opdringerige vrouw

08-05-2007 04:14 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al ongeveer 2 jaar last van een vrouw. Ze zoekt op verschillende manieren herhaaldelijk contact. Uit alles blijkt dat ze een intieme relatie met mij wil. Ik heb haar één keer gezegd dat ik daar geen zin in heb, dat leek niet echt tot haar door te dringen. Ook verteld ze tegen anderen dat ik haar "vaste vriend" ben. Ik vind het nu echt vervelend worden. Het belemmert me ook in sommige dingen. Zo zit ik soms thuis met het licht uit, uit angst dat ze weer aan de deur belt en ik de hele avond met haar opgescheept zit. Ook verschijnt ze steeds op plekken waar ik ben, o.a; bij m'n ouders, in m'n stamkroeg etc. Wie van jullie heeft hier ervaring mee? Of weet een manier om dit op te lossen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom is deze dame welkom bij jou ouders? Laten ze iedere vreemde binnen? Zo gastvrij is bijna niemand....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren


Als je bij voorbaat al denkt dat het niet gaat lukken om dr verliefdheid en dergelijke niet meer te laten bestaan dan moet je er maar niet aan beginnen. Opgeven voor je ergens aan begint....Ballen.....waar zijn ze dan?????



Kom op man!!! Damn. Je kop in het zand steken helpt ook niet. En denk je werkelijk dat je als je het licht uitlaat ze niet weet dat je niet thuis bent? Ik herhaal nog even waar zijn je ballen, of heeft zij die inmiddels in handen?
Beste Dushi,



Bedankt voor je snelle reactie. En je hebt helemaal gelijk. Ik steek m'n kop te ver in 't zand. Ik zal duidelijker moeten zijn. En m'n ballen zijn daar waar ze altijd zijn geweest. Die heeft zij echt niet in handen. Mocht ze willen. Ik doe ,'n best en je hoort nog wel van me.



Laters, Raldy
Alle reacties Link kopieren
En jou ouders luisteren niet naar jou? Dat deze dame jou lastig valt en dus niet welkom is? Hier zit een verhaal achter...
Mijn ouders en ik luisteren wel naar elkaar, maar ik wil de zaak niet op de spits drijven. Er zit idd een verhaal achter
Alle reacties Link kopieren
Waarom is deze dame welkom bij jou ouders? Laten ze iedere vreemde binnen? Zo gastvrij is bijna niemand....
Veel mensen zijn welkom bij m'n ouders. Ik woon in een dorp waar bijna iedereen, iedereen kent. Ze hebben dus niet het gevoel dat ze een vreemde binnen laten. Ze zijn idd gastvrij zoals er velen zijn op "ons durrep".
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg ook niet dat je letterlijk je ballen moet tonen aan iemand. Maar figuurlijk. Gewoon je grens duidelijk trekken punt! Verbaal kun je best iemand op zijn of haar plek zetten. En dat bedoel ik met je ballen tonen. Succes
Dushi, ik snap het wel met die ballen. Ik had echter al op je vorige reactie gereageerd eer ik deze had gelezen. Het klinkt overigens wel grappig.



Laters, Raldy
Alle reacties Link kopieren




quote: Raldy schreef



Zo zit ik soms thuis met het licht uit, uit angst dat ze weer aan de deur belt en ik de hele avond met haar opgescheept zit. 

Dit had ik even over het hoofd gezien.. je laat haar wel binnen???

Dan vraag je toch gewoon, luister Truus, wat kom je doen?

En dan zeg je dat je niet verliefd op haar bent en geen vrienden wil zijn.

Even hard, maar nu is het arme (ietwat gestoorde) schaap in de waan dat er een kansje is.

En dat je het licht uit doet, dat is toch niet normaal, hoe oud ben je nu!?!





Je hebt hierin gelijk Vana 77, ik zou het anders moeten aanpakken. Waarschijnlijk laat ik haar ook op deze manier in de waan dat er een kans voor haar is. Overigens wil ik best vrienden met haar zijn, maar heb geen zin in een vaste realtie met haar. 't Is met haar "tot hier en niet verder".



Ik kom steeds meer tot inzicht na het lezen van de reacties. Het licht uitdoen is zeker niet normaal.  Ik ben oud (kennelijk niet wijs) genoeg om dat te snappen.



Laters, Raldy
Alle reacties Link kopieren




quote: Poezewoes reageerde



Waarom is deze dame welkom bij jou ouders? Laten ze iedere vreemde binnen? Zo gastvrij is bijna niemand....

Veel mensen zijn welkom bij m'n ouders. Ik woon in een dorp waar bijna iedereen, iedereen kent. Ze hebben dus niet het gevoel dat ze een vreemde binnen laten. Ze zijn idd gastvrij zoals er velen zijn op "ons durrep".

Dan is het dus gewoon; duidelijk en direct zijn. De stier bij de hoorns nemen in boerentaal. Ik wil jou niet. Punt.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren


Ik vind het maar een raar verhaal. Hoezo zit je de hele avond met haar opgescheept? Hoezo verschijnt ze bij je ouders?

En tegen wie vertelt ze dat je haar vriend bent? Daaruit leid ik af dat jullie dezelfde mensen kennen, klopt dat? Dan is het dus geen vreemde van je? Is het een ex?




Beste Gabriella,



Het is zeker een raar verhaal. Ik zit echt soms hele avonden met haar opgescheept. Uit beleefdheid durf ik haar de toegang niet te weigeren. Ik vind haar enigzins zielig en ik denk ook dat ze eenzaam is.



Bij m'n ouders is ze toevallig terecht gekomen, al vraag ik me af of het wel toeval was. Ik zat daar in de tuin en zij reed langs op de fiets.



Ze heeft tegen haar collega's vertels dat ik haar vaste vriend ben. Via-via kwam ik daarachter.



Nee, ze is zeker geen ex van mij. Ik heb een goed contact met m'n ex-en. Daar kan ik wel duidelijke afspraken mee maken.





Laters, Raldy
Alle reacties Link kopieren




quote: Raldy reageerde





quote: Poezewoes reageerde



Waarom is deze dame welkom bij jou ouders? Laten ze iedere vreemde binnen? Zo gastvrij is bijna niemand....

Veel mensen zijn welkom bij m'n ouders. Ik woon in een dorp waar bijna iedereen, iedereen kent. Ze hebben dus niet het gevoel dat ze een vreemde binnen laten. Ze zijn idd gastvrij zoals er velen zijn op "ons durrep".



Dan is het dus gewoon; duidelijk en direct zijn. De stier bij de hoorns nemen in boerentaal. Ik wil jou niet. Punt.




Poezewoes,  je hebt helemaal gelijk. Ik zal m'n best doen. Je hoort 't nog wel.



Laters, Raldy
Alle reacties Link kopieren


Raldy, als jij haar binnen blijft laten en niet eens goed duidelijk maakt dat je niks van haar wilt, dan blijft ze volhouden natuurlijk. Haar hoop blijft gekoesterd op deze manier... En ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet zo heel gek vind. Vertel haar duidelijk dat je niet gediend bent van haar bezoeken en dat jij niets voor haar voelt... Ik vraag me af hoe lang het dan duurt eer je het licht 's avonds weer normaal aan kan doen... Leest wel zo makkelijk, hè?!



Succes!
Zeker Noor, Ik zal duidelijker moeten zijn. Ik zal het je laten weten wanneer ik het licht 's avonds weer kan opsteken.



Laters, René
Alle reacties Link kopieren




quote: yoyo2 reageerde



Raldy, ik denk dat je gewoon heeel duidelijk moet zijn naar haar.

Zeg haar dat je het idee hebt dat ze verliefd op je is, maar dat dat gewoon niet wederzijds is en dat dat ook niet zal gebeuren.

Ik moet zeker heel duidelijk naar haar zijn Yoyo 2. Eén keer is kennelijk niet voldoende geweest. Ik zal m'n best doen, al heb ik niet echt de hoop dat het een volgende keer wel duidelijk over komt bij haar.

Nou dan zeg je het de derde en vierde en tigste keer nog een keer
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren




quote: Raldy reageerde





quote: yoyo2 reageerde



Raldy, ik denk dat je gewoon heeel duidelijk moet zijn naar haar.

Zeg haar dat je het idee hebt dat ze verliefd op je is, maar dat dat gewoon niet wederzijds is en dat dat ook niet zal gebeuren.

Ik moet zeker heel duidelijk naar haar zijn Yoyo 2. Eén keer is kennelijk niet voldoende geweest. Ik zal m'n best doen, al heb ik niet echt de hoop dat het een volgende keer wel duidelijk over komt bij haar.





Nou dan zeg je het de derde en vierde en tigste keer nog een keer
Doe ik
Alle reacties Link kopieren
Raldy, het spreekt voor je dat je waarde hecht aan beleefdheid en dat je zielige, eenzame mensen nobel te woord staat, maar op deze manier heeft niemand er iets aan.

Verplaats je in haar schoenen: jij bent gek op een vrouw, ze laat je binnen en praat met je, niet omdat ze jouw persoonlijkheid zo graag om je heen heeft of dat ze energie en inspiratie van je krijgt, nee, omdat ze je zielig vindt. Je zou je toch knap bescheten voelen, lijkt me zo, als je erachter komt dat ze je sneu vindt en dat ze puur uit beleefdheid jouw eenzaamheid poogt op te heffen.

Doe haar dus niet aan wat je zelf niet aangedaan zou willen worden. Een 'zwak' persoon (en iemand die zielig en eenzaam overkomt lijkt meestal niet echt sterk) zal zwak blijven als iedereen schijnheilig blijft doen. Hoe kan zij in hemelsnaam sterker worden en groeien als ze betutteld wordt, als ze belogen wordt, als iedereen om haar heen hun best blijft doen een schijnwereld op te houden? Geef haar duidelijkheid dan kan ze daar mee aan het werk, nu bungelt ze maar wat tussen hoop en vrees, want tja, 'hij heeft maar één keer gezegd dat hij me niet zag zitten en als ik aanbel mag ik altijd binnenkomen, dus het zal toch echt wel wat betekenen'...

En zij mag dan zielig en eenzaam overkomen, maar ergens ben jij ook zielig en eenzaam als je uit beleefdheid haar binnen laat en haar de hele avond laat kletsen, jouw avond is verpest en er is niks eenzamers dan vaak in gezelschap te verkeren van iemand die je enkel uit beleefdheid en medelijden verdraagt. Dus er zitten dan eigenlijk twee zielige, eenzame mensen op de bank, niet echt opbeurend lijkt me zo. Het is aan jou daar duidelijkheid over te geven! Tot het kwartje bij haar valt.

En onthou: zachte heelmeesters maken stinkende wonden!

Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren


Raldy, het spreekt voor je dat je waarde hecht aan beleefdheid en dat je zielige, eenzame mensen nobel te woord staat, maar op deze manier heeft niemand er iets aan.

Verplaats je in haar schoenen: jij bent gek op een vrouw, ze laat je binnen en praat met je, niet omdat ze jouw persoonlijkheid zo graag om je heen heeft of dat ze energie en inspiratie van je krijgt, nee, omdat ze je zielig vindt. Je zou je toch knap bescheten voelen, lijkt me zo, als je erachter komt dat ze je sneu vindt en dat ze puur uit beleefdheid jouw eenzaamheid poogt op te heffen.

Doe haar dus niet aan wat je zelf niet aangedaan zou willen worden. Een 'zwak' persoon (en iemand die zielig en eenzaam overkomt lijkt meestal niet echt sterk) zal zwak blijven als iedereen schijnheilig blijft doen. Hoe kan zij in hemelsnaam sterker worden en groeien als ze betutteld wordt, als ze belogen wordt, als iedereen om haar heen hun best blijft doen een schijnwereld op te houden? Geef haar duidelijkheid dan kan ze daar mee aan het werk, nu bungelt ze maar wat tussen hoop en vrees, want tja, 'hij heeft maar één keer gezegd dat hij me niet zag zitten en als ik aanbel mag ik altijd binnenkomen, dus het zal toch echt wel wat betekenen'...

En zij mag dan zielig en eenzaam overkomen, maar ergens ben jij ook zielig en eenzaam



zo voel ik me niet





als je uit beleefdheid haar binnen laat en haar de hele avond laat kletsen, jouw avond is verpest en er is niks eenzamers dan vaak in gezelschap te verkeren van iemand die je enkel uit beleefdheid en medelijden verdraagt. Dus er zitten dan eigenlijk twee zielige, eenzame mensen op de bank, niet echt opbeurend lijkt me zo. Het is aan jou daar duidelijkheid over te geven! Tot het kwartje bij haar valt.

En onthou: zachte heelmeesters maken stinkende wonden!

Succes ermee!
Puntenel, ik weet het je hebt helemaal gelijk. Ik zal idd duidelijker moeten en dit het moeten blijven herhalen. Toch vraag ik me steeds af of het echt wel duidelijk bij haar overkomt of dat ze zich niet in een slachtofferrol gaat manouvreren. Overigens heeft een buurvrouw van mij het ook met haar besproken. Die buurvrouw is heel doortastend, scherp relativerend en kan dit heel goed verwoorden. De buurvrouw zei mij ook dat er echt niets tot haar doordringt. Nogmaals jij en anderen hebben gelijk dat ik duidelijker moet zijn en blijven. Maar het valt niet mee als er iemand zo maar je leven in stapt en die er niet uit te krijgen is. Ik vrees dat dit verkeerd afloopt.



Laters, Raldy
Alle reacties Link kopieren
Okay dan, de kogel is weer door de kerk. Ik heb het haar nogmaals verteld. Met dank zan jullie steun.



Laters, Raldy
Alle reacties Link kopieren
Jemig zeg, ze komt zelfs bij je ouders thuis?! Heb je je ouders niet verteld dat zij jou stalkt en dat je niet wilt dat ze bij hun thuis komt? Je moet echt bot zijn tegen haar, dat werkt het beste.

Mijn vriend had / heeft de laatste 2 maanden hetzelfde, meisje wat hem leuk vindt, bij hem aan de deur komt, zegt dat het uit is met haar vriend waarmee ze samenwoont (is niet zo), dat ze hem helemaal leuk vindt, zijn familie via internet opgespoord en contact gezocht met zijn neef, probeert bevriend te raken met zijn vrienden etc. Hij had zelfs vaak de thuis telefoon eruit getrokken en ook zolang mogelijk 's avonds de lampen uit. Wij worden er mega gestoord van. Mijn vriend heeft van het weekend duidelijk gemaakt op een mega botte en groffe manier dat hij helemaal niks met haar wil en dat het ook nooit wat zal worden tussen hun. Zij had gezegd, nee echt niet?, maar ik kan veranderen (hij had gezegd dat ze een hoer is en dat hij daar niet van houdt). Mijn vriend was er ook van overtuigd in eerste instantie dat gewoon aardig blijven of op een nette manier 'oprotten' zeggen wel zou werken. Had hem gelijk al gezegd dat dat niet zou werken. Blijkbaar is een beetje geweld dus soms wel nodig, komt het duidelijkste over blijkbaar.

Ik heb jaren terug ook nog een jaar af en toe last gehad van mijn ex, die kwam ook nog weleens aan de deur staan. Ik bleef ook redelijk aardig en hielp niet. Toen heb ik met de politie gedreigd en dat ik zijn gedrag aan zijn nieuwe vriendin zou gaan vertellen als hij nog eens contact zou zoeken of aan de deur zou staan. Probleem was opgelost, heeft me niet meer lastig gevallen en zelfs niet meer aangesproken.

Succes ermee! en blijf vooral niet de aardige jongen als je van haar af wil!
Alle reacties Link kopieren


Okay dan, de kogel is weer door de kerk. Ik heb het haar nogmaals verteld. Met dank zan jullie steun.



Laters, Raldy
Hoe reageerde ze hier op?
Alle reacties Link kopieren
Kun je trouwens ook geen melding maken van stalking bij de politie of elke keer als ze aan de deur staat politie bellen? Je moet trouwens wel stoppen met haar binnen laten, dat is het allerstomste wat je kunt doen. Daardoor geef je haar alleen maar hoop en heeft zij zoiets van zo dat heb ik weer mooi voor elkaar. Ik ben weer binnen en heb weer aandacht.
Alle reacties Link kopieren
ik zou het melden bij de politie. Straks draait ze uit woede omdat je haar konstant afwijst alles om en wordt jij uitgemaakt voor stalker. Als je de melding maakt dan moet je wel met concrete data en tijdstippen komen wanneer ze wat heeft gedaan. alleen dan wordt duidelijk dat ze een stelselmatige inbreuk op je prive leven maakt.

succes
Alle reacties Link kopieren
Juist wel in je omgeving kenbaar maken dat je niets met haar hebt, niets met haar wilt behalve een vriendschap. (al zou ik dat niet doen gezien haar gedrag) Blijf dr op een afstand houden en licht je ouders wel in van haar gedrag. Het mag dan wel een durrup zijn, maar moet je dan maar zomaar alles pikken en slikken? Dacht het niet. Juist doordat je dit in je eentje oplost weet ze je te isoleren. En daarmee sta je wat "zwakker" wat idd als ze de boel omdraaid? Dan ben jij de gebeten hond. En reken maar dat ze dan niet voorzichtig en lieflijk met je omgaat.

Sommige mensen hebben nu eenmaal een bord voor hun kop. En die moet je er keer op keer op wijzen dat ze verkeerd bezig zijn. In haar geval blijf je dus herhalen dat je niets van dr moet.
Alle reacties Link kopieren




quote: Raldy reageerde



Okay dan, de kogel is weer door de kerk. Ik heb het haar nogmaals verteld. Met dank zan jullie steun.



Laters, Raldy

Hoe reageerde ze hier op?



IK heb haar gezegd dat ik deze situatie goed zat ben.

-Dat ik niet verliefd op haar ben, dat nooit ben geweest en dat ik niet denk dat ik dat zal worden.

-Dat ik best enige vorm van contact met haar wil maar niet meer op de huidige manier.



Ze ontkende in alle toonaarden dat ze teveel beslag op mij legt.



Ik wacht wel af wat ze er mee doet. Anders kan ik niet doen.



Laters, Raldy

Alle reacties Link kopieren




quote: _zaza_ reageerde





quote: Raldy reageerde



Okay dan, de kogel is weer door de kerk. Ik heb het haar nogmaals verteld. Met dank zan jullie steun.



Laters, Raldy

Hoe reageerde ze hier op?



IK heb haar gezegd dat ik deze situatie goed zat ben.

-Dat ik niet verliefd op haar ben, dat nooit ben geweest en dat ik niet denk dat ik dat zal worden.

-Dat ik best enige vorm van contact met haar wil maar niet meer op de huidige manier.



Ze ontkende in alle toonaarden dat ze teveel beslag op mij legt.



Ik wacht wel af wat ze er mee doet. Anders kan ik niet doen.



Laters, Raldy





En toch weer hoop geven waarom doen mannen dat toch?
Alle reacties Link kopieren


Juist wel in je omgeving kenbaar maken dat je niets met haar hebt, niets met haar wilt behalve een vriendschap. (al zou ik dat niet doen gezien haar gedrag) Blijf dr op een afstand houden en licht je ouders wel in van haar gedrag. Het mag dan wel een durrup zijn, maar moet je dan maar zomaar alles pikken en slikken? Dacht het niet. Juist doordat je dit in je eentje oplost weet ze je te isoleren. En daarmee sta je wat "zwakker" wat idd als ze de boel omdraaid? Dan ben jij de gebeten hond. En reken maar dat ze dan niet voorzichtig en lieflijk met je omgaat.

Sommige mensen hebben nu eenmaal een bord voor hun kop. En die moet je er keer op keer op wijzen dat ze verkeerd bezig zijn. In haar geval blijf je dus herhalen dat je niets van dr moet.
Beste Dushi 74,



Ik ben het wel met je eens dat het goed is om m'n omgeving in te lichten dat ik niet veel met haar heb. M'n ouders breng ik niet op de hoogte van deze situatie, die hebben momenteel andere zorgen. Verder zie ik wel wat ik er mee doe. Voorlopig heb ik even zin om even diep onder de dekens te duiken (is het net weer voor), verstand op nul en als ik goed uitgerust ben over de situatie nadenken. Ik heb het nl al een keer eerder meegemaakt met een andere vrouw, in een werksituatie. Kennelijk doe ik toch iets verkeerd. Misschien ben ik wel te naief. Je hoort 't nog wel.



Laters, Raldy
Alle reacties Link kopieren




quote: wipkipje reageerde



Wil wel een keer langskomen en haar de botte bijl-behandeling geven... succes gegarandeerd !  ;)

Kom gerust langs Wipkipje al is de botte bijl-behandeling niet mijn manier om op dergelijke situaties te reageren

Jouw manier werkt kennelijk niet afdoende. Uit je reacties hier te lezen ben je idd niet iemand die duidelijk z'n grenzen stelt.



Ik zal nooit iemand meteen een botte-bijl-behandeling geven, maar ik ga ook geen 2 jaar energie en tijd steken in iets wat ik binnen 2 minuten opgelost zou kunnen hebben. Sommige mensen snappen geen hints, die hebben duidelijke taal nodig. Zoals jij zegt dat je haar hebt gezegd dat je niet verliefd op haar bent, nooit geweest bent en ook niet

denkt

te worden, daar ga je al de fout in. Je geeft zelfs aan dat je nog wel contact wil met haar maar niet

op deze manier

, is voor deze vrouw nog steeds een sprankje hoop. Geloof mij maar, hier ben jij nog niet klaar mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees inderdaad hetzelfde als wipkipje, harder aanpakken dus want dit werkt écht niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven