Ongelukkig - verliefd op een ander?

24-09-2016 14:52 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mezelf kwijt



Ik ben niet gelukkig

Al vaker heb ik getwijfeld, is dit het wel? zo'n periode duurde nooit lang en uit eindelijk was ik altijd weer blij met het vertrouwde. Relatie sinds mijn 16e, nu al 20 jaar samen, maar nu twijfel ik al maanden aan wat ik heb...



Ik hou normaal niet van verandering, onzekerheid

Ik hou normaal gesproken vast aan het vertrouwde



En heb ik al maanden het gevoel, dat ik wat anders wil, het gaat maar niet weg

Voel ik een kriebel voor het onbekende

Is er een persoon waar ik met zo in het onbekende avontuur zou storten, als ik wist dat hij dat ook wilde... Maar een stap zetten om dat te doen....



Ik weet eigenlijkzo weinig van hem weet, we hebben veel gechat, nooit privé, maar binnen een online spelletje, waar mijn eigen vent ook in mee speelt en meeleest.. Dus geen sexchat of toespelingen...het is een hele vriendelijke vent, eerste keer dat ik hem zag, vond ik hem eigenlijk een softie, maar nu zie ik hem eens per week, op de sportclub van mijn kind en hij straalt, ik geloof dat ik gewoon verliefd ben. Hij is single, vader van 2 . Ik ben bezet, moeder van 2 ( 7 en 9 jaar)

Er is nooit wat tussen ons gebeurd, en dat zal ook nooit gebeuren daar is hij heel duidelijk in geweest, niet om dat ik hem dat vroeg, maar over een andere situatie zei hij, eerst jerelatie afhandelen voor je iets nieuw begint, wel zo eerlijk. En gelijk heeft hij, maar die opmerking maakt me alleen maar meer dat ik een kriebel voor hem voel.



Ik wil mijn gezin, geloof ik, niet kwijt, mijn vriend doet meer dan ooit zijn best, nadat ik pas uitgesproken had dat ik niet gelukkig was... Maar de vlam voor mijn vriend, lijkt na al die jaren gedoofd



Nu is het chat contact verbroken. Maar ik mis hem zo... Wat moet ik nou, hoe wordt ik weer gelukkig, hoe krijgt ik mijn hart(hem, die man waar ik zo weinig van weet) en mijn verstand( mijn gezin)weer op 1 lijn. Ik ben zo verdrietig
Alle reacties Link kopieren
En ik weet ik heb misschien gewoon een schop onder mijn kont nodig, maar het lukt me niet, het gevoel zit er al ruim een half jaar.
20 jaar samen, dat is mooi, ik snap het wel, je wilt eens wat anders, er is sleur in je relatie, dan opeens is daar een leuke andere man.



Beeld je eens in dat de rollen omgedraaid zijn, jij bent met die man, en daar komt opeens je huidige man voorbij, welke gevoelens zouden jouw man aan je geven.



Als je er echt niet uitkomt, kun je altijd overwegen om eens met iemand te gaan praten, maar gooi niet zomaar 20 jaar weg, echt daar krijg je spijt van.
Alle reacties Link kopieren
Met die nieuwe vent kom je ooit ook weer in een sleur.. Overal is wel wat, je gaat er spijt van krijgen denk ik. Ga samen wat leuks doen lekker een paar daagjes weg, geniet lekker van elkaar en doe eens wat geks.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eigen vent, is lief en zorgzaam, eigenlijk is ons leven heel harmonieus, nooit ruzie, daarm heb ik mezelf de afgelopen maanden al honderd keer voor gek verklaard.



Maar ondanks dat blijf ik die kriebel voelen, ik zou zo graag mijn gevoel uitschakelen en puur op verstand verder gaan... Zucht

Misschien moet ik inderdaad er eens over praten, ik ben ongelukkig zo.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het precies waardoor je ongelukkig bent in je relatie? Wat is het wat je mist bij je man?
Alle reacties Link kopieren
En is het je relatie waar je ongelukkig over bent of komt het door iets anders ?
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is niet zo prater. En praten over gevoel, vind hij gezeur. Het is gewoon zo als het is.

Onlangs had ik een lastige periode op werk en hielp hij mij met deze houding er juist ook heel goed door heen. HIj is mijn steunpilaar, maar ik mis een goed gesprek
Alle reacties Link kopieren
Ik ben misschien sowieso nu niet zo gelukkig, ik twijfel over meer dingen, vind ik mijn werk nog wel leuk. Ik heb nooit een echte vrienden groep gehad, mijn wereldje is klein. Mijn man vind dat prima, en ik vond dat jaren ook prima, maar ik denk steeds vaker is dit het nou
Je kunt ook kijken of je je eigen wereld iets groter kunt maken, ga een cursus doen, dansen, sieraden maken, pottenbakken, cursus Spaans, kantklossen of dat wat je echt altijd al hebt willen doen, ga er voor. Je ontmoet andere mensen en doet dingen los van je partner, dat is leuk
To, je zit in een midlife transition denk ik. Das helemaal niet erg, je hebt je leven op orde, leuke vent, werk, kinderen. Alles wat je op je 20 ste wenste en verwacht van het leven is nu gerealiseerd. Nu is er dan ook ruimte voor de meer existentiële vragen van het leven. Waarom zijn we hier, is dit alles, wat betekend dit alles, kortom de meaning of life.



Probeer wat meer verdieping in je leven te brengen, een nieuwe studie, hobby, activiteiten, cursus. Dit is een tijd om te leren en meer betekenis te vinden.



En het is een fase, zonde om je basis hiervoor te verspelen terwijl juist die basis je leven meer inhoud kan geven.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie wijze woorden. Zit met tranen op mijn wangen. Maar het helpt me wel
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je? En als jouw man het prima vindt om in een klein wereldje te leven en jij op zoek bent naar een verandering hoeft dat toch niet te betekenen dat je van de man af moet? Waarom zo rigoureus denken? Begin eerst eens met jouw leven anders in te delen door bijvoorbeeld een sport, hobby, of andere vrije tijdsinvulling te gaan zoeken waardoor je mensen tegen gaat komen.





Ik denk dat die verliefdheid alleen maar een signaal is van jouzelf dat jij dus over de hele linie graag meer spanning en uitdaging zoekt Maar een verliefdheid hoeft echt niet te betekenen dat je dus ook bij jouw vriend weg zou moeten gaan hè? En nou kan je alles wel bij zijn persoonlijkheid neerleggen maar daar doe je het al 20 jaren mee. Jij wilt veranderingen en maak ze dan in jouw leven en geef daar jouw vriend niet 'de schuld' van. Als je echt zaken hebt veranderd zou jij je vaker gelukkig moeten gaan voelen en mocht het dan aanhouden dat jouw vriend 'het grote niets' in je oproept kan je altijd nog verder zien wat je kiest.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:geboluti schreef op 24 september 2016 @ 15:11:

Mijn man is niet zo prater. En praten over gevoel, vind hij gezeur. Het is gewoon zo als het is.

Onlangs had ik een lastige periode op werk en hielp hij mij met deze houding er juist ook heel goed door heen. HIj is mijn steunpilaar, maar ik mis een goed gesprek

Ik praat ook met vriendinnen over andere dingen dan met mijn man, soms is mijn man ook te praktisch in mijn ogen, dat wat ik enorm waardeer aan hem vind ik ook regelmatig irritant. Je kunt ook niet 'alles' in één persoon vinden, dat is denk ik een illusie.

Dat neemt nog niet weg dat je nu in een sleur zit, ik denk dat veel mensen in een langdurige relatie in een sleur komen. Als jij voor jezelf zorgt en allemaal leuke dingen gaat doen, straalt dat ook weer af op je relatie, omdat jij beter in je vel komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef mijn man ook absoluut niet de schuld. Ik vind alleen dat hij beter verdiend, iemand die echt voor hem gaat, in plaats van iemand die droomt van een ander leven (met dus die ander) terwijl hij naast me ligt. En nogmaals het gebeurd alleen in mijn hoofd, in realiteit is er niks,werkelijk niks tussen mij en die ander, behalve de uitgebreide gesprekken over van alles en nog wat, werk, kinderen etc maar in mijn hoofd woon ik bij wijze van spreke al met hem samen. Om mezelf dan vervolgens weer voor gek te verklaren dat mijn hoofd zo op hol slaat
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 24 september 2016 @ 15:30:

Ik denk dat die verliefdheid alleen maar een signaal is van jouzelf dat jij dus over de hele linie graag meer spanning en uitdaging zoekt.



Dit! Denk wat meer aan jezelf en ga dingen doen die je leuk vindt.

En laat je wilde plannen die je ongetwijfeld in je hoofd opvoert met die leuke single, eens los op je eigen vent. Maw. doe eens gek en probeer hem ook uit de sleur te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Bedenk eerst eens waarom je zo ongelukkig bent. Doordat je niet happy bent lijken dingen die je niet hebt of onbereikbaar zijn ineens veel mooier en belangrijker. Besef echter dat het niet de oplossing is voor je probleem. Je moet eerst dealen met jezelf.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik waardeer jullie reacties enorm, bevestigen enorm wat mijn verstand mij al maanden zegt. Niet bedacht dat ik op een andere manier wat met dat gevoel zou kunnen, dan voor hem/het onbekende te kiezen. Zet me in ieder geval aan het denken!
Alle reacties Link kopieren
Het is bijna of ik mijn verhaal lees, zo herkenbaar. Ik heb min of meer al besloten dat ik mijn relatie na 11 jaar wil beeindigen, nu alleen nog het 'juiste' tijdstip bedenken. Ben absoluut niet gelukkig in mijn relatie en mijn vriend ook niet. In de zomervakantie wilden we er al een punt achter zetten, hij was zelfs al bezig met het zoeken van andere woonruimte. Toch gepraat en weer een poging gedaan.



En dan....word ik verliefd op iemand anders. Compleet onbereikbaar. Wel vrijgezel, maar totaal niet mijn type en veel te jong, maar ooooohh...als ik de kans krijg. Als je die gevoelens krijgt weet je al dat je relatie over is. Mijn vriend verdient het om gelukkig te zijn, hij is een goede man. Maar voor mij te goed. Ik ben de afgelopen 2 jaar erg veranderd, mijn vriend niet. Hoeft ook niet, maar ik kan zo niet verder in deze relatie en hij verdient een vrouw die compleet voor hem gaat.



Inmiddels ben ik aan uit mijn coconnetje aan het ontsnappen, ik probeer leuke dingen te gaan doen. Jarenlang alles met mijn vriend gedaan, beste vriendin woont op 2 uur rijden en heb eigenlijk alleen mijn ouders met hun partners in de buurt. Mijn vriend werkt 's avonds en ik ben heel veel alleen. Kan goed tegen alleen zijn, maar wil het niet meer.



Ik kan je helaas geen advies geven helaas, alleen veel sterkte toewensen.
Is er ruimte om zelf of met vriendinnen wat meer te doen dan alleen met man/gezin? Als jij er wel graag wat meer op uit gaat en een goed gesprek wilt, dan zijn daar echt wel alternatieven voor zonder te hoeven twijfelen of zelfs dat er een andere man in beeld komt.
Alle reacties Link kopieren
Daantje wat jij schrijft herken ik wel, ik ben veranderd, ik ben over dingen anders gaan denken hij niet...

Zijn er bij jou kinderen in het spel? Zonder kinderen was het denk ik heel anders geweest... dan zou ik mijn gevoel willen volgen....
-
Lees het boek: verliefd op een ander

Je hebt dan weliswaar nog geen affaire gehad, maar in je hoofd wel, laat het op je inwerken wat Mira Kirschenbaum erover te vertellen heeft, je hoeft niet alles tot in detail te lezen, haal eruit wat op jou van toepassing is. Je kunt het kopen, maar misschien ook gewoon lenen bij de bieb.
Alle reacties Link kopieren
Hier geen kinderen gelukkig. Ik ga ook wel mijn gevoel volgen, maar vind het vreselijk om de knoop door te hakken. Voel me schuldig en heb het gevoel dat ik gefaald heb.



Aan de ene kant is het met kinderen anders. Ben zelf kind van gescheiden ouders, leuk is het niet. Maar een moeder die ongelukkig is is ook niet leuk voor de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tessa44- schreef op 24 september 2016 @ 15:31:

[...]



Ik praat ook met vriendinnen over andere dingen dan met mijn man, soms is mijn man ook te praktisch in mijn ogen, dat wat ik enorm waardeer aan hem vind ik ook regelmatig irritant. Je kunt ook niet 'alles' in één persoon vinden, dat is denk ik een illusie.

Dat neemt nog niet weg dat je nu in een sleur zit, ik denk dat veel mensen in een langdurige relatie in een sleur komen. Als jij voor jezelf zorgt en allemaal leuke dingen gaat doen, straalt dat ook weer af op je relatie, omdat jij beter in je vel komt.+1000000000000000

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven