Oneens met de regels van ouders (18 jaar).

03-12-2016 23:50 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een meisje van 18 jaar en ik heb al 2 en een half jaar een vriend. Ik werk momenteel parttime en ik ben nog op zoek naar een tweede baantje. Ik woon nog thuis en mijn ouders zitten me nogal dwars. Ze hebben een nogal vage regel (vind ik persoonlijk) over het slapen bij mijn vriend. Ik mag namelijk om de week op zaterdag of vrijdag bij mijn vriend slapen. Dus 1 week wel, 1 week niet. Nu probeer ik dus te begrijpen van hun kant waarom dat per se zo moet, maar het enige wat ze mij kunnen vertellen is dat ik zogenaamd "meer structuur in mijn leven moet krijgen" & dat ze niet willen dat ik "altijd" maar weg ben omdat dat niet gezond is terwijl ik verder heel de week thuis ben. Ik vind persoonlijk dat ik best een structuur in mijn leven heb, alleen het is altijd al zo geweest dat ik volgens hen toch op een of andere manier niet voldoe aan hun verwachtingen. Ik wil volgend jaar aan een nieuwe opleiding beginnen en ben momenteel aan het sparen voor de toekomst. Verder is het altijd goed gegaan met het slapen daar zelfs toen ik nog geen achttien was, het is al ruim een jaar geleden dat ik daar voor het eerst sliep. Dus aan hem zal het ook niet kunnen liggen, hij mag ook niet bij mij ( waar ik verder niet eens tegenin ga omdat het hun huis is ). Nu is het natuurlijk niet een super groot probleem waardoor ik niet normaal kan leven maar het wekt toch wel irritatie op & ik vraag me ook gewoon af hoe anderen hier over denken en of ik nou onredelijk ben om van mijn ouders te verwachten dat ze iets losser worden over dit soort zaken?
Hun huis, hun regels, ook al ben je 18 en dus volwassen voor de wet. Enige optie is op jezelf gaan wonen, dan heb je geen regels meer.
quote:swifty schreef op 04 december 2016 @ 10:58:

Ik vermoed dat je ouders dit doen omdat ze graag zien dat je meer op je eigen benen ging staan. Dus zoek je eigen woonruimte, tijd om je vleugels uit te slaan, je bent 18!





Rare manier.

Gewoon tegen je kind zeggen dat ze niet meer thuis mag wonen lijkt me effectiever dan.
quote:matroesjka_ schreef op 04 december 2016 @ 00:20:

[...]



Iig niet onder mijn dak. Vind dat zoiets raars om te gaan liggen seksen terwijl je ouders beneden naar Heel Holland Bakt zitten te kijken.Het zijn pubers! Je bent zelf toch ook puber geweest, je hebt toch ook voor het eerst (of tweedst) een vriend die gehad en de bijbehorende hormonen/gevoelens?!
quote:RegalPrinces schreef op 04 december 2016 @ 11:44:

Hun huis, hun regels, ook al ben je 18 en dus volwassen voor de wet. Enige optie is op jezelf gaan wonen, dan heb je geen regels meer.

De wet regelt, gelukkig, niet wanneer iemand volwassen is. Meerderjarig, stemrecht, auto rijden, handelingsbekwaamheid, financieel niet langer onder verantwoordelijkheid van ouders, daar regelt de wet allemaal leeftijden voor. Soms 18, soms jonger, soms ouder.



Maar volwassenheid regelt de wet niet.
quote:Bugs_Bunny schreef op 04 december 2016 @ 11:50:

[...]



De wet regelt, gelukkig, niet wanneer iemand volwassen is. Meerderjarig, stemrecht, auto rijden, handelingsbekwaamheid, financieel niet langer onder verantwoordelijkheid van ouders, daar regelt de wet allemaal leeftijden voor. Soms 18, soms jonger, soms ouder.



Maar volwassenheid regelt de wet niet.Je begrijpt wat ik ermee bedoel? En je weet dat het een uitdrukking is?!
quote:swifty schreef op 04 december 2016 @ 10:58:

Ik vermoed dat je ouders dit doen omdat ze graag zien dat je meer op je eigen benen ging staan. Dus zoek je eigen woonruimte, tijd om je vleugels uit te slaan, je bent 18!



Ze kan toch geen woning betalen als ze 24 uur werkt? Vreemde manier van ouders om zo te doen dan.

Voor mij komt het meer over als een verkapte vorm van jaloezie.
quote:RegalPrinces schreef op 04 december 2016 @ 12:03:

[...]





Je begrijpt wat ik ermee bedoel? En je weet dat het een uitdrukking is?!Jij begrijpt evident niet wat ik bedoel en het is geen uitdrukking
quote:Bugs_Bunny schreef op 04 december 2016 @ 16:17:

[...]



Jij begrijpt evident niet wat ik bedoel en het is geen uitdrukkingLaat maar, je snapt me overduidelijk niet. Het is wel degelijk een uitdrukking, ik heb hem wel vaker gehoord en ik doelde niet letterlijk op hoe jij het opvat. Enne, je hoeft geen kakwoorden te gaan gebruiken hoor, ook zonder dat woord is het duidelijk dat jij denkt dat ik je niet snap terwijl jij mij dus niet begrijpt.
quote:RegalPrinces schreef op 04 december 2016 @ 17:19:

[...]





Laat maar, je snapt me overduidelijk niet. Het is wel degelijk een uitdrukking, ik heb hem wel vaker gehoord en ik doelde niet letterlijk op hoe jij het opvat. Enne, je hoeft geen kakwoorden te gaan gebruiken hoor, ook zonder dat woord is het duidelijk dat jij denkt dat ik je niet snap terwijl jij mij dus niet begrijpt.Kakwoorden?
Maar goed, jij beweert dat de wet bepaalt wanneer je volwassen bent, en dat is nu ineens een uitdrukking. En abn is "kak". Niveautje hoor
Het is goed met je.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 04 december 2016 @ 00:59:

[...]



Nou gewoon als ik niet thuis ben ofzo. Of als ze op kamers gaan. En zo af en toe in een golfje zo ging dat bij mij ook en ik ben er echt niks slechter van geworden en heb het zeker nooit in een steegje in de kou gedaan.



En ja het is heel ouderwets maar zo denk ik er nu eenmaal over. Heb het altijd iets heel geks gevonden dat men dat als normaal ziet.Ik snap niet wat daar ouderwets aan is. Mijn ouders en grootouders hadden al gezondere opvattingen over liefde en seks. Je bent er in je eigen ogen niet slechter van geworden, maar je lijkt er toch een spastische attitude jegens seks aan over gehouden te hebben. Dat begint al met het direct krikken te noemen, daarmee maak je meteen al duidelijk dat het een liefdeloze activiteit is in jouw ogen. Zonde dat je nergens in het leven beter hebt meegekregen.
quote:kerol schreef op 04 december 2016 @ 19:10:

[...]





Ik snap niet wat daar ouderwets aan is. Mijn ouders en grootouders hadden al gezondere opvattingen over liefde en seks. Je bent er in je eigen ogen niet slechter van geworden, maar je lijkt er toch een spastische attitude jegens seks aan over gehouden te hebben. Dat begint al met het direct krikken te noemen, daarmee maak je meteen al duidelijk dat het een liefdeloze activiteit is in jouw ogen. Zonde dat je nergens in het leven beter hebt meegekregen.Neehoor in tegendeel. Ik ben helemaal niet spastisch over seks. Ik vind het alleen niet iets om onder een dak met je ouders te doen. Het zou een ander geval zijn als iedereen bijvoorbeeld onder dat dak woont.
quote:whitewolves schreef op 04 december 2016 @ 16:14:

[...]





Ze kan toch geen woning betalen als ze 24 uur werkt? Vreemde manier van ouders om zo te doen dan.

Voor mij komt het meer over als een verkapte vorm van jaloezie.Ze gaat een studie starten, heel normaal om dan op kamers te gaan. Sommige kinderen blijven in het nest en gaan niet zomaar eruit, beetje stimulatie van de ouders kan dan helpen. Misschien dat dit het duwtje is die dochter nodig heeft om op eigen benen te gaan staan.
Wat ik bijzonder vind is het volgende.

Je bent 18 en dus meerderjarig(wordt blijkbaar gezien als volwassen?) en dus tijd om net huis te verlaten?

Waarom? 18 wil nog niet zeggen volwassen, je bent in een fase om volwassen te worden.

Het hoeft helemaal geen leeftijd te zijn om op eigen benen te staan.

Ik begrijp echter wel, wanneer ouder/kind relatie verstoord is, dat je het huis uit wil/gaat.



Ik ben blij dat mijn jongste nog thuis woont(19), het is idd gezellig dat ze er is, maar ze gaat volledig haar gang.

Uiteraard zijn er regels, maar niets met zo laat thuis, of wel/niet bij vriendje blijven.

Maar nu heb ik ook een makkelijk kind en geen losgeslagen projectiel.

Daarbij is alles bespreekbaar, en zijn we open naar elkaar.

Daar bereik je veel mee, en voorlopig hoeft zij nog niet op kamers(nee vind ik niet erg nee)

Maar als zij nu het huis zou verlaten, moet ze lekker gaan, en snap ik dat ook.
Zucht... Nog eentje die me niet snapt.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 04 december 2016 @ 00:32:

[...]



Ons huis, wij zijn ouders die dan +25 jaar bij elkaar zijn etc. Is wel even wat anders dan een of andere puistenkop in het huis van de ouders, die er volgend jaar misschien niet meer is en dan komt er een andere puistenkop.



Ik zal wel uit de jaren 50 komen, maar ik vind het gewoon respectloos naar je ouders. Ouders en kinderen met hun verkering staan niet op hetzelfde niveau wat mij betreft.



bijzonder, want ik vind dit behoorlijk respectloos naar je volwassen kind.

En wat is er respectloos aan seks hebben met je vriend/vriendin?



En als ik nu, als bijna 50 jarige, samen met m'n man bij m'n ouders logeer, mag ik er nog steeds geen seks hebben?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Genoeggedronken schreef op 04 december 2016 @ 01:59:

[...]





Wat een egocentrische gedachtegang. Je dochter is er toch niet voor jouw entertainment? Ik vind het reuze gezellig als de zonen er zijn, maar zij hebben hun eigen agenda (en man en ik goddank ook weer, na al die jaren oppas regelen). Zijn we er allemaal? Tof! Doet een van ons iets leuks met anderen, dan is dat ook meer dan prima. Ik zou niet willen dat mijn kinderen op deze leeftijd een avondje op de bank met pa en ma voor de tv het toppunt van leuk vinden.Mijn zoon slaapt wel thuis, maar is het hele weekend weg voor voetbal en werk. Is het gezelliger als hij met een vriend(innetje) thuis komt, lijkt me
Later is nu
quote:swifty schreef op 05 december 2016 @ 09:17:

[...]





Ze gaat een studie starten, heel normaal om dan op kamers te gaan. Sommige kinderen blijven in het nest en gaan niet zomaar eruit, beetje stimulatie van de ouders kan dan helpen. Misschien dat dit het duwtje is die dochter nodig heeft om op eigen benen te gaan staan.Als ze pas in september begint duurt dat nog een tijdje. Als ze in februari start, kan ik me dat nog wel voorstellen. Anders is 24 uur echt te weinig.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je niet al ekker opzoek naar een kamer in de stad waar je gaat studeren? Zoek je daar een (fulltime) bijbaantje en maak je daar alvast wat vrienden.



Dan kan je doen en laten wat je wilt met wie je wilt, en je leert op eigen benen staan. Wedden dat de irritaties weg zijn en je ouders blij zijn je weer te zien als je een weekend thuis komt :-)
Alle reacties Link kopieren
Je bent pas 18. Dan mag je voor de wet meerderjarig zijn, maar je bent nog maar een tiener. Niks volwassen.



Jij mag het onredelijk vinden, het hele Viva forum mag het onredelijk vinden, maar het is het huis van je ouders en je moet naar hun luisteren zolang je onder hun dak woont. Hun huis, hun regels. Als je wil luisteren naar de forummers die het allemaal zooo belachelijk vinden wat je ouders zeggen, dan moeten zij je maar in huis nemen.
Ik zou het prima vinden als mijn 18!!!!!!!!! Jarige dochter elk weekeind weg is. Als ze maar wel even duidelijk is tegenover mij zodat ik mij geen zorgen maak omdat ze thuis woont. Dat zelfde geld voor een partner. Als ze weg blijven wil je dat weten omdat je je anders druk maakt.

Maar ik zou mij geen hotel voelen. Mijn kinderen hebben altijd het thuiskom-recht.

Maar als ze 18 is zou ze op zichzelf kunnen wonen want dat deed ik toen ook al.

Dus ik denk dat je ouders je los moeten laten.



Maar ik vind wel dat je duidelijkheid moet geven en dat je ze verteld dat je wel of niet thuis slaapt.



Liegen moet je niet doen!!! Je bent geen puber!
quote:Medina schreef op 05 december 2016 @ 19:34:

Je bent pas 18. Dan mag je voor de wet meerderjarig zijn, maar je bent nog maar een tiener. Niks volwassen.



Jij mag het onredelijk vinden, het hele Viva forum mag het onredelijk vinden, maar het is het huis van je ouders en je moet naar hun luisteren zolang je onder hun dak woont. Hun huis, hun regels. Als je wil luisteren naar de forummers die het allemaal zooo belachelijk vinden wat je ouders zeggen, dan moeten zij je maar in huis nemen.



Je hebt ergens gelijk, maar halstarrig je regels vast te willen houden en je dochter als een kleuter willen behandelen is niet oke.

Daarom ook communiceer met elkaar.

Gaan ze alsnog niet overstag, of een compromis sluiten, wat ik echt belachelijk vindt in deze, dan is het aan TO wat ze wil en gaat doen.
quote:Medina schreef op 05 december 2016 @ 19:34:

Je bent pas 18. Dan mag je voor de wet meerderjarig zijn, maar je bent nog maar een tiener. Niks volwassen.



Jij mag het onredelijk vinden, het hele Viva forum mag het onredelijk vinden, maar het is het huis van je ouders en je moet naar hun luisteren zolang je onder hun dak woont. Hun huis, hun regels. Als je wil luisteren naar de forummers die het allemaal zooo belachelijk vinden wat je ouders zeggen, dan moeten zij je maar in huis nemen.



TO???

Je moeder toevallig??????
quote:matroesjka_ schreef op 04 december 2016 @ 19:22:

[...]



Neehoor in tegendeel. Ik ben helemaal niet spastisch over seks. Ik vind het alleen niet iets om onder een dak met je ouders te doen. Het zou een ander geval zijn als iedereen bijvoorbeeld onder dat dak woont.Maar buiten is het kkkkoud in de bevroren bosjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven