere kijk op het leven aannemen, of moet ik zeggen stuk wijzer worden.



Zelden zulke onzin gelezen.

Als 45 jarige mannelijke single met goede, drukke baan, psychisch en fysiek weinig mis ben ik een stuk (levens)wijzer dan iemand die deze onzin uitkraamt.



Het idee leeft blijkbaar dat singles alleen maar uitgaan, feesten, neuken met jan en alleman en niet serieus in het leven staan. Ik ben meer volwassen dan menig man in een relatie. Kijk maar eens in wat topics op dit forum. Het hangt van de zielepoten en volwassen kleuters aan elkaar, als je de TO's mag geloven met hun geklaag over de mannen. Over vreemdgaan maar niet te spreken. Erg volwassen, inderdaad. En heel wijs.



Ik kan volledig voor mezelf zorgen, in een net huis met gestreken overhemden, schone keuken en zelf aangezette knopen. En uitstekende maaltijden.

En dat geldt ook voor mijn vrijgezelle vrienden.



Allen heb ik geen gezeik aan mijn hoofd als ik gewoon mijn derde motorfiets wil kopen, of een ander mannendingetje waarvan een vrouw ongetwijfeld vindt dat het onzin is.
When in doubt, the auditor is always right!
Alle reacties Link kopieren
quote:Stormkraft schreef op 11 januari 2016 @ 22:11:

[...]

Aha. Ben jij mijn gesettelde vriendin die maar geen genoeg kan krijgen van mijn smeuïge tinder-en-andere-rare-date-ervaringen/mislukkingen?Ja zo een ben ik. Machtig mooi man, al die verhalen. En idd je zou zo een boek kunnen schrijven. Ik zou het in ieder geval lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:kimmie1185 schreef op 11 januari 2016 @ 22:30:

Precies dat Newsflash! Die gedachtes heb ik ook inderdaad



Ah gelukkig, ik word niet gek :-D Het is ook zo moeilijk te polsen hoe mensen dat bedoelen...

Heb je voorheen wel relaties gehad/ samengewoond? Zelf heb ik wel een paar jaar samengewoond, maar ik kan me niet herinneren hoe dat dan ging met single vriendinnen. Het lijkt wel alsof je je leven daarop inricht ook; ik ging ook zelden stappen toen bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:Auditor schreef op 11 januari 2016 @ 22:37:

[...]

En dat geldt ook voor mijn vrijgezelle vrienden.



Heb je er veel?
quote:Auditor schreef op 11 januari 2016 @ 22:37:

[...]





Zelden zulke onzin gelezen.

Als 45 jarige mannelijke single met goede, drukke baan, psychisch en fysiek weinig mis ben ik een stuk (levens)wijzer dan iemand die deze onzin uitkraamt.



Het idee leeft blijkbaar dat singles alleen maar uitgaan, feesten, neuken met jan en alleman en niet serieus in het leven staan. Ik ben meer volwassen dan menig man in een relatie. Kijk maar eens in wat topics op dit forum. Het hangt van de zielepoten en volwassen kleuters aan elkaar, als je de TO's mag geloven met hun geklaag over de mannen. Over vreemdgaan maar niet te spreken. Erg volwassen, inderdaad. En heel wijs.



Ik kan volledig voor mezelf zorgen, in een net huis met gestreken overhemden, schone keuken en zelf aangezette knopen. En uitstekende maaltijden.

En dat geldt ook voor mijn vrijgezelle vrienden.



Allen heb ik geen gezeik aan mijn hoofd als ik gewoon mijn derde motorfiets wil kopen, of een ander mannendingetje waarvan een vrouw ongetwijfeld vindt dat het onzin is.Hou jij eens even je mond. Ik heb mijn man net zover dat hij denkt dat de dikgedrukte dingen alleen in films voorkomen, bij James bond enzo. Zometeen trekt tie bij je in.
quote:newsflash schreef op 11 januari 2016 @ 22:46:

[...]



Heb je er veel? Vooral die zelf aangezette knopen intrigeren me. Zou dat dan groepsgewijs gebeuren? Eerst een ritje op alle motorfietsen en dan samen even de overhemden nalopen
Ik denk dat je dat alleen zo voelt als je vriendinnen ook echt in dat gesettelde leventje zitten. Je kan pima een vriend hebben en af en toe nog mee gaan stappen hoor, vind ik dan. Tenzij je samenwoont word ik altijd een beetje kriebelig van mensen die hun nieuwe vriend/vriendin iedere dag moeten zien en alles moet daarvoor wijken. Ik ga ook niet vaak meer opstap, maar dat komt meer omdat ik het geldverspilling vind voor een meestal matige, of zelfs vervelende nacht. Niet omdat ik een vriend heb.



Nu ik 1 keer in de maand/2 maanden ga beleef ik ook veel meer plezier aan stappen .
Alle reacties Link kopieren
Ik vanaf mijn 19e tot mijn 24e vijf jaar een relatie gehad ja. Vooral een tijd dat veel van mijn vriendinnen aan het aankloten waren met vriendjes of ook een relatie hadden. Veel overeenkomsten toen nog. Maar ging toen nog steeds veel stappen en bleef nauwelijks thuis. En dat is niet echt veranderd, echter bij de rest alleen wel. Ergens is dat ook wel logisch. Maar soms lijkt het alsof ze dan een beetje sneu op je neerkijken. Terwijl ze dat misschien niet eens zo bedoelen.



Naast het feit dat ik single ben, hoor ik vaak van mensen dat mijn denkwijze en gedrag zo afwijkt vd norm. Er zijn maar een paar vrienden die mij goed snappen. Soms heb ik daarom moeite om te blijven zoals ik ben. IK word een beetje heen en weer geslingerd tussen de persoonlijkheid en het leven dat ik heb, en zoals veel mensen vinden dat het moet zijn. Zoets. Haha
quote:vruchtgebruik schreef op 11 januari 2016 @ 22:23:

[...]





Ik ook.

Vandaag was ik bijvoorbeeld druk met mijn peuter. Dat was echt heel verheffend. Hij wou zijn appel bijvoorbeeld eerst zelf afhappen, toen in stukjes en daarna een heel gesprek gevoerd over wat dan de beste vorm van deze stukjes moest zijn.

Mijn oudste had een vriendin mee, en het helpen aantrekken van hun verkleedjurken, hun vertolking van 'zullen wij een sneeuwpop maken' en meebabbelen over dolfijnen en eenhoorns is inderdaad echt zo'n verdieping.

Mijn single zus was bijv naar een expositie, nou, die kon ik echt aftroeven. Gelijk afgekapt dat verhaal, te onvolwassen. (heb een onvolwassen-smiley-plak-avond)
Wa een krampachtig gedoe. De meeste mensen zijn nu eenmaal wel gesetteld als ze in de 30 zijn dus dan kan het opvallen, ja.



Zoek gewoon vrienden die dezelfde levensstijl hebben als jij, dan hoef je je ook geen vreemde eend te voelen, toch?
quote:kimmie1185 schreef op 11 januari 2016 @ 22:57:

Ik vanaf mijn 19e tot mijn 24e vijf jaar een relatie gehad ja. Vooral een tijd dat veel van mijn vriendinnen aan het aankloten waren met vriendjes of ook een relatie hadden. Veel overeenkomsten toen nog. Maar ging toen nog steeds veel stappen en bleef nauwelijks thuis. En dat is niet echt veranderd, echter bij de rest alleen wel. Ergens is dat ook wel logisch. Maar soms lijkt het alsof ze dan een beetje sneu op je neerkijken. Terwijl ze dat misschien niet eens zo bedoelen.



Naast het feit dat ik single ben, hoor ik vaak van mensen dat mijn denkwijze en gedrag zo afwijkt vd norm. Er zijn maar een paar vrienden die mij goed snappen. Soms heb ik daarom moeite om te blijven zoals ik ben. IK word een beetje heen en weer geslingerd tussen de persoonlijkheid en het leven dat ik heb, en zoals veel mensen vinden dat het moet zijn. Zoets. HahaBij mij is het juist andersom . Ik ben in de afgelopen 2 jaar redelijk veranderd en wat serieuzer geworden, heb ook nooit echt een studententijd gehad trouwens. Was net na mijn 18e klaar met opleiding. Een vriendin van mij zit nu in haar laatste jaar en is nu echt een stap-fanaat haha. Zij vind mij vaak saai omdat ik niet zo'n zin heb om iedere zondag met een enorme kater en 40 euro lichter (of meer als we de taxi nemen) in bed te liggen. Alsof het juist zo hoort om ieder weekend te stappen en zo.
Alle reacties Link kopieren
Klopt DeKenaa, alleen sommige vriendinnen ken ik al 25 jaar. Die zet je niet zomaar ff aan de kant. En dat wil ik ook helemaal niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Auditor schreef op 11 januari 2016 @ 22:37:

[...]





Zelden zulke onzin gelezen.

Als 45 jarige mannelijke single met goede, drukke baan, psychisch en fysiek weinig mis ben ik een stuk (levens)wijzer dan iemand die deze onzin uitkraamt.



Het idee leeft blijkbaar dat singles alleen maar uitgaan, feesten, neuken met jan en alleman en niet serieus in het leven staan. Ik ben meer volwassen dan menig man in een relatie. Kijk maar eens in wat topics op dit forum. Het hangt van de zielepoten en volwassen kleuters aan elkaar, als je de TO's mag geloven met hun geklaag over de mannen. Over vreemdgaan maar niet te spreken. Erg volwassen, inderdaad. En heel wijs.



Ik kan volledig voor mezelf zorgen, in een net huis met gestreken overhemden, schone keuken en zelf aangezette knopen. En uitstekende maaltijden.

En dat geldt ook voor mijn vrijgezelle vrienden.



Allen heb ik geen gezeik aan mijn hoofd als ik gewoon mijn derde motorfiets wil kopen, of een ander mannendingetje waarvan een vrouw ongetwijfeld vindt dat het onzin is.





Trouwen?
quote:kimmie1185 schreef op 11 januari 2016 @ 23:08:

Klopt DeKenaa, alleen sommige vriendinnen ken ik al 25 jaar. Die zet je niet zomaar ff aan de kant. En dat wil ik ook helemaal nietHoeft toch ook niet? Gewoon leuke nieuwe single vrienden erbij!
Ik herken het een klein beetje. De vriendinnen die het dichts bij mij staan, hebben dezelde levensstijl als ik. Onze levens bestaan niet gelijk uit alleen maar de relatie als je een relatie hebt. Dus de interesse in elkaar blijft. Ook als we afspreken met onze partners erbij zijn de gesprekken leuk en persoonlijk. Nu moet ik wel zeggen, geen van ons heeft kinderen.



Ik herken het wel van vriendinnen die ik meer als kennissen zie. Die vriendschappen zijn nooit hecht genoeg geworden, omdat ik toch een bepaalde klik miste. Gesprekken gaan iderdaad vooral om hun gezinsleven en de kinderen. Geen interesse voor mij. Iemand zei het hier al, ik ben dan weer niet geinteresseerd in verhalen hoe leuk hun kind wel niet is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven