Op latere leeftijd nog bij ouders wonen : Undateable?

22-04-2017 10:25 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel een man van een jaar of 27 woont door omstandigheden even tijdelijk bij zijn ouders.



Verder heeft hij gewoon een prima baan met verantwoordelijkheden, goede opleiding afgerond en komt hij ook niet sociaal incapabel over en heeft hij gewoon prima sociale vaardigheden.



Zou dit voor jou aan absolute dealbreaker zijn?
quote:Mieshka schreef op 22 april 2017 @ 10:35:

[...]





Omdat ik zelfstandigheid belangrijk vind, voor zowel mijn partner als mezelf. Bij je ouders wonen vind ik kinderachtig.Tja. Niet echt realistische denkwijze in deze tijd.
Alle reacties Link kopieren
Overigens vind ik op jezelf wonen sowieso niet zo veel zeggen over je persoonlijke capaciteiten.



Ik heb een kennis die nog nooit heeft gewerkt op 26 jarige leeftijd die op zichzelf woont met haar vriend omdat haar vriend op de sociale huurlijst stond en zij daar mooi bij kon intrekken. Meid heeft nog nooit het journaal gekeken, totaal wereldvreemd en heeft ook de mentaliteit van een pinda (nee ik ga mijn oma niet een dagje helpen in de huishouding, want ik heb een beetje hoofdpijn).



Toch woont zij al een jaar samen met haar vriend, terwijl andere vriendinnen die goed aan de weg timmeren, veel zelfstandiger zijn, soms nog thuis bij hun ouders wonen. Het zegt lang niet altijd alles.
quote:Reine schreef op 22 april 2017 @ 10:44:

ik heb tot mijn 29e bewust thuis gewoond, huren vond ik zonde van mijn geld en ik wil niet een kleine starterswoning kopen waar ik na een x jaar weer uit moet als ik een gezin heb. was heerlijk thuis bij ouders wonen, veel vrijheid, werd gekookt, gewassen, gestreken, niks schoonmaken.

mijn vriendinnen waar ik relatie mee had toen vonden het geen probleem.

kon toen ook flink sparen. uiteindelijk een groot huis gekocht van mijn dromen en gelijk ingericht.Hahaha, wel eerlijk maar dat zou dan wel een spontane opdroging van de liefde betekenen bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het persoonlijk wel een afknapper vinden als iemand alleen maar bij z'n ouders woont omdat hij hotel mama wel relaxt vind en daardoor bij paps en mams blijft wonen.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 22 april 2017 @ 10:46:

[...]





Hahaha, wel eerlijk maar dat zou dan wel een spontane opdroging van de liefde betekenen bij mij.Ja, bij mij ook
.
Nee, geen dealbreaker.



Ik moet verder kunnen kijken dan zijn bezit. Vanuit het toekomstperspectief is het uiteraard niet de bedoeling dat de situatie zoals hier boven beschreven is zo blijft.



De man in kwestie, zijn persoonlijkheid, humor etc is veel belangrijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Reine schreef op 22 april 2017 @ 10:44:

ik heb tot mijn 29e bewust thuis gewoond, huren vond ik zonde van mijn geld en ik wil niet een kleine starterswoning kopen waar ik na een x jaar weer uit moet als ik een gezin heb. was heerlijk thuis bij ouders wonen, veel vrijheid, werd gekookt, gewassen, gestreken, niks schoonmaken.

mijn vriendinnen waar ik relatie mee had toen vonden het geen probleem.

kon toen ook flink sparen. uiteindelijk een groot huis gekocht van mijn dromen en gelijk ingericht.Absolute afknapper vind ik. Een vent van in de twintig die zijn moeder zijn was laat doen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Reine schreef op 22 april 2017 @ 10:44:

ik heb tot mijn 29e bewust thuis gewoond, huren vond ik zonde van mijn geld en ik wil niet een kleine starterswoning kopen waar ik na een x jaar weer uit moet als ik een gezin heb. was heerlijk thuis bij ouders wonen, veel vrijheid, werd gekookt, gewassen, gestreken, niks schoonmaken.

mijn vriendinnen waar ik relatie mee had toen vonden het geen probleem.

kon toen ook flink sparen. uiteindelijk een groot huis gekocht van mijn dromen en gelijk ingericht.



Nou zo ben ik ook weer niet, ik draai gewoon mijn eigen was en als ik ook maar even tijd kan vinden dan kook ik voor mijn ouders / doe ik de boodschappen.



Maar merk wel dat ik juist mijn best moet doen om die ruimte ook te pakken, want als het inderdaad aan mijn moeder ligt, komt ze nog elke dag mijn bed opmaken.
Alle reacties Link kopieren
Als het uit luiheid/laksheid is wel... En als ie daar altijd al woont ook.



Tijdelijk door omstandigheden, geen probleem. Succes met daten ;)
Kijk normale huurwoningen zijn schaars ( hier wachttijd startersflat zeker 10 jaar) En even kopen zit er ook niet meer in. En nu beginnen de prijzen weer op te lopen, dus helemaal niet te doen voor studenten en starters op de arbeidsmarkt.



Huur in de vrije sector is in mijn omgeving echt niet te betalen en er is sowieso weinig te huur. Zelfs een kamer is moeilijk en belachelijk duur.



Dus als jij dan op je 25e nog thuis woont om die reden... Niks geks aan.



En als iemand heeft samengewoont en weer even thuis is of na studie druk bezig is met genoeg geld vergaren om wel een karige appartementje te kunnen huren of kopen zal ik hem/ haar daar echt niet op afrekenen.
Alle reacties Link kopieren
Starterswoningen zijn voor alleenverdienende onbetaalbaar geworden mocht hij in aanmerking komen voor sociaal huurwoning is er een wachttijd van rond de 10 jaar als hij in de randstad woont.

Als hij een kamer had gehuurd met 27 jaar had je dan ook een topic geopend van; Date huurt nog een kamer?

Het is nooit goed of het deugt niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 22 april 2017 @ 10:51:

Kijk normale huurwoningen zijn schaars ( hier wachttijd startersflat zeker 10 jaar) En even kopen zit er ook niet meer in. En nu beginnen de prijzen weer op te lopen, dus helemaal niet te doen voor studenten en starters op de arbeidsmarkt.



Huur in de vrije sector is in mijn omgeving echt niet te betalen en er is sowieso weinig te huur. Zelfs een kamer is moeilijk en belachelijk duur.



Dus als jij dan op je 25e nog thuis woont om die reden... Niks geks aan.



En als iemand heeft samengewoont en weer even thuis is of na studie druk bezig is met genoeg geld vergaren om wel een karige appartementje te kunnen huren of kopen zal ik hem/ haar daar echt op afrekenen.Echt niet neem ik aan? :D
Alle reacties Link kopieren
quote:7102 schreef op 22 april 2017 @ 10:52:

Starterswoningen zijn voor alleenverdienende onbetaalbaar geworden mocht hij in aanmerking komen voor sociaal huurwoning is er een wachttijd van rond de 10 jaar als hij in de randstad woont.

Als hij een kamer had gehuurd met 27 jaar had je dan ook een topic geopend van; Date huurt nog een kamer?

Het is nooit goed of het deugt niet.Topic gaat over mezelf hé, niet over een date o.i.d. (ik ben man, 27)
Alle reacties Link kopieren
quote:zizouu schreef op 22 april 2017 @ 10:54:

[...]





Topic gaat over mezelf hé, niet over een date o.i.d. (ik ben man, 27)Foutje van mijn kant sorry. Ik las puur de openingspost.
quote:isa__88 schreef op 22 april 2017 @ 10:46:

Ik zou het persoonlijk wel een afknapper vinden als iemand alleen maar bij z'n ouders woont omdat hij hotel mama wel relaxt vind en daardoor bij paps en mams blijft wonen.



Dan is er wat mis met ouders he?



Ik ging op 25ste uit huis omdat ik moeder had beloofd tot mijn 26ste thuis te blijven wonen in verband met haar aandoening. Onderhand deed ik wel alleen het hele huishouden.



Ik had alleen nooit zo lang thuis moeten blijven voor mijn eigen welzijn maar dat zie je pas later helaas.
quote:zizouu schreef op 22 april 2017 @ 10:53:

[...]



Echt niet neem ik aan? :DYes, al aangepast.
En nou kan je alles wel lekker rationeel op dure woningen enzo gooien maar



Je wilt toch gewoon op een gegeven moment een stek voor jezelf? Niet dat als je je laar rimmen door je vriend dat je moeder opeens je kamer kan binnenlopen?
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 22 april 2017 @ 10:55:

[...]



Ik had alleen nooit zo lang thuis moeten blijven voor mijn eigen welzijn maar dat zie je pas later helaas.



Dit is ook wel iets dat speelt natuurlijk.



Ik vind mezelf absoluut niet incapabel. Toen ik nog met mijn huisgenoten samenwoonde was ik ook altijd degene die de belastingaanslagen redelde, onenigheid met de huisbaas kon oplossen terwijl de rest liever met een kater in bed bleef liggen.



Een deel van hen woont nu wel op zichzelf en ik niet, maakt mij dat dan meteen de meest onvolwassen / onverantwoordelijke persoon van het stel? Zeker niet, maar ik denk dat als je bij je ouders woont, je ongemerkt toch wel bepaalde dingen mist, waar je dan na een X aantal jaren pas achter komt inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij zou 't een no go zijn, tenzij er binnen een paar maanden al een verhuizing staat. Vind het gewoon niet aantrekkelijk en handig.
quote:winkelfanaat schreef op 22 april 2017 @ 10:41:

[...]



Oeh wat een onvolwassen reactie zeg!



Nou inderdaad.

Heel erg volwassen.

Not.
Veel te simpel om hier zo zwart-wit over te oordelen.



Van de ene kant:

Wat ik me afvraag, jij hebt dus tot je 26e met vrienden op kamers gewoond. In die tijd nooit vooruit gedacht? Want de enige reden dat je niet meer op kamers woont is gedoe met de huisbaas dus. Ik kwam zelf op mijn 24e op straat te staan, omdat mijn relatie uitging. Heb een tijdje gezworven, tijdelijk op huizen gepast en weer even op kamers gezeten. Uiteindelijk een aftandse sociale huurwoning gevonden, omdat ik me wel meteen op mijn 18e had ingeschreven daarvoor. Het zou niet in me op zijn gekomen om weer bij mijn ouders te gaan wonen (en ik heb leuke ouders).



Van de andere kant:

Het is voor starters op de woningmarkt wel heel erg moeilijk geworden om ertussen te komen. Zowel op de huurmarkt als op de koopmarkt. Ik kan me voorstellen dat er wel meer mensen van jouw leeftijd zijn die ongewild weer bij hun ouders terecht zijn gekomen. Of nog steeds ergens op een studentenkamer zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Reine schreef op 22 april 2017 @ 10:44:

ik heb tot mijn 29e bewust thuis gewoond, huren vond ik zonde van mijn geld en ik wil niet een kleine starterswoning kopen waar ik na een x jaar weer uit moet als ik een gezin heb. was heerlijk thuis bij ouders wonen, veel vrijheid, werd gekookt, gewassen, gestreken, niks schoonmaken.

mijn vriendinnen waar ik relatie mee had toen vonden het geen probleem.

kon toen ook flink sparen. uiteindelijk een groot huis gekocht van mijn dromen en gelijk ingericht.



Tja, dat zou mij toch niet aanspreken. Zeker als een man zich laat bedienen thuis. Er is niets mis met starter zijn, met kleiner wonen. Ben juist heel blij dat ik de fasen van op kamers wonen, in een eerste appartement trekken, allemaal heb beleefd. Liever dan net zolang bij paps en mams zitten tot je die woonsituatie één op één kan kopiëren.

Ik zou dan toch bang zijn dat zo'n man totaal niet zelfstandig is en verwacht dat ik moeders rol wel even overneem. Want de was, koken, de wc boenen: hoe moet dat?
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 22 april 2017 @ 10:56:

En nou kan je alles wel lekker rationeel op dure woningen enzo gooien maar



Je wilt toch gewoon op een gegeven moment een stek voor jezelf? Niet dat als je je laar rimmen door je vriend dat je moeder opeens je kamer kan binnenlopen?



Ik ben een (hetero) man, even voor de duidelijkheid.



En ja, je hebt gelijk. De huidige situatie is ook zeker geen oplossing voor een jaar. Maar er zit nog wel een verschil tussen het eerste het beste appartement dat voorbij komt kopen en eeuwenlang bij je ouders passief blijven wachten ''omdat er geen woningen zijn''.



Je moet uiteindelijk ook realistische verwachtingen hebben van een woning en wat voor jou haalbaar is, maar om jezelf in paniek meteen te verbinden aan het eerste het beste krot dat voorbij komt zetten waar je eigenlijk helemaal geen fijn gevoel bij hebt, lijkt me ook niet verstandig.



Als je bij je ouders woont kun je in principe zéér goed sparen, en je hebt in principe de tijd om je goed te oriënteren op de woningmarkt. Wil niet zeggen dat je dus maanden en maanden rustig moet gaan zitten afwachten, maar het tegenovergestelde lijkt me ook niet slim.
Alle reacties Link kopieren
Ben eind 20 en woon ook nog thuis. Wel op zoek naar eigen woning.

Betaal kostgeld, betaal eigen boodschappen (want speciale voeding) help in het huishouden en doe mn eigen was.

Zat er helaas door omstandigheden niet eerder in.



Als het echt door omstandigheden is, en tijdelijk, zal ik er bij een man niet heel veel moeite mee hebben.
quote:Mieshka schreef op 22 april 2017 @ 10:39:

[...]





Jij bent zelf kinderachtig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven