onzekerheid verpest relatie

07-11-2014 16:59 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd ivm herkenbaarheid
Volgens mij heeft je vriend gelijk en ben je overal onzeker over.

Onzekerheid is zo'n zinloze emotie.

Als je heel eerlijk bent naar jezelf, is deze relatie iets waar je erg gelukkig van wordt en waar je tijd en energie voor hebt?
Ik snap niet waar hij zijn twijfels in uit? Dat lees ik nergens terug en ook niet dat hij niet 100% voor je gaat, zo komt het namelijk wel over.

Dat de afstand jullie in de weg zit en met name jou, lees ik wel terug. Hij heeft veel gepland en door de afstand vallen spontane dingen weg. Jij wil meer aandacht en dat kan niet als je ver van elkaar woont.



En waardoor komt de benauwdheid bij hem? Wat doe jij dat dit in hem opwekt?

Goed dat hij het uit, kan jij er aan werken
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of je een schop onder de kont nodig hebt,want ik denk dat je je niet voor niets zorgen maakt.

Ik heb het idee dat hij het niet meer zo ziet zitten,maar het niet zo direct durft te zeggen en de echte reden niet aangeeft. (hoop het natuurlijk niet voor je!)
Alle reacties Link kopieren
quote:glitglam schreef op 07 november 2014 @ 17:25:

Ik weet niet of je een schop onder de kont nodig hebt,want ik denk dat je je niet voor niets zorgen maakt.

Ik heb het idee dat hij het niet meer zo ziet zitten,maar het niet zo direct durft te zeggen en de echte reden niet aangeeft. (hoop het natuurlijk niet voor je!)

En ergens snap ik wel dat dit misschien zo is

Het is gewoon niet zo heel aantrekkelijk als iemand in het begin al zo veel claimt



TO jullie zijn nog niet zo vreselijk lang samen

Hij heeft het druk, werk en studeren vergt nou eenmaal veel tijd

Wat verwacht je van hem?

Dat hij dingen laat vallen voor jou?

Dat is voor zijn studie niet handig en voor zijn baan ook niet.



Ik snap je onzekerheid wel

Mijn vriend en ik moeten ook heel erg plannen

We hebben beide een drukke baan, en daarnaast sporten we beide ook eens heel veel

Dat zorgt er soms voor dat we elkaar een week niet kunnen zien.

En soms bekruipt me dan ook wel eens het gevoel van, help.....

Hij heeft dat gelukkig ook wel eens, dan praten we er even over en plannen we een afspraak

Plannen is echt noodzaak bij ons, wij wonen ook niet bij elkaar om de hoek.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Wat is trouwens voor jou het begrip "genoeg zien"

Want als jij hem 4x in de week wil zien en hij 1x genoeg vind, dan wordt het wel een probleem natuurlijk
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Als de dan zo'n paniekaanval hebt of wordt overstroomd met emoties, bel je hem dan ook?

Dat kan je best een keer doen, maar niet iedere keer. Je kan dan misschien beter je ouders of een vriendin bellen, anders leun je teveel op hem. En het is nou ook niet echt gezellig. Jullie kennen elkaar pas net. Ik snap wel dat hij het daar benauwd van krijgt.
Ik vind het uiten van de afstand en benauwdheid die haar gedrag opwekt geen twijfels, maar een feit die er is.

Aan beide kan gewerkt worden. Ik lees niet dat haar vriend ook daadwerkelijk zegt te twijfelen of hij met haar verder wil.



TO, hoe brengt hij dit dan? Maakt hij tijd voor je vrij? Hebben jullie regelmatig contact, of wordt het minder?

Ik vind je OP echt heel summier om een goed advies te kunnen geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eva- schreef op 07 november 2014 @ 17:42:

Ik vind het uiten van de afstand en benauwdheid die haar gedrag opwekt geen twijfels, maar een feit die er is.

.

Ik vind het wel twijfel aangeven eerlijk gezegd

En dat mag ook

Na een paar maandjes wil je het toch nog gewoon hartstikke leuk hebben.

Zoals ik het lees, maar misschien lees ik het verkeerd want de info is inderdaad summier, is dat TO best wel veel aandacht vraagt

En in mijn optiek is aandacht niet iets wat je vraagt, maar wat je geeft

Aandacht vragen werkt heel vermoeiend voor de ander, en ja, dan ga je jezelf afvragen of een ver weg vriendin voor de andere partij wel werkt
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Klopt wat je zegt hoor Summerdance, maar ik vind het nu echt lastig te beoordelen. Ik lees de OP namelijk anders en ik zou ook iemand kunnen zijn die deze dingen zegt maar totaal niet bezig is om een relatie te beëindigen. Meer in de trant van: Hoe kunnen we nader tot elkaar komen, want een lange afstandsrelatie is gewoon wat moeilijker.



Ben benieuwd naar TO haar reactie.
Alle reacties Link kopieren
Ik struikel elke keer over dit zinnetje



Voor mij is het enige probleem wat betreft de afstand, dat hij werkt én studeert, en daardoor behoorlijk druk is. Het lukt daardoor niet om elkaar altijd 'genoeg' te zien



En dan vooral het genoeg stukje

Wat is genoeg, en belangrijker, komt dat overeen met de ander?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Een man die het al na drie, vier maanden benauwd van je krijgt, is niet de man voor jou. Van een man die bij je past, krijg je ook geen onzeker gevoel.
Ik denk dat hij het niet zo aantrekkelijk vindt dat je nu zo onzeker bent. Dat snap ik wel.

Hij heeft jou leren kennen toen je zorgeloos en ontspannen was. Daar is hij op gevallen. Je kan denken, hij moet me in voor- en tegenspoed nemen maar zo lang zijn jullie nog niet bij elkaar. Dus nog niet heel veel credit opgebouwd.

Misschien is hij daardoor ook niet de ware voor jou als hij niet met jouw onzekerheid kan omgaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:isa_isa_ schreef op 07 november 2014 @ 18:05:

Een man die het al na drie, vier maanden benauwd van je krijgt, is niet de man voor jou. Van een man die bij je past, krijg je ook geen onzeker gevoel.

Nah....ds niet waar natuurlijk

In het begin hoort een beetje onzekerheid er wel een beetje bij

Dat heet verliefd zijn



Alleen.....je moet het wel kunnen relativeren
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd ivm herkenbaarheid
Alle reacties Link kopieren
quote:felixxxxx schreef op 07 november 2014 @ 18:25:



Eva: hij uit zijn twijfels door ineens alles eruit te gooien: dat hij niet meer weet of hij er genoeg voor mij kan zijn, etc. Daarop heb ik gezegd dat hij dat wel kan, mits we elkaar regelmatig kunnen zien.

Summerdance: wat ik hem verwacht is zekerheid dat we elkaar toch minstens 1 volle dag per week kunnen zien. Voor mij hoeft hij absoluut geen dingen laten vallen.

.

Maar blijkbaar kan hij die verwachting niet waarmaken.

En soms is dat nou eenmaal even zo.

Dan kan je twee dingen doen, ermee dealen en er niet over zeuren/in paniek raken/gaan klagen

Of je verbreekt de relatie

Want bij twee mensen die niet naast elkaar wonen, daarnaast ook nog een druk leven hebben met studie en werk lukt het soms gewoon niet een hele dag bij elkaar te zijn



Ik had tot afgelopen dinsdag mijn vriend anderhalve week niet gezien

Tot hij dinsdagmiddag belde, of ik zin had om lekker te komen eten

We zijn beide woensdag vrij

De bedoeling was dat we dan ook lekker de woensdag samen zouden hebben

Alleen had ik al een aantal afspraken staan

Eigenlijk al vanaf 09.00 smorgens

Dat vond ik zelf een beetje zonde, want ik vind uitslapen zooooo fijn naast hem

Dus heb zelf die afspraak verzet en bent tegen 12.00 weer naar mijn eigen woonplaats vertrokken



En tuurlijk zie ik hem liever langer, maar dat lukt niet altijd

Jammer....komt wel weer een andere keer

En dat vertrouwen heb ik dan weer wel, dat die volgende keer heus snel weer komt
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:felixxxxx schreef op 07 november 2014 @ 18:25:





Tot het moment dat hij begon over zijn 'twijfels', was ik totaal niet onzeker over onze relatie tegenover hem. Juist niet, eigenlijk. Pas toen hij (ongeveer een maand geleden) daarover begon, werd ik juist wél onzeker over ons. En dat uit zich inderdaad in het juist extra om aandacht vragen. Zo lijkt het allemaal een beetje in een cirkel te lopen.

En dat zal je dus moeten veranderen

Jij bent in deze degene die die onzekere cirkel kan doorbreken

Door gewoon eens af te wachten en hem te vertrouwen als hij zegt dat jullie elkaar heus wel zullen zien.

Alleen misschien niet in de hoeveelheid dat jij graag wil.

Kan je dat niet, dan heeft hij echt gelijk, en is de afstand een te groot probleem voor je en is het voor jou slimmer om iemand te zoeken dicht in de buurt waar je zo even aan kan wippen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
verwijderd ivm herkenbaarheid
Alle reacties Link kopieren
quote:felixxxxx schreef op 07 november 2014 @ 18:42:

[...]





Daar heb je zeker gelijk in. Ik ben ook inderdaad degene die dat moet veranderen. Maar voordat ik dat kan doen, moet ik wel zeker weten dat hij nog 100% voor me gaat. Dan hoef ik dáár in ieder geval niet meer over te piekeren! En als hij dat inderdaad doet, en ik probeer mijn verwachtingen wat bij te stellen en op hem te vertrouwen, en het werkt dan alsnóg niet, is het voor mij ook wel duidelijk. Dan gaat het inderdaad niet werken.

Dat slaat natuurlijk nergens op!

Want in jouw beleving gaat hij alleen 100% voor je als je tenminste 1 dag in de week bij elkaar bent no matter what?



Ik vind dat je te veel bij hem neerlegt en te weinig jezelf bij kop en kont pakt
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd ivm herkenbaarheid
Alle reacties Link kopieren
quote:felixxxxx schreef op 07 november 2014 @ 18:48:

[...]





Nee, sorry, zo bedoelde ik het niet. Met 100% voor mij gaan bedoel ik meer dat hij mij gewoon een open en eerlijke kans geeft om die dingen bij mijzelf aan te pakken. Dus dat hij niet verwacht dat ik van de ene op de andere dag al mijn verwachtingen heb aangepast etc.

Dat doet hij toch?

Anders was hij toch al weggeweest?

En waarom kan je niet nu je verwachtingen aanpassen dan?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 07 november 2014 @ 18:51:

[...]



Dat doet hij toch?

Anders was hij toch al weggeweest?

En waarom kan je niet nu je verwachtingen aanpassen dan?



Klopt, maar juist door zijn wat cynische houding wordt dat voor mij alleen maar lastig. Met cynisch bedoel ik dat hij wil dat ik eerst bewijs dat ik iets kan veranderen, voordat hij het ook maar een beetje gelooft.

En natuurlijk kan ik dingen wel veranderen, en daar kan ik ook NU mee beginnen, maar dat wil niet zeggen dat dat bij wijze van spreken morgen allemaal al ineens veranderd is. Ik heb daar toch ook even tijd voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:felixxxxx schreef op 07 november 2014 @ 18:57:

[...]





Klopt, maar juist door zijn wat cynische houding wordt dat voor mij alleen maar lastig. Met cynisch bedoel ik dat hij wil dat ik eerst bewijs dat ik iets kan veranderen, voordat hij het ook maar een beetje gelooft.

En natuurlijk kan ik dingen wel veranderen, en daar kan ik ook NU mee beginnen, maar dat wil niet zeggen dat dat bij wijze van spreken morgen allemaal al ineens veranderd is. Ik heb daar toch ook even tijd voor nodig.

En ik snap hem dan weer wel

Ik zou er persoonlijk ook een beetje klaar mee zijn als mijn vriend de hele tijd liep te piepen, de meuten over dat hij me meer wil zien en uitbarst in paniekaanvallen



Dat klinkt misschien heel hard, maar zeker in het begin moeten dingen gewoon een beetje vanzelf te gaan

Lang leve de lol en pluk de momenten dat je bij elkaar bent.

Ik denk dat ook dat je zin cynisme verward met realisme

Ik geloof ook niet dat jij kan (wil) veranderen.

Jij wilt eerst bewijs, en dan ga je eens proberen (hoezo proberen, gewoon doen) om jezelf een een schop onder je kont te geven



Wat is het ergste wat er kan gebeuren als je even het gas los laat?

Dat jij je vergeet?

Well....dan was het toch al geen match made in heaven toch?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Eerlijk gezegd proef ik er een beetje uit dat hij het nu een beetje aan jou overlaat. Hij wil best door met jou mits je wat sterker wordt. Maar hij blijft nu ook maar op jouw onzekerh
Onzekerheid hameren zodat jij misschien zelf in ziet dat je niet geschikt bent voor een lange afstand relatie.



Sorry ik drukte te snel op mijn knopje..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven