Open relatie bespreekbaar maken

07-08-2015 14:31 996 berichten
DIT TOPIC IS VOOR MIJ GESLOTEN. IK REAGEER IN ELKE GEVAL NIET MEER.



Ik ben 5 jaar samen met mijn vriend. Wat monogamie betreft zijn we twee tegenpolen. Hij is ontzettend monogaam, ik ben dat niet, maar gedraag me monogaam.



Nu wil ik graag een open relatie bespreekbaar maken. Ik heb alleen geen idee hoe ik zo'n gesprek moet beginnen. Tips zijn dus heel erg welkom! [Ik dacht zelf aan hem mee uit eten nemen.]



Ik weet het, nee heb je, ja kun je krijgen. Maar ik krijg het na 5 jaar steeds moeilijker met monogaam zijn. Zo ben ik niet. Ik zie alleen heel erg op tegen het gesprek. Er is een kans dat het daarna over is, dat zou ik heel verdrietig vinden.



Zijn er hier vrouwen met een open relatie?
Alle reacties Link kopieren
Laten we idd hopen dat hij nooit meer iemand zoals zij tegenkomt.

Mijn wens voor hem is dat hij iemand treft die wèl gek op hem is.
volg je verstand, gebruik je gevoel




Het lijkt me zo heerlijk om in je eigen bubbeltje te leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 22 augustus 2015 @ 13:51:

Laten we idd hopen dat hij nooit meer iemand zoals zij tegenkomt.

Mijn wens voor hem is dat hij iemand treft die wèl gek op hem is.Nou, inderdaad. Ik heb te doen met die kerel..
Ik heb vandaag aangegeven dat de relatie niet meer zo leuk als eerst is. Daar was hij het mee eens. ("Het moet idd gezelliger worden.") En ik heb aangegeven dat het gevoel bij mij weg is.



Kan iemand mij uitleggen waarom iemand überhaupt bij iemand wil blijven die geen gevoel meer heeft voor de ander?



Hij gelooft er nog steeds in dat het allemaal wel goed komt en we tot onze dood bij elkaar blijven. Hij weet nog niet dat ik iemand anders leuk vind. Dat durfde ik niet te zeggen.



Maar dat ik in ieder geval verteld heb dat ik het niet meer zo leuk vind als eerst is een stap in de goede richting.
Het lijkt mij niet goed als je bij iemand blijft als je daar niet gelukkig van wordt. Niet voor jezelf en ook niet voor de ander. Mijn inziens kan je alleen andere mensen gelukkig maken als je zelf gelukkig bent.



Maar als je een punt achter je relatie zet, probeer dan in ieder geval eens concreet uit te vinden wat je wel zoekt. Want je komt over als iemand die niet echt weet wat ze wil. Probeer goed uit te vinden wat je nodig hebt om gelukkig te zijn voor je weer in een nieuwe relatie te storten. Het is anders zo zonde van je tijd / leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wolder schreef op 22 augustus 2015 @ 21:06:

Ik heb vandaag aangegeven dat de relatie niet meer zo leuk als eerst is. Daar was hij het mee eens. ("Het moet idd gezelliger worden.") En ik heb aangegeven dat het gevoel bij mij weg is.



Kan iemand mij uitleggen waarom iemand überhaupt bij iemand wil blijven die geen gevoel meer heeft voor de ander?



Hij gelooft er nog steeds in dat het allemaal wel goed komt en we tot onze dood bij elkaar blijven. Hij weet nog niet dat ik iemand anders leuk vind. Dat durfde ik niet te zeggen.



Maar dat ik in ieder geval verteld heb dat ik het niet meer zo leuk vind als eerst is een stap in de goede richting.Nog geen twee weken geleden noemde je hem 'de ware'. Mischien begrijpt hij niet waar de ommekeer vandaan komt?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:BWitched schreef op 22 augustus 2015 @ 21:17:

[...]





Nog geen twee weken geleden noemde je hem 'de ware'. Mischien begrijpt hij niet waar de ommekeer vandaan komt?



Ik zal altijd blijven denken dat mijn vriend de ware is. Puur al vanwege de manier waarop we bij elkaar zijn gekomen. Om wat hij heeft doorstaan met mij, bij me is gebleven in een bepaalde periode. Maar soms is het blijkbaar niet voldoende om de ware te zijn voor elkaar.



Ik heb niet gezegd dat hij niet meer de ware is.
Alle reacties Link kopieren
Als mijn partner dot zou voorstellen dan kon hij vertrekken. Ik zou er geen trek meer in hebben met een partner die het ook met de buurvrouw, de automonteur en de accountant wil doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wolder schreef op 22 augustus 2015 @ 21:06:



Kan iemand mij uitleggen waarom iemand überhaupt bij iemand wil blijven die geen gevoel meer heeft voor de ander?



Kan iemand mij uitleggen waarom "partners van hun ware liefde" hun tweelingziel ontmoeten, alles om die partner heen in het werk stellen om de boel te laten klappen maar niet de ballen kan vinden dit ook daadwerkelijk met die partner te bespreken?

Dat lijkt me een veel relevantere vraag.



Je eigen vraag moet je aan je geliefde stellen. Hij is nl de enige die daar antwoord op kan geven.
...
quote:Wolder schreef op 22 augustus 2015 @ 21:06:

Ik heb vandaag aangegeven dat de relatie niet meer zo leuk als eerst is. Daar was hij het mee eens. ("Het moet idd gezelliger worden.") En ik heb aangegeven dat het gevoel bij mij weg is.



Kan iemand mij uitleggen waarom iemand überhaupt bij iemand wil blijven die geen gevoel meer heeft voor de ander?



Hij gelooft er nog steeds in dat het allemaal wel goed komt en we tot onze dood bij elkaar blijven. Hij weet nog niet dat ik iemand anders leuk vind. Dat durfde ik niet te zeggen.



Maar dat ik in ieder geval verteld heb dat ik het niet meer zo leuk vind als eerst is een stap in de goede richting.Ja hoor je hebt een grote stap gezet. Keurig! En over welke goede richting hebben we het nu? De goede richting voor jou en je tweelingziel? Want dat bedoel je toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Wolder schreef op 22 augustus 2015 @ 21:54:

[...]





Ik zal altijd blijven denken dat mijn vriend de ware is. Puur al vanwege de manier waarop we bij elkaar zijn gekomen. Om wat hij heeft doorstaan met mij, bij me is gebleven in een bepaalde periode. Maar soms is het blijkbaar niet voldoende om de ware te zijn voor elkaar.



Ik heb niet gezegd dat hij niet meer de ware is.



Ik moet toegeven, in het begin was ik mee met je. Ondanks dat er veel al kritisch op je waren..

Maar ik haak helemaal af nu. De redenen en argumenten die je hier allemaal aangeeft om alles wat je doet goed te praten, slaan echt nergens meer op, het begint een beetje lachwekkend te worden.



Ik vind het nu vooral enorm zielig voor je man, als hij alles zou weten wat je hier allemaal geschreven hebt, denk ik echt dat jullie relatie binnen 1 minuut afgelopen is.
quote:Rooss4.0 schreef op 22 augustus 2015 @ 23:31:

[...]



Kan iemand mij uitleggen waarom "partners van hun ware liefde" hun tweelingziel ontmoeten, alles om die partner heen in het werk stellen om de boel te laten klappen maar niet de ballen kan vinden dit ook daadwerkelijk met die partner te bespreken?

Dat lijkt me een veel relevantere vraag.



Je eigen vraag moet je aan je geliefde stellen. Hij is nl de enige die daar antwoord op kan geven.Ze wil het nog niet laten klappen. Superwoman heeft dan namelijk geen onderkomen meer en ook de poen niet om het in haar eentje te redden. En haar nieuwe geldschieter is op vakantie, en die is er nog niet over uit of hij haar lopende portemonnee wil worden. Beetje "tweelingzielig" eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mopsie41 schreef op 23 augustus 2015 @ 01:00:

[...]



Beetje "tweelingzielig" eigenlijk.
...
quote:Mopsie41 schreef op 23 augustus 2015 @ 01:00:

Beetje "tweelingzielig" eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wolder schreef op 22 augustus 2015 @ 21:54:

[...]





Ik zal altijd blijven denken dat mijn vriend de ware is. Puur al vanwege de manier waarop we bij elkaar zijn gekomen. Om wat hij heeft doorstaan met mij, bij me is gebleven in een bepaalde periode. Maar soms is het blijkbaar niet voldoende om de ware te zijn voor elkaar.



Ik heb niet gezegd dat hij niet meer de ware is.Dit is toch 1 grote grap. Niet?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:Rooss4.0 schreef op 22 augustus 2015 @ 23:31:

[...]



Kan iemand mij uitleggen waarom "partners van hun ware liefde" hun tweelingziel ontmoeten, alles om die partner heen in het werk stellen om de boel te laten klappen maar niet de ballen kan vinden dit ook daadwerkelijk met die partner te bespreken?

Dat lijkt me een veel relevantere vraag.



Je eigen vraag moet je aan je geliefde stellen. Hij is nl de enige die daar antwoord op kan geven.Dat was mijn vraag niet.
quote:vivalimegroen schreef op 22 augustus 2015 @ 23:38:

[...]



Ja hoor je hebt een grote stap gezet. Keurig! En over welke goede richting hebben we het nu? De goede richting voor jou en je tweelingziel? Want dat bedoel je toch?Dat duidelijk word wat de bedoeling is.
quote:DorothyParker schreef op 23 augustus 2015 @ 03:04:

[...]



Dit is toch 1 grote grap. Niet?Ik weet dat je een ware en een tweelingziel kan hebben. Die andere vrouw die haar verhaal in dit topic vertelde ook.
Kan jij mij vertellen waarom je bij iemand blijft voor wie je geen gevoel meer hebt!? Dat lijkt mij een betere vraag.
Alle reacties Link kopieren
Wolder, dat jij je (nog) verbonden voelt met de portemonnee van jouw vriend betekent niet dat hij jouw ware is.

Dat jij (nog) bij hem blijft voor het dak boven jouw hoofd zegt alles over jouw eigen onvermogen jezelf te redden.

Dat jij jezelf vastklampt aan het idee dat die getrouwde man jouw wederhelft is is niets anders dan jouw hoop.

Jouw stiekeme hoop dat die ander jou uit jouw relatie red omdat jij daar zelf (nog) geen ruggengraat voor hebt.

Dat jij allerlei mystieke wolpraat inzet om te verhullen hoe berekenend van aard jij bent is gemakkelijk in te zien.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
quote:Wolder schreef op 22 augustus 2015 @ 21:06:

Ik heb vandaag aangegeven dat de relatie niet meer zo leuk als eerst is. Daar was hij het mee eens. ("Het moet idd gezelliger worden.") En ik heb aangegeven dat het gevoel bij mij weg is.



Kan iemand mij uitleggen waarom iemand überhaupt bij iemand wil blijven die geen gevoel meer heeft voor de ander?



Hij gelooft er nog steeds in dat het allemaal wel goed komt en we tot onze dood bij elkaar blijven. Hij weet nog niet dat ik iemand anders leuk vind. Dat durfde ik niet te zeggen.



Maar dat ik in ieder geval verteld heb dat ik het niet meer zo leuk vind als eerst is een stap in de goede richting.Ga toch weg. Alsjeblieft. Als je zo zeker bent van die ander als je hier wilt doen voorkomen, dan ga je ervoor. Maar hé, je huidige vriend heeft een eigen huis en geld. En ook al wil je je vriend kwijt, zijn huis en zijn geld vind je nog steeds leuk. En dáárom durf je de waarheid niet te zeggen. Bang dat je met je koffertje op de logeerkamer van pa en moe terechtkomt. Nou, als je écht ballen hebt en écht zo zeker bent van je zaak, dan heb je dat ervoor over. Nogmaals: bah!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Wolder schreef op 23 augustus 2015 @ 10:33:

[...]





Ik weet dat je een ware en een tweelingziel kan hebben. Die andere vrouw die haar verhaal in dit topic vertelde ook.



Eeeh, mijn verhaal is niet vergelijkbaar met het jouwe. Ik geloof in het bestaan van een tweelingziel, al heb ik niets met dat zweverige geleuter wat erbij hoort.



Verder denk ik dat jij jezelf en jouw vriend voor de gek houdt en vraag ik me af hoeveel er van de tweelingziel overblijft als de eerste verliefdheid er af is.



Eerlijk gezegd kan ik me bijna niet voorstellen dat dit echt is allemaal. Het wordt steeds onwaarschijnlijker.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wolder schreef op 23 augustus 2015 @ 10:29:

[...]





Dat was mijn vraag niet.

Nee, dat was mijn vraag.

Jouw vraag moet je aan je vriend stellen. Alleen hij weet waarom hij bij iemand blijft die m niet meer mot.



Waarom noem je hem nog steeds de ware? Volgens mij heb jij geen tweelingziel maar een gespleten persoonlijkheid.
...
quote:Rooss4.0 schreef op 23 augustus 2015 @ 12:36:

[...]



Nee, dat was mijn vraag.

Jouw vraag moet je aan je vriend stellen. Alleen hij weet waarom hij bij iemand blijft die m niet meer mot.



Waarom noem je hem nog steeds de ware? Volgens mij heb jij geen tweelingziel maar een gespleten persoonlijkheid.





Ja, ze lijkt pretty fucked up.
quote:BWitched schreef op 23 augustus 2015 @ 12:33:

[...]





Eeeh, mijn verhaal is niet vergelijkbaar met het jouwe. Ik geloof in het bestaan van een tweelingziel, al heb ik niets met dat zweverige geleuter wat erbij hoort.



Verder denk ik dat jij jezelf en jouw vriend voor de gek houdt en vraag ik me af hoeveel er van de tweelingziel overblijft als de eerste verliefdheid er af is.



Eerlijk gezegd kan ik me bijna niet voorstellen dat dit echt is allemaal. Het wordt steeds onwaarschijnlijker.Ik zeg ook niet dat ons verhaal hetzelfde is. Ik zei alleen dat jij ook weet dat je een ware en een tweelingziel kan hebben. Lees maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven