Onzekere dertiger zoekt geruststelling...

29-05-2016 14:43 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja daar komt het wel zo'n beetje op neer. Ik maak me ergens zorgen over en hoop dat mensen hier die meer ervaring hebben met dit soort dingen met een beetje gerust kunnen stellen. Of juist niet, maar dan weet ik dat ook weer..



Het gaat om het volgende. Ik ben 37 en heb sinds enige maanden een nieuwe relatie.

Mijn vriend is een enorm liefhebber van hardstyle en heeft regelmatig party's bezocht. Dit staat de laatste jaren echter op een laag pitje. Dit jaar wil hij met vrienden graag weer eens een aantal party's/festivals gaan bezoeken. Nu laat ik een absolute nitwit zijn wat deze feesten betreft en wat voor sfeer daar heerst. Van wat ik hoor is het saamhorigheidsgevoel groot en komen er zelden knokpartijen oid voor. Mijn vriend heeft me verteld wel eens een (aantal) pilletje(s) te willen gebruiken om de nacht door te komen. Dat op zich vind ik niet schokkend. Hij drinkt geen alcohol en ik vertrouw erop dat hij hier verantwoord mee om weet te gaan. Toch knaagt er iets aan me en hoe belachelijk ik het zelf ook vind, het laat me niet los. Ik heb nl gehoord dat deze pillen een enorm gelukzalig verliefdheidsgevoel kunnen oproepen waardoor je iedereen aardig en mooi vindt en mensen graag wil aanraken e.d. En ja jullie voelen het al aankomen...ik als onervaren muts op dit gebied (zowel de feesten als de pillen) maak me nu dus wel een beetje zorgen in hoeverre dit invloed heeft op je gedrag op zo'n feest.

Ik snap natuurlijk dat dit van persoon tot persoon verschillend is en het aan de aard van het beestje ligt, of je single bent, op zoek, niet op zoek, gelukkig getrouwd, of wat dan ook. Toch blijft het door mijn hoofd spoken..

Wie heeft hier ervaring mee? Thanx alvast...
Wat zegt hij erover? Ik neem tenminste aan dat je dit met hem besproken hebt?
Was je van plan om mee te gaan?
Dit soort feesten lopen niet uit op algehele orgies als je daar bang voor bent.



Het is vooral het gevoel dat je met zn allen zo'n leuk feestje aan het vieren bent wat erg wordt versterkt.

Qua mogelijk grenzeloos gedrag lijkt alcohol me gevaarlijker.
Alle reacties Link kopieren
Het komt uiteindelijk allemaal neer op vertrouwen, net als met een avondje stevig drinken. Ik heb nog nooit onder de invloed van harddrugs iemand anders "gedaan", maar ik ken genoeg mensen die wel vreemd gaan als ze een pilletje of iets te veel pilsjes op hebben. Heb je verder nog redenen om aan je vriend te twijfelen? Zo niet, probeer het te laten gaan, gun hem een leuk feestje en ga zelf ook iets leuks doen die avond. Vertrouwen is the key hier, denk ik.



(Advocaat van de duivel: Iedereen KAN vreemdgaan, dus wellicht wordt je achteraf nog teleurgesteld. Maar goed, daar kun je je niet op instellen of voorbereiden, dus ik verwijs terug naar wat ik eerder zei)
Wel bijzonder ook, je titel. Je wilt geruststelling. Je wilt niet weten hoe het écht is, je wilt even horen dat het wel meevalt. En niet van hem, van wildvreemden. Zodat je het gesprek niet aanhoeft.



Wat een berg vermijding bij elkaar zeg.
Grappig. Je hebt geen idee hoe die feesten werken, stapt over drugs, knokpartijen en drank heen (terecht hoor) en maakt je zorgen over andere vrouwen . All of the above kunnen van toepassing zijn als je vriend het opzoekt. Vertrouw hem een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Ervaringsdeskundige hier. Ik loop al aardig lang mee in het wereldje, geen hardstyle btw, wel slik ik een half pilletje. Ja, je vindt iedereen leuk en lief, maar mijn ervaring is dat het zich beperkt tot naar elkaar lachen, een 'gaat het goed?', 'Vind je het leuk' of een gesprekje over of je vaker naar feestjes gaat. Ik zie zelden mensen heftig bekken op de dansvloer eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou daar ook geen lekker gevoel over hebben..maar vooral omdat ik vrij jaloers aangelegd ben. En gedachte door mijn hoofd gaan spoken.

Ik heb wel veel ervaring met die feesten, en de pillen, dat geeft idd een hele open en relaxte sfeer waar mensen makkelijk contact maken. Maar die contacten zijn altijd maar vluchtig. Je lult op zo'n dag met Jan en alleman. En dat vergeet je dan ook weer meteen. Dan ga je alweer door. Denk maar niet dat ie diepgaande contacten opdoet daar hoor
l'amour de soi...belle la vie...
Alle reacties Link kopieren
@steampunkcat, nee, ik ga niet mee, er gaan voor zover ik weet geen vrouwen mee.



@ Rhaegal, ik heb niet lang nagedacht over de titel...dit was het eerste dat in me opkwam. Ik maak regelmatig in mijn hoofd van muggen olifanten en wil graag weten of ik dat nu ook doe, ik wil niet horen dat het meevalt, ik wil horen hoe het echt is. En het gaat mij niet alleen om het feest, maar vooral de effecten van xtc op mensen die zo'n feest bezoeken. In hoeverre verander je daardoor?Daarbij; denk je echt dat mijn vriend het me zou vertellen als hij denkt zich niet te kunnen beheersen en daar te gaan flikflooien met een ander?



@rechthoek en kings, weet ik wel hoor, als hij vreemd zou willen gaan hoeft hij daarvoor niet naar een feest...
Alle reacties Link kopieren
quote:brenne schreef op 29 mei 2016 @ 15:09:

Daarbij; denk je echt dat mijn vriend het me zou vertellen als hij denkt zich niet te kunnen beheersen en daar te gaan flikflooien met een ander?

Jij kent hem beter dan wij. Maar jij vertrouwt hem dus niet?
Maar waar ben je nu precies onzeker over?



Over dat je vriend niet netjes binnen de lijntjes kleurt?

of over het feit dat hij drugs gebruikt?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet jaloers aangelegd, wel onzeker zo nu en dan. En mijn vriend keurt vreemdgaan normaal gesproken af.

Dat zegt natuurlijk niks want daden zeggen meer dan woorden. Wat ik vooral graag wilde weten is in hoeverre deze pillen je de grip op de werkelijkheid laten verliezen waardoor je dingen doet die je normaal nooit zou doen. De sfeer op het feest is dan ook bepalend denk ik. Daarom vroeg ik daar ook naar.
Alle reacties Link kopieren
quote:ninon schreef op 29 mei 2016 @ 14:58:

Ervaringsdeskundige hier. Ik loop al aardig lang mee in het wereldje, geen hardstyle btw, wel slik ik een half pilletje. Ja, je vindt iedereen leuk en lief, maar mijn ervaring is dat het zich beperkt tot naar elkaar lachen, een 'gaat het goed?', 'Vind je het leuk' of een gesprekje over of je vaker naar feestjes gaat. Ik zie zelden mensen heftig bekken op de dansvloer eigenlijk.

Dit dus. Ik zou me geen zorgen maken.



Ooit een diepgaand gesprek gevoerd met iemand over zijn hamster, die liefde zat diep
Alle reacties Link kopieren
quote:brenne schreef op 29 mei 2016 @ 15:15:

Ik ben niet jaloers aangelegd, wel onzeker zo nu en dan. En mijn vriend keurt vreemdgaan normaal gesproken af.

Dat zegt natuurlijk niks want daden zeggen meer dan woorden. Wat ik vooral graag wilde weten is in hoeverre deze pillen je de grip op de werkelijkheid laten verliezen waardoor je dingen doet die je normaal nooit zou doen. De sfeer op het feest is dan ook bepalend denk ik. Daarom vroeg ik daar ook naar.

Je bent met pillen nog volledig bij. Je voelt je alleen ontzettend blij. Als je je grip op de werkelijkheid kwijt bent dan heb je veel te veel pillen op of dan drink je er bij.



Maar met 1 op dan ben je nog steeds jezelf.
quote:brenne schreef op 29 mei 2016 @ 15:15:

Ik ben niet jaloers aangelegd, wel onzeker zo nu en dan. En mijn vriend keurt vreemdgaan normaal gesproken af.

Dat zegt natuurlijk niks want daden zeggen meer dan woorden. Wat ik vooral graag wilde weten is in hoeverre deze pillen je de grip op de werkelijkheid laten verliezen waardoor je dingen doet die je normaal nooit zou doen. De sfeer op het feest is dan ook bepalend denk ik. Daarom vroeg ik daar ook naar.Dan zal ik je geruststellen. Die dingen waar je bang voor bent gaan zelfs met dat pilletje alleen als je het opzoekt. Alles wat je vriend doet, is hij zelf hij. Alles is beschikbaar als hij wil en niks zal gebeuren als hij dat niet wil.
quote:brenne schreef op 29 mei 2016 @ 15:15:

Ik ben niet jaloers aangelegd, wel onzeker zo nu en dan. En mijn vriend keurt vreemdgaan normaal gesproken af.

Dat zegt natuurlijk niks want daden zeggen meer dan woorden. Wat ik vooral graag wilde weten is in hoeverre deze pillen je de grip op de werkelijkheid laten verliezen waardoor je dingen doet die je normaal nooit zou doen. De sfeer op het feest is dan ook bepalend denk ik. Daarom vroeg ik daar ook naar.

Dan zou ik het vergelijken met alcohol.

Al heb ik het idee dat je met een pilletje nog wat 'frisser' bent, en met alcohol sneller lomp.

Maar met 2 of 3 glazen alcohol ben je nog niet meteen een vreemdganger. Hoogstens wat losser in de omgang. Zelfde geld voor een (half) pilletje. (Weet niet hoe groot jouw vriend is. )
Alle reacties Link kopieren
@koekkoekje en toverspiegel, ik vertrouw hem wel, maar de pillen niet. Ik vind het een enge gedachte wat die pillen met hem kunnen doen waardoor mijn anders zo trouwe vriend zichzelf niet meer is. Dus ja, ik zou liever hebben dat hij ging feesten zonder pillen, dan zou ik me minder tot geen zorgen maken. Al besef ik goed dat iedereen kan vreemdgaan, maar dat is eigenlijk overbodig om te zeggen.



Ter aanvulling: vooral omdat hij aangaf deze nog nooit gehad te hebben en er nogal hoge verwachtingen van had. Ik vind dit eng omdat ik me er werkelijk niks bij kan voorstellen.
Ik zou me dan meer zorgen maken om zijn gezondheid dan zijn trouw. Maar goed, dat ben ik. Nogmaals zal je vriend niet vreemdgaan door de pillen. Als je vriend stiekem zou willen kan het wel drempel verlagend werken.
Alle reacties Link kopieren
Oké, dus jullie zeggen dat niet ineens je hele persoonlijkheid verandert door zo'n pil en dat het vergelijkbaar is met alcohol. Het versterkt alleen het gevoel wat je op dat moment hebt. Dus als je al zonder pil helemaal opgaat in die muziek, dan krijg je er met pil een euforisch gevoel bij, zoiets?



Ik weet dat hij echt helemaal totaal gek is van die muziek en het heerlijk vindt om 'een nacht lang alle energie eruit te knallen' hoe hij het zegt. Hij drinkt verder, en dat weet ik zeker, alleen water of energiedrank tijdens een feest. Ook heeft hij me verteld dat hij alleen het hoognodige neemt en nooit last heeft van een afterdip. Dat klinkt wel of hij weet waar hij mee bezig is.



@Toverspiegel, hij is klein maar stevig (gespierd) en neemt er volgens mij ongeveer 2 in zo'n nacht.
Alle reacties Link kopieren
Ervaringsdeskundige nr.2: met een pilletje op was ik blij en vrolijk. Meer energie en ging helemaal mee in de muziek. Iedereen die zo'n pilletje op had was vriendelijker naar elkaar, maar niemand dook op elkaar als een paar hitsige apen. Dat zag ik eerder gebeuren met alcohol. Met een pilletje gingen mijn remmen niet los. Was gewoon een stuk alerter en frisser zoals iemand eerder schreef.



Je vriend heeft ervaring met pilletjes slikken. Vraag het hem. En als je zijn antwoorden niet vertrouwt dan zit je in de verkeerde relatie. Onzekerheid is geen chronische ziekte btw, daar kun je snel van af komen mits je jezelf belangrijk genoeg vindt om je door vage twijfelachtige gevoelens te laten leiden/lijden.
Alle reacties Link kopieren
quote:brenne schreef op 29 mei 2016 @ 15:32:

Oké, dus jullie zeggen dat niet ineens je hele persoonlijkheid verandert door zo'n pil en dat het vergelijkbaar is met alcohol. Het versterkt alleen het gevoel wat je op dat moment hebt. Dus als je al zonder pil helemaal opgaat in die muziek, dan krijg je er met pil een euforisch gevoel bij, zoiets?.Precies. Het versterkt je emotie.
Alle reacties Link kopieren
Rechthoek ik ben het met je eens hoor, volledig. Ik stap niet over het drugsgebruik heen, maar kan het ook niet verbieden.

Ik ben pas een paar maanden in zijn leven en hij doet dit al lang. Het enige dat ik zou kunnen doen is bij hem weggaan hierom, en dat gaat me net een stapje te ver. Het feit dat hij het me vertelt waardeer ik. Als hij dat niet zou doen zou ik er nooit achter komen. Dan geef ik de voorkeur aan een vriend die eerlijk is, geen druppel alcohol drinkt en af en toe een pilletje neemt.
Alle reacties Link kopieren
@Sensy, ik weet het, ik wil dit ook niet. Ik ben na jaren weer zo verliefd en weet gelijk weer waarom ik intense verliefdheid zo vreselijk vermoeiend vind omdat dit soort twijfels dan weer de kop opsteken. Het heeft echter geen zin ervoor weg te lopen omdat ik er telkens weer (bij een nieuwe relatie) mee geconfronteerd wordt. Het zit in mij en ik zal er mee moeten dealen.

Daarom wil ik mijn vriend er ook niet te veel mee lastig vallen. We hebben het erover gehad en hij geeft lief antwoord op al mijn vragen over de pillen. Hij heeft ze me ook laten zien. Ik wil hem niet het gevoel geven dat ik hem niet vertrouw en heb hem daarom ook geen directe vragen gesteld als 'je gaat daar toch niet met andere vrouwen rotzooien hè?' Ik vind dat zo puberaal, natuurlijk zegt ie daar nee op en je weet nog niet hoe het in t echt zal gaan.
Je idee van een pilletje klopt niet belemaal, het is echt niet zoals je op televisie ziet hoor.



Het is voor mij jaren geleden maar alles was net iets intenser, de muziek beter, de sfeer beter etc. Aanrakingen moest ik dan sowieso niets van hebben dus daar kan ik niet over meepraten maar elkaar betasten etc gebeurd meer met drank op dan iets anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven