Open relatie bespreekbaar maken

07-08-2015 14:31 996 berichten
DIT TOPIC IS VOOR MIJ GESLOTEN. IK REAGEER IN ELKE GEVAL NIET MEER.



Ik ben 5 jaar samen met mijn vriend. Wat monogamie betreft zijn we twee tegenpolen. Hij is ontzettend monogaam, ik ben dat niet, maar gedraag me monogaam.



Nu wil ik graag een open relatie bespreekbaar maken. Ik heb alleen geen idee hoe ik zo'n gesprek moet beginnen. Tips zijn dus heel erg welkom! [Ik dacht zelf aan hem mee uit eten nemen.]



Ik weet het, nee heb je, ja kun je krijgen. Maar ik krijg het na 5 jaar steeds moeilijker met monogaam zijn. Zo ben ik niet. Ik zie alleen heel erg op tegen het gesprek. Er is een kans dat het daarna over is, dat zou ik heel verdrietig vinden.



Zijn er hier vrouwen met een open relatie?
quote:Rooss4.0 schreef op 23 augustus 2015 @ 12:36:

[...]



Waarom noem je hem nog steeds de ware? Omdat het nog steeds zo voelt. Zelfs nadat ik vertelde dat ik de relatie niet meer leuk vind en mijn gevoel weg is, wil hij nog steeds bij me blijven. Het moet iets te betekenen hebben dat hij ondanks alles bij mij wil blijven.
quote:pejeka schreef op 23 augustus 2015 @ 11:48:

[...]





Ga toch weg. Alsjeblieft. Als je zo zeker bent van die ander als je hier wilt doen voorkomen, dan ga je ervoor. Maar hé, je huidige vriend heeft een eigen huis en geld. En ook al wil je je vriend kwijt, zijn huis en zijn geld vind je nog steeds leuk. En dáárom durf je de waarheid niet te zeggen. Bang dat je met je koffertje op de logeerkamer van pa en moe terechtkomt. Nou, als je écht ballen hebt en écht zo zeker bent van je zaak, dan heb je dat ervoor over. Nogmaals: bah!



Ik ben helemaal niet zo zeker van mijn tweelingziel (als in: dat ik weet dat ik met hem verder wil). Dat weet ik niet en heb ik meerdere keren hier gezegd. Ik weet namelijk niet wat de bedoeling is.



Het enige wat ik zeker weet is dat het mijn tweelingziel is, dat het bizar is hoeveel wij gemeen hebben met elkaar, dat de dingen die we niet gemeen hebben het tegenovergestelde zijn van elkaar. (Hij vliegangst, ik vind vliegen geweldig.)



Ik geloof dat mensen met een reden je leven in komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:BWitched schreef op 23 augustus 2015 @ 12:33:

[...]

Eerlijk gezegd kan ik me bijna niet voorstellen dat dit echt is allemaal. Het wordt steeds onwaarschijnlijker.

Ik geloof er al een poosje geen bal meer van. Wolder zit de 'discussie' gewoon te voeren met allerlei vage zaken. Een normaal denkend iemand had dit topic al gelaten voor wat het was en was met zichzelf aan de slag gegaan. Het is gewoon aandachtszuigerij.



And on that bombshell... ga ik lekker van de zon genieten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wolder schreef op 23 augustus 2015 @ 12:53:

[...]





Omdat het nog steeds zo voelt. Zelfs nadat ik vertelde dat ik de relatie niet meer leuk vind en mijn gevoel weg is, wil hij nog steeds bij me blijven. Het moet iets te betekenen hebben dat hij ondanks alles bij mij wil blijven.

Je blijft het maar buiten jezelf zoeken, volgens mij heb je een new-age boekje teveel gelezen. Hij blijft bij je omdat mannen in de regel voor de weg van de minste weerstand gaan. Bij je weggaan betekent, weg vrouw, weg huishoudster, weg kokkin, weg bedverwarmertje enz enz. Mannen gaan meestal pas weg bij hun vrouw als er een ander stel armen klaarstaat, heeft niks met een hoger doel te maken.



Lijkt het je niet eens wat om je zaken in eigen hand te nemen? Er niet vanuit te gaan dat alles een hoger doel dient? Het is niet zo dat ontmoetingen perse een hogere bedoeling hebben, je kunt niet wachten tot het lot jou een kant opstuurt.

Als je daarop wacht ben je zomaar 88 met een hangbuik en tieten tot je navel.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Wolder schreef op 23 augustus 2015 @ 13:03:

[...]





Ik ben helemaal niet zo zeker van mijn tweelingziel (als in: dat ik weet dat ik met hem verder wil). Dat weet ik niet en heb ik meerdere keren hier gezegd. Ik weet namelijk niet wat de bedoeling is.



Het enige wat ik zeker weet is dat het mijn tweelingziel is, dat het bizar is hoeveel wij gemeen hebben met elkaar, dat de dingen die we niet gemeen hebben het tegenovergestelde zijn van elkaar. (Hij vliegangst, ik vind vliegen geweldig.)



Ik geloof dat mensen met een reden je leven in komen.Jeetje wat is het lot jou gunstig gezind. Er zijn 6 á 7 miljard mensen op de wereld en jouw enige eigen unieke tweelingziel woont gewoon bij je in de buurt! Niet in de Argentijnse pampa's, het Papoeaanse regenwoud of een achterbuurt van Manila.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Alle reacties Link kopieren
Ga je het nou nog uitmaken met je vriend wolder?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Je vriend wilt nog steeds bij je blijven omdat hij de helft nog niet weet van wat er allemaal speelt bij jou. Als je hem dit topic zou laten lezen dan zou het heel snel over zijn bij hem denk ik zo.
quote:Wolder schreef op 23 augustus 2015 @ 12:53:

Omdat het nog steeds zo voelt. Zelfs nadat ik vertelde dat ik de relatie niet meer leuk vind en mijn gevoel weg is, wil hij nog steeds bij me blijven. Het moet iets te betekenen hebben dat hij ondanks alles bij mij wil blijven.

Als je nu 's begon met ophouden zo pseudofilosofisch te doen.



Het betekent niets meer of minder dan dat je vriend nog wel gevoel voor jou heeft. Hij heeft waarschijnlijk ook goede hoop dat jouw gevoel weer terug zal komen. Omdat jij namelijk niet weggaat!
.
anoniem_145277 wijzigde dit bericht op 16-11-2015 12:18
Reden: Voortschrijdend inzicht...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Wolder schreef op 23 augustus 2015 @ 13:03:

[...]





Ik ben helemaal niet zo zeker van mijn tweelingziel (als in: dat ik weet dat ik met hem verder wil). Dat weet ik niet en heb ik meerdere keren hier gezegd. Ik weet namelijk niet wat de bedoeling is.



Het enige wat ik zeker weet is dat het mijn tweelingziel is, dat het bizar is hoeveel wij gemeen hebben met elkaar, dat de dingen die we niet gemeen hebben het tegenovergestelde zijn van elkaar. (Hij vliegangst, ik vind vliegen geweldig.)



Ik geloof dat mensen met een reden je leven in komen.



Ik vind je (nogmaals, en het spijt me nogmaals het te moeten zeggen) een vreselijk mens.



Los van het feit of je nou iets gaat beginnen met die "tweelingziel" van je of niet, of met weer een andere man die op je pad komt, ben je hard bezig je eigen vriend te bedonderen. Omdat jouw gevoelens niet meer oprecht zijn, je er eigenlijk geen zin meer in hebt, maar alleen bij hem blijft omdat hij je een dak boven je hoofd biedt en een pinpas. En oh ja, je pappie wordt misschien boos als je aan je stutten trekt.



Feit is en blijft dat je je vriend bedondert. Door mooi weer te spelen, hem geen enkele indicatie te geven dat je met andere mannen bezig bent (en nee, die zogenaamde "eerste stap" die je noemde, slaat nergens op), en gewoon bij hem te blijven omdat je geen zin hebt bij je ouders op de logeerkamer te bivakkeren en geen geld hebt om iets voor jezelf te huren. Want zo is het



Wederom: bah!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Wolder schreef op 23 augustus 2015 @ 12:53:

[...]





Omdat het nog steeds zo voelt. Zelfs nadat ik vertelde dat ik de relatie niet meer leuk vind en mijn gevoel weg is, wil hij nog steeds bij me blijven. Het moet iets te betekenen hebben dat hij ondanks alles bij mij wil blijven.

Ik meen me te herinneren dat hij een stukkie ouder is dan jij. Misschien heeft hij gewoon geen zin om weer op zoek te moeten. Hij vervalt dan al snel in dames in zijn eigen leeftijdscategorie, vaak met kinderen, en daar heeft hij misschien niet zo'n zin in. Het oude vertrouwde is ook vaak gewoon gemakkelijk.



Hoe heb je trouwens die leuke getrouwde vent, die nu zijn vrouw ligt te krikken op vakantie zo snel ontmoet? Via zo'n vage site? Je was niet actief op zoek, maar toch wel wanhopig? Of zagen jullie elkaar bij de kassa van de buurtsuper en kwam het tot een zeer diepzinnig gesprek over de mystieke zaken des levens? Jullie keken elkaar aan tussen de bloemkool en de prei, en dachten: dit is mijn tweelingzieltje?

'k Ben zó benieuwd hoe dat nou gaat!
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel tweelingzielen heeft een mens eigenlijk?

Het lijkt steeds meer een uitzending van astro tv hier.

Mijn god wat een bullshit topic is dit aan het worden.



Volgens mij kan er onderhand een slotje op. Want al vindt het hele forum hetzelfde, TO interesseert het geen reet en veegt alle tips of adviezen van tafel. Zo kun je nog maanden door forummen. Kans- en zinloos.
Eens Angela, op de 1 of andere manier heeft dit topic iets heel irritants.
quote:Mopsie41 schreef op 23 augustus 2015 @ 17:46:

Hoe heb je trouwens die leuke getrouwde vent, die nu zijn vrouw ligt te krikken op vakantie zo snel ontmoet?Nee joh, hij heeft al twee jaar geen seks meer met zijn vrouw.
quote:Rooss4.0 schreef op 23 augustus 2015 @ 13:09:

[...]



Je blijft het maar buiten jezelf zoeken, volgens mij heb je een new-age boekje teveel gelezen. Hij blijft bij je omdat mannen in de regel voor de weg van de minste weerstand gaan. Bij je weggaan betekent, weg vrouw, weg huishoudster, weg kokkin, weg bedverwarmertje enz enz. Mannen gaan meestal pas weg bij hun vrouw als er een ander stel armen klaarstaat, heeft niks met een hoger doel te maken.



Lijkt het je niet eens wat om je zaken in eigen hand te nemen? Er niet vanuit te gaan dat alles een hoger doel dient? Het is niet zo dat ontmoetingen perse een hogere bedoeling hebben, je kunt niet wachten tot het lot jou een kant opstuurt.

Als je daarop wacht ben je zomaar 88 met een hangbuik en tieten tot je navel.



Dan doet hij precies hetzelfde als ik.



Ik lees btw geen New age boekjes.
quote:Bij_Zonder schreef op 23 augustus 2015 @ 14:46:

[...]







En

Jullie hebben dingen gemeen met elkaar en in wat jullie niet gemeen hebben, zijn jullie tegenovergesteld. Un-fuckin'-believable dat je dat iets bijzonders vindt. Het is namelijk vrij gebruikelijk dat je tegenovergesteld bent in dingen die je niet gemeen hebt. Ik hou van koffie, mijn man ook. Ik hou van paarden, mijn man niet. Ik heb een hekel aan voetbal, mijn man niet. Maar in dit rijtje kun je voor "mijn man" ook de buurvrouw, de supermarktmanager en nog honderdduizenden mensen invullen. Allemaal mensen met wie ik dingen gemeen heb en die het tegenovergestelde zijn in de dingen die we niet gemeen hebben.



En dat weten wat "de bedoeling" is... brr... Je verschuilt je achter filosofieën die je niet begrijpt. Karma, lotsbestemming etc etc ontslaan je niet van het nemen van beslissingen hoor. Nee, hoe meer ik van je lees, hoe meer je mijn eerdere beeld van jou bevestigt: een laffe, puberale, materialistische draaikont.



Dit is meer dan "een paar dingen gemeen hebben met de buurvrouw, de caissiere" of wie dan ook. We hebben zowat álles gemeen. En als ik "alles" zeg bedoel ik ook letterlijk alles. Dat is het bizarre eraan!



Wat je niet gemeen hebt met iemand hoeft niet per se het tegenovergestelde te zijn. Het kan ook dat de ene iets heel leuk vind en de ander een heel stuk minder. Maar bij ons is wat we niet gemeen hebben ook gelijk precies het tegenovergestelde.



Wat verschilt met een vriendschap is het gevoel. Een gevoel van liefde voor elkaar. Verliefd zijn op elkaar. Dat ben je niet op de buurvrouw, de caissiere of de bakker. En vooral (en de belangrijkste): wéten dat je elkaars tweelingziel bent. Ook dat voel je niet bij de buurvrouw, enz of in een vriendschap met iemand.



Ik geloof inderdaad dat sommige dingen met een reden gebeuren. Laat me dat geloven alsjeblieft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Angelaatje1970 schreef op 23 augustus 2015 @ 18:09:

Volgens mij kan er onderhand een slotje op. Want al vindt het hele forum hetzelfde, TO interesseert het geen reet en veegt alle tips of adviezen van tafel. Zo kun je nog maanden door forummen. Kans- en zinloos.Dan opent ze weer een nieuw topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wolder schreef op 23 augustus 2015 @ 19:08:

[...]



Dit is meer dan "een paar dingen gemeen hebben met de buurvrouw, de caissiere" of wie dan ook. We hebben zowat álles gemeen. En als ik "alles" zeg bedoel ik ook letterlijk alles. Dat is het bizarre eraan!



Wat je niet gemeen hebt met iemand hoeft niet per se het tegenovergestelde te zijn. Het kan ook dat de ene iets heel leuk vind en de ander een heel stuk minder. Maar bij ons is wat we niet gemeen hebben ook gelijk precies het tegenovergestelde.



Wat verschilt met een vriendschap is het gevoel. Een gevoel van liefde voor elkaar. Verliefd zijn op elkaar. Dat ben je niet op de buurvrouw, de caissiere of de bakker. En vooral (en de belangrijkste): wéten dat je elkaars tweelingziel bent. Ook dat voel je niet bij de buurvrouw, enz of in een vriendschap met iemand.



Ik geloof inderdaad dat sommige dingen met een reden gebeuren. Laat me dat geloven alsjeblieft.



Hoe weet je dat zo snel ? Of ken je die 'tweelingziel' al jaren en ga je zeer intensief met elkaar om ?

Ik ben benieuwd hoe dat dan gaat.

Ik weet het wel: gewoon stofjes in je lijf die worden aangemaakt die jou doen denken dat die ene man jouw tweelingziel is. Als die drug is uitgewerkt is hij niet meer bijzonder dan jouw vriend.



Ik hoop echt dat jouw vriend dit topic leest.
quote:pejeka schreef op 23 augustus 2015 @ 17:07:

[...]





Ik vind je (nogmaals, en het spijt me nogmaals het te moeten zeggen) een vreselijk mens.



Los van het feit of je nou iets gaat beginnen met die "tweelingziel" van je of niet, of met weer een andere man die op je pad komt, ben je hard bezig je eigen vriend te bedonderen. Omdat jouw gevoelens niet meer oprecht zijn, je er eigenlijk geen zin meer in hebt, maar alleen bij hem blijft omdat hij je een dak boven je hoofd biedt en een pinpas. En oh ja, je pappie wordt misschien boos als je aan je stutten trekt.



Feit is en blijft dat je je vriend bedondert. Door mooi weer te spelen, hem geen enkele indicatie te geven dat je met andere mannen bezig bent (en nee, die zogenaamde "eerste stap" die je noemde, slaat nergens op), en gewoon bij hem te blijven omdat je geen zin hebt bij je ouders op de logeerkamer te bivakkeren en geen geld hebt om iets voor jezelf te huren. Want zo is het



Wederom: bah!



Ik bedonder mijn vriend niet. Ik ga niet vreemd.



Geen zin meer in deze relatie? Waar las je dat? Ik zou niet meer met hem zijn, als dat zo zou zijn. Afgezien van bepaalde momenten is het nog wel leuk tussen ons. Mijn vriend en ik hebben niet elke dag ruzie, we delen een aparte vorm van humor, dus er valt regelmatig wat te lachen.
Hoe ik mijn tweelingziel heb ontmoet vertel ik niet.
Je weet het gewoon, als je je tweelingziel ontmoet. Dat is niet uit te leggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wolder schreef op 23 augustus 2015 @ 19:17:

Hoe ik mijn tweelingziel heb ontmoet vertel ik niet.

Dan moet je daarover ook geen vragen stellen. En maakt ook niet uit hoe je hem hebt ontmoet. Niemand heeft een tweelingziel na zo'n korte tijd, overigens hangt het er vanaf wat je eronder verstaat. Ik vermoed een gewone verliefdheid, en in dat geval heeft iedereen die verliefd is een tweelingziel.

Maar goed, tweelingziel of geliefde of scharrel, hoe je hem ook noemen mag, weet je vriend het nu ?
.
anoniem_145277 wijzigde dit bericht op 16-11-2015 12:18
Reden: Voortschrijdend inzicht...
% gewijzigd
quote:Wolder schreef op 23 augustus 2015 @ 19:16:

[...]





Ik bedonder mijn vriend niet. Ik ga niet vreemd.



Dat doe je wel hoor. Zodra je hoofd, hart en die ehem... 'Tweelingziel' bij een ander zijn op het moment dat je lichamelijk bij je eigen partner bent ga je vreemd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wolder schreef op 23 augustus 2015 @ 13:03:

[...]





Ik ben helemaal niet zo zeker van mijn tweelingziel (als in: dat ik weet dat ik met hem verder wil). Dat weet ik niet en heb ik meerdere keren hier gezegd. Ik weet namelijk niet wat de bedoeling is.



Ik geloof dat mensen met een reden je leven in komen.



Ik weet niet wat de bedoeling is? Dat je een keuze maakt misschien? Of wacht je tot er bij 1 van de twee een wolkje boven zijn hoofd hangt dat je weet dat je die moet kiezen?

Misschien durf je geen keuze te maken en wacht je tot de keuze voor je gemaakt wordt.

Bah heb echt medelijden met je "ware"
You know my name, not my story!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven