Op latere leeftijd nog bij ouders wonen : Undateable?

22-04-2017 10:25 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel een man van een jaar of 27 woont door omstandigheden even tijdelijk bij zijn ouders.



Verder heeft hij gewoon een prima baan met verantwoordelijkheden, goede opleiding afgerond en komt hij ook niet sociaal incapabel over en heeft hij gewoon prima sociale vaardigheden.



Zou dit voor jou aan absolute dealbreaker zijn?
Ligt aan de omstandigheden. En aan de man zelf.
Als dat tijdelijk is en door logische omstandigheden niet.
Alle reacties Link kopieren
Als het plan is om zo snel mogelijk weer op jezelf te gaan, zzou ik er niet heel erg mee zitten denk ik. Ligt er ook aan waardoor je weer bij je ouders terecht bent gekomen
Alle reacties Link kopieren
Vind 27 ook niet heel schokkend ofzo. Mijn broertje is ook 26 en spaart nu nog even zodat hij volgend jaar meteen een huis kan kopen. Een andere vriend van mij daarentegen is 42 en dat is wel vrij sneu als het je het mij vraagt.
Voor mij wel. Ik vind (of je nu man of vrouw bent) boven de 25 nog bij je ouders wonen sowieso een no go. Dan vind ik 25 nog laat. Liever met 20 al zelfstandig. Maar hele volksstammen die daar anders over denken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mieshka schreef op 22 april 2017 @ 10:29:

Voor mij wel. Ik vind (of je nu man of vrouw bent) boven de 25 nog bij je ouders wonen sowieso een no go. Dan vind ik 25 nog laat. Liever met 20 al zelfstandig. Maar hele volksstammen die daar anders over denken.



Ikzelf was bijvoorbeeld op mijn 19e al zelfstandig. Uiteindelijk tot mijn 26e op kamers gewoond met vrienden, maar uiteindelijk onenigheid gekregen met de huisbaas die het pand wilde verkopen doordat de woningmarkt in Amsterdam enorm aantrok.



Aan het begin ons huurrecht nog enkele maanden verdedigd, maar na een tijdje werd de sfeer gewoon erg onprettig. Voor mij geldt dus bijvoorbeeld (het moge duidelijk zijn ; Ik ben een man van 27) dat ik niet helemaal vrijwillig terug ben gegaan naar mijn ouders.



Inmiddels ben ik wel op zoek naar een appartement om te kopen, alleen is de markt erg beperkt. Wil wel graag iets goeds kopen en niet een ''paniek-aankoop'' doen om het zo maar te zeggen. Vandaar dat ik nu wat langer dan gepland bij mijn ouders woon.
Alle reacties Link kopieren
Hangt ervan af hoe tijdelijk het is. Als jij al plannen voor het betrekken van een eigen woning over enkele maanden hebt, dan lijkt mij dit geen probleem. Afspreken buiten de deur of bij haar, niet bij jou.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het geen probleem vinden. Ik ken mijn kinderen goed genoeg om te weten dat het dan nodig zou zijn.

Want zij zijn heel zelfstandig.



Maar tegenwoordig kunnen jongeren ook beter eerst goed sparen, zoals hier boven ook staat zodat zij iets kunnen kopen.

Maar ik heb iets als het nodig is het zijn mijn kinderen en dat blijven zij altijd , zij staan ook altijd voor mij en mijn man klaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Door87 schreef op 22 april 2017 @ 10:29:

Vind 27 ook niet heel schokkend ofzo. Mijn broertje is ook 26 en spaart nu nog even zodat hij volgend jaar meteen een huis kan kopen. Een andere vriend van mij daarentegen is 42 en dat is wel vrij sneu als het je het mij vraagt.



Dit geldt inderdaad ook voor mij.



Appartementen gaan hier in de omgeving héél prijzig weg, terwijl eengezinswoningen soms maar EUR 20.000 duurder zijn dan een (mooi) appartement. Dat kan natuurlijk soms het sparen waard zijn, met het oog op de langere termijn.
quote:Mieshka schreef op 22 april 2017 @ 10:29:

Voor mij wel. Ik vind (of je nu man of vrouw bent) boven de 25 nog bij je ouders wonen sowieso een no go. Dan vind ik 25 nog laat. Liever met 20 al zelfstandig. Maar hele volksstammen die daar anders over denken.Maar waarom?
quote:Fee-de-Goede schreef op 22 april 2017 @ 10:33:

[...]





Maar waarom?Omdat ik zelfstandigheid belangrijk vind, voor zowel mijn partner als mezelf. Bij je ouders wonen vind ik kinderachtig.
Alle reacties Link kopieren
[quote]liane77 schreef op 22 april 2017 @ 10:33:

Hangt ervan af hoe tijdelijk het is. Als jij al plannen voor het betrekken van een eigen woning over enkele maanden hebt, dan lijkt mij dit geen probleem. Afspreken buiten de deur of bij haar, niet bij jou.[/q
Alle reacties Link kopieren
quote:Mieshka schreef op 22 april 2017 @ 10:35:

[...]





Omdat ik zelfstandigheid belangrijk vind, voor zowel mijn partner als mezelf. Bij je ouders wonen vind ik kinderachtig.Weet je wat pas kinderachtig is? Zwart - wit denken.
Alle reacties Link kopieren
Absolute dealbreaker!
quote:lisali schreef op 22 april 2017 @ 10:36:

Weet je wat pas kinderachtig is? Zwart - wit denken.Jij bent zelf kinderachtig.
Alle reacties Link kopieren
quote:zizouu schreef op 22 april 2017 @ 10:32:

[...]





Ikzelf was bijvoorbeeld op mijn 19e al zelfstandig. Uiteindelijk tot mijn 26e op kamers gewoond met vrienden, maar uiteindelijk onenigheid gekregen met de huisbaas die het pand wilde verkopen doordat de woningmarkt in Amsterdam enorm aantrok.



Aan het begin ons huurrecht nog enkele maanden verdedigd, maar na een tijdje werd de sfeer gewoon erg onprettig. Voor mij geldt dus bijvoorbeeld (het moge duidelijk zijn ; Ik ben een man van 27) dat ik niet helemaal vrijwillig terug ben gegaan naar mijn ouders.



Inmiddels ben ik wel op zoek naar een appartement om te kopen, alleen is de markt erg beperkt. Wil wel graag iets goeds kopen en niet een ''paniek-aankoop'' doen om het zo maar te zeggen. Vandaar dat ik nu wat langer dan gepland bij mijn ouders woon.





Dit bedoel ik . Geef je groot gelijk.

Ik zou dit ook doen voor mijn kinderen geen enkel probleem, kan trouwens heel goed met hun opschieten. En zij staan mij totaal niet in de weg. Is mijn eigen vlees en bloed
Alle reacties Link kopieren
Dit soort topics kan ik altijd zo vreselijk weinig mee!



Heb zo enorm vaak met vriendinnen gehad dat ze een bepaalde mening ergens over hebben (bij ouders wonen is no-go, geen afgeronde opleiding op 26 is een no-go, een suffe baan is een no-go), maar als er dan in een keer een vent tegenover ze zit waar ze kriebels bij krijgen is het opeens: NEEEE, maar voor HEM geldt dat niet, hij is nét even de uitzondering daar op.



Kortom : Het ligt natuurlijk altijd volledig aan de man. Vrouwen die hier zullen zeggen : absolute no- go, zullen een vent hier echt niet om laten staan als ze hem heel leuk vinden, daar geloof ik geen snars van.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend was 28 en woonde nog thuis toen ik hem leerde kennen. Een paar maanden later kocht hij een prachtig huis waar we nu samenwonen. Ik stond er eerst ook wel van te kijken dat hij thuis woonde, maar sommige mensen willen eerst goed kunnen sparen.
Alle reacties Link kopieren
Zou voor mij veel meer afhankelijk zijn van het type man. Zwager woonde bijvoorbeeld op z'n twintigste al in een koopappartement, maar heeft in de afgelopen tien jaar nog nooit gekookt en brengt z'n was nog altijd naar z'n moeder. Dat vind ik dan een veel grotere afknapper dan iemand die weloverwogen een aantal jaren langer bij z'n ouders blijft wonen, bijvoorbeeld om te kunnen sparen voor een huis in een geliefde stad.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mieshka schreef op 22 april 2017 @ 10:39:

[...]





Jij bent zelf kinderachtig.Oeh wat een onvolwassen reactie zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ligt ook aan de omstandigheden als iemand zijn relatie bijv net verbroken is en daardoor weer tijdelijk thuis woont, tja kan gebeuren toch.
.
Alle reacties Link kopieren
In absolute nood voor een paar weken tot maximaal maanden ok. Maar als hij onder het mom van 'huis zoeken in de grote stad dus duurt heel lang' bij paps en mams zit dan zou ik afknappen ja. Het is me vaak genoeg gelukt om binnen een paar maanden huurruimte te vinden voor de time being. Dus echt geen reden meer om boven de 25 nog zo lang bij mams te bivakkeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marjonneke02 schreef op 22 april 2017 @ 10:36:

[quote]liane77 schreef op 22 april 2017 @ 10:33:

Hangt ervan af hoe tijdelijk het is. Als jij al plannen voor het betrekken van een eigen woning over enkele maanden hebt, dan lijkt mij dit geen probleem. Afspreken buiten de deur of bij haar, niet bij jou.[/qSorry had per ongeluk op het verkeerde bericht gereageerd
Alle reacties Link kopieren
ik heb tot mijn 29e bewust thuis gewoond, huren vond ik zonde van mijn geld en ik wil niet een kleine starterswoning kopen waar ik na een x jaar weer uit moet als ik een gezin heb. was heerlijk thuis bij ouders wonen, veel vrijheid, werd gekookt, gewassen, gestreken, niks schoonmaken.

mijn vriendinnen waar ik relatie mee had toen vonden het geen probleem.

kon toen ook flink sparen. uiteindelijk een groot huis gekocht van mijn dromen en gelijk ingericht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven