Ontzettende behoefte aan een relatie

27-07-2016 00:49 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 2 weken alleen op vakantie om lekker niks te doen en dan gaan je gedachten heel erg met je aan de haal. Ik merk nu dat ik ontzettende behoefte heb aan een relatie. Een leuke liefde. Verliefd zijn. Leuke afspraakjes. Ik heb al in geen jaren meer een echte relatie gehad. Wat scharrels maar dat is ook niks. Ik ben eind twintig en iedereen om me heen gaat settelen. En ik denk shit ik moet opschieten. Want als ik ouder word, wordt je minder mooi en dus ook minder kans op liefde. En mocht ik ooit kinderen willen, moet ik eerst een man zien te vinden binnen afzienbare tijd.



Maar het stomme is dat ik ook heel onafhankelijk ben. Maar omdat ik nu al bijna een jaar geen liefde of spanning qua mannen heb ervaren, merk ik dat ik er juist zo''n behoefte aan heb. Het probleem is: ik vind iemand niet snel leuk en ik kan niet een man zomaar naast mijn zijde toveren.



Herkennen anderen dit? En wat doe je ermee? Het valt niet te controleren of zelf in de hand te krijgen en dat frustreert voornamelijk. Ik hou ervan dat wanneer ik iets wil of er een probleem is, ik dat zelf oplos. Maar dit is uiteraard iets heel anders. Pfff kortom frustratie. Hebben jullie tips hoe hiermee om te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Altijd mooi zo'n vrouw die de 30 nadert en opeens wil gaan settelen omdat de rest dat ook doet. Dat gedrag is totaal niet aantrekkelijk voor een man.
Alle reacties Link kopieren
Nee, herken het niet. Geen enkele behoefte aan de agenda vooral van die ander. Ik doe daar dus verder niks voor/mee. Als ik al iets wil, is het op basis van SV, meer niet. 15 jaar geen relatie inmiddels.



Komt je gevoel ineens naar voren nu je op vakantie bent, andere sfeer/omgeving of is dit in Nederland ook zo?

En wil je een relatie, of zoek je spanning, m.a.w. seks?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
je bent begin dertig.
very metal
Doet me denken aan dat liedje van Harry Jekkers: partnerjacht, partnerjacht...ik moet een partner hebben en het moet voor middernacht...



Maar...hé, je bent je er nu van bewust, dus misschien zodra je een man tegenkomt dat je hem eerder herkent als een potentiële partner voor jou.



En wie weet ontmoet je wel iemand tijdens je vakantie...en je kunt wat actiever gaan daten.
Alle reacties Link kopieren
Nou voor mijn gevoel ben ik nog veel te jong voor serieuze zaken qua kinderen enzo. Maar ik denk wel: shit als ik in de komende 2 jaar bijv. Niemand vind, wat dan? Dan heb ik het idee de eeuwige vrijgezel te zijn. En iedereen om me heen heeft relaties en krijgen kinderen enzo. En straks eindig ik helemaal alleen. Dat is ook weer niet de bedoeling.



Ik heb een tijdje inter daten gedaan? Maar dat is niks voor mij. Ik wil iemand gewoon tegen komen en dan dat het van daaruit ontstaat. Maar nu ik ouder word, denk ik ja straks wacht ik tot eind dertig op die spontane, leuke ontmoeting. Die nooit gaat komen. Ik wil er juist niet actief achter aan gaan en het gewoon op het 'lot' af laten komen. Maar tot nu toe is dat lot me niet gunstig geweest op het gebied van liefde.



In Nederland had ik ook wel de behoefte maar niet zo extreem als nu. Maar misschien voel ik me gewoon even eenzaam dat die behoefte nu zo sterk aanwezig is. Ik zie ook allemaal stelletjes hier dus dat drukt je ook met de neus op de feiten.
"Want als ik ouder word, wordt je minder mooi en dus ook minder kans op liefde."



Jammer.
quote:OmeHenk schreef op 27 juli 2016 @ 01:20:

"Want als ik ouder word, wordt je minder mooi en dus ook minder kans op liefde."



Jammer.???
Alle reacties Link kopieren
quote:-KING- schreef op 27 juli 2016 @ 01:04:

je bent begin dertig.ssshh leeftijd zal wel een gevoelig punt zijn
Alle reacties Link kopieren
Echt? Als de 85 in je nick ook je leeftijd weergeeft, ben/wordt je 31. Wat gebeurt er als je over 2 jaar nog steeds geen relatie hebt? Stop je dan acuut met ademen of zo, hebben je vrienden/vrienden inmiddels al aangegeven dat de vriendschap dan ophoudt?



Ik vind je nogal irreëel/doemdenken. Stel nu he, dat je idd geen relatie meer gaat hebben, hoe zou je je leven dan indelen/indenken. Is het heel erg dan zonder partner?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
De mannen worden OOK ouder en lelijker hoor! Dus maak je daar maar niet al te veel zorgen over!
Alle reacties Link kopieren
Iceteapeach: ja doemdenken daar ben ik erg goed in. Ik zou het wel erg vinden om de rest van mijn leven geen relatie meer te krijgen ja. Dat is juist een beetje het depressieve uitzicht ervan.



En nee tuurlijk laten vrienden je dan niet vallen. Daar ben ik ook niet zozeer bang voor. Wel om alleen te blijven. En juist nu iedereen dus zo aan het settelen is, denk ik oei ik moet schijnbaar ook opschieten. Want anders is het straks te laat. Wat dat dan ook betekent.
Alle reacties Link kopieren
Haha alicev. Dat is waar :p
Alle reacties Link kopieren
Ach joh, al die mensen om je heen die zich gaan settelen zijn over 2 jaar weer gescheiden.

Zo lang duurt een huwelijk tegenwoordig
Alle reacties Link kopieren
Nou sorry hoor, ik wil geen paniek zaaien hier, maar ik kan me TO's zorgen toch wel enigzins voorstellen. Vrouwen denken altijd dat ze oneindig vruchtbaar zijn, maar helaas zijn er toch ook vrouwen bij wie de vruchtbaarheid in de tweede helft van de dertig snel terug begint te lopen. En als je niet met de eerste vent die je tegenkomt een gezin wil stichten maar er de tijd voor wil nemen, dan is het toch logisch dat nu een mooi moment zou zijn om iemand tegen te komen?



Ook als het niet per se gaat om het stichten van een gezin: ik vind dat er niks mis is met op zoek zijn naar een relatie. Tuurlijk is het fantastisch als je gelukkig en tevreden kan zijn in je eentje, neemt niet weg dat (pas op, hier volgt mijn persoonlijke mening!) het leven ook erg fijn kan zijn als je het met iemand kan delen.



TO, probeer de positieve kanten van je situatie in te zien. Zie het niet als een relatie missen, maar alle opties nog open hebben liggen! Tuurlijk is het prima om op zoek te zijn, maar laat dit niet de overhand hebben in jouw leven, want dat kan, zoals al gezegd in dit topic, soms wanhopig overkomen.

En verder, de wellicht wat afgezaagde adviezen (wellicht dat dit een kwestie van jezelf openstellen voor nieuwe opties is), ga eens internetdaten, of op een blind date, spreek op een feestje of in de koffiezaak of in de supermarkt eens iemand aan... Wie weet!
Alle reacties Link kopieren
Een klein beetje herkenbaar die 'angst'. Hoe ik ermee omga? Gewoon niet bang zijn. Waarom zou je? Je kan bij wijze van morgen iemand in de supermarkt tegenkomen en over een jaar getrouwd zijn. Die dingen gebeuren.

Je zegt dat Internet daten niks voor je is en dat je perse iemand spontaan wilt ontmoeten. Dan zou je juist het e.e.a moeten ondernemen om spontaan mannen tegen te komen.

Of het internet daten zien als een medium om mannen te ontmoeten. Ook al is het niks voor jou. Zet je erover heen...

En verder.. geniet van het vrijgezel zijn want een relatie hebben is echt lang niet alles. Dan komen er wel weer andere 'problemen' kijken.
Yolo!
Alle reacties Link kopieren
Als je het afgelopen jaar niemand spontaan bent tegengekomen waar je wat voor voelt. Dan is een app als Happen of Tinder misschien toch wel handig.
Alle reacties Link kopieren
quote:roderoosje85 schreef op 27 juli 2016 @ 01:11:

Ik heb een tijdje inter daten gedaan? Maar dat is niks voor mij. Ik wil iemand gewoon tegen komen en dan dat het van daaruit ontstaat. Maar nu ik ouder word, denk ik ja straks wacht ik tot eind dertig op die spontane, leuke ontmoeting. Die nooit gaat komen. Ik wil er juist niet actief achter aan gaan en het gewoon op het 'lot' af laten komen. Maar tot nu toe is dat lot me niet gunstig geweest op het gebied van liefde.



In Nederland had ik ook wel de behoefte maar niet zo extreem als nu. Maar misschien voel ik me gewoon even eenzaam dat die behoefte nu zo sterk aanwezig is. Ik zie ook allemaal stelletjes hier dus dat drukt je ook met de neus op de feiten.quote:Honingbij_ schreef op 27 juli 2016 @ 03:53:

En verder, de wellicht wat afgezaagde adviezen (wellicht dat dit een kwestie van jezelf openstellen voor nieuwe opties is), ga eens internetdaten, of op een blind date, spreek op een feestje of in de koffiezaak of in de supermarkt eens iemand aan... Wie weet!

Ik had 18 jaar geleden net zoveel die behoefte als TO nu en heb mijn huidige vrouw in de supermarkt aangesproken: Klant - klant dus! De bekende mogelijkheden zoals via vrienden, werk en uitgaan boden geen kans en Internet was er nog niet. Maar het blijkt best onwaarschijnlijk een relatie te krijgen met iemand die je zomaar in het wild ontmoet. Maar toch, als je echt wilt moet je die drive omzetten in daden, het ging bij mij ook niet vanzelf!



Ik denk dat het gemakkelijker is te kijken of er ook een dating app is waarbij je een belletje krijgt als er een passende single in je buurt rondloopt. Misschien net zoals Pokemon.
Alle reacties Link kopieren
Die app is er toch al?: Happn
Alle reacties Link kopieren
Daar heb ik van gehoord maar ken het natuurlijk niet uit eigen ervaring. Werkt dat mooi?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je ook wel hoor.

Geen advies, wel succes. Hoop dat je snel spontaan tegen een leuke vent aanloopt :-)

( Veel van mijn vriendinnetjes hebben wel succes met tinder etc. Misschien toch nog eens een poging waard? )



Geniet nog van je vakantie!
Ik wil komen en weer gaan. Ik wil leven, niet bestaan.
Alle reacties Link kopieren
Want als ik ouder word, wordt je minder mooi en dus ook minder kans op liefde.



Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Toen ik 32 was ontmoette ik de vader van mijn kinderen (had daarvoor ook een langdurige relatie gehad en net jaartje single), deze relatie heeft ruim 12 jaar geduurd . Ik was toen 44 toen we uit elkaar gingen. Gek, eigenlijk nooit het idee gehad dat ik geen relatie meer zou krijgen omdat ik al halverwege de 40 was.

En na anderhalf jaartje weer een kanjer ontmoet, een kanjer in alle opzichten,lief voor mij en de kinderen, humor , eerlijk etc, en nog lekker om te zien.



Dus jouw zin: " als ik ouder word, en minder mooi ,dus minder kans op liefde" waar haal je het vandaan. Ook vriendinnen van mij hebben terwijl ze in de 40 waren een hele leuke man getroffen. En echt niet de eerste de beste zo van: nou ik neem deze maar anders blijf ik over.



Overigens nooit een man via datingsites of social media ontmoet altijd IRL.
Alle reacties Link kopieren
Die zin over ouder worden en dus minder mooi en dus minder kans is nogal grote onzin. Maar ik vind uitspraken als "je bent nog zo jong", wanneer het om relaties gaat vaak ook niet zoveel toevoegen. Ook als je jong bent kun je behoefte hebben aan een relatie en een maatje, als je 25 bent net zo goed als wanneer je 35, 45 of 55 bent. En hoewel je natuurlijk wel je kansen iets kunt vergroten (datingsites/speeddaten/je in nieuwe kringen begeven) moet je je vooral niks aantrekken van spreuken als "als je stopt met zoeken vind je hem", "wanneer je echt van jezelf gaat houden komt hij op je pad" "geniet nu nog maar van je single leven nu het kan!!" en "voor iedereen is er een ware" want dat weet je gewoon niet. Het is ook gewoon vooral een kwestie van geluk hebben, en ondertussen lekker je leven blijven leven en jezelf niet 'op wacht' zetten. En ook erkennen dat je er soms verdrietig van bent en dat dat ook gewoon mag. Dat gevoel is geen schande.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken dit heel erg TO! Hier ook een die inmiddels 29 jaar is geworden en nooit een echte een relatie heeft gehad. Langste scharrel was 3 maanden ergens in 2008 sindsdien niets meer van gekomen.



Werkelijk waar iedereen om me heen (vrienden/klasgenoten/kennissen is gesetteld en zijn inmiddels bezig met hun tweede kind. Mijn zussen zijn getrouwd en hebben ook kinderen. Fijn allemaal maar je wordt er wel mee geconfronteerd.



Vragen die worden gesteld (familie/werk) of ik wel of geen relatie heb en als ik zeg ''Nou het is mij nog niet gelukt om de ware te vinden'' dan krijg ik meteen te horen '' Neeeeeee Echttttt zooo een mooie dame en maar nog geen vent kunnen vinden WAT ERRUUUG'' waar iedereen bij staat



Ik moet er mee leren leven en accepteren en de hoop hebben dat het ooit mij gaat lukken om een mooie love story te beleven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven