Online contact en relatie

27-02-2015 15:35 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, er zijn al diverse topics over emotionele ontrouw, en dit gaat er min meer ook over, maar toch;



Even vanaf het begin: Ik ben 24 en heb al sinds 6 jaar een relatie met een even oude vrouw. We wonen sinds 2 jaar samen. Ik hou van haar, onze relatie zou ik als stabiel bestempelen. De seks is in principe goed, ze doet in elk geval haar best, maar mijn libido is een stuk hoger dan dat van haar en ze praat niet graag over seks. Doordat ik er wel graag over praat en op seksgebied graag mijn horizon zou willen verbreden ben ik op een forum met iemand in contact gekomen. We praten over intieme dingen, maar ook over dagelijkse zaken en hebben nu een dik half jaar op regelmatige basis mail contact.



Zover zo goed, ik vind zelf dat ik niemand schade berokken maar naar aanleiding van een recente discussie met mijn vriendin blijkt dat zij daar anders over denkt. Ze zei letterlijk dat als zij zou merken dat ik zo iets zou doen de relatie tussen haar en mij over zou zijn. Voor de duidelijkheid: ze weet dus niet over dit contact. Omdat ik mijn relatie niet in gevaar wil brengen denk ik erover het online contact te verbreken. Alleen, ik weet niet hoe mijn online vriendin hierop gaat reageren. Ze "hangt" best wel aan mij, laat ik eens een paar dagen niets van mij horen maakt ze zich zorgen en ze geeft vaker aan dat ze mij niet wil missen. Ik vind het lastig te voorspellen wat haar reactie zal zijn en eigenlijk wil ik haar helemaal geen pijn doen.



Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Alle reacties Link kopieren
jouw onlinecontact heeft duidelijk gevoelens voor je dus als jij niet van plan bent om je relatie te beïndigen voor haar, zou ik daar mee stoppen.

Verder speel open kaart met je vriendin, alleen door met elkaar te praten, kun je tot een compromis komen. Gezien jullie leeftijden, ben je waarschijnlijk haar eerste relatie?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb je je keuze gemaakt en maakt het niet zoveel uit hoe de "online-vriendin" in kwestie gaat reageren toch?

Of heb je nog steeds twijfels? Zijn er ook gevoelens voor deze vrouw?
Alle reacties Link kopieren
quote:lieve08 schreef op 27 februari 2015 @ 15:42:

Volgens mij heb je je keuze gemaakt en maakt het niet zoveel uit hoe de "online-vriendin" in kwestie gaat reageren toch?

Of heb je nog steeds twijfels? Zijn er ook gevoelens voor deze vrouw?

Ik denk meer dat het zo is dat als hij stopt met online vriendin, hij nog steeds zit met het verlangen en hogere libido.

De reden dat hij online is vreemdgegaan is niet weg als hij online vriendin dumpt.
Alle reacties Link kopieren
Wiens gevoelens vind je nou belangrijker? Die van je vriendin of die van je online mailcontact?
Alle reacties Link kopieren
Ho Ho en zelfs als hij het contact online onderhoud.. Dan nog gaat hij geen meer sex hebben he?!?
Doordat ik er wel graag over praat en op seksgebied graag mijn horizon zou willen verbreden ben ik op een forum met iemand in contact gekomen



Tja, dit is een bom onder je oh zo stabiele situatie...............
Jou online relatie leest dit toch ook? of is het een ander forum?

Ik heb hier ongeveer hetzelfde meegemaakt, mijn relatie met mijn vriendin is wel goed en zeker ook op seksueel gebied. De vrouw in kwestie die meer in mij zag dan alleen mailen heb ik duidelijk laten weten dat ik niets meer met haar te maken wil hebben. Haar gewoon geschreven dat ik nooit iets met haar wil.

Ze zal dit ook wel weer lezen, dan weet ze meteen dat het nog steeds zo is en altijd zo zal blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je raar. Je brengt zelf je relatie aan het wankelen en dan vraag je ons raad. In mijn ogen zit het zo: je bent niet tevreden met je relatie, je zoekt je heil ergens anders ipv te praten met je vriendin, je bent daar zelf verantwoordelijk voor. Het enige wat ik je kan zeggen is dat je je relatie naar het knoppen aan het brengen bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het online contact opgeven als je iets geeft om je vriendin.



Kom gewoon wat meer hier schrijven om stoom af te blazen en wie weet komen we met zijn allen nog met zinniger oplossingen voor je libido-probleempje ook.

(niet om te bagatelliseren want ik herken het)
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 27 februari 2015 @ 15:45:

[...]



Ik denk meer dat het zo is dat als hij stopt met online vriendin, hij nog steeds zit met het verlangen en hogere libido.

De reden dat hij online is vreemdgegaan is niet weg als hij online vriendin dumpt.Dat is onder andere waar ik bang voor ben.
Nou dedoper, belangstelling voor iemand tonen is toch niet iets oneerbaars...je doet net of diegene nog eens op haar nummer moet worden gezet.

Niet erg relevante post.



Je vriendin is duidelijk to, jij moet verzinnen wat jij wil. Ik denk dat dit een mooie aanleiding is om eens met haar in gesprek te gaan. Zo te horen is zij bang, en mis jij iets.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet weten wat de oplossing zou zijn voor je libido-probleem. Ik lees het hier zo vaak de wisselende verlangens van beide partners. Nog geen zinnig antwoord gelezen of een praktische oplossing. Lijkt me naar als je meer seks wilt dan je partner. Wat doe je dan? Stikken in je verlangen en gefrustreerd rondlopen, je partner dwingen zich aan jou aan te passen of de verrotte middenweg van vreemdgaan. Kiezen uit drie kwaden.



Iemand die hier iets zinnigs over te vertellen heeft?
quote:haakje schreef op 27 februari 2015 @ 16:01:

Nou dedoper, belangstelling voor iemand tonen is toch niet iets oneerbaars...je doet net of diegene nog eens op haar nummer moet worden gezet.

Niet erg relevante post.



Je vriendin is duidelijk to, jij moet verzinnen wat jij wil. Ik denk dat dit een mooie aanleiding is om eens met haar in gesprek te gaan. Zo te horen is zij bang, en mis jij iets.

Mijn vriendin is niet to en ik hoef niets te verzinnen.

Ze heeft altijd alle mailtjes gelezen en zelf ook contact met de vrouw in kwestie gehad.

Wij hebben een hele goede relatie, houden van elkaar en gaan niet uit elkaar.

Dus ik mis niets en mijn vriendin is niet bang, hooguit voor muizen.
Alle reacties Link kopieren
quote:godfried schreef op 27 februari 2015 @ 15:49:

Ho Ho en zelfs als hij het contact online onderhoud.. Dan nog gaat hij geen meer sex hebben he?!?

Zolang hij het verborgen houdt voor realtime relatie is het wel degelijk vreemdgaan.

Sex of niet, als realtime relatie het niet mag weten is hij fout bezig.
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 27 februari 2015 @ 16:09:

[...]



Zolang hij het verborgen houdt voor realtime relatie is het wel degelijk vreemdgaan.

Sex of niet, als realtime relatie het niet mag weten is hij fout bezig.Eens.
Alle reacties Link kopieren
Nou er zijn manieren te bedenken lijkt me om variatie aan te brengen, qua de sex zelf of de aanloop ernaartoe waardoor misschien de frequentie wat zou kunnen toenemen. Mogelijk zit het hem in het type gelegenheid waarvan ze in de mood raakt, of het soort voorspel. Ik heb zowel op pijler relatie als sex regelmatig tips voorbij zien komen.

Alles beter dan het gesprek aangaan en maar gewoon drammen.

(Ik neem aan dat ze al wel weet dat je vaker zou willen toch TO?)
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
quote:VW-Rabbit schreef op 27 februari 2015 @ 16:01:

[...]





Dat is onder andere waar ik bang voor ben.Dan zou ik toch nog maar is heel goed met je vriendin gaan praten. Blijkbaar heb je het nodig, en moeten jullie samen communiceren hoe jullie dit gaan oplossen met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:dedoper schreef op 27 februari 2015 @ 15:51:

Jou online relatie leest dit toch ook? of is het een ander forum?

Ik heb hier ongeveer hetzelfde meegemaakt, mijn relatie met mijn vriendin is wel goed en zeker ook op seksueel gebied. De vrouw in kwestie die meer in mij zag dan alleen mailen heb ik duidelijk laten weten dat ik niets meer met haar te maken wil hebben. Haar gewoon geschreven dat ik nooit iets met haar wil.

Ze zal dit ook wel weer lezen, dan weet ze meteen dat het nog steeds zo is en altijd zo zal blijven.nee, is een heel ander forum, ik weet dat zowel vriendin als online vriendin hier niet lezen.
Ze hangt aan je omdat ze zich zorgen maakt als ze een paar dagen niets van je hoort? Waarom laat je uberhaupt een paar dagen lang niets van je horen? Ieder zijn ding hoor, maar bij mij ziu de interesse dan snel weg zijn.



Verder moet je uitzoeken wat je met dat online contact wil. Als je al weet dat je vriendin het niet goed gaat vinden, stop er dan mee. En als je er niet mee wil stoppen, maak het uit. Dit blijven doen achter haar rug om is niet zo netjes van je.
Gewoon kappen dan met jouw online-vriendin en aan je echte relatie werken.

Je bent nu aan het vreemdgaan!
Waar ligt je loyaliteit?

Als die bij je vriendin ligt, dan is de keuze makkelijk gemaakt.

Als die online vrouw op de hoogte is, van jouw relatie met je vriendin, had ze kunnen weten dat jullie contact ooit voor problemen zou kunnen gaan zorgen, en dat had jij ook beter moeten weten, intieme dingen bespreken buiten je relatie om is gewoon geen goed idee als je je relatie zuiver wilt houden, op die manier creëer je een intieme band met een derde en dat kan uiteindelijk voor vervreemding met je eigen partner zorgen,...voor sommige mensen is dit emotioneel vreemdgaan, misschien was dit nog niet in je opgekomen, en veel zien er ook t kwaad niet van in, het lijkt allemaal onschuldig, maar toch kan t een hoop kapot maken, dus ik snap je vriendin ook wel.

Jij zegt dat het je relatie geen schade berokkent? maar ben je daar wel zo zeker van? anders had je je vriendin toch al meteen wel ingelicht over je online vriendin is het niet?

Ik zeg dit niet om te veroordelen ofzo, maar probeer je eens een voorstelling te maken over hoe zoiets op jou zou overkomen, als jouw partner intieme zaken met een ander bespreekt, ipv aan jou kenbaar te maken hoe zij zich voelt?

Ook al is dit een moeilijk onderwerp voor je vriendin, ik denk dat ze nog liever dit met jou bespreekt, dat dan jij dat achter haar rug om doet met een ander, en als jij niet met je vriendin kunt praten, en het op deze manier oplost, voorzie ik in de toekomst nog wel meer gedonder.

dus praat met je vriendin, dat is denk ik het enige dat je kunt doen om je relatie goed te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:VW-Rabbit schreef op 27 februari 2015 @ 16:01:

[...]





Dat is onder andere waar ik bang voor ben.

Daar ben je nog altijd helemaal zelf bij.

Of je accepteert je realtime vriendin voor hoe ze is, je praat met haar om te kijken of er een oplossing is of je trekt de stekker uit je relatie.

Meer smaken zijn er niet.
quote:Sensy12 schreef op 27 februari 2015 @ 16:07:

Ik zou niet weten wat de oplossing zou zijn voor je libido-probleem. Ik lees het hier zo vaak de wisselende verlangens van beide partners. Nog geen zinnig antwoord gelezen of een praktische oplossing. Lijkt me naar als je meer seks wilt dan je partner. Wat doe je dan? Stikken in je verlangen en gefrustreerd rondlopen, je partner dwingen zich aan jou aan te passen of de verrotte middenweg van vreemdgaan. Kiezen uit drie kwaden.



Iemand die hier iets zinnigs over te vertellen heeft?Het enige zinnige lijkt me om dan te stoppen met de relatie, en op zoek te gaan naar iemand die beter bij je past, ipv jaren lang aan te blijven klooien en dan uiteindelijk op een nog rottigere manier uit elkaar te gaan..maargoed leuk is anders, er zijn hiervoor gewoon geen fijne oplossingen vrees ik, maar dit lijkt me uiteindelijk de minst rotte, je leven gaat verder, je kunt weer iemand anders tegenkomen etc..
Alle reacties Link kopieren
quote:lucianne schreef op 27 februari 2015 @ 16:33:

[...]





Het enige zinnige lijkt me om dan te stoppen met de relatie, en op zoek te gaan naar iemand die beter bij je past, ipv jaren lang aan te blijven klooien en dan uiteindelijk op een nog rottigere manier uit elkaar te gaan..maargoed leuk is anders, er zijn hiervoor gewoon geen fijne oplossingen vrees ik, maar dit lijkt me uiteindelijk de minst rotte, je leven gaat verder, je kunt weer iemand anders tegenkomen etc..Nou, ik hoop er op dat ze bij draait, dat ze wat losser wordt en dingen bespreekbaar worden. Ik vind het wat erg rigoureus om de relatie hiervoor te verbreken, dan zou ik eerder nog aan mijzelf gaan werken, ondanks dat het nog steeds mijn mening is dat ik niets verkeerd doe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven