Ongelijkheid?

25-06-2016 17:00 219 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik heb even behoefte aan een frisse blik. Denk dat ik alles niet meer helemaal helder zie. Hoop dat ik het wel helder op kan schrijven



Sinds 1,5 jaar heb ik een vriendin. Vanaf het begin helemaal gek op haar, en zij op mij. We zijn hiervoor beiden getrouwd geweest. Voor we elkaar leerden kennen heb ik wat gedate. En zij (aardig) behoorlijk wat meer. Kan gebeuren. So far so good.



De laatste tijd heb ik steeds vaker het gevoel dat er dingen scheef gaan lopen in onze relatie. Voorbeeld: ik kom oude buurvrouw tegen in de winkel. Ben daardoor wat later thuis (vriendin was toen bij mij, we wonen niet samen) en vertel dat ik buuv ben tegengekomen. En dat we even hebben bijgekletst en terloops dat het een mooie vrouw is (om te zien). Vrijwel meteen een pruillip en dat zij dat ook leuk vindt om te horen.



Van de andere kant: zij heeft in haar dateperiode met meer mannen geslapen dan ik met vrouwen in mijn hele leven. Vertelde ze me ooit zelf, het is dus niet zo dat ik vragen heb gesteld waarvan ik antwoord niet wil weten. Als ik aangeef daar soms wel onzeker over te worden (sommige oud-dates melden zich nog wel eens en sommige net iets te vaak), is dat haar verleden en dat kan ze niet veranderen. Punt. En daar moet ik het dan mee doen. Ik weet dat dat haar verleden is en dat dat niet te veranderen is. Niet zeuren. Maar dan is het toch niet zo gek dat je er soms onzeker van wordt? Als ik mijn onzekerheid ter sprake breng is de reactie dat ik maar een goed moet bedenken of ik een relatie wil die me zo onzeker maakt. Feitelijk helemaal juist, maar ik mis het gevoel erin.



Het voelt uiteindelijk een beetje alsof ze haar pad zelf uitkiest (slim) en als een ander daar moeite mee heeft, is het jammer. En van de andere kant moet er wel heel erg rekening met haar gehouden worden. Om dit laatste te verduidelijken: zij koopt huis en ik een maand later ook. Zij is helemaal blij met haar huis, maar vindt het verwarrend dat ik een huis koop want de samenwoonplannen / dromen van haar moeten de koelkast in. Terwijl haar huis niet eens geschikt zou zijn om samen te wonen (4 kinderen samen).



Uiteindelijk: heb ik het leuk met haar? Ja zeker! Wil ik graag met haar verder? Ja!



Wil ik van dat gevoel van ongelijkheid af? of misschien is het beter omschreven als "ik wil graag tijd en begrip voor mijn onzekerheden". Zeker!



Weet niet echt hoe af te sluiten met een vraag, maar graag jullie mening!
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Heb je dit al met haar besproken?
Alle reacties Link kopieren
Geniet van de leuke dingen samen zolang ze leuk zijn, en kies vooral je eigen pad. Jullie zijn geen blijvertjes voor elkaar.
Waarom was het relevant om je vriendin te vertellen dat je buurvrouw een hele mooie vrouw is?



Verder sluit ik me aan bij Milena.
quote:MissBliss schreef op 25 juni 2016 @ 17:08:

Waarom was het relevant om je vriendin te vertellen dat je buurvrouw een hele mooie vrouw is?



Verder sluit ik me aan bij Milena.Dat snap ik inderdaad ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 25 juni 2016 @ 17:03:

Heb je dit al met haar besproken?Ja, maar misschien niet zo duidelijk als dat ik het nu op papier zet. Ik heb het wel meerdere keren bij haar aangegeven, dat ze niet met 2 maten moet meten. (zoals bijvoorbeeld met huizen kopen). Meestal voelt ze zich dan aangevallen. En ze weet van zichzelf dat ze niet goed tegen kritiek kan.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Ik zou beginnen met het net zo duidelijk als hier te vertellen. Misschien zelfs door stukje afdrukken en aan haar geven zodat ze je niet kan onderbreken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 25 juni 2016 @ 17:11:

[...]





Dat snap ik inderdaad ook niet.



Heel mooi is overdreven. Maar waarom ik dat zei? Dat weet ik eigenlijk niet, zei het gewoon. Was niet om iemand op te hemelen of haar te kwetsen of onzeker te laten voelen.



En het maakt ook niet zo heel veel uit. Als vriendin er bij was geweest in de winkel en ze zou me later vragen of ik haar mooi vind (qua uiterlijk), dan is een "ja" toch niet wat ze wil horen. Omdat ik dat blijkbaar de laatste tijd te weinig (dus niet niet) zeg tegen haar. Maar het wel laat merken door intimiteit, knuffels etc,
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
quote:milena1 schreef op 25 juni 2016 @ 17:06:

Geniet van de leuke dingen samen zolang ze leuk zijn, en kies vooral je eigen pad. Jullie zijn geen blijvertjes voor elkaar.Eens
En hoe oud is je vriendin?
Alle reacties Link kopieren
quote:frisiandutchie schreef op 25 juni 2016 @ 17:17:

En hoe oud is je vriendin?41. En ik ook
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je een zeikerd over haar verleden, daar heeft zij volkomen gelijk in. Verder denk ik op basis van wat je hier neer heb gezet dat jullie niet geschikt zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:milena1 schreef op 25 juni 2016 @ 17:06:

Geniet van de leuke dingen samen zolang ze leuk zijn, en kies vooral je eigen pad. Jullie zijn geen blijvertjes voor elkaar.



Dank Milena! Eigen pad kies ik zeker. Steeds meer!

Het is achteraf maar goed dat ik dat op tijd ben in gaan zien. Anders was er kans geweest dat we nu al hadden samen gewoond.



Ik besef me wel dat wat ik hier schrijf, natuurlijk nooit alles is. En vanuit mijn kant. Wet van Wuiles moet voorkomen worden!



Dit is gewoon een ding waar ik van baal. Onzekerheid moet er mogen zijn vind ik. En in mijn opinie hoor je elkaar dan te steunen. Zo hebben we ook een andere mening over het uitmaken van een relatie. Zij heeft het afgelopen najaar uitgemaakt en mistte me toen na 3 weken toch wel heel erg. Ze moest eea op een rijtje zetten. Voor 1ste keer in mijn leven ging ik weer door met een ex. En weet nu dat dat ook meteen de laatste keer is geweest. Blijft toch aardig wat kleven. Ik ben meer het type die het pas uitmaakt als er echt niets (!) meer is om voor te vechten. En dan is het ook klaar.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
quote:goudenmaantje schreef op 25 juni 2016 @ 17:23:

Ik vind je een zeikerd over haar verleden, daar heeft zij volkomen gelijk in. Verder denk ik op basis van wat je hier neer heb gezet dat jullie niet geschikt zijn.Dat mag! Heeft ze ook volkomen gelijk in. Maar het mes snijdt dan wel aan twee kanten, vind ik. Geen vragen stellen als je het antwoord niet aankunt toch? Dat lees ik hier vaak. Dan moet ze ook niet geschokt zijn als ze van mij wat hoort wat ze niet leuk vindt. En daar zit het m nu juist!
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
quote:MissBliss schreef op 25 juni 2016 @ 17:08:

Waarom was het relevant om je vriendin te vertellen dat je buurvrouw een hele mooie vrouw is?



Verder sluit ik me aan bij Milena.

Snap ook niet.

Wil je dan een bepaalde reactie uitlokken of zo?
.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat iedereen zo valt over dat TO genoemd heeft dat die buurvrouw knap is. Als dat al niet meer kan......
Ik vind het erg kinderachtig overkomen dat een vrouw van 41 een pruillip opzet en vraagt of je elke vrouw die jullie samen tegenkomen mooi vindt. Verder heeft ze je zelf verteld dat ze veel bedpartners had, wat had ze dan verwacht? Dat je slingers op zou hangen en het super tof zou vinden? Ik snap je onzekerheid wel hoor.

Ik denk dat je voor een serieuze relatie niet bij haar moet zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:voel schreef op 25 juni 2016 @ 17:48:

Ik snap niet dat iedereen zo valt over dat TO genoemd heeft dat die buurvrouw knap is. Als dat al niet meer kan......



Dank Voel! Daar gaat het nl helemaal niet om.

In de basis gaat het erom dat zij dus blijkbaar onzeker mag worden als ik iets zeg en andersom niet.

Het voorbeeld met huis kopen is veel relevanter, maar daar hoor je niemand over....



En nee, mijn vriendin heeft geen maat 36, mooie slanke vingers, of wat dan ook.. Zeker niet! Wel lang blond haar, met beetje hulp van een potje.

Maar dat maakt me allemaal geen bal uit. Zij is degene voor wie ik gevallen ben
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
quote:frisiandutchie schreef op 25 juni 2016 @ 17:52:

Ik vind het erg kinderachtig overkomen dat een vrouw van 41 een pruillip opzet en vraagt of je elke vrouw die jullie samen tegenkomen mooi vindt. Verder heeft ze je zelf verteld dat ze veel bedpartners had, wat had ze dan verwacht? Dat je slingers op zou hangen en het super tof zou vinden? Ik snap je onzekerheid wel hoor.

Ik denk dat je voor een serieuze relatie niet bij haar moet zijn.



Het is niet zo dat ze het bij elke vrouw vraagt. Ze heeft me wel eens gevraagd wie het mooiste meisje / vrouw was op wie ik ooit verliefd was geweest. Was een half Antilliaanse, 180+ met geweldig figuur, mooie bos krullen. Precies het tegenovergestelde van mijn vriendin. Maar die (antilliaanse) bleek niet leuk te zijn. Dus toen ik haar leerde kennen was ze ook niet meer mooi. Maar weet eigenlijk niet meer hoe ze hier op reageerde...nogmaals, als je het antwoord niet wilt weten, moet je de vraag niet stellen



Dank dat je me begrijpt. Onzekerheid komt ook doordat ik me afvraag of ik het echt voor haar ben. Niet vanuit onzekerheid geredeneerd hoor, maar ik geloof er niet in dat als je je steeds in een relatie stort (minstens iedere twee maanden een andere), dat je dan echt voor iemand kunt gaan.



Zit je laatste zin nog even te lezen. Zegt veel. Denk dat je gelijk hebt. Voor mij is een relatie er voor elkaar zijn, zonder enig voorbehoud. En dus ook je onzekerheden kunnen uiten. Of er zijn als je stijf van de stress staat. En dat is idd wat ik mis.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik zijn nu 4 maanden bij elkaar en wij overleggen eigenlijk alles.

Zoals bijvoorbeeld nu mijn toekomstige nieuwe baan.

Het is niet zo dat ik hem laat beslissen, maar ik hecht wel waarde aan zijn mening hierover.



Zo zou dat ook gaan met bijvoorbeeld het kopen van een huis.

We zijn er beide van overtuigd dat we samen verder willen. Ook in 1 huis, dus als ik zomaar een huis zo kopen zonder overleg dan zou hij op zijn zachtst gezegd ook not amused zijn.



Hij weet hoeveel bedpartners ik heb gehad, en dat zijn er aanzienlijk veel meer dan hij.

Maar onzeker wordt hij daar niet van.

Waarom zou hij ook

Ik vind dat altijd zo raar, waarom zou je onzeker worden over het aantal neukies van je partner.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
En dat ze het vervelend vindt dat je een huis hebt gekocht, terwijl ze het een paar maanden geleden nog heeft uitgemaakt..



Misschien is ze zelf wel heel onzeker en wil ze opscheppen met het aantal bedpartners die ze heeft gehad. Ze vraagt je ook wie de mooiste vrouw was die je ooit hebt gezien. Waarom staan zulke onderwerpen centraal in jullie relatie?

Ga voor jezelf na wat je wil met deze vrouw, ga daarna het gesprek met haar aan over haar gedrag en maak daarna een beslissing. Deze onzekerheid gaat niet weg, die blijft en daar zul je mee moeten dealen als je ervoor kiest om met haar veder te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Het is heel belangrijk om precies te weten waarom het uit is gegaan tussen je vriendin en haar ex-man. Weet je wie zijn ex-man is en waarom het uitgegaan is?



Als ze dingen verteld waaruit blijkt dat ze snel "verveeld" raakt en steeds maar weer persoonlijke groei zoekt bij een ander, dan zou ik emotionele afstand nemen en haar als een leuke vriendin zien. Dan is ze een havik die absoluut niet klaar is om te settelen. Haviken (personen die gefocust zijn op "nemen" en omhoog vechten in de wereld) zijn personen die niet makkelijk settelen. Als ze uiteindelijk settelen dan is het uiteindelijk een soort politieke huwelijk waarbij belangen voorop staan of - en dit gebeurt heel vaak - ze worden oud en gerimpeld en op een gegeven moment kunnen ze de mannen die moeten voldoen aan hun hoge standaard niet meer daten. Vraag je af of het wel verstandig is om emotioneel te investeren in haar en leer hoe ze in elkaar zit door te vragen naar haar vorige relatie(s).



Havikken staan ook erg open voor .. open relaties. Misschien is dat een optie?
The world will not be destroyed by those who do evil, but by those who watch them without doing anything.
quote:Dyron schreef op 25 juni 2016 @ 18:29:

Het is heel belangrijk om precies te weten waarom het uit is gegaan tussen je vriendin en haar ex-man. Weet je wie zijn ex-man is en waarom het uitgegaan is?



Als ze dingen verteld waaruit blijkt dat ze snel "verveeld" raakt en steeds maar weer persoonlijke groei zoekt bij een ander, dan zou ik emotionele afstand nemen en haar als een leuke vriendin zien. Dan is ze een havik die absoluut niet klaar is om te settelen. Haviken (personen die gefocust zijn op "nemen" en omhoog vechten in de wereld) zijn personen die niet makkelijk settelen. Als ze uiteindelijk settelen dan is het uiteindelijk een soort politieke huwelijk waarbij belangen voorop staan of - en dit gebeurt heel vaak - ze worden oud en gerimpeld en op een gegeven moment kunnen ze de mannen die moeten voldoen aan hun hoge standaard niet meer daten. Vraag je af of het wel verstandig is om emotioneel te investeren in haar en leer hoe ze in elkaar zit door te vragen naar haar vorige relatie(s).



Havikken staan ook erg open voor .. open relaties. Misschien is dat een optie?Huh? Wat een analyse
Alle reacties Link kopieren
quote:frisiandutchie schreef op 25 juni 2016 @ 18:21:

En dat ze het vervelend vindt dat je een huis hebt gekocht, terwijl ze het een paar maanden geleden nog heeft uitgemaakt..



Misschien is ze zelf wel heel onzeker en wil ze opscheppen met het aantal bedpartners die ze heeft gehad. Ze vraagt je ook wie de mooiste vrouw was die je ooit hebt gezien. Waarom staan zulke onderwerpen centraal in jullie relatie?

Ga voor jezelf na wat je wil met deze vrouw, ga daarna het gesprek met haar aan over haar gedrag en maak daarna een beslissing. Deze onzekerheid gaat niet weg, die blijft en daar zul je mee moeten dealen als je ervoor kiest om met haar veder te gaan.



Centraal staat het zeker niet hoor. Zo erg is het niet. Ik stel het nu wel even centraal.

Ze was in de war doordat ik een huis had gekocht. ff concreet: eind september was het uit. Medio september was het weer goed. November koopt zij een huis. December ik. En dat vond ze verwarrend. Mijn antwoord daarop: samenwonen heb je zelf al, door koop van jouw huis, aantal jaar uitgesteld. Dus niet piepen nu



Ze is absoluut geen opschep type. Wil het meer verklaren door "mijn ex keek niet naar me om, had behoefte om te kijken wat er in de wereld te koop is". Heb ik ook geen problemen mee. Het is dan alleen niet leuk dat (en dit is gebeurd) als ze zich bedenkt dat het precies een jaar geleden was dat we voor het eerst sex hadden en het VOOR MIJ daarvoor al lang geleden was....
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Je vergelijkt appels met peren. Jij bent onzeker over iets voor jouw tijd en jij maakt haar onzeker met opmerkingen in het hier en nu die helemaal niet relevant zijn. Zij zit in jouw huis te wachten jij komt later thuis en kan het niet laten om te beginnen over dat die vrouw mooi is. Als ik met iemand heb staan lullen is het voor mijn man toch ook totaal niet belangrijk als ik er details bijhaal dat ie een bruine jas droeg of een spijkerbroek?



Dan kom je binnen 'sorry stond nog ff met de buuv te kletsen...' en geef je je vriendin een knuffel en een complimentje of kus.



Ja ze doet onzeker maar ik vind jou ook weinig inleverd en dat blijkt wel aangezien jij dit soort opmerkingen gelijkstelt aan onzekerheid over haar verleden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven