Opa en oma laten het afweten

26-11-2014 11:47 201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iedereen bedankt voor de reacties.

Ik ben er ondertussen met mijn ouders uitgekomen.
ze laten het niet afweten, ze zijn later gekomen, wat is het probleem? ze zijn geweest.
Ik vind wel dat je wat overdreven verongelijkt klinkt.

Het is maar net waar je een probleem van wil maken.
Ja, je overdrijft. Ze waren er toch?



Dat het te vroeg voor ze was, hadden ze wel kunnen zeggen, maar ik zou het lekker laten zitten verder Misschien dat je moeder haar haar nog moet fohnen om 11 uur. Of je vader moet altijd poepen om 11 uur. Of ze hadden zin om uit te slapen.
Ik vind wel dat je overdrijft, je ouders lieten het niet afweten, ze kwamen alleen later.
En kind voelt zich echt niet rot omdat opa en oma niet bij taart aansnijden aanwezig zijn hoor. Leuk juist, als de bel later weer gaat en er nieuwe mensen en verse cadeautjes voor de deur staan.
Alle reacties Link kopieren
Als ik vrij ben, dan doe ik het 's morgens ook (heel) rustig aan. Lekker wakker worden, krantje lezen, uitgebreid in bad... Ik hoef om elf uur 's morgens geen taart, ik zit dan nog aan m'n tweede kopje koffie en heb net m'n ontbijt naar binnen geschoven. Dus ik begrijp je ouders wel. En kwart voor 12 is dan alsnog prima? Beter verlate maar vrolijke visite dan visite die op tijd maar met duf hoofd zit te wensen dat hij/zij ergens anders was.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je overdrijft.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn toch geweest? Ik zie het probleem niet eerlijk gezegd.

En het missen van de taart aansnijden vind ik nou niet een heel belangrijk toppunt.
Alle reacties Link kopieren
Dit is denk ik een ander inzicht wat je hebt. Ik zou er mij ook aanstoren.



Wat nou uitslapen 11 uur is niet vroeg, en overdreven ver wonen ze ook niet.

Maar na ervaring weet ik dat je dit soort dingen zal blijven hebben.

Zou het loslaten.
Alle reacties Link kopieren
Nee, jij vindt 11 uur niet vroeg....



Ik vind dat best wel haasten voor het weekend. Dan sta ik namelijk graag rond 10 uur op, maak een uitgebreid ontbijt, kijk het nieuws en voor ik het weet is het 12 uur.
I choose happy!
Als je wilt dat iedereen om elf uur op de stoep staat, moet je de uitnodiging minder vrijblijvend maken, dus niet: 'het zou leuk zijn als,' maar: 'het feestje begint om half elf.' Dan heb je ook nog een half uur speling voor notoire laatkomers.
Alle reacties Link kopieren
Als je het echt heel belangrijk vond, dan had je het vtv persoonlijk aan ze moeten vragen. Hadden zij gelijk kunnen vertellen, ja of nee.



Nu heb je zulke hoge verwachtingen en die komen ze niet na, ja jammer.

Maar het gevoel wat jij ervan krijgt ligt aan jou, niet aan hun.
Wat mij betreft hadden ze best even mogen melden dat ze 11 uur te vroeg vonden.

Maar laten afweten? Nee. Ze zijn geweest en zo ontzettend veel later waren ze nu ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Gaat dus om slechts 3 kwartier? Lijkt me niet de moeite om een probleem van te maken.

De appel valt ook niet bepaald ver van de boom als wat je tante heeft gezegd klopt.

Overigens mag je je borst wel nat gaan maken voor de veranderingen die je het komende jaar te wachten staan wat betreft prikkels voor je kind, over een jaar gaat ze naar school

Off topic: is het nog steeds niet mogelijk om eerst je reactie te bekijken alvorens deze te plaatsen?
Alle reacties Link kopieren
Ik snij de taart aan als er wat mensen zijn. Of dat nou opa en oma zijn of niet, maakt niet zo veel uit.



Opa en oma zijn gewoon op verjaardag geweest, hebben zich netjes gedragen toch?

Dan laten ze het niet afweten, dan kwamen ze later dan je had gewild.



Nouja, zal kind geen trauma aan overhouden.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het moeilijk doen niet van een vreemde.



Je ouders doen moeilijk omdat ze 11 uur te vroeg vinden terwijl ze vlak bij wonen. 11 uur is niet vroeg dat moet makkelijk haalbaar zijn.

Later komen is dus moeilijk doen om het moeilijk doen.



Jij doet vervolgens precies het zelfde. Moeilijk doen om het moeilijk doen. Ze zijn toch geweest. Wat geeft het nou dat ze iets later waren.



En geen verjaardag kunnen vieren om 2 uur omdat je 3 jarige dan al te vermoeid zou zijn door de spanning dan denk ik je kan ook te over beschermend zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! Misschien is de titel ook wel wat zwaar, maar ik stoorde mij er inderdaad aan.

Ja tuurlijk is het leuk als er ook nog andere visite komt, later dan 11 uur. Maar opa en oma zijn toch belangrijk in het leven van een kind. Blijkbaar vinden mijn ouders het niet belangrijk genoeg om er om 11 uur te zijn of zelfs maar te laten weten dat ze later komen.

Ik ben het ook eens met mara2: dat ik niet te veel vraag. Maar bedankt, ik zal het loslaten en ik neem aan dat als ze ouder wordt ze het steeds beter trekt om in de middag haar verjaardag te vieren.
Alle reacties Link kopieren
Maar het gaat niet over de verjaardag van je kind, je vind dat je ouders ergens tekort komen.



Ga naar hun toe en vraag het ze; anders komt dit gevoel van onvrede, veel vaker voor of heb je niet zo'n relatie met je ouders dat je daar over kan praten?
Alle reacties Link kopieren
Ze waren drie kwartier later. Ik vind dat je enorm overdrijft. Als het echt zo belangrijk was had je even moeten bellen vantevoren dat ze er ook echt dat het de bedoeling was dat ze er ook echt om 11 waren. Anders vind ik kwart voor twaalf een prima tijd om te komen op een feestje dat vanaf 11 uur gevierd wordt.
Je zou het leuk vinden als.......



Dat hebben je ouders dus goed begrepen, bij hen is niet aangekomen dat ze het laten afweten als ze later zijn. Omdat jíj ze dat niet hebt uitgelegd!



Dus eigenlijk zou je alleen teleurgesteld kunnen zijn in jezelf. Betere communicatie had dit kunnen voorkomen.



Persoonlijk doen wij altijd de taart aansnijden, foto's maken etc alleen met ons eigen gezin. We drinken eerst koffie/thee en eten taart een half uur voordat de visite komt. Even samen genieten, ik vind het een aanrader.
Je schrijft dat je de familie had uitgenodigd vanaf 11 uur, maar eigenlijk bedoel je precies 11 uur. Dat is wat anders. Ik weet niet beter dan dat een verjaardag vanaf een bepaalde tijd is en dat je dan zelf kijkt hoe laat je precies komt.



Afgelopen zondag vierde een vriendin van mij haar verjaardag vanaf drie uur. De meeste mensen kwamen binnendruppelen tussen drie en half vijf zo ongeveer. In mijn omgeving gaat het altijd zo bij verjaardagen.
Ik vind ook dat je er wel erg zwaar aan tilt... het is inderdaad maar 45 minuten.

Tevens denk ik dat je wel erg gevoelig bent ten opzichte van je kind. Een kind dat 3 jaar wordt kan best een verjaardag aan dat verspreid is over de dag. Ik denk persoonlijk dat je het zelf niet in de middag wilde hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:hoorntje schreef op 26 november 2014 @ 12:02:

Blijkbaar vinden mijn ouders het niet belangrijk genoeg om er om 11 uur te zijn of zelfs maar te laten weten dat ze later komen.

.



Maar dat is toch een aanname? En waarom communiceer je niet? Als jij het zo belangrijk vindt dat je ouders er zijn voor je kind dan stem je toch vooraf even af. En leg je de situatie uit en de keuzes die je maakt omtrent verjaardag.



Je ouders zijn er gewoon. Wees blij.



De ouders van mijn man leven niet meer. Mijn vader leeft niet meer en mijn moeder durft door paniekaanvallen niet naar ons toe te komen. Dus onze kinderen doen het op verjaardag zonder grootouders. Misschien wil je ruilen? Ik wil je onattente ouders wel lenen hoor!
quote:hoorntje schreef op 26 november 2014 @ 12:02:

Bedankt voor de reacties! Misschien is de titel ook wel wat zwaar, maar ik stoorde mij er inderdaad aan.

Ja tuurlijk is het leuk als er ook nog andere visite komt, later dan 11 uur. Maar opa en oma zijn toch belangrijk in het leven van een kind. Blijkbaar vinden mijn ouders het niet belangrijk genoeg om er om 11 uur te zijn of zelfs maar te laten weten dat ze later komen.

Ik ben het ook eens met mara2: dat ik niet te veel vraag. Maar bedankt, ik zal het loslaten en ik neem aan dat als ze ouder wordt ze het steeds beter trekt om in de middag haar verjaardag te vieren.Blijkbaar wisten ze niet dat jij dat belangrijk vond!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven