Onbelangrijk zonder relatie en gesetteld leven

11-01-2016 22:01 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie single meiden bij - met name je vrienden - wel eens het idee dat je als 'onbelangrijk' wordt gezien omdat je geen relatie en gesetteld leven hebt?



Ik klink misschien zuur, maar zo is het niet bedoeld. Ik heb veel leuke en goede (gesettelde) vrienden om me heen. Maar toch merk ik vaak in gesprekken etc dat ze minder interesse in mijn leven tonen omdat ik vrijgezel ben, op mezelf woon en veel vrijheid heb, waar ik ook dankbaar gebruik van maak (ik ben 31 overigens). Natuurlijk hebben bepaalde vriendinnen meer gemeen met elkaar. Ze hebben een relatie, sommige al kinderen en wonen samen. Ik niet. Het lijkt alsof er steeds meer onbegrip heerst over mijn manier van leven, alsof ik niet 'serieus' meedoe in deze maatschappij ofzo.



Het klinkt misschien erger dan het is, maar zo voel ik dat. En dat voelt soms best eenzaam. Herkent iemand dit?
Alle reacties Link kopieren
Dan word je er flauw van.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:andy69 schreef op 13 januari 2016 @ 12:04:

[...]





Wie zegt dat ze onbelangrijk is en uberhaupt op facebook zit en/of afhaalmaaltijden haalt ?

Sommige opmerkingen moet je niet al te letterlijk nemen... , er bestaat nog zoiets als

sarcastische humor...
Alle reacties Link kopieren
quote:Zelatrice schreef op 13 januari 2016 @ 15:03:

[...]



Sommige opmerkingen moet je niet al te letterlijk nemen... , er bestaat nog zoiets als

sarcastische humor...Jazeker ! Jij bent tof ! ik lees je stukjes graag ..maar humor is grappig als je t niet verwacht zeg maar
quote:andy69 schreef op 13 januari 2016 @ 15:27:

[...]





Jazeker ! Jij bent tof ! ik lees je stukjes graag ..maar humor is grappig als je t niet verwacht zeg maar Meen je dat? Waarom? (Of is dat ook sarcastisch.. )



Ja daar heb je wel gelijk in...
Alle reacties Link kopieren
Nee helemaal niet. Mijn single vrienden hebben mij juist meer interessante dingen te vertellen dan ik hen. Die maken van alles mee.



Sterker nog, een vriendin van mij zit in hetzelfde vak als ik en zij praat zo vaak over ons werk dat ik mij eraan erger wanneer ze dat doet wanneer er anderen bij zijn die er niet/nauwelijks over mee kunnen praten. Vind ik gewoon aso/ ongezellig voor de anderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het echt van de samenstelling van je vriendengroep af hangt. Ik ben de enige 'gesettelde' in mijn groep, dus als de gesprekken relatie-gerelateerd zijn, gaat het altijd over de single variant... Hoe waardeloos de laatste date was, wat ze tegenkomen op Tinder, etc. Dat vind ik persoonlijk ook gewoon leuk. Ik heb op dat gebied tegenwoordig ook gewoon een 'saaier' leven nu. :p Ik heb weinig spannende verhalen om aan hen te vertellen.



Maar ik kan het me wel voorstellen hoor. Als vrijwel iedereen in mijn vriendengroep getrouwd was zouden dat soort gesprekken automatisch verdwijnen en houd je misschien al gauw relatiegerelateerde dingen over. Al hoop ik toch dat ik nog altijd dingen over mezelf te vertellen heb, ipv alleen "WIJ hebben zus en zo gedaan"...
Alle reacties Link kopieren
quote:Auditor schreef op 12 januari 2016 @ 23:18:

[...]





Klopt, maar het wordt wel een heel stuk makkelijker als je niets hoeft te overleggen. En ik kan me voorstellen dat niet veel partners erop zitten te wachten als de beste vriend van partner ineens op de stoep staat en vervolgens 5 maanden blijft. Die 5 maanden was niet voorzien trouwens. Van beide kanten niet.Aarch, een van de grote voordelen van vrijgezel zijn is juist dat je je huis voor jezelf hebt, no way dat er iemand langer dan twee dagen blijft logeren. 5 maanden blijven en dan ook nog de kinderen erbij klinkt akelig veel als samenwonen. En dan nog zonder de lusten ook 😉.
Tiger: ik ben het na 1 nachtje al zat..

Is idd. wel heel fijn...

En nog fijner: hele bed voor jou alleen, kan je lekker in het midden gaan liggen
Alle reacties Link kopieren
quote:Zelatrice schreef op 13 januari 2016 @ 19:54:

Tiger: ik ben het na 1 nachtje al zat..

Is idd. wel heel fijn...

En nog fijner: hele bed voor jou alleen, kan je lekker in het midden gaan liggen Dat heb ik dus ook. Mijn ex-FWB kwam eens een weekend slapen. Mijn hemel wat een gedoe. Steeds maar rekening moeten houden met iemand. Hem van eten voorzien, wordt hij niet wakker als ik hoest of naar de wc ga, zorgen dat hij het naar zijn zin heeft, mijn bedtijd aanpassen. We hadden nogal een verschillend dagritme. Van de stress heb ik niet geslapen. Ik moet 's nachts gewoon alleen zijn. Toen hij wilde opstaan ging ik er met tegenzin ook maar uit. Omdat het anders zo ongastvrij staat. Maar dit eens en nooit meer. Tenminste, niet met hem. We gingen nog een tijdje door met onze "relatie", maar dan alleen overdag.
Alle reacties Link kopieren
Aarch, een van de grote voordelen van vrijgezel zijn is juist dat je je huis voor jezelf hebt, no way dat er iemand langer dan twee dagen blijft logeren. 5 maanden blijven en dan ook nog de kinderen erbij klinkt akelig veel als samenwonen. En dan nog zonder de lusten ook 😉.[/quote]



Nou, hij dacht dat-ie met een weekje of 6 wel een huis zou hebben. En dat viel tegen.

Je kunt hem er ook niet zomaar uitschoppen, toch?



We zijn al ruim 30 jaar vrienden, en ooit heb ik 4 maanden bij hem ingewoond toen ik naar regio Rotterdam verhuisde, waar hij toen net anderhalf jaar woonde. Returning the favour, dus.

En ik ben peetvader van zijn kinderen en ik heb enorm genoten van dat ze er waren. Maar ik was enorm blij dat hij een huis kreeg. Lekker mijn plek terug.
When in doubt, the auditor is always right!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin heeft ook wel ns een paar weken bij mij gelogeerd tijdens verbouwing van haar huis maar haar dochter verbleef toen gewoon bij haar vader. Die had ik echt niet in huis genomen ook al kan ik er goed mee opschieten. Logeren is toch van n heel andere orde.
Shoot first, ask questions later!
Een tijdelijke logé is natuurlijk iets totaal anders dan met iemand waarvan je zielsveel houdt samenwonen. Ik ben zelf iemand die veel ruimte/tijd voor zichzelf nodig heeft, anders word ik kriegel. Gelukkig zit mijn man net zo in elkaar, wij zijn heel goed in staat om dat bij de ander aan te voelen en gunnen elkaar die rust. Ook kunnen we prima in een ruimte verkeren en allebei onze eigen ding doen. Sommige mensen vinden dat ongezellig, wij vinden het heerlijk. Samen zijn en toch alleen.



Dus ja, voor veel dingen geldt: het is maar net hoe je het samen invult. Het staat of valt dus met de juiste persoon tegenkomen, die jou snapt en begrip heeft voor hoe je bent.
Alle reacties Link kopieren
Relatie hebben staat in hoog aanzien.

Single zijn = lage status.



Zo is het nou eenmaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Henkjan41 schreef op 16 januari 2016 @ 21:36:

Relatie hebben staat in hoog aanzien.

Single zijn = lage status.



Zo is het nou eenmaal.]



Welnee, onze minister-president is een verstokt vrijgezel en daar hoor ik nu echt niemand over.
Alle reacties Link kopieren
quote:Henkjan41 schreef op 16 januari 2016 @ 21:36:

Relatie hebben staat in hoog aanzien.

Single zijn = lage status.



Zo is het nou eenmaal.



En als je een aantal berichten in deze rubriek "relaties" hebt gelezen vraag je je af waarom.

Ach, wat is status? Ik denk dat er veel vooroordelen heersen tegen singles, vooral mannen, die precies zijn wat ze zijn: vooroordelen.

Niet elke single man is een sneue nerd of loser die zielig in een appartementje hele avonden en weekenden op zijn PlayStation zit te gamen op een dieet van opgewarmde diepvriespizza's.
When in doubt, the auditor is always right!
Alle reacties Link kopieren
quote:Henkjan41 schreef op 16 januari 2016 @ 21:36:

Relatie hebben staat in hoog aanzien.

Single zijn = lage status.



Zo is het nou eenmaal.



En als je een aantal berichten in deze rubriek "relaties" hebt gelezen vraag je je af waarom.

Ach, wat is status? Ik denk dat er veel vooroordelen heersen tegen singles, vooral mannen, die precies zijn wat ze zijn: vooroordelen.

Niet elke single man is een sneue nerd of loser die zielig in een appartementje hele avonden en weekenden op zijn PlayStation zit te gamen op een dieet van opgewarmde diepvriespizza's.



Met mijn status is niks mis. Goede baan. Goed salaris. Goed huis. Zeer gewaardeerd door vrienden en familie. En collega's. En klanten. En dat geldt ook voor mijn vrijgezelle collega's.



Persoonlijk krijg ik jeuk van mensen die zeggen dat ze bereikt hebben wat ze hebben door de steun van hun partner. Dus ben je eigenlijk een sukkel (m/v) zonder ruggengraat die zelfstandig niets kan.

Nee, dat is status.
When in doubt, the auditor is always right!
Alle reacties Link kopieren
quote:Henkjan41 schreef op 16 januari 2016 @ 21:36:

Relatie hebben staat in hoog aanzien.

Single zijn = lage status.



Zo is het nou eenmaal.Als je je zo minderwaardig voelt zonder relatie, stel je met relatie ook geen zak voor hoor.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Het gaat er toch niet om wat zij vinden?



Blijkbaar ben je zelf niet gelukkig met je leven...
I believe in good
quote:

Persoonlijk krijg ik jeuk van mensen die zeggen dat ze bereikt hebben wat ze hebben door de steun van hun partner. Dus ben je eigenlijk een sukkel (m/v) zonder ruggengraat die zelfstandig niets kan.

Nee, dat is status.

Bijzonder dat je de steun van een partner zo negatief invult. Waarschijnlijk zijn dit soort ideeën deel van van de reden waarom je vrijgezel bent.



Een ander toelaten betekent niet dat je onzelfstandig bent, geen ruggengraat hebt, of zwak bent. Ik vind het juist van kracht getuigen als je je kwetsbaar durft op te stellen. Op iemand durft te leunen zonder dat je je daardoor minder voelt. Weten dat je hoe dan ook van waarde bent, ook wanneer je steun accepteert. Ervan overtuigd zijn dat de ander van je houdt, hoe de verhoudingen op dat moment ook liggen wat betreft hulp geven en ontvangen. Het is altijd een wisselwerking binnen een relatie.



In jouw bericht lees ik voornamelijk angst.
Bij mij willen ze juist weten wat ik allemaal uitspook en hoe ik leef. Voel mij dus totaal niet onbelangrijk en krijg genoeg aandacht. Dus nee ik herken er niets in.
quote:redbuIIetje schreef op 17 januari 2016 @ 08:13:

[...]



Als je je zo minderwaardig voelt zonder relatie, stel je met relatie ook geen zak voor hoor.

Eens en toch zie en hoor ik om mij heen ook dat mensen je op zijn minst toch wel wat sneu en zielig vinden als je geen relatie hebt en zeker als je al heel lange tijd single bent.

Er gaat geen jaar voorbij dat ik niet van mijn moeder op nieuwjaarsdag een mailtje krijg waarin ze schrijft dat ze hoopt dat ik dit jaar toch eindelijk eens het geluk zal vinden en dus ook eens een mooi leven krijg..
Alle reacties Link kopieren
bericht verwijderd
daantje24 wijzigde dit bericht op 07-10-2017 16:23
97.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je hebt er altijd wel van die mensen bij trouwens die denken dat het leven niet meer is dan een ''afvink lijstje'', en dat je dus per definitie 'verder' bent in het leven wanneer je een relatie hebt, want dan heb je een objective bereikt. Daar kan ik echter helemaal niets mee dat soort mensen, want die leven alleen voor hoe ze op anderen over komen in plaats voor zichzelf.
Herken dit deels, meer nu we terug in een dorp wonen tegenover toen we in de stad woonden. Soms lijkt het inderdaad alsof je er pas toe doet en echt in het leven staat eens je een relatie en kinderen hebt. Niet dat we ons daar veel van aantrekken.



Lastiger is het voor mij soms op het werk. Overuren, feestdagen, vakanties, als vrijgezel zonder kinderen sta je bij ons vaak achter in de rij omdat "jij toch niets belangrijks te doen hebt". Het is wel een kleine zaak, bij de grotere bedrijven waar ik in het verleden werkte speelde dit minder.
Ik herken dat niet.



In mijn vriendenkring (ik ben bijna 35) zijn ik en een goede vriendin juist de vreemde eet in de bijt. Wij hebben kinderen, wonen samen, gaan trouwen/zijn getrouwd. De meesten van onze vrienden zijn juist nog van het lang leve de lol en de vrijheid. Twee van mijn beste vriendinnen zijn bijvoorbeeld op reis, wanneer ze terugkomen: geen idee. Ik voel me de laatste tijd juist een saaie doos, nu ik elke avond thuis zit met een huilbaby op schoot. Ben jaloers op de vele verhalen in de vriendengroep.



Wellicht tijd om ook andere, vrijgezelle, vrienden te maken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven