Opa en oma laten het afweten

26-11-2014 11:47 201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iedereen bedankt voor de reacties.

Ik ben er ondertussen met mijn ouders uitgekomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jij er overdreven veel waarde aan hecht dat zij erbij waren bij de taart.

Andersom was het van hun uit wel vriendelijk geweest om er ofwel om 11 uur te zijn of van tevoren aan te geven dat ze dat niet zouden redden, nadat jij had aangegeven dat hun aanwezigheid om 11 uur gewenst was.



Maar allemaal niet echt een big deal vind ik.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Misschien leidt jouw controledwang tot spanningen bij je kind. Kinderen pakken meer op dan je denkt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Jezus wat een gezever.
Dan had je geen uitnodiging moeten sturen, maar een bevel. Je klinkt behoorlijk controlfreakerig, zeg. Sinds wanneer bepaal jij iemands leven?
Bel ze op, en spreek het uit. Vraag hoe ze de uitnodiging geïnterpreteerd hadden. En kijk waardoor het misverstand is ontstaan. Het verhaal van je tante, is ook maar een interpretatie van wat zij van je moeder heeft gehoord.



Als je hier niks mee doet, kan het tussen jullie in komen staan. En ondertussen gaat het nergens over. Je wilt dit toch niet over tien jaar uitvechten bij EO's Familiediner?
Alle reacties Link kopieren
Wijlen mijn oma zei altijd: je kan niet overal een drama van maken. En gelijk had ze.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Er staat HEEL duidelijk in je eigen uitnodiging vanaf 11.00.



Dat houdt bij mij in....Na 11.00 gaat het beginnen.



Om dan om klokslag 11.00 de taart aan te snijden vind ik dan ook weer zo wat.



Ik vind dat je ouders zich prima aan de uitnodiging hebben gehouden.

Vanaf 11.00 en daar valt in mijn optiek 11.45 prima onder.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Oh, en ruilen? Jouw ouders tegen mijn schoonouders. Die komen altijd standaard tenminste een half uur te vroeg. Laatste keer stond ik nog onder de douche toen ze aanbelden. Had ik ze nog wel expres later uitgenodigd dan de rest, in de hoop dat ze er gelijktijdig zouden zijn.
Zijn er meer kleinkinderen? Dit is voor jou een grote gebeurtenis, maar voor een ander is het 'maar' een verjaardag en dat is niet lullig bedoeld.
Je moet het omdraaien to. Jouw ouders hebben de kans gehad om bij het taart snijden aanwezig zijn. Zij hebben die kans niet aan gegrepen en je dochter heeft geen trauma opgelopen dat ze er niet bij waren. Waar maak jij je dan toch druk om?

Jij kunt echt niet gaan bepalen hoe iedereen zich moet gedragen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon alsnog aangeven dat je t erg leuk/fijn zou hebben gevonden als ze erbij waren geweest en je dit wat duidelijker had moeten communiceren en dan streep eronder!

Teleurgesteld zijn mag erin blijven hangen werkt averechts.



Wat betreft veroordelingen over controlefreak ---> onzin laat je niets aanpraten moeders weten dondersgoed wat eigen kind wel/niet aan kan. Elk kind is anders....
Voor een weekeindedag vind ik elf uur erg vroeg. Misschien is dat anders als je jonge kinderen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Waarom vraag je het niet als je je ouders ziet?



En als ze er nonchalant over doen...



Tja, bij de volgende verjaardag gewoon zeggen dat je ze er graag bij hebt met de taart uitblazen.



Meer kun je niet doen toch?
Op de uitnodiging: Later komen is eventueel toegestaan na voorafgaande schriftelijke aankondiging onder opgave van redenen.
Alle reacties Link kopieren
Zij hebben het niet laten afweten, zij zijn gekomen en ook nog in de ochtend.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Summerdance schreef op 26 november 2014 @ 12:17:

Er staat HEEL duidelijk in je eigen uitnodiging vanaf 11.00.



Dat houdt bij mij in....Na 11.00 gaat het beginnen.



Om dan om klokslag 11.00 de taart aan te snijden vind ik dan ook weer zo wat.



Ik vind dat je ouders zich prima aan de uitnodiging hebben gehouden.

Vanaf 11.00 en daar valt in mijn optiek 11.45 prima onder.Dit. 's Ochtends om 11 uur (zeker in het weekend) ben ik nog niet toe aan een kinderverjaardag met taart en gezang.
quote:novah schreef op 26 november 2014 @ 12:21:

Gewoon alsnog aangeven dat je t erg leuk/fijn zou hebben gevonden als ze erbij waren geweest en je dit wat duidelijker had moeten communiceren en dan streep eronder!

Teleurgesteld zijn mag erin blijven hangen werkt averechts.



Wat betreft veroordelingen over controlefreak ---> onzin laat je niets aanpraten moeders weten dondersgoed wat eigen kind wel/niet aan kan. Elk kind is anders....Die ouders weten ook dondersgoed zelf of ze een tijdstip in het weekend vroeg vinden of niet. To hoeft dat niet voor ze te bepalen. Overigens was het feest vanaf elf, dus later mag ook.
Alle reacties Link kopieren
Hoi mensen, het speelt ook mee dat ze geen betrokken opa&oma zijn, niet alleen voor mij, maar ook voor andere kleinkinderen en dat kan ook weer z'n redenen hebben (is mijn stiefmoeder en haar eigen kinderen hebben nog geen kinderen) maar dat terzijde. Ik begrijp dat bij een verjaardag mensen niet precies op het aangegeven tijdstip binnenkomen, maar opa&oma en de verjaardag van je kleinkind...dat vind ik nét even anders. En helaas zijn ze niet zo braaf, want ze maken dan opmerkingen over de taart, over dit over dat....maar goed. Dat is een ander topic.

Ik dank jullie voor je reacties.
Alle reacties Link kopieren
En toch, ik snap het wel....

Ik zou om 11.00 uur ook op mijn horloge kijken en denken 'waar blijven ze nou?'. Zeker als ze niet hebben laten vallen dat wat later zouden komen.



Maar ik denk niet dat ik er uiteindelijk veel van zou zeggen. Hooguit iets in de trant van 'nou, jullie hebben net het feestelijke moment van de taart gemist!'.
Alle reacties Link kopieren
@novah, dank je wel! Mijn dochter wordt er niet leuker op als ze oververmoeid is....haar eigen verjaardag is heftig.

Bij haar vaders verjaardag (vanaf 3 uur) was ze om 5 uur helemaal kapot en heb ik haar krijsend in bed gelegd....moeders weten het inderdaad heel goed. Misschien dat ze volgend jaar met 4 het wel aankan.
Alle reacties Link kopieren
Uhh Annelaure je hoort mij daar toch niets over zeggen? Ben ik t namelijk met je eens ging mij over het controlefreak zijn mbt kind van 3 geen verjaardagen aankunnen enz wat eerder werd gesteld
Alle reacties Link kopieren
En je hebt het uit 2e hand dat de grootouders het te vroeg vonden. Waarom zeg je het ze zelf niet dat je het jammer vond dat ze niet om 11 uur op de stoep stonden en dat 'vanaf 11 uur' toch echt 11 uur is?

Wie weet vonden de grootouders het te druk als iedereen om 11 uur binnen komt, en wilden ze (voor zichzelf, het kind of voor jou) de drukte wat verspreiden.



Praten, praten, praten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:hoorntje schreef op 26 november 2014 @ 12:23:

Hoi mensen, het speelt ook mee dat ze geen betrokken opa&oma zijn, niet alleen voor mij, maar ook voor andere kleinkinderen en dat kan ook weer z'n redenen hebben (is mijn stiefmoeder en haar eigen kinderen hebben nog geen kinderen) maar dat terzijde. Ik begrijp dat bij een verjaardag mensen niet precies op het aangegeven tijdstip binnenkomen, maar opa&oma en de verjaardag van je kleinkind...dat vind ik nét even anders. En helaas zijn ze niet zo braaf, want ze maken dan opmerkingen over de taart, over dit over dat....maar goed. Dat is een ander topic.

Ik dank jullie voor je reacties.Je hebt gelijk, drie kwartier later je kleinkind zien maakt het minder jarig en ook minder feestelijk. Heeft het kind er last van gehad gehad?
Alle reacties Link kopieren
quote:mamaonbekend schreef op 26 november 2014 @ 12:23:

En toch, ik snap het wel....

Ik zou om 11.00 uur ook op mijn horloge kijken en denken 'waar blijven ze nou?'. Zeker als ze niet hebben laten vallen dat wat later zouden komen.



Maar ik denk niet dat ik er uiteindelijk veel van zou zeggen. Hooguit iets in de trant van 'nou, jullie hebben net het feestelijke moment van de taart gemist!'.

Echt?

Ik snap er dus echt geen hol van

Je komt wanneer je komt, en of dat nou om 11.00, 11.28, of 11.53 is zal me echt jeuken.

En ik denk dat mijn kind (indien aanwezig geweest) zich ook niet huilend te bedde had geworpen als opa en oma niet om klokslag 11.00 op de bank hadden gezeten.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 26 november 2014 @ 12:17:

Er staat HEEL duidelijk in je eigen uitnodiging vanaf 11.00.



Dat houdt bij mij in....Na 11.00 gaat het beginnen.



Om dan om klokslag 11.00 de taart aan te snijden vind ik dan ook weer zo wat.



Ik vind dat je ouders zich prima aan de uitnodiging hebben gehouden.

Vanaf 11.00 en daar valt in mijn optiek 11.45 prima onder.



Vanaf 11 uur betekent toch juist dat je een half uur/driekwartier later komt?

Tenzij je uit West-Friesland komt, dan sta je om kwart voor 11 op de stoep.(Daar moest mijn moeder vroeger altijd aan wennen toen ze kinderfeestjes organiseerde;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven