Onenigheid vader - partner

27-04-2017 11:40 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben niet zeker of dit onder de rubriek 'Relaties' hoort, maar denk het toch..

Ik zit ergens mee, namelijk het feit dat mijn vriend en mijn vader ruzie gekregen hebben (over een futiliteit) en dat de toestand een beetje geëscaleerd is.

Er zijn van 2 kanten verwijten gemaakt. Mijn vader had een opmerking gegeven over een werk dat mijn vriend bezig was thuis en deze voelde zich aangevallen hierdoor. Vriend heeft dan tegen vader gezegd dat hij zich niet moeien waarop vader dan weer antwoordde dat het nog altijd zijn huis is en blabla..

Wil wel nog zeggen dat vader zich is willen komen verontschuldigen vlak daarna, maar vriend is toen gewoon naar boven gelopen.

Vond ik heel kinderachtig van hem, maar hij was nog te kwaad..

Nu wil mijn vader niet meer komen en mijn vriend negeert hem nog steeds. Als ik vraag aan vriend toch gewoon te doen tegen hem, al is het maar voor mij, dan wil hij niet. Zegt er genoeg van te hebben dat hij zich altijd bemoeit. Hetgeen ook wel eigenlijk zo is, we wonen nl. in zijn huis en hij wol altijd 'raad geven';

Nu trek ik mij dit heel erg aan, word er letterlijk ziek van pfff. Iemand tips wat ik kan doen om dit op te lossen?
Als ik in het huis van mijn ouder(s) woon en die bemoeit zich en zegt 'het is nog altijd MIJN huis' dan weet ik wat mij te doen staat.
Kinderen moeten het huis uit.
Alle reacties Link kopieren
"Het is nog altijd mijn huis" is een dooddoener. Laat ze beiden een beetje volwassener worden en het uitpraten. Jij kunt hier niks aan doen.
Leef en laat leven
Alle reacties Link kopieren
Als je woont in het huis van je vader hebben jij en vriend zijn bemoeienis te accepteren denk ik zo dus verhuizen!
where ever you go, go with your heart
Mijn schoonvader heeft dat ook eens tegen me gezegd toen we daar tijdelijk logeerden in between huizen. Ik heb geantwoord dat als hij dat meende, we direct op zoek zouden gaan naar een ander tijdelijk huis. Schoonmoeder helemaal van de leg 'hij bedoelt het niet zo'. Uiteindelijk heb ik het uitgezeten maar het had niet veel langer moeten duren.

Het huis uit dus.
Alle reacties Link kopieren
Je vriend en je vader zullen toch om tafel moeten om het uit te praten.



Wel vind ik dat het wonen in je vaders huis niet erg helpt. Huur je het van je vader of wonen jullie gratis? Ik ken de situatie andersom, ouders woonden in huis van kind en schoonkind, daar werden er ook wel eens opmerkingen gemaakt over dat er wel eens iets aan het huis moest gebeuren. Werd ook een nare situatie. Beter om in ieder geval een eigen huis te huren of kopen.



Jouw vriend moet gewoon gaan praten met je vader al is het maar voor jou. Als hij van jou houdt moet hij ook moeite voor je doen.
Alle reacties Link kopieren
raad geven van vader aan zoon hoort erbij, totdat zoonlief "volwassen" en oud en wijs genoeg is (18 jaar)

dan mag zijn kennis geaccepteerd worden, en of zoonlief dan nog bij pa woont doet er niet toe
Huur je het huis van je vader? Wat zijn de afspraken over wijzigingen aan het huis? Daar heb je je aan te houden. Wat jullie verder in huis doen gaat je vader niets aan.

En ik vind het JOUW taak om je vader daar netjes op te wijzen. Zolang jij je blijft gedragen als klein kind en onnodige bemoeienis pikt, omdat je toevallig van hem huurt, zal hij je ook zo behandelen en blijft hij zich met dingen bemoeien.
quote:Groenoog schreef op 27 april 2017 @ 11:51:

raad geven van vader aan zoon hoort erbij, totdat zoonlief "volwassen" en oud en wijs genoeg is (18 jaar)

dan mag zijn kennis geaccepteerd worden, en of zoonlief dan nog bij pa woont doet er niet toe



Schoonzoon hé.

En vast geen 18 meer.



Betalen jullie huur TO?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mijn vader had een opmerking gegeven over een werk dat mijn vriend bezig was thuis en deze voelde zich aangevallen hierdoor. Vriend heeft dan tegen vader gezegd dat hij zich niet moeien waarop vader dan weer antwoordde dat het nog altijd zijn huis is en blabla..Wáár gaf je vader een opmerking over ? En hoe zit het met 'zijn huis'?
Alle reacties Link kopieren
Dus vader geeft een opmerking over een klus dat vriend doet in huis van je vader? Of jullie eigen huis waar jullie aan het opknappen zijn?



Ik vind je vader vooralsnog de verstandigste, die biedt excuus aan en je vriend toont kleutergedrag.
quote:S-Groot schreef op 27 april 2017 @ 11:55:quote:Mijn vader had een opmerking gegeven over een werk dat mijn vriend bezig was thuis en deze voelde zich aangevallen hierdoor. Vriend heeft dan tegen vader gezegd dat hij zich niet moeien waarop vader dan weer antwoordde dat het nog altijd zijn huis is en blabla..Wáár gaf je vader een opmerking over ? En hoe zit het met 'zijn huis'?Belg, gok ik.
Hee, wat een gekke quote.
Alle reacties Link kopieren
Tja, hangt af van het soort werk dat je vriend uitvoerde. Als dat een blijvende invloed heeft op het huis, heeft degene die dat huis in eigendom heeft en daar ook nog woont recht op bemoeienis.

Was het werk aan iets van jou en je vriend (zijn motor, jullie meubilair) dan is die bemoeienis irritant.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 27 april 2017 @ 12:05:

[...]





Belg, gok ik.Kan niet volgen maar ja..
Alle reacties Link kopieren
Hij verhuurde dit huis vroeger en wij wonen er nu gratis in. Het betrof gewoon een werk in de tuin waarvan mijn vader vond dat het anders moest.
Gratis wonen. Tja dan snap ik wel dat je pa iets zegt als het hem niet aanstaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:PennyJordan schreef op 27 april 2017 @ 12:02:

Dus vader geeft een opmerking over een klus dat vriend doet in huis van je vader? Of jullie eigen huis waar jullie aan het opknappen zijn?



Ik vind je vader vooralsnog de verstandigste, die biedt excuus aan en je vriend toont kleutergedrag.



+1



Ben ook wel nieuwsgierig of er huur betaald wordt of dat TO en vriend gratis wonen.

In dat laatste geval vind ik al helemaal dat vriend een toontje lager mag zingen. Je hoeft je niet als een voetveeg te laten behandelen, maar weigeren excuses te aanvaarden is weer het andere uiterste.



Hoe was de relatie tot nu toe tussen vriend en vader?
quote:Jalapenos schreef op 27 april 2017 @ 12:13:

[...]



Kan niet volgen maar ja..Dat het wellicht voor Nederlanders niet altijd goed te begrijpen is wat je schrijft.
quote:Jalapenos schreef op 27 april 2017 @ 12:16:

Hij verhuurde dit huis vroeger en wij wonen er nu gratis in. Het betrof gewoon een werk in de tuin waarvan mijn vader vond dat het anders moest.Wat voor werk?
Hoe oud zijn jullie?

En is het wonen in het huis van je vader tijdelijk?

Gaan jullie binnenkort wel huur betalen?
Waar twee mensen zijn zijn twee aan zet om iets te maken van het contact.

Dus zowel je partner als je vader.



Vader heeft geen vrijbrief enkel vanwege zijn rol als vader. Ook hij mag worden aangesproken op dingen die niet akkoord zijn. Vriend daarentegen heeft geen vrijbrief omdat hij een klus uitvoerde en het niet eens is met commentaar.



Jij als dochter van en partner van zit er tussenin en die positie is niet fijn voor jou.
Jullie wonen gratis in het huis van je vader?

Dan mag je vriend weleens dimmen. Of verhuizen.



Ik woon in een woning van een woningbouwvereniging. Ik mag ook niet zomaar van alles eraan doen!
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen gratis in het huis ja, ik ben enig kind en ze willen geen huur.

We hebben wel veel verbouwingen aan het huis gedaan en dit hebben we zelf betaald.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven