Open relatie bespreekbaar maken

07-08-2015 14:31 996 berichten
DIT TOPIC IS VOOR MIJ GESLOTEN. IK REAGEER IN ELKE GEVAL NIET MEER.



Ik ben 5 jaar samen met mijn vriend. Wat monogamie betreft zijn we twee tegenpolen. Hij is ontzettend monogaam, ik ben dat niet, maar gedraag me monogaam.



Nu wil ik graag een open relatie bespreekbaar maken. Ik heb alleen geen idee hoe ik zo'n gesprek moet beginnen. Tips zijn dus heel erg welkom! [Ik dacht zelf aan hem mee uit eten nemen.]



Ik weet het, nee heb je, ja kun je krijgen. Maar ik krijg het na 5 jaar steeds moeilijker met monogaam zijn. Zo ben ik niet. Ik zie alleen heel erg op tegen het gesprek. Er is een kans dat het daarna over is, dat zou ik heel verdrietig vinden.



Zijn er hier vrouwen met een open relatie?
Weet hij dat je zelf niet monogaam bent? Zo nee, probeer dan eerst te peilen hoe hij er tegenover staat. Dan heb je een mooi bruggetje om de vraag te stellen.

Ik zou er zeker niet speciaal een etentje ofzo voor plannen, maar dat ben ik :D
Alle reacties Link kopieren
Zozo...maar euhh..je hebt toch maar hem genomen?

Omdat je hem leuk vond...niet zozeer omdat jij zoveel van hem hield?

.

Jij houd schijnbaar wel heel veel van jezelf.

Om vervolgens daarmee een ander te kwetsen...pijn te doen.

.

De zogenaamde mooie madam.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Je vindt meer ervaringen van mensen met een open relatie in het minnaartopic en in het parenclubtopic.



Ik zou het ook niet in een openbare gelegenheid doen, zo'n gesprek. Dat kan best gênant worden. Doe het thuis, als jullie alleen zijn, als je tijd hebt voor een goed en intens gesprek.
Alle reacties Link kopieren
Je wilt hem mee uit eten nemen, lekker romantisch en dan ga je hem vertellen dat je sterk de behoefte hebt om met andere mannen het bed in te duiken??? Met de vraag aan hem of hij dat ok vindt?



Slechte combinatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zo'n vraag niet in 'n restaurant willen krijgen.

Jij wil dus gewoon toestemming om vreemd te gaan als je al weet dat je vriend gewoon monogaam wil leven. Kans dat hij er in mee gaat schat ik erg laag in. Denk dat je beter gewoon geen relatie kunt nemen zodat je in het rond kunt blijven neuken.
Shoot first, ask questions later!
Ik zou niet in een restaurant van mijn partner willen horen dat hij graag een open relatie wil. Ik vind dat privézaken waar ik niet in het openbaar wil spreken, zeker niet als de opmerking voor mij als donderslag bij heldere hemel komt.



Ik denk dat je het moet opbouwen en bruggetjes moet zoeken. Iets opmerken nav een film bijv., het laten bezinken en dan een poosje later er nog eens op terugkomen.





Elle, misschien is het onvoorstelbaar voor jou maar er zijn mensen die heel veel van hun partner houden en toch (met toestemming) met anderen vrijen.
Alle reacties Link kopieren
Elle, doe normaal. Ze wil het bespreekbaar maken, dat is stukken beter dan stiekem vreemdgaan.

En voor de rest hoop ik dat je je bij het onderwerp wilt houden en niet weer oeverloos gaat zitten debatteren over normen en waarden.
Alle reacties Link kopieren
Mee uit eten nemen lijkt me niet zo'n strak plan. Tenminste, niet als je die open relatie tijdens dat etentje ter sprake wilt brengen. Lijkt me geen onderwerp om in het openbaar, in een vol restaurant, te bespreken, en al helemáál niet als je weet dat je die ander ermee overvalt.



Je zegt zelf dat je vriend enorm monogaam is, dus eigenlijk weet je het antwoord natuurlijk al. Ik denk niet dat hij de vlag uit hangt, de slingers van zolder haalt en de feesttoeters afstoft als je met dit onderwerp bij hem aankomt.



Dus ik ben bang dat het (uiteindelijk) een keuze gaat worden tussen ófwel monogaam met hem doorgaan, ófwel de relatie verbreken en je eigen plan trekken. Aan jou om te bepalen of het dat risico waard is.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
.
anoniem_145277 wijzigde dit bericht op 16-11-2015 11:39
Reden: Voortschrijdend inzicht...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat thuis doen, niet openbaar. Ik ben ook niet zo monogaam ingesteld. Toen ik aan het daten was met vriend en hij exclusief wilde Worden heb ik dat ook zo gezegd. Was zelfs één beetje verdrietig want ging er vanuit dat het niets werd. Hij was bereid het te proberen en na tweeënhalf jaar werkt dat nog.

Maar wij begonnen zo, ik denk dat het lastig is om er vanuit een gesloten relatie mee te beginnen. Iig, veel praten en echt heel eerlijk zijn. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Want in een restaurant met legio anderen om zich heen zal hij waarschijnlijk zijn teleurstelling in jou en de boosheid die hij voelt inslikken.....?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
quote:deb32 schreef op 07 augustus 2015 @ 14:37:

Je wilt hem mee uit eten nemen, lekker romantisch en dan ga je hem vertellen dat je sterk de behoefte hebt om met andere mannen het bed in te duiken??? Met de vraag aan hem of hij dat ok vindt?



Slechte combinatie.

Nou...de combinatie die ze nu al die tijd heeft volgehouden, met wat ze nu wil...is een stuk erger hoor.

Dat is een grote zwakte.

Zij had hem nodig, om hier te komen...what comes around, Goes around.

.

En ja...zeker voor jou.

Daag.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Uhm, gewoon een keer bespreken als je allebei 's avonds thuis bent? Absoluut niet naar een restaurant gaan...dat is echt NIET de juiste plek. Laat weten dat hij jou echt wel genoeg geeft en dat je ook niet met iemand anders iets wilt doen omdat je verwacht dat anderen beter zijn in bed o.i.d., maar dat je het gewoon fijn vind af en toe afwisseling te hebben. Wie weet vind hij het prima als je dat 1 of 2x per jaar wilt doen als er goede afspraken zijn. Zo hebben wij dat gedaan in ieder geval, terwijl we de eerste 4 jaar echt compleet monogaam waren. Nog steeds...al hebben we toestemming iets met anderen te doen als we dat willen, mits de partner er vanaf weet.
quote:elle5460 schreef op 07 augustus 2015 @ 14:39:

[...]



Nou...de combinatie die ze nu al die tijd heeft volgehouden, met wat ze nu wil...is een stuk erger hoor.

Dat is een grote zwakte.

Zij had hem nodig, om hier te komen...what comes around, Goes around.

.

En ja...zeker voor jou.

Daag.

Leg eens uit? Je berichtjes zijn soms lastig te volgen, maar ik ben wel benieuwd wat je hiermee bedoelt.



TO niet mee uit eten nemen. Thuis over praten, op een rustig moment. Ik zou het ook niet ineens bespreken, maar meer terloops vragen wat hij vindt van vreemdgaan, van open relaties en dergelijke. Na een paar keer praten, zou ik pas vertellen dat je zelf graag open wil zijn.
Alle reacties Link kopieren
niet uit eten gaan
Lorem Ipsum
Elle kent haar?
Alle reacties Link kopieren
Neem maar van mij aan, dat zij mij wel begrijpt, en daar gaat het mij om.Dus kom mij niet met die vraag aan rosa, want was het jou niet...die mij de vorige keer zo aanviel?



.

Maar mocht zij mij nou niet begrijpen, dan komt dat nog wel.

Psychologie in diepte.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Over 1 ding is iedereen het eens.. Niet uit eten gaan!

En daar sluit ik me volledig bij aan.



Probeer klein te beginnen. Je hoeft niet meteen te zeggen.. Schat. Zullen we van onze relatie een open relatie maken?

Desnoods kaart je het nonchalant aan, als er toevallig iets op tv is waar dat in benoemd wordt. Goh, dat hoor je ook steeds vaker.. Open relaties.. En dan peil je zijn reactie.



je zegt, er is een kans dat daarna over is, en dat zou je heel verdrietig vinden. Is het niet monogaam zijn zo sterk dat als je zou moeten kiezen, voor dat laatste kiest?
Alle reacties Link kopieren
Uiteten doe je als je een leuke mededeling hebt, niet om toestemming te vragen om rond te mogen neuken.
quote:elle5460 schreef op 07 augustus 2015 @ 14:53:

Neem maar van mij aan, dat zij mij wel begrijpt, en daar gaat het mij om.Dus kom mij niet met die vraag aan rosa, want was het jou niet...die mij de vorige keer zo aanviel?



.

Maar mocht zij mij nou niet begrijpen, dan komt dat nog wel.

Psychologie in diepte.

Ik stel gewoon een oprechte vraag, ik begreep je berichtje niet en was benieuwd wat je ermee wilde zeggen.



Maar laat ook maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Angelaatje1970 schreef op 07 augustus 2015 @ 14:55:

Over 1 ding is iedereen het eens.. Niet uit eten gaan!

En daar sluit ik me volledig bij aan.



Probeer klein te beginnen. Je hoeft niet meteen te zeggen.. Schat. Zullen we van onze relatie een open relatie maken?

Desnoods kaart je het nonchalant aan, als er toevallig iets op tv is waar dat in benoemd wordt. Goh, dat hoor je ook steeds vaker.. Open relaties.. En dan peil je zijn reactie.



je zegt, er is een kans dat daarna over is, en dat zou je heel verdrietig vinden. Is het niet monogaam zijn zo sterk dat als je zou moeten kiezen, voor dat laatste kiest?Hoezo zijn reactie peilen? Die kent TO toch al? Dus dat is vragen naar de bekende weg. Of denk je dat hij dan opééns, als je het maar gedoseerd brengt, van zijn principes valt? En juichend met TO de parenclub in rolt?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 07 augustus 2015 @ 14:39:

[...]



Nou...de combinatie die ze nu al die tijd heeft volgehouden, met wat ze nu wil...is een stuk erger hoor.

Dat is een grote zwakte.

Zij had hem nodig, om hier te komen...what comes around, Goes around.

.

En ja...zeker voor jou.

Daag.





Nou ja, wat ze wil is niet zozeer een grote zwakte... Meer dat ze dit gevoel van het willen hebben van een open relatie al 5 jaar verzwijgt.



Ze wist dit al aan het begin van de relatie. Is niet eerlijk om dat te verzwijgen zolang. Maar goed dat leed is al geschied.



Wel goed om het nu zo snel mogelijk te vertellen lijkt mij, met alle gevolgen van dien.
.
anoniem_145277 wijzigde dit bericht op 16-11-2015 11:40
Reden: Voortschrijdend inzicht...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er zelf niet zo op zitten te wachten. Hoe zie je dat voor je? Dat je aan het begin van de avond afscheid neemt om met een ander te neuken en hij op de kindjes mag passen ofzo? En aan het eind van de avond naast hem in bed kruipt en hem zoent met de mond waar je net de lul van een ander in hebt gehad? En dat dan een paar keer per week/maand?

Maar goed misschien vindt hij het wel wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven