Open relatie

08-10-2014 18:19 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo iedereen



mijn vriend kwam naar me toe met de vraag naar een open relatie omdat hij wat ervaring mist in zijn sexueel leven.

wij hebben een zeer goede relatie qwa geborgenheid liefde en respect.

ons sexleven is wat moeilijker door wat er met mij vroeger is gebeurt.

nu weet ik niet goed hoe ik dit moet aanpakken.



hij heeft me wel verteld als ik het niet wilt dat hij het niet gaat doen.



kan iemand mij tips geven, of uitleggen hoe dit zal verlopen en of dit een goed idee is?



en welke afspraken maak je dan het best.

ik heb zelf al een blaadje gemaakt met wat regels maar misschien over zie ik iets.



dankjewel
Ik denk dat de allerbelangrijkste vraag die jij jezelf moet stellen en waarop alleen jij antwoord kan geven:

Wil jij een open relatie?
Wil jij het wel?
nou ja... hij is in ieder geval eerlijk tegen je door je die vraag te stellen.



hij had ook kunnen vragen hoe jullie jouw sexproblemen oplossen.

dan is hij die ervaring ook weer rijker.



een open relatie kan alleen zijn als beide partners dezelfde basis hebben. in dit geval is de gelijkwaardigheid ver te zoeken vanwege jouw problemen.



in feite... en dat is zoals ik het zie.... vraagt hij je gewoon om legaal vreemd te kunnen gaan en doet hij daarbij ook nog eens een beroep op je goedheid en schuldgevoel.



dat zou voor mij niet werken.



welke regels heb je opgesteld? rondneuken om ervaring op te doen mag maar als je merkt dat je verliefd wordt, brei je er een einde aan..... zoiets?



en tot wanneer mag hij rond neuken? hoeveel ervaring mag hij opdoen?



en wat nou als hij die ervaring op jou wil uitproberen met je sex probleem?



wat als een derde partij zwanger wordt?

of een soa heeft?

dat soort dingen.... daar moet je over nadenken.



heel veel wijsheid in je beslissing om hier al dan niet in mee te gaan.



ik benijd je niet.
Alle reacties Link kopieren
ik sta er voor open
Alle reacties Link kopieren
Geen goed idee.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
wel,

ik ben zijn tweede vriendin en snap dat hij wat meer sexuele ervaring wilt.



ik zelf verlang daar niet zo naar vanwege mijn verleden.

we experimenteren nog in onze seksleven, tis niet dat deze stil ligt!



er is een afspraak dat hij het altijd met condoom moet doen.

niet bij hun blijven slapen

geen vrienden of kennissen kan nogal tot nare toestanden komen.

geen kleffe bedoening met de andere meisjes

en dat ik nog altijd prioriteit ben, als ik hem nodig heb dat hij mij niet laat vallen voor naar die meisjes te gaan.

en wat domme persoonlijke afspraakjes



zoals dat hij het moet zien als een aanvulling niet als vervanging enzo
Het feit dat je het ziet als ' domme persoonlijke afspraakjes' zegt voldoende. Hoe oud ben je? Je klinkt namelijk best jong.



Ik zou er in elk geval wat langer over na denken. Wil jij dit ook? En is de relatie dan alleen aan zijn kant open of mag jij ook met een andere vent zoenen en meer als je daar zin in hebt?

Hoe zou je het vinden als hij seks heeft met een ander, lijkt je dat opwindend of wil je het juist niet weten? Denk daar goed over na.
Waarom doet hij die ervaring niet met jou op op jouw tempo?

En wat doe jij zelf aan het overwinnen van de problemen?



Wat bedoel je met "kleffe bedoening"?
quote:lublyblublu schreef op 08 oktober 2014 @ 18:34:



zoals dat hij het moet zien als een aanvulling niet als vervanging enzo



daar ga je al fout.... want nu ga je dingen voor hem invullen.



om jouw toestemming te krijgen zal hij dit maar wat graag beloven... maar dat is theorie.... en dan nu de praktijk: dit soort zaken kun je van te voren niet afspreken omdat je nooit weet hoe iemand denkt en hoe of zijn of haar gevoel verloopt.



voor hetzelfde geld komt hij een neukerd tegen die hem begrijpt... voor je het weet gaan ze borrelen en worden ze verliefd.

en daar kan hij dan niets aan doen....



ik heb het al gezegd..... de basis gelijkwaardigheid en de motieven zijn fout om mee te beginnen.



je loopt jezelf warm voor een Dikke Faal hiermee....
Alle reacties Link kopieren
Seks IS een kleffe bedoening.

Dat weet je toch hè.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
ik ben 20 jaar geworden gisteren :p

ik en men vriend zijn toch al een tijd samen, en hebben een hele sterke relatie al heel veel over wonnen.



hij heeft mij deze vraag al eerder gesteld maar was er dan niet klaar voor om over na te denken.



ik ben er nu klaar voor om het te over peizen :p



zoals ik zei ik sta er open voor. voor mij zou het ook geen kwaad kunnen om ervaring op te doen.



het praten over intieme problemen enzo.. dat bedoel ik met kleffe dingen.



ergens klinkt het opwindend in mijn oren maar men hart weet niet goed hoe hij hier mee moet omgaan
Alle reacties Link kopieren
Jezus te paard.



20 jaar en dan al dit gezeik?



Hij wil dus gewoon rondneuken.

Dat lijkt me logisch op die leeftijd.



Maar hij wil er jou ook nog bij.



Tja.

Soms kun je niet alles hebben in het leven.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
De kans op intieme gesprekken is natuurlijk vrij groot bij meerdere malen seks met dezelfde persoon.

Je geeft je letterlijk en figuurlijk bloot, stelt je kwetsbaar op, deelt elkaars fantasieën en bespreekt eens hoe je dag was tijdens een kop koffie.



Eigenlijk kan je intimiteit (kleffe bedoening) niet voorkomen. Tenzij hij alleen maar gaat ONSen.
wat dacht je van een vaste trio partner?



kan hij zich uitleven, jij kunt er van leren.



en hij krijgt er zijn ervaring mee.



of zeg ik nu hele foute dingen?
Alle reacties Link kopieren
Niet doen, komt alleen maar narigheid van. Goed dat je vriend het met je bespreekt, dat wel, maar ik denk niet dat het werkt. Denk goed na!
Alle reacties Link kopieren
dat hebben we inderdaad nog niet geprobeerd een trio, maar ik weet niet of hij daar voor open staat of ik zelf voor open sta

jha daarom zou ik het liefst willen voor on night stand maar jha daar heb ik natuurlijk geen controle over :p



en je hebt gelijk soms kun je niet alles hebben..
quote:lublyblublu schreef op 08 oktober 2014 @ 18:49:

dat hebben we inderdaad nog niet geprobeerd een trio, maar ik weet niet of hij daar voor open staat.

jha daarom zou ik het liefst willen voor on night stand maar jha daar heb ik natuurlijk geen controle over :p



en je hebt gelijk soms kun je niet alles hebben..Dat lijkt me nou juist iets waar je afspraken over maakt.
Ik denk dat je met 20 jaar wel heel jong bent hiervoor.



Ik ken ook mensen van begin 20 met een open relatie, maar die klinken een stuk zekerder van hun zaak en daarbij kwam het van beide kanten. Nu klinkt het alsof hij graag wil en jij doet alsof je graag wil. Maar goed, zo interpreteer ik je berichtjes, wellicht lees ik dat verkeerd.
Betekent dit ook dat hij het oké zou vinden als jij met een ander vrijt? Of gaat deze overeenkomst één kant op?
Alle reacties Link kopieren
Meis, je bent nog veel te jong om je al met dit soort van seksualiteit bezig te houden. Je bent pas 20 en hebt je rugzakje al. Wordt te zwaar voor je mop. Doe maar niet.

Ik hoop voor jou dat je alle voorgaande advies ter harte neemt.



Succes en sterkte ermee.
Alle reacties Link kopieren
20 jaartjes oud................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Lieve hemel.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
jha het zou okaay zijn als ik met andere vrij, het is aan twee kanten.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Gewoonjudy.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:lublyblublu schreef op 08 oktober 2014 @ 18:55:

jha het zou okaay zijn als ik met andere vrij, het is aan twee kanten.Zit je nu zenuwachtig kauwgum te kauwen..?!
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven