Open relatie bespreekbaar maken

07-08-2015 14:31 996 berichten
DIT TOPIC IS VOOR MIJ GESLOTEN. IK REAGEER IN ELKE GEVAL NIET MEER.



Ik ben 5 jaar samen met mijn vriend. Wat monogamie betreft zijn we twee tegenpolen. Hij is ontzettend monogaam, ik ben dat niet, maar gedraag me monogaam.



Nu wil ik graag een open relatie bespreekbaar maken. Ik heb alleen geen idee hoe ik zo'n gesprek moet beginnen. Tips zijn dus heel erg welkom! [Ik dacht zelf aan hem mee uit eten nemen.]



Ik weet het, nee heb je, ja kun je krijgen. Maar ik krijg het na 5 jaar steeds moeilijker met monogaam zijn. Zo ben ik niet. Ik zie alleen heel erg op tegen het gesprek. Er is een kans dat het daarna over is, dat zou ik heel verdrietig vinden.



Zijn er hier vrouwen met een open relatie?
Eens met het niet uiteten gaan maar gewoon thuis bespreken.



Maar wat ik me wel afvraag; jij weet al dat hij zo monogaam als de pest is zegmaar. Dat betekent dan meestal dat hij geen partner wil die niet monogaam is lijkt me. Is het dan niet een beter idee om het gewoon uit te maken en dan lekker je gang te gaan?



Want als ik me even in hem verplaats, als ik die vraag zou krijgen van mijn vriend zou ik echt niet kunnen begrijpen waarom hij in hemelsnaam met anderen naar bed wil. Ik zou daar denk ik best wel een klap op mijn ego van krijgen, en die vraag zou me dus meer kwetsen dan wanneer hij het uit zou maken met bijvoorbeeld als reden dat hij eigenlijk niet vast wil zitten aan 1 iemand.



Dat is alsnog kwetsend, maar dan klinkt het minder als " schat ik hou van je maar ik wil graag met anderen neuken"





Snap je een beetje wat ik bedoel? Maar goed, dat ben ik. Ik zou iniedergeval niet hoeven te weten dat mijn partner graag get bed deelt met mij én anderen, ipv alleen met mij.
Alle reacties Link kopieren
Maar na 5 jaar weet je toch wel hoe de vlag er bij hangt bij je partner? Dat komt toch wel eens ter sprake? Waarom ga je 5 jaar lang doen alsof je ook monogaam bent terwijl je dat eigenlijk niet wil zijn?

Volgens TO is haar vriend strikt monogaam, dan kan ze toch wel weten wat zijn reactie zal zijn.

En dan ook nog denken dat je die blijde boodschap wel in een restaurant tijdens een gezellig etentje kan brengen. Volgens mij heb je je dan in die 5 jaar nooit erg verdiept in de gevoelens van je partner, uberhaupt niet verdiept in gevoelens van een ander.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 07 augustus 2015 @ 15:02:

[...]





Hoezo zijn reactie peilen? Die kent TO toch al? Dus dat is vragen naar de bekende weg. Of denk je dat hij dan opééns, als je het maar gedoseerd brengt, van zijn principes valt? En juichend met TO de parenclub in rolt?



Hij is heel monogaam. dat blijkt uit? Dat hij nog nooit is vreemgdgegaan? Of uit dat hij iets dergelijks heeft gezegd van.. "Ik wil absoluut alleen maar een monogame relatie." Of iets anders. Dat is mij niet duidelijk.



Als het zoiets als dat laatste is, denk ik dat TO weinig tot geen kans maakt met haar "plan". En dan is het terloops een keer melden zo van.. Dat hoor je ook steeds vaker. Reageert hij dan van.. Ik snap dat echt niet. Dat zou ik nooit willen. Dan kan TO zonder problemen verder tv kijken, want zij heeft het zelf niet voorgesteld.

Als ze het niet voorzichtig brengt maar heel direct ter sprake brengt, dat dat haar grootste wens is, dan staat het meteen voorgoed tussen hen in.



Maar misschien ziet zij toch mogelijkheden en in dat geval zou ik het voorzichtig brengen.

Bij een NEE is het aan haar hoe daar mee verder te gaan



Dus, waaruit blijkt waarom hij zo monogaam is? Dat vind ik interessant om te weten.
Kom je daar na 5 jaar mee aanzetten terwijl je partner denkt dat jij ook monogaam bent.
Alle reacties Link kopieren
Als ik alle reacties lees lijkt er maar één conclusie: uitmaken en lekker rondneuken.

Want hoe stel je het voor als het zover is ? "Ik ga vanavond even naar Pietje en weet niet hoe laat ik thuiskom". Nee dat gaat niet werken alleen als je een vriend hebt die daar ook voor open staat om met andere vrouwen te rotzooien.
quote:SaveTheDay schreef op 07 augustus 2015 @ 15:30:

Kom je daar na 5 jaar mee aanzetten terwijl je partner denkt dat jij ook monogaam bent.Tja, wellicht dacht TO er 5 jaar geleden nog anders over.
Alle reacties Link kopieren
quote:SaveTheDay schreef op 07 augustus 2015 @ 15:30:

Kom je daar na 5 jaar mee aanzetten terwijl je partner denkt dat jij ook monogaam bent.Ze is toch ook (nog) monogaam zegt ze.. Alleen ze wil het graag anders
Volgens de OP wist TO allang dat ze niet monogaam is maar is ze dat tot nu toe wel is geweest met haar huidige partner maar breekt het haar nu op, want zo is ze niet.

Vraag ik me af, hoe kan het dat in 5 jaar nooit eerder besproken is?
Alle reacties Link kopieren
quote:creativeguy schreef op 07 augustus 2015 @ 15:40:

Als ik alle reacties lees lijkt er maar één conclusie: uitmaken en lekker rondneuken.

Want hoe stel je het voor als het zover is ? "Ik ga vanavond even naar Pietje en weet niet hoe laat ik thuiskom". Nee dat gaat niet werken alleen als je een vriend hebt die daar ook voor open staat om met andere vrouwen te rotzooien.Haha ja zo'n Heleen van Rooyen verhaal. Maar goed ze kan het altijd proberen hè... misschien trapt die sneukees erin haha
Alle reacties Link kopieren
Dat vraag ik me ook af. Dergelijke zaken komen toch ter sprake in een relatie? Ik weet precies hoe mijn echtgenoot denkt over een open relatie en hij weet hoe ik daarover denk, ook al is het in de praktijk nooit aan de orde geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:SaveTheDay schreef op 07 augustus 2015 @ 15:46:

Volgens de OP wist TO allang dat ze niet monogaam is maar is ze dat tot nu toe wel is geweest met haar huidige partner maar breekt het haar nu op, want zo is ze niet.

Vraag ik me af, hoe kan het dat in 5 jaar nooit eerder besproken is?
anoniem_86852 wijzigde dit bericht op 07-08-2015 16:01
Reden: Foutje, ik las nu zelf fout.. :)
% gewijzigd
.
anoniem_145277 wijzigde dit bericht op 16-11-2015 11:41
Reden: Voortschrijdend inzicht...
% gewijzigd
quote:deb32 schreef op 07 augustus 2015 @ 14:37:

Je wilt hem mee uit eten nemen, lekker romantisch en dan ga je hem vertellen dat je sterk de behoefte hebt om met andere mannen het bed in te duiken??? Met de vraag aan hem of hij dat ok vindt?



Slechte combinatie.Dat is niet alleen een slechte combinatie maar gewoon achterlijk gedrag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Angelaatje1970 schreef op 07 augustus 2015 @ 15:18:

[...]





Hij is heel monogaam. dat blijkt uit? Dat hij nog nooit is vreemgdgegaan? Of uit dat hij iets dergelijks heeft gezegd van.. "Ik wil absoluut alleen maar een monogame relatie." Of iets anders. Dat is mij niet duidelijk.



Als het zoiets als dat laatste is, denk ik dat TO weinig tot geen kans maakt met haar "plan". En dan is het terloops een keer melden zo van.. Dat hoor je ook steeds vaker. Reageert hij dan van.. Ik snap dat echt niet. Dat zou ik nooit willen. Dan kan TO zonder problemen verder tv kijken, want zij heeft het zelf niet voorgesteld.

Als ze het niet voorzichtig brengt maar heel direct ter sprake brengt, dat dat haar grootste wens is, dan staat het meteen voorgoed tussen hen in.



Maar misschien ziet zij toch mogelijkheden en in dat geval zou ik het voorzichtig brengen.

Bij een NEE is het aan haar hoe daar mee verder te gaan



Dus, waaruit blijkt waarom hij zo monogaam is? Dat vind ik interessant om te weten.TO stelt zelf dat haar vriend "ontzettend monogaam" is. En ik neem aan dat zij haar vriend wel kent en dat dit dus klopt. Of niet?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:LaFleurNoire schreef op 07 augustus 2015 @ 15:18:

Maar na 5 jaar weet je toch wel hoe de vlag er bij hangt bij je partner? Dat komt toch wel eens ter sprake? Waarom ga je 5 jaar lang doen alsof je ook monogaam bent terwijl je dat eigenlijk niet wil zijn?

Volgens TO is haar vriend strikt monogaam, dan kan ze toch wel weten wat zijn reactie zal zijn.

En dan ook nog denken dat je die blijde boodschap wel in een restaurant tijdens een gezellig etentje kan brengen. Volgens mij heb je je dan in die 5 jaar nooit erg verdiept in de gevoelens van je partner, uberhaupt niet verdiept in gevoelens van een ander.+1
To zal haar vriend t beste kennen, en soms kunnen mensen je toch nog op sommige vlakken enorm verbazen, hoe lang je ze ook kent..

Als dit is wie je bent TO, of graag zou willen zijn, zou ik t hoe dan ook bespreken met hem, anders is het uiteindelijk voor niemand uit te houden, in een relatie moet je jezelf kunnen, en mogen zijn,

dat vriend er niet op zit te wachten, zou inderdaad zomaar kunnen, het is nou eenmaal niet de meest voorkomende, of geaccepteerde relatievorm, maar misschien staat hij er wel voor open, en kan/wil hij dit wel van je accepteren, of samen met jou doen.
.
anoniem_145277 wijzigde dit bericht op 16-11-2015 11:41
Reden: Voortschrijdend inzicht...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 07 augustus 2015 @ 16:02:

[...]





TO stelt zelf dat haar vriend "ontzettend monogaam" is. En ik neem aan dat zij haar vriend wel kent en dat dit dus klopt. Of niet?Geen idee, andersom weet haar vriend misschien ook helemaal niks van TO haar open relatie wens
Alle reacties Link kopieren
TO, kom eens even wat meer uitleggen!!
Hoe vaak komt het wel niet voor, dat er te weinig "echt" wordt gepraat in relaties?,

nu is daar het moment om de boel open te gooien, zodat er een zuivere en eerlijke communicatie kan zijn,

Dat t zolang kan duren duren bij sommige mensen, verbaast mij eerlijk gezegd helemaal niet meer..

Beter laat dan nooit denk ik dan maar.
Alle reacties Link kopieren
to, heb je goed nagedacht wat jij onder een open relatie wilt verstaan? Je kunt het namelijk op nogal veel manieren invullen. is samen naar een parenclub gaan of samen met een ander stel aan partnerruil doen ook een open relatie? of is dat ieder voor zichzelf maar zijn weg vinden?
Alle reacties Link kopieren
Hrb je nooit eerder iets door laten schemeren over jouw ideeen wat betreft monogamie in relaties? Komt dit straks voor hem qls een donderslag bij heldere hemel?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Mmm, denk je gezellig uit eten te gaan, wil je partner toestemming om met anderen te neuken.. Ts, als jouw vriend zo monogaam is, gaat het em sowieso niet worden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn god zeg. Kon je dat niet 5 jaar geleden bespreken? Voordat die man steeds meer om je is gaan geven en van je is gaan houden?



Open relatie vind ik persoonlijk niet kunnen. Het is of of. Als je rond wilt blijven krikken blijf dan vrijgezel ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Misschien besluit TO wel om zo door te gaan zoals voor heen, als haar vriend er niets van wil weten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven