Onzekerheid

06-10-2015 19:24 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik heb nu ongeveer 4 maanden een vriendin.

Over het algemeen loopt onze relatie zeer goed en hebben we weinig meningsverschillen.

We botsen enkel op 1 ding dat af en toe eens terugkomt:

Ik heb al enkele jaren een paar goede vriendinnen met wie ik af en toe babbel. Met af en toe bedoel ik ongeveer 2x per week, al is dit een gemiddelde en is het vaak minder. Het speelt zich vooral af op het internet, wanneer ik toch na lange tijd met een vriendin wil afspreken om bij te babbelen vraag ik haar ook steeds mee. Om aan te tonen dat het hier enkel om vriendschap gaat.

Voor alle duidelijkheid, we spreken hier enkel over vriendschap en deze vriendschappen zijn er al van lang voor dat ik met haar een relatie begon.

Zij heeft het hier niet makkelijk mee, ze heeft niet zo graag dat ik contact heb met andere meisjes ook al is het enkel vriendschappelijk. Ze zegt dat ze vroeger veel heeft meegemaakt waardoor ze zelf nogal onzeker wordt, omdat ik ook aandacht 'wil' van andere meisjes, ook al zijn het enkel vriendinnen. Ook beseft ze wel dat vriendinnen hebben toegelaten is maar toch heeft ze het er moeilijk mee.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, haar tot in den treure uitgelegd dat ik haar niet minder graag zie gewoon omdat ik contact hou met jarenlange vriendinnen. Ik heb gezegd om het er niet meer over te hebben in de hoop dat het vanzelf over gaat. Maar ik ben op dit moment ten einde raad. Hebben jullie tips waardoor ik haar van haar onzekerheid kan afhelpen zonder dat ik die vriendschappen moet opbreken?
geen tips, maar zou je het zelf leuk vinden als zij er een paar goede mannelijke vrienden op na houd en daar gezellig mee wil afspreken en haar gevoelens wil delen met hun?
Alle reacties Link kopieren
Als dat puur vriendschappelijk is zoals het nu bij mij het geval is heb ik daar weinig problemen mee eerlijk gezegd.

Het is zoals ik zei al van lang vooraleer ik haar leerde kennen dus ze heeft niets te vrezen ...
maar ik kan het me wel voorstellen van haar, ik zou het ook niet leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Met andere woorden, jij vindt dat ik een jarenlange vriendschap moet opblazen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat het moet kunnen. Je bent er open over, ze mag zelfs mee. Nee, ik zie het probleem niet. Mijn man heeft ook een vriendin waar hij mee gaat sporten. Ik heb haar nog nooit gezien maar heb geen alarmbellen. Ik vertrouw hem en mocht dat niet zo zijn dan ligt dat aan hem en kom ik er het liefst zo snel mogelijk achter. Daar ga ik hem niet van alles voor verbieden. De helft van de wereldbevolking is nu eenmaal van het andere geslacht. Wordt lastig om die allemaal te omzeilen.
Ze weet hoe het zit, dus besteed geen enkele aandacht meer aan dit onderwerp. Zowel niet negatief als positief. Geef gewoon elke keer aan als ze moeilijk doet dat ze weet hoe het zit en dat je het er dus niet weer over gaat hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar gewoon een keertje meeslepen naar die vriendinnen, liefst vrijwillig. Maar ik vind het onzin dat ze haar oordeel al klaar heeft staan terwijl ze er nog nooit bij is geweest.

Ik heb ook een hoop mannelijke vrienden en heb eigenlijk nog nooit een vriend meegemaakt die daar problemen mee had. Misschien omdat ik hem al snel mee nam naar deze vrienden waardoor hij ook met zijn eigen ogen zag dat het vriendschappelijk is. Hoewel ik denk dat als hij er wel problemen mee zou hebben, hij van mij had kunnen vertrekken. Mijn vrienden (mannelijk of vrouwelijk) zijn nou eenmaal mijn vrienden, en als partner moet je die maar accepteren vind ik.
Alle reacties Link kopieren
@Notredame1



Ze verbiedt het me dan ook niet omdat ze er rationeel niets op tegen kan hebben maar ze blijft me vertellen dat ze het er moeilijk mee heeft. Ze twijfelt ook niet aan mijn trouw of aan de relatie maar vooral aan zichzelf omdat ze zich zo voelt... Ik weet dan ook niet meer hoe ik haar kan helpen :(
Alle reacties Link kopieren
Ik heb veel mannelijke vrienden, mijn man heeft veel vrouwelijke vrienden. We hebben de afspraak dat als een van ons meer dan vriendschappelijke gevoelens krijgt voor een vriend/vriendin we dat eerlijk aan elkaar vertellen. Misschien kan je ook zoiets afspreken? Dat ze er op kan vertrouwen dat je echt alleen vriendschappelijke gevoelens voor ze hebt.

Maar ik zou zeker niet mijn vriendschappen opgeven, fijn dat ze zelf ook wel inziet dat het haar probleem is en jou nergens toe verplicht. Misschien kan het haar op den duur juist helpen om meer vertrouwen te kweken, als ze merkt dat je gewoon vriendschappen met vrouwen kan hebben zonder dat er wat gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Je vraagt haar mee en betrekt haar erbij. Trouwens wel goed van je. Je doet er alles aan om haar op d'r gemak te laten voelen. Ze heeft vroeger misschien wel veel meegemaakt waardoor ze onzeker word, maar ze weet net zo goed als jij dat je je best doet voor haar en dat ze nergens bang voor hoeft te zijn. Het was een ander verhaal als je vreemd zou gaan maar dat is niet het geval dus ik zie het probleem niet. Als ik een vriend zou hebben en hij wilt afspreken met vrouwelijke vriendinnen die hij al lang kent is dat immers geen issue voor mij want ik weet dat er niks gebeurd en dat het gewoon enkel vriendschappelijk is.
quote:Vraagteken123 schreef op 06 oktober 2015 @ 19:33:

Met andere woorden, jij vindt dat ik een jarenlange vriendschap moet opblazen?Nee dat vind ik niet. Maar ik zou die vriendschap even op een laag pitje zetten. Tot de relatie wat sterker is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb intussen met haar nog gepraat en we zitten een beetje op een impasse. Het komt er op neer dat ze goed en wel beseft dat ik niets verkeerd doe en dat zij van dat jaloerse gevoel moet afgeraken maar dat ze het gevoel heeft dat het haar niet zal lukken.. Ik wil mij best aanpassen maar ik vind niet dat ik het contact met de jarenlange vriendinnen hoef te verbreken. Wat zou ik tegen haar kunnen zeggen zodat ze zich enigszins beter voelt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Vraagteken123 schreef op 06 oktober 2015 @ 23:19:

Ik heb intussen met haar nog gepraat en we zitten een beetje op een impasse. Het komt er op neer dat ze goed en wel beseft dat ik niets verkeerd doe en dat zij van dat jaloerse gevoel moet afgeraken maar dat ze het gevoel heeft dat het haar niet zal lukken.. Ik wil mij best aanpassen maar ik vind niet dat ik het contact met de jarenlange vriendinnen hoef te verbreken. Wat zou ik tegen haar kunnen zeggen zodat ze zich enigszins beter voelt?Maar als ze beseft dat je niks verkeerd doet en geen bijbedoelingen daarbij hebt waarom moet ze dan nog enigzins jaloers zijn? Ik denk dat ze alleen zichzelf daarmee kan helpen, en alleen zijzelf kan wat aan haar gevoel doen. Ik vrees dat je weinig kan doen dan alleen praten want je doet immers al erg je best. Meer dan je best kan je niet doen. Het contact verbreken met goeie vriendinnen lijkt me niet iets wat je op hoeft te geven alleen omdat ze jaloers is, en al helemaal niet omdat je hun al kende voordat je een relatie aanging met je huidige vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat je niet heel veel tegen haar kan zeggen... Je bent eerlijk en open tegen haar, probeert haar gerust te stellen, betrekt haar erbij waardoor ze kan zien dat het puur vriendschappelijk is...



Zij zal aan haar onzekerheid moeten werken. Haar negatieve ervaringen om moeten zetten in positieve ervaringen. In moeten zien dat jij haar geen pijn wil doen...



En duidelijk praten over waar haar onzekerheid vandaan komt.



Uiteindelijk zal ze genoeg vertrouwen in zichzelf en jou hebben dat ze de vriendschappen zal accepteren. Maar jij moet ze absoluut niet op een lager pitje zetten. Want ik ben bang dat ze dan ook gaan verwateren..
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties.



@Dientje1234

Daar heb ik inderdaad ook bang voor ... Ben benieuwd wat het zal geven ..
veel meiden vinden het vaak gewoon niet leuk als je andere meiden aandacht geeft. jij kan haar 1000 keer zeggen dat zij de leukste is, maar zij vraagt zich de hele tijd af wat jij dan te zoeken hebt bij die anderen. doe je niks aan.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is dat wel 'vrouwenlogica' ja maar ik heb intussen wel bang dat ze de relatie wil beëindigen omdat 'ik mezelf niet hoef te veranderen omdat zij onnodig jaloers is'.

Maar wat ze dan niet beseft is dat ik ongelukkig achterblijf als ik haar niet meer heb ...
zij ziet ws voor zich hoe die vriendinnen dan aan jouw lippen hangen als je iets vertelt, en hoe hard ze om je grapjes lachen en hoe ze speels hun haar over hun schouders gooien terwijl ze een hand op je knie leggen. dat jij dat niet door hebt maar dat zij die valse krengen wel doorziet.
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch wel erg cliché, niet? Zo is het toch helemaal niet ... Ze wonen ofwel op een verre afstand waardoor ik amper met hen kan afspreken en hebben zelf al geruime tijd een vriend ...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat zoiets tijd nodig heeft. En dat je jezelf wel moet af vragen of je dat wil investeren in jullie relatie.



Maar als jullie elkaar begrijpen, maakt het het wel wat makkelijker. Dus dat jij ook weet waar haar onzekerheid precies vandaan komt.



Ik ben er zelf ook niet heel happig op als mijn vriend met een van zijn exen aan het appen is maar omdat er daar vanaf begin af aan eerlijk over gepraat hebben en ik haar nu ook ken vind ik het minder erg en acceptabel
Alle reacties Link kopieren
Als het over exen ging dan zou ik haar gevoel wel begrijpen maar het zijn gewoon vriendinnen waarmee ik nog contact heb gehouden vanuit de studententijd... Dat is toch nog wel anders dan, niet?
Alle reacties Link kopieren
Ow en vaak zijn andere vrouwen in het leven toch een soort van concurrentie.... Hoe, met wie en waar ze wonen is voor ons vrouwen vaak een bijzaak die wij niet in zien...



Even puur door de ogen van een vrouw gekeken ;)
o wacht, ik beschreef mezelf in de kroeg met allemaal vrouwen om me heen

je spreekt ze dus vnl online, tja.. mag ze alles lezen wat jullie zeggen?
Alle reacties Link kopieren
90% van de tijd gaat dat helemaal over niets en heb ik daar dus geen enkel probleem mee dat ze dat leest. Soms als we een meningsverschil hebben over iets geef ik wel toe dat ik dat aan hen vertel en zij geven hun visie daar dan op.

Ik kan me dan best voorstellen dat ze niet graag heeft dat ik het met andere meisjes bespreek en dan heb ik liever niet dat ze dat leest om haar geen slecht gevoel te geven. Maar voor alle duidelijkheid, er is dus geen bedrog in het spel, verre van. Gewoon een vriendin bij wie je terecht kan, maar wie leest er nu graag kritiek op zichzelf, niemand toch? Ben ik volgens jullie in fout dan omdat ik dat met hen bespreek?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven