Opa en oma laten het afweten

26-11-2014 11:47 201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iedereen bedankt voor de reacties.

Ik ben er ondertussen met mijn ouders uitgekomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elfje12 schreef op 26 november 2014 @ 14:19:

Jeetje, wat een felheid tegen to. Waarom lijkt het wel alsof iedereen hier hetzelfde moet denken?! Als het kindje van to niet goed tegen drukte kan of lange verjaardagen dan is het toch logisch dat daar een beetje meer rekening mee wordt gehouden?





Je denkt toch niet dat ze straks op school rekening gaan houden met

Gevoelige kindjes

Nieuwetijdskindjes

Vollemaankindjes



Of hoe die onzin ook maar genoemd wordt?

Beter leert het gevoelige kindje nu al wennen aan gangbare omgangsvormen.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Ja, want iedereen moet natuurlijk hetzelfde zijn.....
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 26 november 2014 @ 15:13:

[...]





Je denkt toch niet dat ze straks op school rekening gaan houden met

Gevoelige kindjes

Nieuwetijdskindjes

Vollemaankindjes



Of hoe die onzin ook maar genoemd wordt?

Beter leert het gevoelige kindje nu al wennen aan gangbare omgangsvormen.Indigokindjes of papkindjes kan ook
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 26 november 2014 @ 15:13:

[...]





Je denkt toch niet dat ze straks op school rekening gaan houden met

Gevoelige kindjes

Nieuwetijdskindjes

Vollemaankindjes



Of hoe die onzin ook maar genoemd wordt?

Beter leert het gevoelige kindje nu al wennen aan gangbare omgangsvormen.

Het is maar goed dat wij geen kinderen hebben hoor Bel

Die guppen zouden het maar zwaar hebben met ons als moeders
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:elfje12 schreef op 26 november 2014 @ 15:16:

Ja, want iedereen moet natuurlijk hetzelfde zijn.....Wat een kulantwoord. Niet iedereen hoeft hetzelfde te zijn. Iedereen moet zich wel houden aan dezelfde regels, aan dezelfde schooltijden etc.
Alle reacties Link kopieren
Sum



Hah op, Scheh uit joh (Jekkers)

Ik heb een jaar voor klas gestaan met allerlei van die bloemenkindjes.



Om van de ouders maar niet te spreken



Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Het is toch juist voor een kind belangrijk dat opa&oma er bij zijn als ze in de belangstelling staat op haar verjaardag? Of overdrijf ik? Ik ben benieuwd hoe jullie erover denken.



Ze waren er toch? Niet eerder dan je vroeg maar iets later? Je kan niet verwachten dat mensen zich precies aan jouw tijden van aankomst gaan houden hè? Opa en oma waren gewoon op de verjaardag van hun kleindochter en verder zou ik als ik jou was niet denken. Ook niet als een tante het nodig vindt om hun reden van wat later komen wél met jou te delen. Waarom doet die tante dat? Ze veroorzaakt zoals ik het lees onrust en met welke reden dan wel?Opa en oma waren er voor jouw dochter en zij heeft zich naar alle waarschijnlijkheid door hun later komen geen spat minder jarig gevoeld? Nou, dan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 26 november 2014 @ 15:13:

[...]





Je denkt toch niet dat ze straks op school rekening gaan houden met

Gevoelige kindjes

Nieuwetijdskindjes

Vollemaankindjes



Of hoe die onzin ook maar genoemd wordt?

Beter leert het gevoelige kindje nu al wennen aan gangbare omgangsvormen.Zeker wel. Mijn dochter heeft een sensorische stoornis, moeite met het verwerken van prikkels. Uiteraard houdt juf daar rekening mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 26 november 2014 @ 15:25:

[...]





Zeker wel. Mijn dochter heeft een sensorische stoornis, moeite met het verwerken van prikkels. Uiteraard houdt juf daar rekening mee.



Dat is aantoonbaar.



Ik heb het over hsp-ertjes enzo.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Met indigokindjes moet je wel rekening houden. Als opa en oma weet je dit dan ook.



Indigokindjes uiten zich vaak heel anders dan andere kinderen en gek genoeg vaak via de moeder, zelfs zonder dat ze dat zelf in de gaten hebben.

Want ze weten vaak zelf niet eens wanneer ze gevoeligg zijn, daar hebben ze mams voor nodig, die weet wat goed is en wat ze voelen.



TO, ik zit je te plagen. Ik hoop dat de verjaardag verder gezellig was en hoop ook dat je beseft dat jouw eigen gedrag deze dag achteraf kan verpesten voor zowel jouw kind, opa en oma en voor jouzelf. Stom toch?
quote:hoorntje schreef op 26 november 2014 @ 14:10:

En aan alle mensen die nu nog reacties plaatsen: lezen jullie wel alle reacties inlcusief die van mij?

Het is veel herhaling en ik heb zelf ook al paar keer gereageerd, dus eigenlijk is de kwestie nu van de baan.Och jee zijn we het niet met je eens? Ik in ieder geval niet en zeker niet na je aanvullingen, je maakt het alleen nog maar erger voor jezelf
quote:BellatrixVanDetta schreef op 26 november 2014 @ 15:27:

[...]





Dat is aantoonbaar.



Ik heb het over hsp-ertjes enzo.Wat is dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 26 november 2014 @ 15:31:

[...]





Wat is dat?Hoog Sensitieve Personen.
Aan het googelen wat vollemaans en indigo kindjes zijn.....
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 26 november 2014 @ 15:22:

Sum



Hah op, Scheh uit joh (Jekkers)

Ik heb een jaar voor klas gestaan met allerlei van die bloemenkindjes.



Om van de ouders maar niet te spreken



Vertel eens wat leuke verhalen
Vertel Bella
Alle reacties Link kopieren
Tjonge wat een geneuzel over een taart aansnijden zeg. Wij doen dat wanneer we er zin aan hebben en niet omdat opa en oma paraat zijn. En taart met of zonder aansnijden boeit een drie jarige echt niets hoor. Die ziet taart en cadeau's en vraagt zich echt niet af waar ome Wim, tante Lucy en oma zijn. En vanaf 11.00 is ook na 11.00 dus niet stipt. Vermoeiend om zo op de tijd te zijn.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 26 november 2014 @ 15:33:

[...]





Vertel eens wat leuke verhalen Kijk op Napraat.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Oh mosterd ben ik. We zijn al bij de HSP en idigo labels aangekomen
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
Ter relativering: als ik een feestje geef (geen kinderfeestjes, maar toch) overdag en/of 's avonds ben ik tot ongeveer tien minuten voor de afgesproken tijd bezig met hapjes maken/huis mooi maken/wc schrobben... daarna neem ik een powerdouche, schiet ik in een jurkje, doe mijn haar, sieraden en make-up (ik ben best efficient snel hierin).

Rond de afgesproken tijd zet ik de computer aan om een leuke sitcom te gaan kijken en kijk zo makkelijk één of twee friends-afleveringen voordat de eerste mensen komen, tenzij mijn huisgenoten of vriendje al een wijnfles willen trekken.



Ok, dit is het zuiden van Spanje en niet Nederland, maar klokslag 11 uur aanwezig zijn en anders laat je het afweten?! Nog nooit gehoord. Wat zullen mensen mij dan onbeschoft vinden want ik kom op normale feestjes (niet diners of feestjes waar er verzameld wordt om ergens anders heen te gaan) makkelijk één of twee uren later...



Van mijn hele hollandse ouders weet ik zeker dat zij mij heel hard en heel lang uit zouden gaan lachen mocht ik vinden dat zij stipt 11 uur bij het taart aansnijden horen te zijn.



Maar goed, misschien is het anders als je moeder bent, maar ik zou hier geen probleem van maken: er is namelijk geen probleem.
quote:hoorntje schreef op 26 november 2014 @ 14:08:

@mara zo is het precies! Ik ga er voortaan op die manier naar kijken en duidelijker communiceren. Ik ben vooral heel blij met jouw reacties. Dank je wel.

Ik moet het bij mezelf laten en vooral: geen verwachtingen hebben of deze duidelijk maken. En dan vooral met betrekking tot mijn ouders. Ik ga ook nog met mijn ouders hierover praten, zodat we beter met elkaar kunnen communiceren.

Voor dit topic was ik teleurgesteld in mijn ouders. Nu kan ik het meer relativeren.



Goed van je, iedereen heeft daar wel eens last van, vanuit jezelf redeneren en automatisch aannemen dat een ander dat dus ook zo doet. Vaak kom je dan bedrogen uit.

Het te laat komen van je ouders hoeft niet te betekenen dat ze niets om je dochter geven, het is hun referentiekader van waaruit zij handelen, net als jij doet.

Goede communicatie kan dat wonderen doen en leiden tot meer wederzijds begrip.
.
Er gaat iets mis met mijn post....
quote:minnimouse schreef op 26 november 2014 @ 15:32:

[...]



Hoog Sensitieve Personen.Ok
Alle reacties Link kopieren
kwart voor 12 is vanaf 11 uur.... gaaaaaaaaap



wat kunnen mensen toch een problemen maken om niks he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven